Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?

Vierailija
30.05.2022 |

Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D

Kommentit (827)

Vierailija
701/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

stiggu&kettuskehis:"@naalibileet" (laulusta eräästä;)

ontotta..

Vierailija
702/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa parkkeerata autoa kuin parkkipaikalle, jossa on runsaasti tilaa ja voin ottaa parkkiruudun väljästä kohdasta. Taskuparkkeeraus ei suju ollenkaan ja ihan tavallinen etuperin ruutuun parkkeeraaminen kahden auton väliin on ihan hemmetin vaikeaa, menee vinoon tai liian lähelle jompaa kumpaa. Peruuttamalla kahden auton väliin parkkeeraaminen myös mahdotonta. Muuten olen ihan hyvä kuski. Voi tätä nolouden määrää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa prosenttilaskua esim 18,7 % 3955:stä.

Olen alkanut laskea tämän niin, että kartoitan ensin 1%. Tässä tapauksessa 1 % on 39,55. Eli 18,7% on oltava 3,955 x 18,7 = 747,1

Onko edes oikein? 

Vierailija
704/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut laskea tämän niin, että kartoitan ensin 1%. Tässä tapauksessa 1 % on 39,55. Eli 18,7% on oltava 3,955 x 18,7 = 747,1

Onko edes oikein? 

Äh.... siis tietenkin 39,55 x 18,7

Vierailija
705/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa .. kuin.. jossa on runsaasti tilaa ja voin ottaa ..väljästä kohdasta.. ei suju ollenkaan ja ihan tavallinen etuperin.. kahden ..väliin on ihan hemmetin vaikeaa, menee vinoon tai liian lähelle jompaa kumpaa.. kahden..väliin ..myös mahdotonta. Muuten olen ihan hyvä kuski. Voi.. ?

novoi.

Ajattelin että sulla ei ole mitään ongelmaa..(kuin ehkä hiukan sen..sun#eksinharrastuksen?)

Kanssa.

novoi.. voi olla olen 'täysin väärässä'..myös tässä ajatteluissani. voimua..

Vierailija
706/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin vastaanotolla aivoni eivät toimi. En osaa selkeästi kertoa oireistani, niin, että lääkäri kuulisi, mitä puhun.

Ainoa tapa on miettiä lista kotona tärkeysjärjestyksessä ja kirjoittaa se paperille ja antaa lääkärille. 

Tämä on tosi turhauttavaa, jos vastaanotto aika menee hukkaan. Sairaus ei löydy ja se jää hoitamatta. Ja mieli haavoittuu.

Minullakin jää hoitamatta enkä osaa vaatia hoitoa niinkuin jotkut. 

Vierailija
707/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kutoa.

Ikäni 55v

Kumpaako tarkoitat, kangaspuilla kudotaan, sukkia neulotaan..

Vierailija
708/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lukea joukkoliikenteen aikatauluja

2. Käyttää induktioliettä

3. Käyttää ylipäätään kosketusnäyttöjä muutoin kuin suurien vaikeuksien kautta

4. Tehdä alkeellisimpiakaan laskutoimituksia

Olen 31-vuotias, tohtoriksi väitellyt nainen.

Vierailija
709/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ilmansuunnat muuten, mutta en koskaan muista, kummalla puolella on länsi ja kummalla itä. Muuten on helppoa kun joulupukki asuu pohjoisessa, Helsinki on etelässä ja väli-ilmansuunnat menevät kokalolu.

Vierailija
710/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa kutoa.

Ikäni 55v

Kumpaako tarkoitat, kangaspuilla kudotaan, sukkia neulotaan..

Hämeessä kudotaan puikoilla!

Vierailija
711/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa ostaa junalippua netistä, tuskin edes löytäisin ja saisin ladattua oikean sovelluksen.

Ei siihen sovellusta tarvita, voi ostaa myös nettisivulta

Vierailija
712/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa uida, paitsi niin että kädet koskettaa pohjaa sillä syvyydellä pienen pätkän, mutta tulen ylös vedestä käsien varassa en jaloilla ikää 45v

Vierailija
713/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhosin koulussa käsitöitä.

Siispä en osaa mitään:kutoa,ommella.

No eipä ole haitannut.

Olen 60vuotias.

Tää oli ennen paljon tärkeämpi taito koska monet tekivät vaatteensa itse (ainakin minun mummini teki paljon vaatteita perheelleen, mutta hän oli myös kylän ompelija). Nykyään suurin osa ostaa vaatteensa ja muut kankaat kaupasta.

Minä olin myös huono käsitöissä, koska a) olin vasenkätinen ja oli jotenkin vaikea ymmärtää ohjeita b) sain päänsärkyä usein käsityöluokassa, varmaan villasta tulevan pölyn takia tai jotain. Olisin muuten voinut mennä puukäsitöihin, mutten jotenkin kehdannut olla ainoa tyttö. :D

No siellä puukässässä sitä pölyä vasta olisi ollutkin.

Vierailija
714/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä urheilusta yhtään mitään. Liiga, sarja, divari... aivan täyttä hepreaa. Pallon potkiminen ja lätkän lätkiminen ei vaan kiinnosta sitten niin yhtään.

M42

Vierailija
715/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan ilmansuunnat muuten, mutta en koskaan muista, kummalla puolella on länsi ja kummalla itä. Muuten on helppoa kun joulupukki asuu pohjoisessa, Helsinki on etelässä ja väli-ilmansuunnat menevät kokalolu.

Lähin länsimaa on lännessä eli Ruotsissa. Auttaisiko tuo. Mä opettelin nuo väli-ilmansuunnat sellaisena loruna pohjoisesta myötäpäivään (kuten kellon viisarit kulkee), koillinen, kaakko, lounas ja luode

Vierailija
716/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilu on mullekin hepreaa, eikä kiinnosta yhtään, mies on vielä urheiluhullu, niin joskus kuitenkin teen tyhmiä kysymyksiä aiheesta.

Olen sellainen, että ahdistun nopeasti, jos joku asia ei suju, mutta vanhemmiten olen oppinut, että kun aikansa äheltää, niin kyllä se onnistuu lopulta.

Ehkä kannattaisi perustaa ketju, jossa voi kertoa, missä on hyvä.

Vierailija
717/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa puuttuu suuntavaisto. Teoriassa osaan, mutta jos en keskity, niin voin eksyä tavarataloon tai kotimatkalla jos päätän kulkea eri kautta, niin tulee pitkä matka.

Vierailija
718/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 57 vee ja sain ajokortin 18 v. Ei kolareita koskaan.

Olen mielestäni ihan hyvä ajaja, mutta jostain syystä oikealle kääntymisessä, kun on siis joku jalkakäytävä/korkeampi reuna tms, en hahmota auton oikeaa kulmaa ja ei ole yks eikä kaks kertaa kun ntakarengas on ottanut osumaa. Tätä en ole vuosikymmentenkään jälkeen oppinut.

Samoin en oikeastaan hahmota auton mittasuhteita esim. parkkeerattaessa: auto jää aina aika paljon kauas etureunasta ja ennen kuin pli peruutuskamera, auto jäi reippaasti takareunasta kun en vaan hahmota, minkä kokoinen auto on.Jos esim. peruutan pois parkkiruudusta, tuo oikea etukulma on sellainen, että en hahmota miten se sijoittuu suhteessa vieressä olevaan autoon ja peruutan toosi taakse ennen kuin alan kääntää etten osuisi toiseen autoon (väliä todennäköisesti metrikaupalla..)

Vierailija
719/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko edes oikein? 

Äh.... siis tietenkin 39,55 x 18,7

Apua. En ymmärrä lainkaan. En voisi mitenkään laskea tuota. Päässälaskuna.

Onneksi olkoon lahjakkuus.

Vierailija
720/827 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ajaa polkupyörällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi