Kukaan ei ole tulossa lapsen valmistujaisjuhliin :(
Harmittaa lapsen puolesta.
No, täytyy sitten juhlia perheen kesken.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää juhlista säästyneet rahat siihen, että viette lapsenne hemmottelulomalle esim. Tsekkeihin Prahaan! Syökää siellä hyvää ruokaa, shoppailkaa, käykää vaikka kylpylässä. Edullinen hintataso ja todella tunnelmallinen kaupunki. Jää mukava muisto nuorelle, ei edes kaipaa juhlia tuon jälkeen.
Se on Tshekki. Eli mennään Tshekkiin. Tuota Tshekit kuulee lähinnä 70-vuotiailta.
Ehkä olet?
https://www.aurinkomatkat.fi/tsekki
Tsekki, ei Tshekki. 😂🤦🏼
Minä vaihtaisin päivää sukujuhlille. Lauantai vaikka vaan perheelle ja ilta kavereille.
Kannattaa yrittää pitää yhteyttä sukulaisiin ja ystäviin niin sitten on niitä läheisiä keitä kutsua ja jotka tulevat juhliin. Ja tämä vaan ihan yleisesti, en tiedä ap:n tilannetta miksi vieraat ei tule. Mutta monesti täällä palstalla ollaan heti katkaisemassa välejä pienestäkin syystä ja ollaan muutenkin niin itsekeskeistä eikä jakseta nähdä vaivaa että ruuhkavuosienkin aikana pidettäsiin yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan joihinkin amiksen "juhliin" tule.
Muutenkin syrjäytyneen kuuloista touhua. Ylioppilasjuhlissa meillä on ollut lähemmäs sata vierasta, rippijuhlissa vähemmän. Kymmeniä kuitenkin.
Peiliin katse vain!
Mene pois paha ihminen.
Ainakaan niin paha en ole ollut, että lapseni olisivat noin luusereita. Jos kukaan ei juhliin tule, niin onko vika mielestäsi kutsutuissa?
Ihmiset tulevat ihan mielellään juhlimaan kivojen tyyppien kanssa.
Sen sijaan karttavat hylkiöitä.
Minun on autottomana vaikea lähteä moniin juhliin, jos paikka ei ole kätevästi julkisilla saavutettavissa. Vähävaraisena ei myöskään ole laittaa paljon rahaa matkalippuihin ja lahjaan ja ehkä vielä omiin juhlavaatteisiin. Kolmanneksi kärsin sosiaalisissa tilanteissa ahdistuksesta mikä aiheuttaa usein järkyttävän pahan olon juhlan jälkeen. Kuinka moneen juhlaan itse lähtisit jos tietäisit että parin tunnin tilaisuuden jälkeen olet ihan hajalla koko illan ja ehkä seuraavankin päivän?
Ei kaikilla kyse ole vain siitä että jossain on paremmat bileet tai laiskottaa.
oliko lahja listalla yhtään alle 500e lahja toivetta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa yrittää pitää yhteyttä sukulaisiin ja ystäviin niin sitten on niitä läheisiä keitä kutsua ja jotka tulevat juhliin. Ja tämä vaan ihan yleisesti, en tiedä ap:n tilannetta miksi vieraat ei tule. Mutta monesti täällä palstalla ollaan heti katkaisemassa välejä pienestäkin syystä ja ollaan muutenkin niin itsekeskeistä eikä jakseta nähdä vaivaa että ruuhkavuosienkin aikana pidettäsiin yhteyttä.
En ole aloittaja, mutta olen nimenomaan YRITTÄNYT pitää yhteyttä kavereihin ja sukulaisiin, pyytänyt vuosien saatossa synttäreille, häihin, ristiäisiin, ym. ym. mutta jonkun tekosyyn varjolla kukaan "ei pääse" tai "unohtaa" tms. ja vastavuoroisesti ei kutsuta mihinkään. Pari hyvää ystävääni sekä vanhempani tulevat, muut ei. Ilmeisesti vika on sitten minussa!
Vierailija kirjoitti:
Juhliiko jotkut valmistumisia oikein vieraiden kanssa? Ei ole lähipiirissä ollut moista tapaa eikä suvussa, vasta jos tohtoriksi asti joku lukee niin on karonkat sun muut. Mutta maisteritkin vaan hilajkseen hakee paperinsa ja juhlii itsekseen jos tahtoo.
Siinä mielestäni on iso osa tätä ongelmaa että joka asiasta täytyy tehdä niin iso meteli, lapsen syntymän takiakin on jo muutaman kuukauden ikään mennessä ensin babyshower, gender reveal party ja lopulta ristiäiset tai nimiäiset. Muutama sukulainen tai ystävä jos sattuu olemaan samaan aikaan raskaana niin siinä on jo monen kuukauden kaikki viikonloput varattu niiden takia. Moneen paikkaan kun vaan ei yksi ihminen ehdi yhtä aikaa niin jotain juhlia jää väkisinkin välistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tulen ja tuon lahjankin. Missä olette.
Minä myös tulen mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin syrjäytyneen kuuloista touhua. Ylioppilasjuhlissa meillä on ollut lähemmäs sata vierasta, rippijuhlissa vähemmän. Kymmeniä kuitenkin.
Peiliin katse vain!
Mene pois paha ihminen.
Ainakaan niin paha en ole ollut, että lapseni olisivat noin luusereita. Jos kukaan ei juhliin tule, niin onko vika mielestäsi kutsutuissa?
Vaikutatkin tosi kivalta tyypiltä! Luultavasti ihmiset tulevat juhliisi ihan vaan pelosta, eivät halua paskaa niskaansa jos jättävät tulematta. Vrt. koulukiusaajan hännystelijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peiliin katse vain!
Mene pois paha ihminen.
Ovatko alapeukuttajat siis sitä mieltä, ettei mukavien ihmisten juhliin tulla? Mennään vaan niiden epämiellyttävien.
Mutta ikävä tilanne toki, tuskin enää korjattavissa. Ihmissuhteiden ylläpito on elämän pituinen matka.
Vierailija kirjoitti:
Lähettikö kutsut viikko sitten ja nyt ihmettelet miksei kukaan ehdi paikalle? Sukulaiseni kutsui minut ristiäisiin viikon varoitusajalla eikä nyt ymmärrä miksi ihmiset eivät pääse paikan päälle
Jos näin ei ole, niin olen pahoillani tilanteestasi.
Sama juttu, minäkin sain kutsun sukulaispojan syntymäpäiville kaksi viikkoa ennen syntymäpäiviä (noista tiedetään kyllä hyvissä ajoin etukäteen perheessä, joskus tulee kutsu ja joskus ei) Olin sopinut jo muuta. Nyt on herne nenässä kun en peru muita suunnitelmiani ja aikaakin oli sopia muista menoista ihan kaksi viikkoa! Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu tuli mieleen. Jos välit poikki anoppiin, serkkuun tai keneen vaan, kun on niin ikävä ihminen, ei niitä sukulaisia ykskaks olekaan tulossa vuosien jälkeen.
Toivottavasti apn tilanne ei 8le tämä.
Vierailija kirjoitti:
Juhlistakaa perheenä ylioppilasta esimerkiksi hyvässä ravintolassa ja antakaa arvokkaampi lahja.
Näin tekisin kaikkien juhlien kohdalla jos vaikuttaa sille ettei ketään tule. Luultavasti sata kertaa parempi vaihtoehto kaikille.
Menkää johonkin hienoon ravintolaan juhlimaan valmistumista. Niin itse olen tehnyt, en pitänyt juhlista nuorenakaan, vaan ne olivat pakkopullaa.
Vierailija kirjoitti:
Peiliin katse vain!
Minä ainakin olen ollut monta kertaa "amiksen juhlissa" ja on ollut isoja juhlia. Ja jos jonkun pitäisi peiliin katsoa, niin se olet kylläkin sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peiliin katse vain!
Mene pois paha ihminen.
Vaikutatkin tosi kivalta tyypiltä! Luultavasti ihmiset tulevat juhliisi ihan vaan pelosta, eivät halua paskaa niskaansa jos jättävät tulematta. Vrt. koulukiusaajan hännystelijät.
Juhlat ovat olleet lapsien ja minulla ei vieraslistaan ole juuri ollut muuta kommentoitavaa kuin etteivät unohda ketään.
Omat synttärit täysin erikseen. Tässä puhuttiin valmistujaisista.
Toisen asteen koulutuksen valmistujaisjuhlat ovatkin varmasti paljolti vanhempien kontolla. Maisteri- ym. -jutut ovat ihan itse järkänneet.
Ei tule, ei. En edes suunnittele mitään isoja juhlia lapseni valmistujaisiin. Suku on kyllä iso, ja kokoontuu suurin joukoin valmistujaisiin, ja pienempiinkin juhliin. Meitäkin ollaan aina kutsumassa. Mutta meille ei kukaan tule. En enää edes kutsu ketään. En jaksa enää pettyä.
Sen asian kanssa on vain elettävä, että on ulkopuolinen omassa suvussaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peiliin katse vain!
Mene pois paha ihminen.
Ok, oletkin mt-ongelmainen.
Eikö voi olla normaali ja olla haluamatta vieraita? Useimmat toki haluavat ja tuossa oli siihenkin ehdotus.