Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?
Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D
Kommentit (827)
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle muistisääntö väli-ilmansuuntien kanssa:
Korillinen kaljaa loiskahti lumeen. Otat jokaisen sanan kaksi ensimmäistä kirjainta, eli:
korillinen = koillinen
kaljaa = kaakko
loiskahti = lounas
lumeen = luode
Minä hoin 'kokalolu.*
En osaa ottaa videokuvaa kännykällä. Ei toisaalta kiinnostakaan.
En osaa tunnistaa kasvoja, taitaa olla aika yleistä. Meitä on neljä sisarusta ja kolme kasvosokeita, se neljäs tunnistaakin sitten kolmenkymmenen vuoden takaiset opiskelukaverit.
En osaa peruuttaa autolla ollenkaan. 25 vuotta olen ajanut autolla, vaikka peruutustaitoni on surkea. Eteenpäin ku menee ei ole ongelmia.
En osaa syödä keittoja sillä lailla kuin pitäisi, lusikka oikeassa asennosta ja sen reunasta suuhun. Pelkään aina, että koulun jonnekin tilaisuuteen, jossa on alkuruokana keitto.
Vierailija kirjoitti:
Korillinen kaljaa loiskahti lumeen. Otat jokaisen sanan kaksi ensimmäistä kirjainta, eli:
korillinen = koillinen
kaljaa = kaakko
loiskahti = lounas
lumeen = luode
Mistäpä kohdin aloitat?
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
korillinen = koillinen
kaljaa = kaakko
loiskahti = lounas
lumeen = luode
Minä hoin 'kokalolu.*
Niin, osaavan ton luettelon aika moni, mutta meinaan, että missä kohdin mikäkin?
Näitä helvetin tietokonekoukeroita. Oon kyllä niin tumpelo muissakin teknisissä jutuissa. Ei riitä jäljellä olevat elinvuoden uuden oppimiseen. Niin hidas, ettei ole tosikaan.
Kieletkään eivät ole vahvuuksia ja trigonometria on mulle täyttä hepreaa. sin, cos ja tangentti menee aina sekaisin, kun välillä joku kulma pitää laskea cosinilla ja seuraava sama toimitus pitääkin tehdä tangentilla. En ymmärrä.
Kai mulla on joku diagnosoimaton lievä keskivaikea kehitysvamma, kun olen ihan paska kaikessa, missä ei saisi olla. Näillä aivoilla olisi pitänyt syntyä joskus 1500-luvulla, niin olisi ollut vähemmän teknisiä juttuja. Mutta silloin olisin kamppaillut lukutaidon kanssa. Myös punnukset yms. olisivat tuottaneet ongelmia. Oon vaan niin kädetön ja päätön.
Vierailija kirjoitti:
En osaa ja muista nykyään mitään. Olen sekaisin.
Meitä taitaa olla aika paljon.
Tsemppiä kaikille muistamattomille👍
oon liian huono puhumaan enkkua, siihen nähen kuinka tärkeää se on nykyään ja kaikissa työpaikoissakin sitä vaaditaan jne :( varmaan siis osaan paremmin kuin moni muu, mutta en siltikään todellakaan tarpeeksi hyvin
Vierailija kirjoitti:
korillinen = koillinen
kaljaa = kaakko
loiskahti = lounas
lumeen = luode
Tai vaan l-alkuiset vasemmalla ja k-alkuiset oikealla. Jos kaksi ilmansuuntaa oli siis jo hallussa.
Parkkeeraus. En osaa edes parkkeerata tavallisesti nokka edellä kahden auton väliin, jos on ahdasta. Taskuparkista tai ruutuun peruuttamisesta ei kannata edes puhua. Autoilen paljon. Hankaloittaa kiitettävästi elämää, kun pitää löytyä väljä parkkipaikka.
Olen surkea päässälaskuissa.
N40
En osaa tilata netistä mitään, en matkalippuja millään vehkeellä (juna,bussi,laiva,lentokone jne)
Enkä edes tilata vaatteita tai keikkalippuja. En ole mitenkään "vammainen" , mutta olen vain tipahtanut kehityksen kelkasta. Jatkuva uuden oppiminen kuormittaa .Todelliset mielenkiinnon kohteeni ovat aivan muuta kuin tätä nykyistä teknologiaa.
N 41-v
Vierailija kirjoitti:
En osaa oikeastaan mitään tulentekojuttuja.
Tai lähinnä ehkä juurisyy on pelko.
Pelkään että poltan näppini, tukkani ja sitä myöten esim. mökin.
En ymmärrä miten jotkut avaavat tulikuuman tulipesän luukun saunassa ja tunkevat sinne puita paljain näpein ihan liekkien lähelle.
En osaa, koska pelkään ja koska pelkään, sähläisin ja se olis sitten vähintään lääkärireissu.
Sama grillaukset jne. En tiedä saisinko minkäänlaista notskia edes syttymään.
Mun sormet syyhyää pääsispä opettaan sinua tekeen nuotiota. Mä saan nuotion syttyyn vaikka kaatosateessa ja oon aina saanut saunankin syttyyn yhdellä tikulla. Älä pelkää, ei siinä mitään satu. Opettelet halon laittamista pesään vaikka kylmällä kiukaalla.
No en osaa kertotaulua kunnolla. (Vain helpot yksittäiset kunnolla esim 7x7. )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
korillinen = koillinen
kaljaa = kaakko
loiskahti = lounas
lumeen = luode
Tai vaan l-alkuiset vasemmalla ja k-alkuiset oikealla. Jos kaksi ilmansuuntaa oli siis jo hallussa.
Puhun melkein natiovitasoista englantia mutten osaa väli-ilmansuuuntia englanniksi. Vaikea hahmottaa jo itä ja länsi suomeksikin, pakko ensin kuvitella karttapallo, missä Venäjä on idässä, sitten vasta osuu oikeaan. Joten North-East on ihan hirvitys mulle, kun ensin pitää selvittää kumpi on itä ja kumpi länsi ja sitten muistella pohjoinen... ei sais olla näin vaikeeta. 😅🤯
En osaa varata lääkäriaikaa kunnalliselle. Aina sanotaan että varaa aika omaan terveyskeskukseen, mutta en tiedä mikä se minun terveyskeskus on ja mistä löydän sen yhteystiedot. Googlekaan ei auta. Hirveän sekavaa kun on terveyskeskukset, kaupunginsairaalat, keskussairaalat, ja sitten vielä yksityiset. Siispä en ole käynyt lääkärissä vaikka olisi ollut tarvettakin, kun en vaan osaa varata sitä aikaa julkiselle eikä ole varaa maksaa yksityiselle.
Onneksi voin nykyään käydä työterveydessä hoitamassa vaivojani.
Vierailija kirjoitti:
En osaa erottaa oikeaa ja vasempaa. Joudun "salaa" lunttaamaan syntymämerkistä sen aina. En kehtaa julkisesti myöntää. Onneksi syntymämerkki on kädessä.
Sain oikean ja vasemman muistamiseen neuvon. Ajattele, kummassa kädessä pidät kynää. Jos se on oikea, tiedät oikean ja se toinen on vasen. Jos kirjoitat vasemmalla, homma toimii toisinpäin.
En osaa peruutta pakua peilien avulla.