Nainen huijasi sadan tonnin edestä hyväuskoisilta keksien nyyhkytarinoita somessa
Sadan tonnin härski huijaussarja paljastui viisikymppinen nainen otettu kiinni
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011912357.html
Semmonen mukava täti.
Älkää hyvät ihmiset antako rahojanne jonkun netin sometarinan takia.
Usein ruokitte vain huijaria.
Kommentit (10)
Näitä on kyllä netti pullollaan. Eri tavoin hyväuskoisilta rahoja huijaavia. Milloin mihinkin.
Olikohan hänen tilillään pari euroa ja ruokakaappi tyhjänä? Ja kyseli vinkkejä kuinka pärjätä seuraavaan tiliin?
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö tämä siihen..oliko se nyt mikä järjestö josta joskus reilu vuosi sitten oli juttua.
Oliko joku " apuna" vai mikä
Epäiltiin että kerätyt rahat meni kerääjän pussiin.
Taitaa olla tämä ihan yksityisyrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan hänen tilillään pari euroa ja ruokakaappi tyhjänä? Ja kyseli vinkkejä kuinka pärjätä seuraavaan tiliin?
Tai vanha naapurin yksinäinen vaari joutunut onnettomuuteen eikä ole nyt varaa maksaa laskuja. Jos joukolla autettas.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi Pekka!
Muistan tämän mutten oikein mikä se tarina oli.
Itse olen lopettanut lahjoittamisen tunnettujen virallisten järjestöjen kautta, koska niistä rahoista päätyy vain murto-osa kohteeseen ja sekin on joskus eri kuin mitä luvattu. Toisaalta epävirallisten kanavien kautta en lahjoita koskaan, sillä niissä on niin paljon puhtaita huijauksia. Ainoa kerta kun olen lahjoittanut epävirallisen kanavan kautta eli kyseisessä tapauksessa suoraan kohteeseen oli aikoinaan kun hukkuneita etsivä Reino Savukoski oli vielä elossa. Hänellä ja pelastusvenepalvelullaan oli virallinen nettisivu, jonka kautta sai lahjoittaa.
Ja ihmiset miettii, ettei SPR:lle kannattaa lahjoittaa, he mieluummin antavat rahaa suoraan tarvitsijalle ilman mitään välikäsiä. 😂
Liittyykö tämä siihen..oliko se nyt mikä järjestö josta joskus reilu vuosi sitten oli juttua.
Oliko joku " apuna" vai mikä
Epäiltiin että kerätyt rahat meni kerääjän pussiin.