Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehuin erästä miestä hyvin suorasukaisesti. Mitä mieltä olette hänen reaktiostaan?

Vierailija
30.05.2022 |

Kehuin miehen ulkonäköä ja persoonaa.

Oli hieman vaivaantuneen oloinen ja katseli maahan, sanoi lopuksi kiitos. Oli hieman mykistynyt, ei kehunut takaisin, enkä sitä odottanutkaan tässä tilanteessa.

En nähnyt juurikaan hymyä.

Kokikohan kehut ahdistavana?

Miten miehet ovat yleensä ottaneet kehuja vastaan?

Olen aika vilpitön ja avoin, kehun kun on aihetta. Tässä tapauksessa olimme siis kuntosalilla, tapaamme siellä usein mutta en tiedä onko sinkku, koska en ollut iskemässä häntä.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tämä kehorauha on kääntynyt kehurauhaksi. Mitään ei saa edes kehua, vaan sekin on oikeus tulkita negatiiviseksi oman turvallisen tilan loukkaamiseksi.

Kehorauhaa on myös se ettei kehoa kommentoida. Itse en tykkäisi jos tuo mies olisin ollut.

Vierailija
82/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon, että tuli saastainen olo. Anteeksi kaikki miehet, joita olen kehunut! En tiennyt, että se on sama, kuin iskuyritys 😅 lopetan heti nyt kyllä samantien.

Keskimäärinhän naisilla sarkasmintaju on heikonlaista, jonka tällä vuodatuksella todistit.

No varmaan siellä Paltamossa saa olla koko kylän rinsessa, eikä tarvitse ymmärtää toista puolta asiasta. 

Vanhemmatkin mahdollisesti serkuksia.

Ei se ollut sarkasmia 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tosiaan kuulu hyviin tapoihin, että toisen kehoa kehutaan (onpa sulla hyvä kroppa), vaan se on toisen yksityiselle alueelle menemistä. Tuota yleensä harrastavat miehet eivätkä naiset. 

Kehua voi muullakin tavalla kuin arvostelemalla toista, tämä tuntuu olevan vierasta näillekin, jotka väittävät ulkomailla tehtävän noin kuin ap teki. Se ei ole totta. Missään maassa ei ole hyvien tapojen mukaista kehua toisten kehoa niin kuin niille antaisi arvosanaa.

Vierailija
84/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaivaantuneisuus on normaali ilmiö, vaikea ottaa kehuja vastaan.

Mutta lupaan, että hän ei ikinä tule unohtamaan mitä sanoit.

Niin, itsekin toivoin että hän ymmärsi että kehuin aidosti.

Kerroin, että hän on tosi kivaa seuraa salilla ja että olen saanut häneltä paljon hyviä vinkkejä. Kerroin, että itse asiassa iskin heti silmäni häneen kun kropasta näki, että hänellä on hyvä saliohjelma ja että tietää mitä tekee.

Toivottavasti ei tunnista!! :)

Ap

Tuota... sinä odotit ihan varmasti toisenlaista reaktiota ja kun et sitä odotuksiasi vastaan saanut, tulit tänne leikkimään pyhimystä vaikka tarkoitusperäsi näkyivät kyllä varmasti jo kehuista. Koita kestää ettei hän nyt halunnut sua.

Vierailija
85/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vauhdissa taas

Vierailija
86/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ap just kirjoitellut, että on kamalaa, kun salilla tuijotetaan. Nyt sitten itse sortuu ahdisteluun

Vierailija
87/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylla on vaikeata olla normaali ihminen Suomessa. Ei osata kiittaa, ei osata sanoa jotain kivaa vastaukseksi, vaivaannutaan kaikesta ja silti olette maailman onnellisismpia ihmisia. Omituista.

Joskus minusta tuntuu, että synnyin väärään maahan. 😀 Minulle on normaalia tervehtiä naapureita, pitää ovea auki, hymyillä vastaantulijalle, auttaa toista jos näen että joku apua tarvitsee. Suomessa tosi moni vain kävelee ohi jos näkee toisen hädässä, kyräilee ja mutisee jos näkee naapurin ja tietysti bussissa valitsee mieluummin seistä kuin istua viimeiselle vapaalle istumapaikalle jonkun tuntemattoman viereen. Tämä kulttuuri hämmentää minua.

Niinpä, komppaan teitä molempia! Minäkin kuulun tähän hämmentyneeseen joukkoon :)

Vierailija
88/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä noi ap:n kehut menee enemmän häiritsemisen kun kehumisen puolelle. Jos haluaa olla kiva niin voi tervehtiä iloisesti ja pitää ovea auki tai tai kehua vaikka toisen tekemisiä tai vaikka paitaa eikä mennä aivan henkilökohtaisuuksiin. Ja pitää kevyenä jos on vaan joku satunnainen salitreenaaja joka samaan aikaan sattuu salille. En ihmettelisi vaikka mies vaihtaisi treenipäiviä, sen verran on ap miestä seuraillut salilla. :D

Vierailija
89/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä hän oletti, että olet iskemässä häntä. Suomessa kun on tuo oletetaan mitä toinen tarkoittaa, sen sijaan että kuunteltaisiin viesti eikä oletettaisi

Vierailija
90/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ikävä piirre, jos spontaanisesti kehuu jotain .Se vaan sattuu joskus, että on pakko sanoa vieraalle naiselle tai miehelle ,miten kauniit hiukset (esim naiselle) on tai miten nätisti hoitaa lastaan ( mies). Ihmiset luulevat että on jotain vailla kun kehuu . 

Itse olen  samanlainen.Muistan kun minua nuorena aina kehuttiin ulkonäön takia ,ja vaivaannuin. Olisi pitänyt oppimaan sanomaan kiitos !

Luulevat siksi, että usein ihmiset ovatkin vailla jotain. Mulla on ainakin paljon kokemusta tilanteista, joissa kehuminen ei ole jäänyt pelkkään kehumiseen, vaan kyseessä on ollut iskuyritys. Olen nuorehko nainen mutta voin kuvitella, että jotkut miehetkin ovat kokeneet vastaavaa.

Vierailija
91/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos

Mies tekisi saman, huutaisi naiset jo häirintäsyytettä.

Ei ehkä ihan häirintäsyytettä, mutta kieltämättä epämiellyttävää olisi - paitsi siinä tapauksessa, jos se mies olisi mun tyyppiä. Silloin ehkä pyörtyisin onnesta.

Vierailija
92/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, en katsonut. :)

Mutta jotenkin tuntuu, että itse saan naisena paljonkin kehuja miehiltä. Mutta kun kehuin miestä, hän menikin lukkoon. Ap

Okei eli tää olikin AP:n tämmönen humble brag juttu.

Ei tässä nyt oma kehu haise, vaan naisena olen tottunut että miehet kehuvat. Täytyy olla aika pahannäköinen nainen jos ei ikinä miehet muka kehu kun lähtee vaikka viihteelle!?

Minä kehun kyllä sitten takaisin. Ap

Mulla on tapana vastata miesten ulkonäkökehuihin pelkästään kiitos ja sekin vaivautuneesti, jos en ihan oikeasti keksi mitään kehuttavaa kehujan ulkonäöstä. En ala valehtelemaan että säkin näytät hyvältä, jos en ihan oikeasti ole sitä mieltä. Siitähän mies vain innostuisi ja pahimmassa tapauksessa kuvittelisi, että olen hänestä kiinnostunut. Kehun takaisin vain silloin kun on aihetta.

Vierailija
93/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en noteeraa sitä jos mua kehutaan.Ei kiinnosta.

Vierailija
94/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole vain niin että mies hämmentyi ja meni jollain tavalla lukkoon. Ei sen kummenpaa..,,

Vierailija
95/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tämä kehorauha on kääntynyt kehurauhaksi. Mitään ei saa edes kehua, vaan sekin on oikeus tulkita negatiiviseksi oman turvallisen tilan loukkaamiseksi.

Kehorauhaa on myös se ettei kehoa kommentoida. Itse en tykkäisi jos tuo mies olisin ollut.

Jep, "hyvä perse" on ollut kiellettyä jo vaikka kuinka kauan ja hyvä niin!

Kumma kun se ei muka koske sitä että nainen kommentoi miestä.

Vierailija
96/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ehkä on sitten parempi jatkossa olla kehumatta. En ole ajatellut olevani ärsyttävä, koska kuten sanottu, kehun vain aiheesta.

Ja kyseistä miestä olen salilla tavannut nyt siitä lähtien kun salit taas aukesivat. Ap

Tai ehkä sun vaan kannattaa olla kysymättä neuvoa vauva-palstalta.

Suosittelen kuitenkin aitoutta, on nykyään aika harvinaista. :) Toki aitoushan on nykyään osastoa vappupimiä, tupettajat, instagram, eli aika luuserimenoa.

Mitä aitoutta se vieraan ihmisen vartalon asiaton kommentoiti on? Ei maailma kaipaa sellaista aitoutta. Jättäkää muiden vartaloiden kommentoiti kokonaan väliin, jos ei tilannetaju riitä hahmottamaan milloin se on ei-toivottua. Se on oikeasti ahdistelua ja huonoa käytöstä.

Sali on ainoita paikkoja, joissa voi kyllä kehua toisen vartaloa. Vartaloahan siellä ollaan vahvistamassa, usein ulkonäkösyistä.

Neljä tuttavaani/sukulaista käyvät salilla ja ovat yli 70-vuotiaita. Puheistä päätellen eivät ole siellä ulkonäkösyistä vaan lihaskuntoa hakemassa. Tuntuisi heistä varsin oudolta, jos joku pitäisi silmällä ja tulisi kehumaan.

Vierailija
97/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehorauha. Antakaa ihmisille kehorauha.

Mikä ihmeen "keho"? Se on ruumis!

Vierailija
98/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en noteeraa sitä jos mua kehutaan.Ei kiinnosta.

Nainen kehui minua pitkäjänteiseksi ja syvälliseksi. Olin jo paljon ennen tätä ymmärtänyt, ettei hän arvostanut näitä ominaisuuksia miehissä kovin korkealle.

Vierailija
99/107 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä periaatteessa kehuminen on ihan ok. Mutta kyllä sä jotenkin liikaa sanoit. Puolitutulle. Eri asia vaikka huikata kiitos seurasta, oli mukavaa kuin varta vasten ruveta selittämään, miten kivaa seuraa toinen on. Ja nuo vartaloon liittyvät jutut mun mielestä salilla voi jossain tilanteessa jotain sanoakin, muttei mitään tuollaista, että iskin heti silmäni :)

Vierailija
100/107 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana aattelin että on vaan ujo. Mutta toi kropan kommentointi on vaivaannuttavaa ja ainakin itselle tekis epämukavan olon, vaikka se ei ois seksuaalisessa tai iskemismielessä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä