Kaikki tuntemani lääkäreiden lapset todella fiksusti käyttäytyviä ja suvaitsevaisia.
Laaja elämänkatsomus ja avarat mielipiteet asioihin, sivistyneitä ja omanarvonsa tuntevia, itsevarmoja ihmisiä. Poikkeusta en ole vielä tavannut ja todella monta tapausta esimerkkeinä.
Onko joku ajatellut samaa? Kasvatuksesta osittain täytyy johtua kyseinen asia.
Kommentit (6)
varmaan on kasvatustakin MUTTA
lääkärit ovat yleensä itse älkyykäitä ja työteliäitä. Näin heidän lapsistaankin tulee suuremmalla todennäköisyydellä älykkäitä ja ahkeria.
Yleensä (siis karkeasti yleistäen) älykkyys ja hyvä käytös korreloivat positiivisesti keskenään.
tätä varmaan monet av-mammat paheksuu
Olen avarakatseinen ja ennakkoluuloton, itsevarma ja rohkea, sivistynytkin kai.
Lapsistammekin varmaan tulee sellaisia, mieheni kun on myös lääkäri. Itse olen arkkitehti.
Enneminkin sanoisin, että ammattiryhmään katsomatta jo kouluissa nörttejä ja hikipinkoja olleiden lapsista tulee hyväkäytöksisiä!
Yleensäkin sellaisten ihmisten lapsista, jotka opettavat lapsilleen suvaitsevaisuutta, toisen huomioonottamista ja empaattisuutta tulee hyväkäytöksisiä.
Se, miten saadaan lapselle hyvä itsetunto, on asia erikseen. Kaikki hyväkäytöksiset eivät omaa vahvaa itsetuntoa, mutta tämä oli kai nyt sanomattakin selvää.
niin tätini mies on lääkäri, ja kaikki 3 lasta tosi ahkeria, reiluja ja FIKSUJA. Ihania serkkuja. Yksi lapsista on fyysisesti monivammainen, mut äly leikkaa kuin partaveitsi.
Ei muidenkaan lääkäreiden lapsista mitään moitittavaa sanottavaa...
Pitäiskös vielä itekki lukea lääkäriks (;
Mutta ainakin 4 v, on voimakastahtoinen, ei osaa jakaa lelujaan jne.
Sisarusnelikon temperamenttisin lapsi.
Muut ihan tavllisia ikäisikseen.
Enlä usko vanhempien ammatilla olevan lasten käytökseen vaikutusta. Kyllä ne elämänarvot vaikuttavat enemmän.