Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni aikoo viettää kanssani koko kesän aikana kaksi viikonloppua

Vierailija
30.05.2022 |

4.-5.6. - miehen siskon ylioppilasjuhlat 300 km päässä meiltä kotoa, menen mukaan
11.-12.6. - miehen työporukan reissu, ei siis mikään työhön liittyvä pakollinen, vaan vapaa-ajan ohjelmaa
18.-19.6. - miehen kaverin polttarit
25.-26.6. - mies kavereineen mökillä
2.-3.7. - miehen vanhempien 30-vuotishääpäiväjuhla 300 km päässä meiltä kotoa, minut on kutsuttu, mutta en ole vielä päättänyt että menenkö
9.-10.7. - mies kavereineen festareilla
16.-17.7. - mies lomalla, kavereiden kanssa vaelluksella
23.-24.7. - mies lomalla, vuokrannut kavereineen mökin - pitkin hampain ilmoitti, että saan mennä mukaan jos haluan, mutta "se ei ole mikään sellainen perhereissu" - no en toki mene
30.-31.7. - mies lomalla, yhteinen viikonloppu!
6.-7.8. - miehen kaverin häät, mies bestmanina, menen mukaan
13.-14.8. - "aateltiin että tässä pidettäis Juhon varpajaiset, kun ei oikeen löytynyt sopivaa viikonloppua"
20.-21.8. - minulla ennalta sovittu meno
27.-28.8. - yhteinen viikonloppu, tosin venetsialaisiahan tähän yritetään kyllä tyrkyttää jostakin

Olen vaihtanut äskettäin työpaikkaa eikä minun ollut mahdollista ottaa kuin kaksi viikkoa lomaa. Olisin toivonut, että oltaisiin viikonloppuisin voitu tehdä jotakin yhdessä, mutta ne toiveet tuntuu nyt valuvan kyllä viemäristä. Ja noista reissuista, vaikka olen päivämäärät merkinnyt la-su, niin melkein kaikkiin lähdetään jo perjantaina kyllä suoraan töistä (tai jopa otetaan pe vapaaksi ja lähdetään aamusta) ja palataan myöhään illalla sunnuntaina. Kahdeksan vuotta ollaan jo oltu yhdessä ja tuntuu, että tämä menee vaan vuosi vuodelta hullummaksi. Varmaan kun meidän ikäiset alkavat olla jo keskiluokkaisissa vakitöissä ja rahaa on käytettävissä paljon enemmän kuin vuosia sitten, niin voi kaikenlaista suunnitellakin. On mulla omiakin kavereita ja sisarusten kanssa vietän mielelläni aikaa kanssa, mutta en mä tiedä, olisiko se liikaa vaadittu, että puolisokin voisi edes joskus priorisoida jonkun meidän yhteisen menon etusijalle. Tuntuu, että noissa kaikissa sopimisissa mennään aina se edellä, että mitä menoja muilla on ja sitten meidän yhteiset suunnitelmat saa aina joustaa.

Kommentit (517)

Vierailija
201/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varpajaiset ja mökkiviikonlopin tuosta ainakin helposti poistaa

Varpajaiset on typerä tekosyy ryypätä

Mä en koe voivani päättää mikä on toiselle tärkeää menoa/tekemistä ja mikä on typerää. Jokaisella on oma arvo- ja ajatusmaailmansa sekä kaveripiirinsä joka sekin vaikuttaa valintoihin.

Sen sijaan saan ihan itse päättää minkälaisen miehen haluan ja huolin kumppanikseni. Vääränlaisen kanssa en viitsi (enää) edes yrittää yhteiseloa. Yksinkin on parempi kuin huonossa suhteessa.

Vierailija
202/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa koko kesä yhdessä:) 

Ryypätään yhdessä koko kesäloma, 4:n viikon putki edessä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksei parin tunnin sukujuhlista huolimatta sellaista viikonloppua voisi käyttää parisuhdeaikaan. Jos juhlat on lauantaina menee vaikka perjantai-iltana sinne anoppilaan, juhlii siellä, siitä ajelee kotia päin lähimpään kaupunkiin josta ottaa hotellin, nautiskelee hotellin aamupalan ja juo vaikka iltapäiväkahvit siellä torilla. 300km ei ole mikään älyttömän pitkä matka, että se nyt ihan koko viikonlopun veisi.

Vierailija
204/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset laske noita "menen mukaan" yhteisiksi asioiksi? 300km päässä ja menette yhdessä, sehän on yhteinen viikonloppu vaikka siihen jotkut häät sisältyisikin. Kannattaa myös alkaa elää viikollakin eikä vaan tuijottaa viikonloppuja, varsinkin kesällä. Itse olen töissä 2/3 viikonlopuista, myös kesällä, joten joo en ihan ymmärrä tuota kitinää nyt.

Koska ei ne oikein ole sitä. Tai no joo, jos se lasketaan, että ollaan samassa tilassa, niin sitten joo. Mutta minkäänlaista parisuhdeaikaa (tai mun näkökulmasta edes laatuaikaa) ei ole se, että mies nukkuu lapsuusvuosien sängyssään ja minä patjalla lattialla vieressä, todennäköisesti huoneessa myös muita miehen sisaruksia tai näiden lapsia tai puolisoita. Mies siis poikkeuksellisen isosta perheestä (ei lestadiolaisia), ja vaikka porukka on mukavaa, niin minkäänlaista lepoa tai rentoutumista nuo viikonloput eivät sisällä. 

Miksi ette yövy hotellissa?

No, varmaan se mies haluaa nukkua mamman luona eikä ap:n kanssa hotellissa.

Vierailija
205/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä miksei parin tunnin sukujuhlista huolimatta sellaista viikonloppua voisi käyttää parisuhdeaikaan. Jos juhlat on lauantaina menee vaikka perjantai-iltana sinne anoppilaan, juhlii siellä, siitä ajelee kotia päin lähimpään kaupunkiin josta ottaa hotellin, nautiskelee hotellin aamupalan ja juo vaikka iltapäiväkahvit siellä torilla. 300km ei ole mikään älyttömän pitkä matka, että se nyt ihan koko viikonlopun veisi.

Mistä vetoa, että ap:n mies nimenomaan HALUAA olla sen koko viikonlopun siellä sukulaisten kanssa.

Vierailija
206/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaa viettää vapaa-aikansa omissa menoissaan ja elää käytännössä kuin sinkku niin sitten mies saa puolestani ollakin sinkku.

Jatkuvaa yhdessäoloa en vaadi tai kaipaa itsekään, mutta tuollainen ei ole minulle oikea parisuhde. Eikä se muutu oikeammaksi sillä, että järkkäisin itselleni omaa menoa kaikiksi viikonlopuiksi.

Vierailija
207/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on listattuna syitä miksi en halua miehekseni alkoholille persoa ja/tai supersosiaalista ekstroverttiä.

Vierailija
208/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varpajaiset ja mökkiviikonlopin tuosta ainakin helposti poistaa

Varpajaiset on typerä tekosyy ryypätä

Varpajaiset voi pitää perjantai-iltana niin jää loppu viikonloppu vaimon kanssa olemiseen.

Vierailija
209/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No... ite toivon että mies menis joskus johonkin.... 1 perjantai menee työpaikan virkistyspäivään . Tulevat takaisin 20 maissa, mies tuskin enää menee baariin sen jälkeen. Joten jää mulle pari tuntia työpäivän jälkeen jos ei olis muksun menoja samaan aikaan hoidettavana.

En valita, jätän silloin tällöin miehen ja muksun kotiin, otan töistä pe vapaaksi ja lähden "mökille" (=keskustakämppä suht suuressa kaupungissa).

Vierailija
210/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kattelis tommosta, Moni ehdottaa, että käyttäkää juhlaviikonloppuja yhteiseen ajanviettoon. Eihän tässä se ole se pointti, vaan se, ettei mies halua viettää AP:n kanssa aikaa

Vierailija
211/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko yllätyksenä että miehellä on elämää ja ettekös te kuitenkin kaikki viikot ole yhdessä ja loppu peleissä aika vähän on päiviä kun et pääse vahtimaan mitä hän tekee

Vierailija
212/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa viettää vapaa-aikansa omissa menoissaan ja elää käytännössä kuin sinkku niin sitten mies saa puolestani ollakin sinkku.

Jatkuvaa yhdessäoloa en vaadi tai kaipaa itsekään, mutta tuollainen ei ole minulle oikea parisuhde. Eikä se muutu oikeammaksi sillä, että järkkäisin itselleni omaa menoa kaikiksi viikonlopuiksi.

Näin juuri. Vaikuttaa ihan sinkkumiehen kesältä. Varmaan sinkkukavereiden kanssa pääasiassa näitä reissuja tekeekin, kun ei perheellisellä ihmisellä ole mahdollisuutta noin moniin kissanristiäisiin pitkin kesää.

Vierailija
213/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko yllätyksenä että miehellä on elämää ja ettekös te kuitenkin kaikki viikot ole yhdessä ja loppu peleissä aika vähän on päiviä kun et pääse vahtimaan mitä hän tekee

Heh. Kysyn sinultakin, että miksi niitä polttareita ja mökkireissuja ei voi tehdä arkena? Miksi ne pitää tehdä viikonloppuisin?

Vierailija
214/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukin tavallaan.

Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä jo kohta 25 vuotta ja meillä on ihan toisenlainen tyyli ollut koko ajan. Tuollaista menomäärää ei tosin ole kumpikaan harrastanut, ei yksin eikä yhdessä, hengästyttää koko listan lukeminen. Ehkä moni pitää meitä vanhanaikaisina, mutta meillä ei koskaan ole vaan täräytetty kalenteriin tai töräytetty ilmoitusasiana, että menen sitten joillekin festareille kavereideni kanssa ja et voi tulla mukaan. Aina on aloitettu "sopisiko sinulle, että". Joskus on käynyt niin, että toiselle on meinannut tulla menoja parikin viikonloppua peräkkäin, ja silloin on jo toiselta kysymättä melkein luovuttu toisesta jmenosta a ilmoitettu, että ei pääse tulemaan. Koko ajan ei voi olla omilla menoillaan. 

Vierailija
215/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on  runsas ystäväpiiri ja olemme molemmat ekstroverttejä , mutta nykyään totisesti toivon ettei ihmiset järjestäisi kesällä  kaiken maailman juhlia niin paljon. Suvussa alkaa olla jo taas myös naima ikäisiä nuoria, lapsenlapsia yms. eli rippijuhlia, ylppäreitä, häitä , ristiäisiä , synttäreitä ja ties mitä riittää. Mielestäni kaikki  "pakolliset" juhlat  kesällä voisi siirtää syksyyn. Ihmiset haluavat kesällä mieluiten  mökkeillä ja veneillä, ei luuhata kaiken maailman juhlissa. Itse yritämme jos suinkin keksiä  hyviä tekosyitä,  corona aika oli sikäli helpotus, kun näitä kissanristiäisiä ei ollut joka tuuttiin.

Vierailija
216/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla ei ole noin yksinkertaista kumppania.

Vierailija
217/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä jaksais olla parisuhteessa jossa joutuu viettämään liki koko kesän yksin, olisin mielummin sinkku sitten.

Viikossa on 7 päivää ja jos on yhdessä 5 päivää, erossa 2, niin on lähes koko kesän yksin.

Sinulle viikonloppu ja työarki on sama asia? En tiedä, mutta ei meillä ainakaan arkena ole hirveästi mitään muuta meininkiä, kuin työ ja kaupassa käynti... Viikonloppuisin panostetaan yhdessäoloon ja tehdään kaikkea kivaa.

Minulle tää on just sitä sitku-elämää. Sitten kun on viikonloppu tai loma, niin sitten tehdään kaikkea kivaa ja ollaan yhdessä. Aina joutuu odottamaan jotain kivaa ja hienoa. Entäs jos sitä viikonloppua tai lomaa ei tulekaan? Se vaan siirtyy ja siirtyy ja odotukset kasvaa. Yhdessäoloon panostaminen ei ole samaa kuin viikonloppureissu, intohimoinen seksi, kynttiläillallinen tai edes viinipullon avaaminen tai muu karkkipäivämäinen "laatuaika".  N53

Vierailija
218/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Kysyn sinultakin, että miksi niitä polttareita ja mökkireissuja ei voi tehdä arkena? Miksi ne pitää tehdä viikonloppuisin?

Usein ihmisillä on viikonloppuina vapaata töistä jolloin pääsee koko porukka paikalle

Vierailija
219/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset laske noita "menen mukaan" yhteisiksi asioiksi? 300km päässä ja menette yhdessä, sehän on yhteinen viikonloppu vaikka siihen jotkut häät sisältyisikin. Kannattaa myös alkaa elää viikollakin eikä vaan tuijottaa viikonloppuja, varsinkin kesällä. Itse olen töissä 2/3 viikonlopuista, myös kesällä, joten joo en ihan ymmärrä tuota kitinää nyt.

Koska ei ne oikein ole sitä. Tai no joo, jos se lasketaan, että ollaan samassa tilassa, niin sitten joo. Mutta minkäänlaista parisuhdeaikaa (tai mun näkökulmasta edes laatuaikaa) ei ole se, että mies nukkuu lapsuusvuosien sängyssään ja minä patjalla lattialla vieressä, todennäköisesti huoneessa myös muita miehen sisaruksia tai näiden lapsia tai puolisoita. Mies siis poikkeuksellisen isosta perheestä (ei lestadiolaisia), ja vaikka porukka on mukavaa, niin minkäänlaista lepoa tai rentoutumista nuo viikonloput eivät sisällä. 

Miksi ette yövy hotellissa?

Nää on nuoria tai heillä ei ole varaa tai ovat jotain lapasia. He joko kuuntelevat "järkeviä" vanhempia, jotka ihmettelevät hotellimajoitusta, kun samalla paikkakunnalla on ilmainen täysihoito tai eivät itse halua tuhlata rahaa, kun tarjolla on ilmainen täysihoito. 

Vierailija
220/517 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä jaksais olla parisuhteessa jossa joutuu viettämään liki koko kesän yksin, olisin mielummin sinkku sitten.

Viikossa on 7 päivää ja jos on yhdessä 5 päivää, erossa 2, niin on lähes koko kesän yksin.

Sinulle viikonloppu ja työarki on sama asia? En tiedä, mutta ei meillä ainakaan arkena ole hirveästi mitään muuta meininkiä, kuin työ ja kaupassa käynti... Viikonloppuisin panostetaan yhdessäoloon ja tehdään kaikkea kivaa.

Minulle tää on just sitä sitku-elämää. Sitten kun on viikonloppu tai loma, niin sitten tehdään kaikkea kivaa ja ollaan yhdessä. Aina joutuu odottamaan jotain kivaa ja hienoa. Entäs jos sitä viikonloppua tai lomaa ei tulekaan? Se vaan siirtyy ja siirtyy ja odotukset kasvaa. Yhdessäoloon panostaminen ei ole samaa kuin viikonloppureissu, intohimoinen seksi, kynttiläillallinen tai edes viinipullon avaaminen tai muu karkkipäivämäinen "laatuaika".  N53

Siis et koskaan halua tehdä mitään upeaa ja kivaa erityistä kumppanisi kanssa? Onhan se nyt hienoa, kun on jotain mitä odottaa ja saa heittää aivot narikkaan arkihuolista... Kyllä meilläkin on mukavaa olla yhdessä arkena, mutta molemmat meistä kyllä kaipaa ja odottaa myös niitä hitaita aamuja, lomareissuja, romanttisia illallisia jne., joita ei voi tehdä arkena, kun työmatkoineen 7-17 menee töihin... Vähän jotain luksusta arjen keskelle! Mutta jokainen toki tyylillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä