Eläkkeesi määrä?
Näitä on mielenkiintoista lukea: paljonko on sinun bruttoeläkkeesi ja veroprosentti? Jos et vielä ole eläkkeellä, paljonko on arvio? Pysy totuudessa!
Itselläni brutto on 2 300 ja veroa 24%, kääk.
Kommentit (33)
noin 2600 e/kk ja prosentti noin 21.
Eläkearvio on jossain 3500€ paikkeilla (kertymä toki alhaisempi). Alimpaan eläkeikään vielä reilut 15 vuotta.
Mulla kommentin 2 kanssa sama, alle 2000.
Mutta veroprosentti 19,5. Niin paljon vaikuttaa kunta ja kuuluuko kirkkoon. Tai onko sit jotain muuta vähennystä, mulla ei.
Kertymä jotain 4 000. Eläkeikään vielä 20 vuotta.
En saa eläkettä koska olen työikäinen.
Osaeläkkeeni brutto on 1590€ ja vero 12,5%
47 vuotta töissä j a eläke nyt noin 1700 brutto, käteen jää 1420. Samansuuruinen tuntuu olevan hyvin monilla teollisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Eläkearvio on jossain 3500€ paikkeilla (kertymä toki alhaisempi). Alimpaan eläkeikään vielä reilut 15 vuotta.
Minulla kertymä 3500Eur. Eläkeikään 10v. Millälailla lasket arvion? Ne laskurien luvut on ihan höpöjä, leikkureita tulee matkan varrella ties kuinka paljon. Hyvä jos saa sen mitä kertymä.
Jos eroaa kirkosta niin pieneneekö eläkkeen veroprosentti?
Vierailija kirjoitti:
Höh, tottakai pienenee
Vierailija kirjoitti:
47 vuotta töissä j a eläke nyt noin 1700 brutto, käteen jää 1420. Samansuuruinen tuntuu olevan hyvin monilla teollisuudessa.
Minulla on brutto 1535 ja käteen jää 1366. Näköjään lähes pari sataa lisää eläkkeeseen ei näy käteen jäävässä oikein mitenkään merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Sekin näkyy vaihtelevan kunnittain. Omassa kunnassani 1,45, verottakan luettelon mukaan äkkiä silmäiltynä alkupäätä korkein huomaavani 1,80.
Vierailija kirjoitti:
Kertymä jotain 4 000. Eläkeikään vielä 20 vuotta.
Olet siis tienannut keskimäärin yli 100kEur/v viimeiset 28 vuotta olettaen että 20 ikäisenä menit töihin. Joo..ja kirjoittelet vauvapalstalle keskellä päivää:-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kertymä 3500Eur. Eläkeikään 10v. Millälailla lasket arvion? Ne laskurien luvut on ihan höpöjä, leikkureita tulee matkan varrella ties kuinka paljon. Hyvä jos saa sen mitä kertymä.
Ihan Ilmarisen työeläkepalvelusta olen tsekannut.
Tulevaisuuden eläkkeet siis paljon korkeampia kommentoijen summien mukaan.
En tunne omissa "työläispiirissäni " kuin max 2000 brutto, esim mieheni, liki 50 vuotta reollisuuden kolmivuorotöissä. Siis 80 vuoden kahta puolta ikämme.
1000 e, kk. Aloitin kesätöissä jo 10 vuotiaana ja vakituisessa 17v. Eläkekertymä alkoi jotain 21vuotiaana.
Brutto 1991, vero% 15.