Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?

Vierailija
30.05.2022 |

Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D

Kommentit (827)

Vierailija
101/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BadAttitude kirjoitti:

Oikeastaan osaan vaikka ja mitä, mutta yhtäasiaa en osaa ja se hävettää: kravattisolmun tekeminen! Mulla on n. 15 erilaista ja eri tilaisuuksiin kuuluvaa kravattia, mutta vaimoni on tehnyt kaikkiin solmut valmiiksi ja laittanut ne siististi naulakkoon, josta ne on sitten helppo ottaa. Joskus olen opetellut solmun tekemistä netti videoista. Saan kyllä sen tehtyä, kun vaan kelaa viedoita tarpeeksi kauan, mutta aina niistä tulee liian pitkiä tai lyhkäisiä tai muuten vaan rumia. Osaan kyllä tehdä tyttärelleni ranskan- ja kalanruotoletit, että en nyt ihan poropeukalo ole, mutta krakan solmiminen on jotain ultimaattisen vaikeaa.

Et selvästi osaa kirjoittaakaan.

Vierailija
102/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä niin paljoa, etten kehtaisi myöntää osaamattomuuttani. Osaan huonosti englantia, varsinkin puhutun ymmärtäminen tuottaa suuria vaikeuksia. Turha yrittääkään katsoa jotain Tv-sarjaa tai elokuvaa ilman tekstitystä. En myöskään puhu englantia, jos paikalla on muita suomalaisia kuulemassa.

En osaa uida enkä hiihtää. Kun kuntonyrkkeilytreeneissä tehdään hiihtohyppyjä ja samalla lyödään suoria, on tehtävä mihulle täysin ylivoimainen. Korvaan ne X-hypyillä.

En osaa miesten "töitä", esim. porata. En aja autoa teidän muiden onneksi.

Ja lopuksi: En osaa käyttää nykyisiä puhelimia, ne eivät tottele sormiani, jos joku pyytää minua ottamaan kuvan omalla puhelimellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nämä en osaa napsutella sormiani, tai en osaa leipoa tapaukset on ihan lällyjä!

Noi on vielä ihan peruskauraa minkä jokainen normaalilla älyllä varustettu ihminen oppii jos vain haluaa! Eikö voisi vain myöntää, että se on laiskuutta?

Itsellä ongelmia ollut matematiikan kanssa (dyskalkulia) koko elämäni ajan ja sekös vituttaa!

Koko maailma pyörii matematiikan ympärillä. En osaa edes peruslaskuja tai ymmärrä miksi kassa pyytää minulta vielä 5centtistä kun annan hänelle pyytämänsä summan rahaa. En osaa lukea karttaa, joten en voi matkustaa yksin. Matemaattinen ajattelu minulla rappeutunut iän myötä ihan hurjasti.

Jos jollakin olisi lainata muutama aivosolu minulle niin olisin kiitollinen.

Kyllä minä olen tunteja käyttänyt sekä lapsena että aikuisena kun olen yrittänyt saada sormia napsahtamaan mutta ei siitä vain tule mitään ääntä. En tiedä voisiko olla jotain väliä sillä että kädet on lapiomaiset ja sormet lyhyet, yliliikkuvat niveletkin löytyy.

Kerropa minulle missä sinä tarvitset tämän taidon?

Vierailija
104/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BadAttitude kirjoitti:

Oikeastaan osaan vaikka ja mitä, mutta yhtäasiaa en osaa ja se hävettää: kravattisolmun tekeminen! Mulla on n. 15 erilaista ja eri tilaisuuksiin kuuluvaa kravattia, mutta vaimoni on tehnyt kaikkiin solmut valmiiksi ja laittanut ne siististi naulakkoon, josta ne on sitten helppo ottaa. Joskus olen opetellut solmun tekemistä netti videoista. Saan kyllä sen tehtyä, kun vaan kelaa viedoita tarpeeksi kauan, mutta aina niistä tulee liian pitkiä tai lyhkäisiä tai muuten vaan rumia. Osaan kyllä tehdä tyttärelleni ranskan- ja kalanruotoletit, että en nyt ihan poropeukalo ole, mutta krakan solmiminen on jotain ultimaattisen vaikeaa.

Et selvästi osaa kirjoittaakaan.

Mene kielipoliisi omaan pikku ketjuusi viilailemaan pilkkuja ja nillittämään.

Tää ketju on kiva ilman sua.

Sun oma ketjus sopii sulle... ei taida olla tun gosta...

Vierailija
105/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksais pitää yllä itseäni paremman julkisivua.

Vierailija
106/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuoria esim. raakaa perunaa tai omenaa. Saan riivittyä irti kynnen kokoisia palasia kerrallaan.

En ole uusavuttomasta perheestä, yksinkertaisesti kömpelö.

Vierailija
107/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa paistaa kalaa.

Minä en osaa käsitellä kalaa, fileroida ja poistaa ruodot.. Paistaa osaan kuitenkin.

Vierailija
108/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BadAttitude kirjoitti:

Sama. Olen kyllä nainen, mut mulla on muutama kravatti tiettyjen paitojen kanssa. Puoliso tekee solmut, mut auta armias jossei ole paikalla. Lettejä myös osaan - hiuksiin ja pullaan, mutta kravattisolmu on kauhistus.🤔👔👔👔

Vierailija
109/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitän saunan klapeilla, jopa savusaunan. Grillaan puugrillissä. Teen juhannuskokon. Halon puita, vesaan, osaan kaivaa perunaa kuokalla niin, etteivät kolhiinnu.

Mutta en osaa/ilkeä/uskalla perata kalaa.

Pilkin, ongin, laitan madon, toukan, otan kalan koukusta.

Mutta en kestä tappaa kalaa. Enkä perkaa.

Vierailija
110/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummo63v. kirjoitti:

Minun on vaikeaa pysyä jatkuvasti uudistuvan teknologian mukana. Kaikki pienetkin muutokset, uudet mallit ja viritykset (kännykät, läppikset, tv, jne), aiheuttaa stressiä. Oma riittämättömyys korostuu. Nolottaa, kun olen niin tumpelo, mutta en vaan ymmärrä alan kaikkia hienouksia.

Älä huoli, sama vika minulla. Nyt pitäisi ostaa uusi pyykinpesukone, mutta koska se muistuttaa tänä päivänä enemmän tieto-kuin pyykkikonetta, homma hirvittää. En tarvitse kuin kaksi ohjelmaa pitääkseni vaatteet puhtaina.

Vierailija
111/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ajaa polkupyörää. Ihan pienenä opin vähän ajamaan mutta aikuisena en ole ikinä pyöräillyt. Kerran oltiin miehen veljen mökillä. Mies ja veli lähti autolla hakemaan jotain rautakaupasta. Pihallla oli pyörä ja ajattelin kokeilla. Kaaduin heti. Toisella yrittämällä pääsin pari metriä eteenpäin ja taas kaaduin ja sääreen tuli iso mustelma.

Muutoin harrastan paljon liikuntaa mutta pyöräily on jäänyt. Jotenkin hävettää

Vierailija
112/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa ja muista nykyään mitään. Olen sekaisin.

Tuo on hyvä! 😄

Tää on hauska ketju jossa saa avoimesti myöntää osaamattomuutensa (pienellä huumorilla höystettynä).

Minulla on sellainen yleistumpeluus, etten osaa juuri mitään, vaikka ikää on kertynynyt paljon.

Vierailija
113/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörän kyytiin nouseminen niin, että jalan heittää lähtiessä tarakan yli. Minun pitää kiivetä ensin pyörän kyytiin ja vastan sen jälkeen lähteä liikkeelle.

Lisäksi olen unohtanut kaikki pilkkusäännöt ja tarkistan niitä netin kielioppaasta vähän väliä.

Vierailija
114/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa piparkakkutaloja pysymään kasassa millään. Ruskea kastike ei onnistu.

Kokeile ens kerralla sitä ruskistetua sokeria(?). En ole kuullut et muutkaan oli saanut pysymään kasassa ruskealla kastikkeella.

Vierailija
115/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sergser kirjoitti:

Haluaisin rakennella kysymyksen toisin, näyttää niin kököltä kieliopillisesti, vaikka ymmärrän mitä tarkoitat

No rakentelehan:

Vierailija
116/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella kovaääninen tasa-arvon kannattaja. Silti annan mieheni hoitaa aivan kaiken autoomme liittyvän, minä vain ajelen sillä ja käyn tankilla. Jos jokin outo valo alkaa palaa, soitan miehelle. Mies vie auton huoltoon, vaihdattaa renkaat, hoitaa vakuutukset ja niin edelleen. Auto oli alun perin miehen, enkä minä ole koskaan ennen suhdettamme omistanut omaa autoa. Siksi tuntuisi oudolta nyt alkaa opetella alusta asti kaikkia autoon liittyviä nippelitietoja, kun mies tietää ne jo valmiiksi. SIlti minua salaa nolottaa olla stereotyyppinen nainen, joka ei ymmärrä autoista mitään.

Vierailija
117/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa piparkakkutaloja pysymään kasassa millään. Ruskea kastike ei onnistu.

Kokeile ens kerralla sitä ruskistetua sokeria(?). En ole kuullut et muutkaan oli saanut pysymään kasassa ruskealla kastikkeella.

Hassu💕💕💕

Vierailija
118/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa käyttää liivatetta. Siitä tulee kuin vettä kakun päälle. Sen takia vaahdotan aina kermaa.

Vierailija
119/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erota vasenta ja oikeaa. Tai se ei tule mitenkään automaattisesti kuten suurimmalle osalle ihmisistä vaikuttaisi tulevan. Mun pitää aina miettiä kummalla kädellä kirjoitan että osaan sanoa "vasen" tai "oikea".

Elämä helpottui kummasti kun kuulin vitsin blondista ja siitä miksi hän ajaa volvoa. Nyt autoa ajaessa kun joku pyytää kääntymään vasemmalle, kuvittelen rattiin sanan Volvo ja tiedän että V:n suuntaan pitää mennä.

Vierailija
120/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa uida. Korvani eivät yhtään tykkää siitä jos joutuvat veden alle. Lapseni taas osaavat uida todella hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi