Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?

Vierailija
30.05.2022 |

Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D

Kommentit (827)

Vierailija
141/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle muistisääntö väli-ilmansuuntien kanssa:

Korillinen kaljaa loiskahti lumeen. Otat jokaisen sanan kaksi ensimmäistä kirjainta, eli:

korillinen = koillinen

kaljaa = kaakko

loiskahti = lounas

lumeen = luode

Tai sitten vaan muistisääntö pelkästään ylärivin suunnille eli luoteelle ja koilliselle, jos ne teettää hankaluuksia:

Luode on kartalla vasemmalla ja koillinen oikealla kuten lukko-sanassakin nuo suuntien alkukirjaimet lu ja ko.

Itse muistan helahoidon muistisanoilla lukko ja loka, joissa siis suuntien alut samassa paikassa kuin kirjoittaessa sanat:

lu (k)ko

lo ka

Ilman muistisääntöjä ei muistaisi moniakaan asioita 😅

Vierailija
142/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa parkkeerata, uida enkä luistella. M56

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa käynnistää ruohonleikkuria, sori. Olen nainen.

Mä osaan, mutta en pysty, kun käsihän siinä revähtää, kun bensakoneen narusta vetelee 😩Eikä mitään tapahdu. Vain voimaa puuttuu, ja sitä ei näihin käsiin tule. Suosittelen meille sähkökonetta, kunhan muistaa aina varoa johtoa 😆

Vierailija
144/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa oikeastaan mitään tulentekojuttuja.

Tai lähinnä ehkä juurisyy on pelko.

Pelkään että poltan näppini, tukkani ja sitä myöten esim. mökin.

En ymmärrä miten jotkut avaavat tulikuuman tulipesän luukun saunassa ja tunkevat sinne puita paljain näpein ihan liekkien lähelle.

En osaa, koska pelkään ja koska pelkään, sähläisin ja se olis sitten vähintään lääkärireissu.

Sama grillaukset jne. En tiedä saisinko minkäänlaista notskia edes syttymään.

Olen retkeillyt pienestä vanhempieni kanssa ja saanut sytyttää tulia ja ylläpitää nuotiota jo alakouluikäisenä.

Opin tosi hyvin tulenteon, miten tuli käyttäytyy, ja miten sitä käsitellään turvallisesti.

Olen huomannut, ettei moni osaa ja moni pelkää tulta.

Niin..?

Vierailija
145/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kroolata kuin ehkä 8 metriä.

Ei sinä mitään, mutta kun teen joskus työtä myös uimaopettajana, ja mua pidetään jopa hyvänä sellaisena, koska mm. osaan opettaa lapset kroolaamaan sujuvasti.

Vierailija
146/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa ymmärtää palstan mielivaltaisia ilmiantajia.

Minä en osaa ymmärtää kielipoliiseja enkä pilkunviilaajia.

Eihän tämä palsta ole tasokoe, eihän💕

Koita nyt ymmärtää mitä tarkoitin:

Se kerroit että jee, sä osaat tulenteon koska olet opetellut sitä pienestä pitäen.

Ehkä joo, mutta miksi et sitten ole oppinut esim. pisteiden paikkoja?

Pointti siis se, että eri ihmiset osaa eri asioita, mutta et sinäkään ole kaikkea oppinut vaikka on opetettu.

Sama mun kohdalla.

Joko nyt ymmärsit?

Turhaan vedit herneet nekkuun, kun ymmärsit väärin.

Vierailija
147/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en jaksais pitää yllä itseäni paremman julkisivua.

Ei tarvitsekaan paitsi työnhaussa 😅😅

Vierailija
148/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin aina et kumpi toi on: harakka vai varis? Sit ajatusketju menee näin. Harmaa harakka, ei, se on juuri toisinpäin. Eli harmaa varis ja mustavalkoinen harakka. Aina sama ajatusketju läpi joka kerta ennen kuin tiedän, kumpi lintu se on. Toivottavasti kirurgeilla ei ole samanlaisia ajatuskulkuja leikellessään ja nimetessään elimiä.....

Vierailija
149/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosi huono ruuanlaittaja, ja pahinta on että se ei hirveästi edes kiinnosta.

Veikkaanpa, että meitä on paljon! Onneksi kaupat pullistelee erilaisia valmisruokia 🥰

Vierailija
150/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorempana ongelma, etten oikein ikinä kehdannut myöntää, etten osaa jotain ja siitä tuli sitten taas omat ongelmansa. Nykyään taas sanon vähän liiankin hanakasti, etten osaa jotain, ikään kuin varmuuden vuoksi, ja varmaan siitäkin on moni ajatellut, että miten voi ihminen olla noin yksinkertainen :D.

Vierailija
151/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kaljakori-väli-ilmansuuntajuttu on muuten hyvä mutta köyhänä hirvittää ajatella että koko korillinen kaljaa meni hankeen.

Vierailija
152/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taskuparkeerata sulavasti ja ajella peräkärryn kanssa vaikka olen miespuolinen.

Minulla ihan sama juttu, mutta en kylläkään häpeä sanoa noista. Taskuparkkeeraamisen sijaan olen jo 20-vuoden ajan etsinyt helpomman parkkipaikan ja vaikka vähän kauempaakin ja peräkärryn ollessa auton perässä (raksahommissa usein on) vaihdamme työkavereiden kanssa paikkaa, jos pitää alkaa pakittelemaan enempiä kärryn kanssa. Ei ole kiinnostanut opetellakaan noita, kun olen pärjännyt oppimattakin. :D

Millä h e l v e t i n logiikalla ängit tuon viivan numeron 20 ja sanan "vuoden" väliin?!?!? V..ttu että hajoaa pää teihin i d i o o t t e i h i n !!!!!

Sun kommentit on ne ainoat, joihin muiden päät hajoaa 🥳 Ei kuule normaali-ihmisiä kiinnosta vähääkään toisten kirjoitusvirheet, eikä niihin normaaliaivoilla kiinnitä edes huomiota 🙄

Vierailija
153/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä helpotus, kun tulin ikään jossa kehtaan sanoa: "En osaa, en pysty". Nuorempana piti ylittää rajansa ja suostua tekemään tuttaville kaiken maailman palveluksia, kun on niin tarmokas ja fiksu. Nyt nauttii elämästä huomattavasti enemmän, kun voi sanoa: ikää on jo sen verran eikä kroppakaan enää mm. muuttokuormien kantamista jaksa. Nuorena ei ikinä osannut sanoa: en tiedä, en jaksa, en pysty.

Vierailija
154/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun jumppatunneilla häpesin valtavasti sitä, etten osannut napsutella sormilla enkä uida kunnolla. En osaa edelleenkään.

Vierailija
155/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule mitään mieleen. Enemmän ongelmaksi on muodostunut se että muut eivät usko kun sanon etten osaa sitä tai tätä. Pitäisi tehdä, ja kun sanoo ettei osaa, iin pyöritellään vain silmiä että osaathan. 

Mulla sama. Olen kuullut useammaltakin eri henkilöltä että Kyllä sinun tiedoillasi ja taidoillasi se onnistuu. Siis millä ihmeen tiedoilla ja taidoilla, kysyn vaan.

Vierailija
156/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ihan sama juttu, mutta en kylläkään häpeä sanoa noista. Taskuparkkeeraamisen sijaan olen jo 20-vuoden ajan etsinyt helpomman parkkipaikan ja vaikka vähän kauempaakin ja peräkärryn ollessa auton perässä (raksahommissa usein on) vaihdamme työkavereiden kanssa paikkaa, jos pitää alkaa pakittelemaan enempiä kärryn kanssa. Ei ole kiinnostanut opetellakaan noita, kun olen pärjännyt oppimattakin. :D

Millä h e l v e t i n logiikalla ängit tuon viivan numeron 20 ja sanan "vuoden" väliin?!?!? V..ttu että hajoaa pää teihin i d i o o t t e i h i n !!!!!

Sun kommentit on ne ainoat, joihin muiden päät hajoaa 🥳 Ei kuule normaali-ihmisiä kiinnosta vähääkään toisten kirjoitusvirheet, eikä niihin normaaliaivoilla kiinnitä edes huomiota 🙄

Kuulehan sinä "normaali-ihminen", tekstin kirjoittamisen tarkoitus on, että lukija saa tietoonsa, mitä kirjoittaja on tarkoittanut. Sinulla meni täydestä, että joku on kaksikymmentävuonna taskuparkkeerannut, siis vuonna 2020, ei esim. 2019.  (Vaikka hän tarkoittikin kahtakymmentä vuotta, ei vuotta kaksikymmentä.) Sinä siis "normaali-ihmisenä" söisit mummonlihasta valmistettuja pullia, minä söisin mummon lihapullia. Katsos kun oikeinkirjoituksella on merkitystäkin.

Vierailija
157/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräkärryn kanssa peruuttaminen.

Vierailija
158/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli taas monia asioita mieleen. Olen alle 30. Tuo uuden tekniikan (puhelimet, erilaiset sovellukset, somen käyttö) käyttämisen josta jo yhdessä viestissä kirjoitin sekä mainitsemani leipomisen lisäksi. Oikeastaan koko ruoan laittoni on yhtä sotkua. En osaa tehdä oikein mitään kunnolla. Onneksi syön pääosin itse kaiken ja en ole niin tarkka. Monella ruuallani ei ole nimeä vaan esim laatikkoa teen niin on kaikki härkikset, juurekset, perunat yms sekaisin. Se ei tosin haittaa itseäni, mutta jos toisen pitäisi sitä syödä niin vähän häpeäisin. Leipoa tahtoisin osata oikein hyvin, mutta usein helppokin ohje menee vaikeaksi ja mokaan. Tuosta mokaamisesta tuli mieleen mokkapalat joiden taikinan kanssa olen pari kertaa mokannut eli varmaan jonkun lapsi osaa jo leipoa paremmin kuin minä.

Lisäksi meikkaaminen ihan utopiaa minulle. En oikeastaan meikkaa lainkaan. Joskus meikkivoidetta ja puuteria miten sattuu. Hiusten värjäys kotona on myös välillä yllättävän haastavaa ja värin valinta yleensäkin. Hiuksia on osaa laittaa mitenkään. En yhtään kampausta.

En osaa neuloa kunnolla (tiedän alkeet, mutta joku kantapään teko yms ei onnistu) ja virkata en osaa lainkaan. Ompelukoneella ompelu ei onnistu kunnolla. Muutenkin kaikki käsityö ja korjaus taidot ihan olemattomat.

En osaa englantia kunnolla. Lukiossa oli vaikea aine ja meinasi koko lukio kaatua siihen. Pääsin vain kompensaatiolla läpi. On minulle aika ikävä ja arka aihe ollut etten osaa enkkua kunnolla. Nykyisin ehkä paremmin, mutta en ole koskaan ollut ulkomailla ja tämäkin asia on välillä mielessä, että miten muutenkin ujona ihmisenä uskaltaisin puhua enkkua matkoilla. Tähän liittyen en osaa mitään matkustukseen liittyen kuten lentokentän "tapahtumat" Tai pelkkä matkan varaaminen yms. Ajokorttia tuskin koskaan tulen omistamaan. En myöskään osaa uida kunnolla. Pysyn pinnalla jotenkin ja jaksan uida altaan päästä päähän, mutta en kunnolla osaa potkia vedessä.

Itselle on myös vaikeaa ostaa vaatteita. Moni osaa valita hyviä vaatteita itselleen, mutta minun on hyvin vaikeaa löytää sopivia tai jos löydän niin en ole lainkaan varma miltä ne päälläni näyttävät. Sen vuoksi en mielelläni usein osta mitään. Olen ihan normaalipainoinen, mutta muuten epävarma ulkonäöstäni.

Tämän lisäksi en osaa small talk puhetta. Enkä oikeastaan muutenkaan tutustua uusiin ihmisiin. En osaa olla rento tai luonteva. Tai en tiedä oikein mitään ns nuorten jutuista. Olin nuorena yksinäinen ja ulkona porukoista. Näin jäin vähän kuin ulos nuorten jutuista enkä ole koskaan elänyt sitä nuoruutta mitä moni muu. Kasvoin ns tavoiltani aikuiseksi nopeasti. Tähän vielä se etten koskaan ole harrastanut seksiä niin en oikein tiedä kunnolla mitään siihen liittyen. Tietysti teoriassa mutta en käytännössä. Nämä nyt ainakin. Joistakin voisin puhua muille, mutta osa vähän ikäviä mainita.

Vierailija
159/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kyykkypissata (metsässä yms) ilman että housut kastuisi vaikka ne on nilkoissa :/ Olen siis nainen. Kuuluuko housut ottaa kokonaan pois?

Vierailija
160/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häivy!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan