mä en jaksa tätä rahatilannetta
kun rahat ei riitä laskuihin.... prkl. Toivottavasti pian helpottaa.
Kommentit (26)
Minäkään en koe eläväni mitenkään yli varojeni kun rahaa ei yksinkertaisesti jää. Siis jää noin 30e/vko laskujen jälkeen siis. Yksikin yllättävä meno niin kaikki kaatuu. Kaikki laskut on pakollisia. Lainanlyhennys, vuokra, puhelin, vakuutukset; onneksi netti on ilmainen niin sitä ei tarvi miettiä.
Ja jos se on yli varojen elämistä että käy kerran kk jossain (leffassa, kahvilassa tms.) niin saatte samantien ampua mua päähän. Mä en ainakaan tässä arjen yksinäisyydessä jaksais ilman joitain turhia mukavuuksi. Olen kauhea tiedän sen, mutta mielestäni minäkin ansaitsen jotain mukavaa " palkkioksi" kovasta työstä (siis opiskelu, lapsen ja kodin hoito).
Enää en ihmettele yhtään :-( Ollaan me tyytyväisiä kenellä rahat nippanappa tilipäivään riittää vaikka tiukkaa onkin. Kyllä mekin lainaaman joutuisemme jos jokin yllättävä vähänkin isompi meno tulisi. T:8 (olikohan se mun nro, kyselin niistä laskuista).
talvihaalarin tai muun isomman hankinnan lapsille?
Meillä tilanne on se että mies on intissä - eli hänen tulot koostuu päivärahoista 100e/kk.
Itse jäin työttömäksi elokuussa ja töitä ei meinannut löytyä - koska ei ole koulutusta - opiskelemaankin olen yrittänyt päästä muutaman vuoden. Sen ajan olen ollut työharjotteluissa ja kotonakin.
Työmarkkinatukeani tarkastettiin elokuusta lähtien ja uusi päätös kesti 2 kuukautta - se aika oli tosi tiukilla. Miehen ansiot aikasemmista töistä auttoivat hetken, mutta nekin meni lähinnä laskuihin (vuokra, sähkö, vakuutukset, puhelin, netti) Ruokaan lainattiin vanhemmiltani.
Nyt taas tilanne valoisampi, kun sain vihdoin takautuvasti nämä työmarkkinatuet ja töitäkin sain tänään, vihdoin :)
Kunhan se mies kotiutuu palveluksestaan ja aloittaa taas työnsä, niin voimme alkaa elämään ;)
Kaikki mahdolliset ollaan tingitty pois - varauduimme tähän jo hyvissä ajoin, tiedettiin että tiukkaa tulee kun mies menee inttiin - hän kun omaa suurimmat tulottässä perheessä. Lehtitilaukset peruttiin, puhelinlaskutkin 20e/kk jne. Voin vaan kuvitella niiden perheiden tilannetta - kun tulee yllättäviä mullistuksia elämään, jotka rasittavat taloutta..! Voimia kaikille vähävaraisille! :)
(kuulosti niin valitukselta oma viesti)
Kaikki muu kun meidän perheessä on hyvin ja oikeesti tähänkin vaan on pitänyt löytää asenne - jolla osaa tehdä itsensä ja perheensä onnelliseksi! :D
minimiäitiyspäivärahalla - koeta löytää itsellesi ilta- ja/tai viikonlopputöitä. Jos löydät jotain sunnuntaihommia, niin palkka ei vaikuta millään lailla sun äitiyspäivärahaan. Onko miehesi opintojen ohessa myös töissä?
Tiedän, että on raskasta opiskella ja tehdä myöhään yöllä jotain siivousurakkaa, mutta pakko se on jos on rahat tiukilla. Meillä yhdessä vaiheessa - kun kummatkin opiskeli ja oli kaksi pientä lasta - minä tein lauantaita kaupan kassalla ja mies jakoi aamuöisin postia. Oli rankkaa, mutta oli tarpeeksi rahaa kunnon ruokaan ja vaatteisiin ja muuhun normaaliin elämiseen. Hirveästi ei toisiamme hereillä nähty, mutta pari-kolme vuotta meni ihan ok ja lapset saatiin hoidettua paljolti kotona.