Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?

Vierailija
30.05.2022 |

Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D

Kommentit (827)

Vierailija
161/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kyykkypissata (metsässä yms) ilman että housut kastuisi vaikka ne on nilkoissa :/ Olen siis nainen. Kuuluuko housut ottaa kokonaan pois?

Ei oteta pois vaan lasketaan alas polvitaipeeseen. Sitten kyykitään ja pissataan. Tämä on monella lapsena opittu taito, voi olla vaikeampaa oppia myöhemmin.

N61 - joskus ylös nouseminen hankalaa🙄

Vierailija
162/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Excel.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa keskustella tuntemattomien ihmisten kanssa. Se ei johdu siitä, että pelkäisin ihmisiä, tai että olisin ujo, tai että olisin ylimielinen, tai että olisin noh.. ihan mitä tahansa negatiivista tähän nyt voikaan keksiä. Ja nuo asiat ovat niitä, joita ihmiset aina yleensä minusta ajattelevat "kun en puhu", aina jotain negatiivista. Mistä se sitten johtuu? No siitä, että ei vaan kiinnosta! Tadaaa! Ei kiinnosta jonkun tuntemattoman (jota en ehkä koskaan toiste näe tai tule olemaan tekemisissä) kyselyt ja small talkit. Esim. joku kertoo mulle harrastuksestaan, joka ei satu olemaan omalla kiinnostus/harrastuslistallani, niin mitä muuta minä voi siihen sanoa, että "aijaa, okei.. vai semmosta".. "noh.. sehän on varmaan ihan kiva". Tai muuta vastaavaa. Mitä se haluaa että mä siihen sanon? En ole koskaan tätä tajunnut :D

Vierailija
164/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa manuaali autoa:(

Ja oon siis mies

Vierailija
165/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle muistisääntö väli-ilmansuuntien kanssa:

Korillinen kaljaa loiskahti lumeen. Otat jokaisen sanan kaksi ensimmäistä kirjainta, eli:

korillinen = koillinen

kaljaa = kaakko

loiskahti = lounas

lumeen = luode

Ala-asteella maantiedon tunnilla opettaja neuvoi tuon, mutta ilman erityistä lorua. Ihan vaan KoKaLoLu. Hyvin on toiminut.

Vierailija
166/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maamme-laulu

Vierailija
167/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa perinteisiä naisilta odotettavia asioita. En osaa laittaa ruokaa, en leipoa, en osaa ns. kestitä tai hostata vieraita. En siksi kutsukaan ketään kylään tai järjestä juhlia. Minulla ei ole hienoja astioita ja en osaa kattaa hienosti. 

Vierailija
168/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjää yleisissä jumppatreeneissä. Nivelet taipuu yli ja kaikki varsinkin jaloilla tehtävä on ylivoimaista. En ehdi tehdä liikkeitä. Joudun seuraamaan vetäjää tosi tarkkaan. Kun käsketään seistä polvet suorina, niin mulla on kaksi asentoa. Vasta nivelet nurinpäin on se, missä pysyy.

Vierailija
169/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisia päässälaskuja, kuten esim. 7+8. Täytyy käyttää sormia. (Olen kuitenkin kirjottanut ällän matematiikasta.)

No häh, noinko helposti ällä irtoaa? Eikö siinä tarvi osata mitään ilman laskinta

Looginen ajattelu ja päässälasku ovat eri asioita. Viimeistään lukiotasolla matematiikan osaaminen edellyttää ennen kaikkea ensin mainittua kykyä.

Vierailija
170/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytää yhtikäs minnekkään jos en ole oppinu reittiä ulkoa istä kääntyä milloinkin minne. Ja aikoo työpaikkaan tmv niin pitää viettää 2 pvää löytääkseni reitin sinne, pasilassa 3 tuntia haahuilua pitkin poikin katuja ja kortteleiden ympäri kohti poliisiasemaa koska esittely siellä... ja siis 3 tuntia etsimistä junasta poistumisen jälkeen ja apuna että oikealle käännyn sillalla. Joten ihan oikealla puolellakin.

Eviraan tosin kumma kyllä löysin tosi helposti. Bussilla itiksestä, näet peltoa: pling ja pois. T-tie, vartta pitkin ja vasemmalle. Ei tarvinnu harhailla ollenkaan!!

Vierailija
171/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty napsauttamaan sormiani

Tämä, enkä myöskään osaa puhaltaa purkkapalloa tai vislata silleen kovaäänisesti sormet suussa. Tärkeitä taitoja... 🙄

Minä en osaa sulkea vain toista silmää. Ilmeisesti puuttuu jotkin hermoradat. Mutta eipä tuokaan nyt hirveän noloja tilanteita aiheuta.

Vierailija
172/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa antaa anteeksi.

Olen ilmeisesti julma ihminen.

Eikös se käy oman sydämen päälle

Vierailija
173/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmansuunnat suomeksi ovat tietty outoja. Ihan toista kuin ruotsiksi. Nordost, sydväst. Helppoa kuin boolealainen logiikka! Mutta noin muuten: LL; KK.

Aloittaa ruotsinlaivalla jossa LOUNAS. Koilli.. vähän niinku kuolan niemimaa. Ja kaakko ihankuin kakola eli ihana ja rakas naapurimaamme etelänaapuri joka kielsi Z-kirjaimen.

Vierailija
174/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty napsauttamaan sormiani

Tämä, enkä myöskään osaa puhaltaa purkkapalloa tai vislata silleen kovaäänisesti sormet suussa. Tärkeitä taitoja... 🙄

Minä en osaa sulkea vain toista silmää. Ilmeisesti puuttuu jotkin hermoradat. Mutta eipä tuokaan nyt hirveän noloja tilanteita aiheuta.

Lihaksia ja hermoja voi opettaa. Liha tottelee kuria.

Eka harjoitus opi liikuttamaan vain yhden sormen ulointa liikkuvaa osaa.

Vierailija
175/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ajanut Englannissa, vaikka olen asunut siellä yhteensä vuosia. Hävetti tunnustaa vähän aikaa sitten yhdelle kaverille, etten ole ikinä ajanut vasemmanpuoleisessa liikenteessä. Kyydissä ollut todella paljon ja korttikin on.

Vierailija
176/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa napsauttaa sormia. :0

Vierailija
177/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ilmansuunnat suomeksi ovat tietty outoja. Ihan toista kuin ruotsiksi. Nordost, sydväst. Helppoa kuin boolealainen logiikka! Mutta noin muuten: LL; KK.

Aloittaa ruotsinlaivalla jossa LOUNAS. Koilli.. vähän niinku kuolan niemimaa. Ja kaakko ihankuin kakola eli ihana ja rakas naapurimaamme etelänaapuri joka kielsi Z-kirjaimen.

Mua aina huvittaa se, että Kim Kardashianin esikoistyttären nimi on suomeksi luode. Eli siis North West.

Vierailija
178/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä urheilusta juuri mitään, eikä se kiinnosta tippaakaan. Tietenkin työpaikka on täynnä urheiluhulluja. Liukenen paikalta jos keskustelu kääntyy urheiluun. En kehtaa sanoa, ettei kiinnosta.

Vierailija
179/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tankata autoa, ei ole ikinä tarvinnut. En siis ole koskaan omistanut autoa, vaikka kortti löytyykin.

Suuntavaistoni on myös surkea, en vaan osaa katsoa karttaa.

Vierailija
180/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä urheilusta juuri mitään, eikä se kiinnosta tippaakaan. Tietenkin työpaikka on täynnä urheiluhulluja. Liukenen paikalta jos keskustelu kääntyy urheiluun. En kehtaa sanoa, ettei kiinnosta.

Kiinnostaminen on eri asia kuin osaaminen... ehkä et vain kehtaa tunnustaa, ettet osaa luetunymmärtämistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi