Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?
Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D
Kommentit (827)
En tiedä mainittiinko jo, mutta minulla tämä: En osaa viheltää, en yhtään, pelkkää suhinaa vaan. Ihailen serkkuani joka viheltelee iloisia lauluja ja osaa hyvin matkia lintujen laulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa ja muista nykyään mitään. Olen sekaisin.
Tuo on hyvä! 😄
Tää on hauska ketju jossa saa avoimesti myöntää osaamattomuutensa (pienellä huumorilla höystettynä).
Minulla on sellainen yleistumpeluus, etten osaa juuri mitään, vaikka ikää on kertynynyt paljon.
Minusta on hirveää osallistua taloyhtiön pihatalkoisiin kun en osaa oikein mitään remppa- yms. hommia. Joita meidän pihatalkoissa riittää! Milloin maalataan, milloin nikkaroidaan, öljytään jotain yhteisiä pihakalusteita, kaadetaan puita jne. jne. Tuntuu että kaikki muut vaan tarttuu rennosti hommiin ja itse en tiedä mistään mitään.
Terkuin eräs myös aika yleistumpelo
Vierailija kirjoitti:
Olen todella kovaääninen tasa-arvon kannattaja. Silti annan mieheni hoitaa aivan kaiken autoomme liittyvän, minä vain ajelen sillä ja käyn tankilla. Jos jokin outo valo alkaa palaa, soitan miehelle. Mies vie auton huoltoon, vaihdattaa renkaat, hoitaa vakuutukset ja niin edelleen. Auto oli alun perin miehen, enkä minä ole koskaan ennen suhdettamme omistanut omaa autoa. Siksi tuntuisi oudolta nyt alkaa opetella alusta asti kaikkia autoon liittyviä nippelitietoja, kun mies tietää ne jo valmiiksi. SIlti minua salaa nolottaa olla stereotyyppinen nainen, joka ei ymmärrä autoista mitään.
Mulla oli sama juttu niin pitkään kunnes jäin leskeksi ja oli pakko alkaa hoitaa asioita itse. En mä edelleenkään autoista "mitään" tiedä, mutta osaan vaihdattaa renkaat, huollattaa ja katsastuttaa auton ajallaan. Kai se riittää. Merkkivalojen merkitys selviää auton ohjekirjasta.
Olen hirveän arka, esimerkiksi skumppa-pullon avaaminen ja uinti (varsinkin sukeltaminen) on aivan mahdottomia :D
No jos aloittaja muistaa että Karjala on kaakossa niin se toinenkin k on samalla puolella ja vastaavasti lounais ja luode samalla puolella Suomea.
En osaa käynnistää ruohonleikkuria, sori. Olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan yllättävän moni ei osaa uida. No en minäkään. Tai osaan räpiköidä semmoiset 10-20m, mutta ei mitään toivoa olisi esim. hypätä veteen ja siitä uida.
Ainakin kannattaa mennä aikuisten uimakouluun kun saa lapsia, että voi sitten mennä rannalle/veneeseen jne niiden kanssa.
Tämä olisi kiva ketju ilman noita väli-ilmansuunta pätijöitä.
Ja minä en osaa meikata, laittaa hiuksia poninhäntä paremmin, viheltää sormet suussa enkä koristella kakkuja.
Kelloa.
Sekotan kellonajat 13 ja 14 ja 15 jne kun ajattelen että 15 on VIISI eikä kolme ja laitan kiekon liian myöhään ja saan sakot ennakoinnista.
Mulle kelpaisi amerikkalainen kello, am/pm.
Vierailija kirjoitti:
Olen hirveän arka, esimerkiksi skumppa-pullon avaaminen ja uinti (varsinkin sukeltaminen) on aivan mahdottomia :D
Sama juttu. Mutta hei, me ollaan niitä, jotka ei kultajuhlissa kiipeile mihinkään sähkötolppiin ja sitten putoa ja kuole. Tai vähintään loukkaannu. Sehän on ihan hyväkin juttu.
Osaan vähän kaikkea, mutta en mitään kunnolla. Työskentelen hyvin palkattuna erityisasiantuntijana.
Vierailija kirjoitti:
Paneminen. En vaan osaa ja harjoitteleminen on sinkkuna haastavaa.
Ymmärrän tämän kyllä jotenkin. Nuorena miehenä jännitti kovasti että mistä sen tietää että miten nopeesti työntelee, ja minkälaisiin asentoihin pitäis taipua. Ensimmäisten kertojen jälkeenkin.
Kuvitelmissa kaikki oli helppoa, asiat vain liukui kohdalleen. Tosielämässä arvelin olevan äheltämistä ja sen pohtimista että mihin voi tässä kohtaa koskettaa. LIsäksi eri ihmiset on kovin eri kokoisia ( siis sekä koko ihminen että tietyt paikat) ja toiset taipuu eri asentoihin kuin toiset ja kaikki tuntuu aika erilaisilta.
Mutta ei se oikeasti ole niin vaikeaa. Vieraan ihmisen kanssa on aika hapuilevaa mutta siinä on kaksi hapuilemassa, ja tutun puolison kanssa on tutut proseduurit ja vaarana on turha rutinoituminen.
Osaat varmasti.
En osaa parkkeerata autoa ruutuun suoraan. En vaan hahmota onko se suorassa ja useimmiten se jää hieman vinoon. Muuten osaan kyllä ajaa.
Kuoria perunoita,tämä tosin osin johtuu kömpelöistä ja isoista sormista joiden takia mikä tahansa näppäryyttä vaativa asia on naispuolisen tehtävä.
Liilmqnsuunnat: KOKA LOLU. Jotenkin muistan tolleen.
Planeetat:: Meve mama, Jusa on uneton.
Vierailija kirjoitti:
En osaa parkkeerata autoa ruutuun suoraan. En vaan hahmota onko se suorassa ja useimmiten se jää hieman vinoon. Muuten osaan kyllä ajaa.
Sama vika. Kuulemma kyseessä on jonkinlainen hahmotushäiriö.
Ilmansuunnat käytännössä. Osaan kyllä luetella kaikki ilmansuunnat, mutta esimerkiksi autoa ajaessa mulla ei ole pienintäkään käsitystä että mihin ilmansuuntaan olen menossa. Eniten ehkä ahdistaa kaikkien ilmansuunta-taitajien ajo-ohjeet tyyliin: Ajat ensin Kuopiosta lounaaseen, ja sitte persjeeran kylältä käännyt idän suuntaan.
Aaaarrgghh. Anna mulle osoite, navigaattori neuvoo...
En osaa tankata enkä parkata jos ei oo iso tila..väli-ilmansuuntia en onneksi ole elämässä tarvinnut😅
En osaa englantia.
Ymmärrän, mutta kirjoittaminen ja etenkin puhuminen takkuaa.
Ammatiltani olen aineenopettaja ja vieläpä kahdessa eri kielessä, joista toinen ei onneksi ole englanti.
Olen tosi huono ruuanlaittaja, ja pahinta on että se ei hirveästi edes kiinnosta.