Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mä en jaksa tätä rahatilannetta

Vierailija
13.10.2006 |

kun rahat ei riitä laskuihin.... prkl. Toivottavasti pian helpottaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin miehelle tuli palkka, siitä maksettiin laskuja (vain jäävuorenhuippua raapaistiin) ja LAINATTIIN mun äidiltä rahaa ruokaan..

Vierailija
2/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis koko palkka meni laskuihin. Ja tuntuu että yhtä suuri kasa jäi. Jotta saatiin ruokaa kaupasta, piti lainata mun äidiltä rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut yllättäviä kuluja? Ettekö hallitse rahankäyttöänne?

Vierailija
4/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks nyt alkaa pikku hiljaa helpottaa.

Tänään maksoin jo yhden ison laskun puoliks pois. Ja maanantaina kun on taas lisää rahaa, taas maksetaan.



Alkaa tekemään jotain pimeetä töitä, esim. käykää jonkun luonna siivoamassa esim. lauantaisin tai iltaisin, helpottaa edes hitusen.

Vierailija
5/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista jättää jotakin " ylimääräistä" ostamatta? Tiukkaa meilläkin on (mies toissä, minä hoitovapalla), ei montaa euroa ole seuraavana tilipäivänä jäljellä. Mutta kun joka sentin venyttää ja ostaa vain välttämättömimmän, joten kuten pärjätään.

Vierailija
6/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten katsokaa peiliin ja miettikää uudestaan mitä ihminen tarvitsee elääkseen! Vastuutonta käytöstä perheellisiltä ihmisiltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen palkka tulee maanantaina ja tiedän jo nyt että maksetaan puolet vuokrasta, jäävuoren huippu laskuista ja sit jätetää niin et saadaan ruokaa kunnes tulee seuraava palkka ja sama homma. Omat hoitotuet kun tulee niin ne menee kulutusluottoon, autoon, sukulaisille takaisin maksuun...

Sitte kyselijöille, että tässä tilassa ollaan koska mies jäi työttömäksi, liitolta rahojen tulo kesti monta kuukautta, sitte teki pätkissä töitä, eli laskut keräänty. Nyt ollaan sormet ja varpaat ristissä et sais pitää tän työpaikan!

-toivoen parempaa huomista-

Vierailija
8/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi mennä kaikki päin peetä..

Ekaks sairastuminen, ja työttömyys.

Sitten talo (josta siis lainaa) todettiin lahoksi vähän sieltä sun täältä. Tuli homeesta ja lahovauriosta johtuen pakollisia remonttikuluja. Kalliita! Remonttiin upposi kymppitonneja.

Mitään ei voinut jättää tekemättä! Muuten olisi voinut talon katto romahtaa niskaan tai home vaurioittaa lasten terveyttä.

Sitten hajosi auto. Sitä vanhaa romua korjaillaan minkä pystytään. Ilman ei pärjää, kaupunkiin on matkaa paljon.







Laskuja laskuja laskuja.

Kaikki ylimääräiset ON jo karsittu.

Ruokaa syödään vain halvimmista raaka-aineista tehtynä.

Emme polta, emme juo.. Emme käy ulkona syömässä..

Nykyään meille on tuoremehupurkkikin jo niin luksusta, että lapsetkin on ihmeissään!



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ei voi tinkiä. Olen yh ja opiskelen. Käyn töissä vain harvoin, koska haluan nähdä myös lastani. Lapsen isä myöhästelee elatusmaksuissa ja nyt piti yht äkkiä ostaa talvivaatteita tytölle.



Mä olen lopettanut lehdet, pienentänyt puhelinlaskuja, lopetettiin harrastukset, muutettiin 12m2 pienempään kämppään yms. Joskus on vaan niin kiva käydä kahvilla kahvilassa tai leffassa. Mulla yks leffakäynti tarkoittaa sitä että syön nuudeleita seuraavan viikon. Nytkin 30e tilillä lapsilisään pitäis selvitä.



Välillä oon ollu ihan valmis myymään itteäni tai varastamaan. On niin hirveetä lainata vanhemmilta tai kavereilta AINA. Joskus meen mahd aikasin nukkuu et aika kuluis nopeammin ja sais ottaa aamupalaa. Itsemurhaa miettinyt usein, ku tuntuu ettei mitään hyvää voi ostaa tai mitään kivaa voi tehä ku rahat ei riitä :(

Vierailija
10/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdalla oli kyse siitä, että elin leveämmin kuin oli vara. Oppinut olen niiltä ajoilta jotain, pienestä palkasta olen nyt pistänyt syrjään " pahan päivän varalle" yllätysmenoja varten. Oli peiliin katsomisen paikka ainakin minulla !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki laskut tarpeellisia? Ja miten elätte/ kulutatte suhteessa tuloihin?

Vierailija
12/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat opiskelut loppuun ja pääset työelämään. Varmasti on raskasta. Jaksamista sinulle paljon! Ja myös muille rahavaikeuksissa oleville, se on rankkaa !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä taistelua rahapäivästä toiseen. nytkin saa tosiaan käyttää luovuutta miten pärjää seuraavaan rahapäivään!!! Mulla tilanne on et, pienipalkkainen työ- kaksi lasta,molemmat koululaisia ja vain minä elättäjänä. Mihinkään ylimääräiseen ei koskaan ole rahaa. Lapset saa kaiken tarvitsemansa, ite kuljen kirpparikamoissa. Mutta, en vaihtais tätä rauhallista elämää mihinkään! Tsemppiä kohtalotovereille, koetetaan jaksaa-vaikka huumorin avulla.

Vierailija
14/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti hyvin pärjättiin, vaik maksettiin autovakuutukset ja verot , kolmen kännykän laskut sekä nettiliittymä, vielä kotiteatteria lyhennettiin. Minulla luotollinen tili josta menee korot joka kuukausi, siis nämä ovat niitä laskuja mitä sossu ei hyväksy. Me kyl tupakoidaan kumpikin mutta ei juo yhtään. Ruuan suhteen ollaan nirsoja, joten emme esim Lidliä käytä ollenkaan, niin ja perheeseemme kuuluu iso koira, jonka ruuat myös kuukaudessa maksaa aikalailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säätiö avustaisi esim. juuri yh opiskelja äitejä että saisivat opintonsa nopeasti suoritettua että nämä eivät venyisi koska joutuvat käydä töissä. Ja muitakin opiskeljaperheitä tai köyhiä perheitä että pääsisivät elämässään eteenpäin.



Vierailija
16/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa opintotukea, minä minimiäitiyspäivärahaa, lapsi saa lapsilisän. Yhteinen asumistuki. Joka kuukausi ihmetellään mistä saada rahat miehen kuukausilippuun, jota hän tarvitsee päivittäin.



Inhottavaa lainata rahaa kun ei tiedä milloin ja miten voi maksaa takaisin.



ja ärsyttää syödä Siwan jauhelihaa koska niissä on kovia biittejä. Mutta hyvä että saadaan lihaa kuiteskin, vaikkakin vain Siwan ;-)

Vierailija
17/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan osaa. Nykyisin on tilanne jo parempi - ehkä se teilläkin paranee ajan kanssa. Jaksamista!!!!

Vierailija
18/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan ei luule, että ne, jotka on AIDOSTI rahavaikeuksissa ja oikeasti todella tiukilla, eläisi jotenkin YLI varojensa??

Meillä ei ole edes sitä rahaa, jota tuhlata! Siis emme voi elää yli varojen, koska ei ole rahaa millä elää edes varojen mukaan!

Jos joku ei vieläkään ymmärtänyt, niin laskujen jälkeen ei jää rahaa edes ruokaan.

Ja ei, ei ole kulutusluottoja, hienoja huonekaluja, ei visaa..

On vain vakuutusmaksuja, lämmityskuluja, remonttilaskuja, lääkekuluja, puhelinkuluja velkoja (ruokaostosvelkaa), lainanlyhennyksiä (talolaina)... sähkölaskuja.. mitä vielä?

Mitään sellaista laskua ei ole, jota voisi jättää maksamatta. siis ei voi karsia pois.

Ja nyt joku ajattelee, että myykää talo.. Ei auta. Kukaan ei tätä osta (vieläkin korjattavaa, ja paljon!) Ja jos vaikka myytäisiinkin, niin tän talon arvo ei kata puoliakaan siitä mitä tähän on mennyt kun tää ostettiin ja nyt korjatessa.



3

Vierailija
19/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Onko kaikki laskut tarpeellisia? Ja miten elätte/ kulutatte suhteessa tuloihin?

t. 3

Vierailija
20/26 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks asutaan vuokralla, ja jos tekee tiukkaa, voidaan aina yrittää muuttaa vielä pienempään ja halvempaan.



Ja jos kämpässä on hometta tai rempattavaa, niin kämppä vaan vaihtoon tai korjaukseen.



Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi