Mieheni aikoo viettää kanssani koko kesän aikana kaksi viikonloppua
4.-5.6. - miehen siskon ylioppilasjuhlat 300 km päässä meiltä kotoa, menen mukaan
11.-12.6. - miehen työporukan reissu, ei siis mikään työhön liittyvä pakollinen, vaan vapaa-ajan ohjelmaa
18.-19.6. - miehen kaverin polttarit
25.-26.6. - mies kavereineen mökillä
2.-3.7. - miehen vanhempien 30-vuotishääpäiväjuhla 300 km päässä meiltä kotoa, minut on kutsuttu, mutta en ole vielä päättänyt että menenkö
9.-10.7. - mies kavereineen festareilla
16.-17.7. - mies lomalla, kavereiden kanssa vaelluksella
23.-24.7. - mies lomalla, vuokrannut kavereineen mökin - pitkin hampain ilmoitti, että saan mennä mukaan jos haluan, mutta "se ei ole mikään sellainen perhereissu" - no en toki mene
30.-31.7. - mies lomalla, yhteinen viikonloppu!
6.-7.8. - miehen kaverin häät, mies bestmanina, menen mukaan
13.-14.8. - "aateltiin että tässä pidettäis Juhon varpajaiset, kun ei oikeen löytynyt sopivaa viikonloppua"
20.-21.8. - minulla ennalta sovittu meno
27.-28.8. - yhteinen viikonloppu, tosin venetsialaisiahan tähän yritetään kyllä tyrkyttää jostakin
Olen vaihtanut äskettäin työpaikkaa eikä minun ollut mahdollista ottaa kuin kaksi viikkoa lomaa. Olisin toivonut, että oltaisiin viikonloppuisin voitu tehdä jotakin yhdessä, mutta ne toiveet tuntuu nyt valuvan kyllä viemäristä. Ja noista reissuista, vaikka olen päivämäärät merkinnyt la-su, niin melkein kaikkiin lähdetään jo perjantaina kyllä suoraan töistä (tai jopa otetaan pe vapaaksi ja lähdetään aamusta) ja palataan myöhään illalla sunnuntaina. Kahdeksan vuotta ollaan jo oltu yhdessä ja tuntuu, että tämä menee vaan vuosi vuodelta hullummaksi. Varmaan kun meidän ikäiset alkavat olla jo keskiluokkaisissa vakitöissä ja rahaa on käytettävissä paljon enemmän kuin vuosia sitten, niin voi kaikenlaista suunnitellakin. On mulla omiakin kavereita ja sisarusten kanssa vietän mielelläni aikaa kanssa, mutta en mä tiedä, olisiko se liikaa vaadittu, että puolisokin voisi edes joskus priorisoida jonkun meidän yhteisen menon etusijalle. Tuntuu, että noissa kaikissa sopimisissa mennään aina se edellä, että mitä menoja muilla on ja sitten meidän yhteiset suunnitelmat saa aina joustaa.
Kommentit (517)
Vierailija kirjoitti:
Varpajaiset pitäisi lopettaa. Jättää nyt juuri synnyttänyt vaimo yksin pärjäämään, koska pitää ryypätä? En arvosta pätkääkään.
Tämä kyseinen lapsi on jo nyt useamman kuukauden vanha, ja varpajaiset jääneet ns. roikkumaan. Oikeastihan tuo on vaan keino tavata vanhaa kaveriporukkaa, minkä ymmärrän ihan hyvin, mutta silti se on taas yksi kokonainen viikonloppu annettavaksi jollekin muulle kuin minulle.
4.-5.6. - miehen siskon ylioppilasjuhlat 300 km päässä meiltä kotoa, menen mukaan
11.-12.6. - miehen työporukan reissu, ei siis mikään työhön liittyvä pakollinen, vaan vapaa-ajan ohjelmaa
2.-3.7. - miehen vanhempien 30-vuotishääpäiväjuhla 300 km päässä meiltä kotoa, minut on kutsuttu, mutta en ole vielä päättänyt että menenkö
23.-24.7. - mies lomalla, vuokrannut kavereineen mökin - pitkin hampain ilmoitti, että saan mennä mukaan jos haluan, mutta "se ei ole mikään sellainen perhereissu" - no en toki mene
13.-14.8. - "aateltiin että tässä pidettäis Juhon varpajaiset, kun ei oikeen löytynyt sopivaa viikonloppua"
27.-28.8. - yhteinen viikonloppu, tosin venetsialaisiahan tähän yritetään kyllä tyrkyttää jostakin
Ap tuosta miehen menolistasta suht tärkeitä on vaan siskon ylppärit, kaverin polttarit, vanhempien hääpäiväjuhla, kaverin häät. Mies voisi valita joko festarit, vaelluksen tai vuokramökin. Tuossa on aika paljon "kaverin kanssa siellä täällä tuolla".
Vierailija kirjoitti:
Mitä on "venetsialaiset"?
Typerä ryyppy"juhla"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oottehan kuitenkin arkenakin yhdessä.
Mikä peruste tämä on? Arkihan on pahin romantiikan tappaja ja sitä kestetään ja jaksetaan siksi, että elämä. ei ole pelkkää arkea. Jos haluaa antaa puolisolleen pelkän harmaan arjen, ei ansaitse puolisoaan.
Se on ihan sinun ongelma, jos haluat pitää arjen harmaan. Meillä kyllä syödään hyvin ja nautitaan elämästä myös viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon tälläkin palstalla on mammoja, jotka ovat jämähtäneet miehen lompakkoon? Uskaltakaa päästää irti!
Avaa siitä oma ketju, jos kiinnostaa. Tämä ei liity aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varpajaiset pitäisi lopettaa. Jättää nyt juuri synnyttänyt vaimo yksin pärjäämään, koska pitää ryypätä? En arvosta pätkääkään.
Tämä kyseinen lapsi on jo nyt useamman kuukauden vanha, ja varpajaiset jääneet ns. roikkumaan. Oikeastihan tuo on vaan keino tavata vanhaa kaveriporukkaa, minkä ymmärrän ihan hyvin, mutta silti se on taas yksi kokonainen viikonloppu annettavaksi jollekin muulle kuin minulle.
Ohis,
Mutta kellä helevetillä riittää kiinnostusta kavereiden kanssa notkumiseen noin kauheesti? Itseeni alkaa ulkopuoliset rassaamaan jo yhden illan jälkeen, vaikka kavereita ovatkin. Ja ilmeisesti varpajaisia ei voi viettää keskiviikkona tai perjantaina, yksi ilta ja yöksi kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oottehan kuitenkin arkenakin yhdessä.
Mikä peruste tämä on? Arkihan on pahin romantiikan tappaja ja sitä kestetään ja jaksetaan siksi, että elämä. ei ole pelkkää arkea. Jos haluaa antaa puolisolleen pelkän harmaan arjen, ei ansaitse puolisoaan.
Se on ihan sinun ongelma, jos haluat pitää arjen harmaan. Meillä kyllä syödään hyvin ja nautitaan elämästä myös viikolla.
Työttömät varmasti ehtivätkin :D
Tulisin hulluksi, jos koko kesän kolmen kk:n viikonloput olisi tuolla tavalla aikataulutettu. En olisi työkykyinen enää syksyllä. Oma työ on läpi vuoden täynnä dead lineja ja aikatauluja, joten kesällä ja vapaa-aikoina aikataulut minimoidaan lähes olemattomiin. Onneksi meillä on miehen kanssa sama tilanne ja toivomus vapaa-aikojen vietosta ilman aikatauluja.
Vierailija kirjoitti:
Tuli todella surullinen olo! AP:lla ei ole sukulaisia eikä ystäviä, koko kesässä yksi ainoa sellainen viikonloppu, jolloin on jotain suunniteltua tekemistä oman itsen ulkopuolella. Ei omien kavereiden tapaamista, ei polttareita, ei festareita tyttöjen kanssa, ei edes jotain tylsää sukujuhlaa. Samaan aikaan miehellä on menemistä ja tekemistä senkin edestä.
Onko tässä nyt kyse siitä, että ap on todella yksinäinen? Ja samalla kateellinen puolisolle, jota kysellään mukaan kaikkeen mukavaan samalla kun ap:n puhelimeen ei tule ainuttakaan viestiä.
Aika moni normaali ihminen ei välttämättä käy koko kesänä missään, moni ehkä kerran jossain mökillä. Kaikki ei elä varhais- eikä keski-iän kriisiä, että pitää kulkea ja ryypätä koko kesä (ja vuosi). Moni tykkää kävellä luonnossa, rempata kotona yms. On enemmänkin sekopäistä jos joka ikinen viikonloppu täyteen buukattu, se ei enää ole normaalia. Minusta tuntuu että AP:lla on aika normaali määrä tekemistä, ehkä enemmän kuin keskiverto suomalaisella.
Meillä ei ole koko kesän aikana yhtä PÄIVÄÄ eikä yhtä yli 5 tunnin ajanjaksoa kun ei oltaisi yhdessä...
En nyt jaksa lukea koko ketjua mutta ettekö ole viikolla yhdessä? Ja minun laskujen mukaan tuossa on montakin yhteistä viikonloppua. Mökillekin voit ihan hyvin lähteä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Et varmasti ole ainoa lajiasi. Tällaistako ihmiset haluavat?
Mies siis aikoo ryypätä käytännössä koko kesän
Miehelläkö ei ole oikeutta tehdä aikuisena näitä luttelon asioita? Suomi on vapaa maa ja täällä on yksilönvapaus.
Vierailija kirjoitti:
27.-28.8. - yhteinen viikonloppu, tosin venetsialaisiahan tähän yritetään kyllä tyrkyttää jostakinAp tuosta miehen menolistasta suht tärkeitä on vaan siskon ylppärit, kaverin polttarit, vanhempien hääpäiväjuhla, kaverin häät. Mies voisi valita joko festarit, vaelluksen tai vuokramökin. Tuossa on aika paljon "kaverin kanssa siellä täällä tuolla".
Miesten pitää välillä myös jutella miesten kanssa. Ehtii ne teitä sitten koko talven "panna" ja puhua paskaa ja tunteita. Olette hirvittäviä sadisteja.
Polttarit voi jättää väliin ja käytte yhdessä mäkkärillä
Kirjoitit, että sun miehesi viettää vain 2 viikonloppua kesällä kanssasi. Kun luin noita menoja, niin vaikuttaa siltä, että eihän sulla ole miestä, vaan pikkupoika. Ole tosi tarkkana, jos aiot tehdä hänen kanssaan lapsia! (Toivottavasti et.) Sen jälkeen häntä näkyisi kotona varmaan vielä harvemmin, kun sinulla "pallo jalassa", ja hän voi olla entistä varmempi, että saa pitää sinut, vaikka itse pitäisi sekä perheen että nuoruusvuosien vapauden. Nyt suosittelen, että sovit itsellesi kivaa menoa kaikiksi viikonlopuiksi, jolloin puolisosikin viipottaa kentällä. Ota yhteyttä villeimpiin tyttöystäviisi, ja menkää ulos juhlimaan. ;)
Samassa veneessä ap:n kanssa..
Miehelle tärkeitä miesten ryyppy- ja matkustusreissut.. sillä erotuksella, että ilmoittaa näistä yleensä muutama päivä ennen lähtöä.
Näitä lähes kuukausittain, en vaan enää jaksa.
Ja tässä nimenomaan ongelmana se, että itse olen sellainen, jolle riittää illanvietot pari kertaa kuukaudessa eli arvotetaan asiat aivan eritavalla.
Vierailija kirjoitti:
Samassa veneessä ap:n kanssa..
Miehelle tärkeitä miesten ryyppy- ja matkustusreissut.. sillä erotuksella, että ilmoittaa näistä yleensä muutama päivä ennen lähtöä.
Näitä lähes kuukausittain, en vaan enää jaksa.
Ja tässä nimenomaan ongelmana se, että itse olen sellainen, jolle riittää illanvietot pari kertaa kuukaudessa eli arvotetaan asiat aivan eritavalla.
Siis pari kertaa vuodessa piti kirjoittaa..
Kiitos ja Anteeksi.Olen pahoillani puolestasi,mutta minua tämä auttoi kun surin vielä eroani.Näytit minulle miksi on ihan hyvin itsekseen kun asiat laittaa oikeaan suhteeseen.
Kiitos😄
Mulle ei kävisi noin eritahtinen elämä. Kesäloma kuitenkin varmaan osuu teilläkin noihin kuukausiin ja mies painelee kavereidensa kanssa. Vetäisin johtopäätöksen, että mies ei ole kypsä parisuhteeseen ja pakkaisin kamani. En rupeaisi riitelemään asiasta, koska mitä hyötyä siitä on. Enkä rupeaisi vaatimaan, että valinta on tehtävä mun ja kavereiden välillä, koska sellaiset vaatimukset eivät vain onnistu ikinä. Teillä on pieni lapsikin ja mies viettää kaikki viikonloput poikamiehenä. Missä on sun vapaa-aikasi? Vakavan keskustelun kävisin miehen kanssa ja kysyisin, mitä hän ajattelee asiasta ja onko hänen mielestään ok, että perheellinen mies viettää lähes kaiken vapaa-ajan kavereiden kanssa ja vaimo hoitaa velvollisuudet. En nostattaisi mitään draamaa enkä riitelyä, vaan vain asioiden selvityksen ja sen jälkeen sitten tarvittavat johtopäätökset. En sietäisi kauaa tuollaista.
Tarkoittaako varpajaiset nykyään/muualla nyt jotain muuta kuin minulle? Minulle varpajaiset oli se kun kutsuttiin kavereita kotiin kun vaimo oli synnyttänyt ja pääsi itse yöksi kotiin mutta vaimon piti jäädä synnärille yöksi.
Mitä varpajaiset nykyään tarkoittaa?