Kehuin erästä miestä hyvin suorasukaisesti. Mitä mieltä olette hänen reaktiostaan?
Kehuin miehen ulkonäköä ja persoonaa.
Oli hieman vaivaantuneen oloinen ja katseli maahan, sanoi lopuksi kiitos. Oli hieman mykistynyt, ei kehunut takaisin, enkä sitä odottanutkaan tässä tilanteessa.
En nähnyt juurikaan hymyä.
Kokikohan kehut ahdistavana?
Miten miehet ovat yleensä ottaneet kehuja vastaan?
Olen aika vilpitön ja avoin, kehun kun on aihetta. Tässä tapauksessa olimme siis kuntosalilla, tapaamme siellä usein mutta en tiedä onko sinkku, koska en ollut iskemässä häntä.
Kommentit (107)
Kylla on vaikeata olla normaali ihminen Suomessa. Ei osata kiittaa, ei osata sanoa jotain kivaa vastaukseksi, vaivaannutaan kaikesta ja silti olette maailman onnellisismpia ihmisia. Omituista.
Kehorauha. Antakaa ihmisille kehorauha.
Vierailija kirjoitti:
Kylla on vaikeata olla normaali ihminen Suomessa. Ei osata kiittaa, ei osata sanoa jotain kivaa vastaukseksi, vaivaannutaan kaikesta ja silti olette maailman onnellisismpia ihmisia. Omituista.
Tallinnassahan kaikenlainen ystävällisyys suorastaan huokuu, turisteja kohtaan :D
Vierailija kirjoitti:
Varsin normaali reaktio mieheltä IMO.
Väittäisin että suurin osa kokee kehut vaivaannuttavina.
Naiset on tässä vähän eri, koska olette tottuneet kehuihin. Hyvä tai huono, mutta teitä kehutaan ulkonäöstä jo lapsina (tokikin viattomasti silloin). Ja varsinkin sitten "kaikkien" taholta kehutaan ja pällistellään kun saavutatte teini-iän. Opitte olemaan huomiossa ihan eri tavalla.
Tähän pakko kommentoida, että "eivät kaikki naiset".
Minulle sanoi ala-asteella rättikässänopettaja, että olen "komea nuori nainen". Siihen on kehut jääneet.
N28
Hassu sattuma, sillä juuri tänään juttelin aiheesta mieheni kanssa.
Suomalaiset ovat keskimäärin huonoja etenkin tuntemattomilta tulevien kehujen kanssa. Ylipäätään sosiaalisesti ollaan keskimäärin vähän vaikeita. Olen tämän huomannut kun olen matkustellut. Monissa maissa on ihan normaalia kehua vastaantulijan kivaa vaatetta tai jutella niitä näitä kauppajonossa.
Suomessa tällainen ei onnistu. Monesti olen pitänyt ovea auki naapurille, ei kiitosta, hyvä kun tervehtii. Ei toivoakaan pienestä small talkista tai vilpittömän ja asiallisen kehun antamisesta toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kehorauha. Antakaa ihmisille kehorauha.
Toki. Asiallinen pitää olla, ahdistelu ei ole ok. Mutta missä menee se raja? Onko ok sanoa toiselle kauppajonossa, että hänellä on hieno kampaus? Kehaista toisen asua bussipysäkillä ja kysyä mistä sellaisen löytäisi? Mitä saa sanoa, ettei se riko "kehorauhaa"?
Vierailija kirjoitti:
Joskus minusta tuntuu, että synnyin väärään maahan. 😀 Minulle on normaalia tervehtiä naapureita, pitää ovea auki, hymyillä vastaantulijalle, auttaa toista jos näen että joku apua tarvitsee. Suomessa tosi moni vain kävelee ohi jos näkee toisen hädässä, kyräilee ja mutisee jos näkee naapurin ja tietysti bussissa valitsee mieluummin seistä kuin istua viimeiselle vapaalle istumapaikalle jonkun tuntemattoman viereen. Tämä kulttuuri hämmentää minua.
Nyt tämä kehorauha on kääntynyt kehurauhaksi. Mitään ei saa edes kehua, vaan sekin on oikeus tulkita negatiiviseksi oman turvallisen tilan loukkaamiseksi.
Jos on heikko itsetunto, niin eipä niitä kehuja oikein osaa ottaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos on heikko itsetunto, niin eipä niitä kehuja oikein osaa ottaa vastaan.
Tosi hyvälläkin itsetunnolla apn kaltainen suorasukainen kehu aiheuttaa (myötä)häpeää. Siellä ap on muka niin ystävällinen kun lehuu salilla toisen lihaksia ja tekniikkaa. Tyrkky ja tyhmä, miksi pitäisi ottaa vastaan mitenkään muutoin kuin suuttumalla tai nolostumalla? Ap ei ihan tajua mitä milloinkin voi sanoa ja kenelle. Toimii kuin lapsi ja on sit vielä niin olevinaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tämä kehorauha on kääntynyt kehurauhaksi. Mitään ei saa edes kehua, vaan sekin on oikeus tulkita negatiiviseksi oman turvallisen tilan loukkaamiseksi.
Mäpäs tulen sulle ensi kerralla salilla kehumaan reisipenkissä miten sulla on hyvät reidet, katsotaan onko se susta sit ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en katsonut. :)
Mutta jotenkin tuntuu, että itse saan naisena paljonkin kehuja miehiltä. Mutta kun kehuin miestä, hän menikin lukkoon. Ap
Okei eli tää olikin AP:n tämmönen humble brag juttu.
Ei tässä nyt oma kehu haise, vaan naisena olen tottunut että miehet kehuvat. Täytyy olla aika pahannäköinen nainen jos ei ikinä miehet muka kehu kun lähtee vaikka viihteelle!?
Minä kehun kyllä sitten takaisin. Ap
Todella kovasti tuot esille itseäsi. Varmaan tuo sun käytös näkyi sille miehelle myös. Joku kuvasi sua ärsyttäväksi niin olipa osuva kuvaus.
Olen jo vanha mummukka jolle ei koskaan ole tuottanut sanoa asialliseen kehuun ihan yksinkertaisesti "kiitos" ja pikku hymy kaupanpäälle. Siskoni taas ei osaa ottaa ollenkaan kehuja vastaan, joko alkaa inttämään vastaan tai pahimmassa tapauksessa suuttuu. Asiattomat tissi/peppukommentit minäkin sivuutan enkä reagoi yleensä ollenkaan.
Ap kyllä mokasi ilmoittaessaan että "heti iskin silmäni sinuun". Ja sitten vielä päälle ylivuotavaa kehua kropasta ja vielä luonteesta, huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäpäs tulen sulle ensi kerralla salilla kehumaan reisipenkissä miten sulla on hyvät reidet, katsotaan onko se susta sit ok.
On ok, koska minulla on ihan hyvät reidet. Ei erinomaiset, vaan hyvät. Sanoisin kehujalle siis kiitos ja kehuisin jotain hänen vartalossaan joskus.
Miksi limainen vanha nainen kommentoit toisten ulkonäköä?
Vierailija kirjoitti:
Hyviin tapoihin ei kuulu toisten ihmisten "ulkonäön ja persoonan" kommentointi ilman erityistä syytä. Miten ihmeessä edes syntyy sellainen tilanne, että alat kuntosalilla tilittää mielipiteitäsi jonkun ulkonäöstä ja etenkin hänen persoonastaan? Kuulostaa häiriintyneeltä käytökseltä.
Itsekin mieluummin kuulisin kiitoksen kuin kehun muodossa, jos olisin jollekin jotain treenivinkkejä antanut. "Kiitos muuten siitä vinkistä, siitä oli apua. Hyvä kun joku jaksaa neuvoa..." Eikä näin: "Kyllä sinun timmistä vartalostasi näkyy, että treenaat, ja muutenkin olet persoonaltasi hyvä tyyppi." Tulee heti olo, että joku kyttää ja analysoi antaen sitten arvionsa, vaikka olisikin tarkoitettu kohteliaisuudeksi. Ymmärtäisin kehuksi, mutta ottaisin etäisyyttä, koska ei kuitenkaan mikään oma valmentaja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ok, koska minulla on ihan hyvät reidet. Ei erinomaiset, vaan hyvät. Sanoisin kehujalle siis kiitos ja kehuisin jotain hänen vartalossaan joskus.
No niin varmaan joo.
Vierailija kirjoitti:
Hassu sattuma, sillä juuri tänään juttelin aiheesta mieheni kanssa.
Suomalaiset ovat keskimäärin huonoja etenkin tuntemattomilta tulevien kehujen kanssa. Ylipäätään sosiaalisesti ollaan keskimäärin vähän vaikeita. Olen tämän huomannut kun olen matkustellut. Monissa maissa on ihan normaalia kehua vastaantulijan kivaa vaatetta tai jutella niitä näitä kauppajonossa.
Suomessa tällainen ei onnistu. Monesti olen pitänyt ovea auki naapurille, ei kiitosta, hyvä kun tervehtii. Ei toivoakaan pienestä small talkista tai vilpittömän ja asiallisen kehun antamisesta toiselle.
Kyllä meistä moni toimii just noin. Sit on apn kaltaiset, jotka ei tajua lainkaan mitä toiselle voi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et tiedä lainkaan mitä kehorauha tarkoittaa. MOT
Kehut muilta naisilta kuin tyttöystävältä on pelkkää vittuilua.