Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monissa uutuus kahvipaketeissa on 400-450 grammaa kahvia perinteisen 500 g sijaan?

Vierailija
26.10.2024 |

Yritetäänkö hämätä hinnassa että kilohinta on kovempi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan asiakkaiden toive. Fazerin tyyliin.

Vierailija
2/22 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sama juttu kuin Taffelin sipseissä. Asiakkaat toivonee pienempiä paketteja ja kovempaa kilohintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama kuin sipsipusseissa. Pussit pienenee (hinta ei), koska halutaan vastata kuluttajien muuttuneisiin tarpeisiin.

Vierailija
4/22 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ikivanha kikka. Kun ei uskalleta nostaa paketin hintaa, niin hölmöjä huijataan pakkauskokoa pienentämällä. Minä olen aina katsonut kilo- tai litrahintaa, mutta ilmeisesti kaikki eivät niin tee.

Vierailija
5/22 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat toivoneet pienempää kätevää pakkausta, kun eivät jaksa juoda niin paljon kahvia.

Vierailija
6/22 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ikivanha kikka. Kun ei uskalleta nostaa paketin hintaa, niin hölmöjä huijataan pakkauskokoa pienentämällä. Minä olen aina katsonut kilo- tai litrahintaa, mutta ilmeisesti kaikki eivät niin tee.

Eikö se tule kalliimmaksi lähteä tuotantolinjaa rukkailemaan pienempiä pakkauksia varten.

Vierailija
7/22 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyy tuoreempana. No ei kun se hinta olisi tietysti suurempi isommassa koossa ja pelkona, että jäisi halvempien jalkoihin.

Me tietysti ostetaan sitä mieluisinta aina.

Vierailija
8/22 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se tule kalliimmaksi lähteä tuotantolinjaa rukkailemaan pienempiä pakkauksia varten.

Kyllä ne laskee, että tuotot nousee, kun voi samaan hintaan myydä vähemmän.

Vierailija
9/22 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle on termikin, shrinkflaatio.  

Vierailija
10/22 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan onkin ollut asiakkaiden toive, että esim. karkkipussit olis pienempiä kuten entisaikaan, eikä megajättipusseja, mutta toive ei varmaan ollut että hinta olis sama kuin isommissakin pusseissa :D

Vierailija
11/22 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi mahdollista syytä:

1) Voidaan nostaa tuotteen hintaa ilman, että ostajat tajuavat sitä.

2) Asiakkaat ovat oikeasti toivoneet pienempiä pakkauksia, koska kahvi on sitä parempaa, mitä vähemmän aikaa paketin avaamisesta on.

Vierailija
12/22 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vaihtoehtona olla sama pakettikoko, mutta korkeampi hinta

Eiköhän kustannuksia haluta minimoida ja pitää tuotteen hinta samana. Tuotteen hinta ei näin nouse hintalapussa, kun nipistiteään sisällöstä. 

Vierailija
13/22 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdasta vedätystä eli Shrinkflaatiota. Ainoa tarkoitushan on *usettaa ostavia asiakkaita.

Vierailija
14/22 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat toivoneet pienempää kätevää pakkausta, kun eivät jaksa juoda niin paljon kahvia.

Pienempiä pakkauskokoja voi puolustaa sillä, että kahvi menee aika nopeasti huonoksi sen jälkeen kun pakkaus on avattu. Tosin, suomalaisella kulutustasolla huoli voi olla teoreettinen

Vierailija
15/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin hinta on noussut.

Vierailija
16/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma paahdot on aina ollut kevyempiä

Vierailija
17/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shrinkflaation takia.

Vierailija
18/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienempiä pakkauskokoja voi puolustaa sillä, että kahvi menee aika nopeasti huonoksi sen jälkeen kun pakkaus on avattu. Tosin, suomalaisella kulutustasolla huoli voi olla teoreettinen

Monta kuukautta säilyy hyvänä kun säilyttää asianmukaisesti jääkaapissa kahvipurkissa.

Vierailija
19/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulet ihan oikeasti olevasi jotenkin erityislaatuinen🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
20/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritysten ahneus tuntuu nykyisin nousevan aivan uusiin sfääreihin.

Koko ajan yrityksissä mietitään, kuinka tuote/palvelu voitaisiin tehdä halvemmalla ja myydä kalliimmalla eli huonompaa kovemmalla hinnalla.

Esimerkkinä kesällä ostamani tv, ennen niissä oli tukeva, painava jalka, mihin tv-laitettiin luotettavasti.

Nyt ostamassani oli kaksi muovista hentoista "jalkaa", pienkin tönäisy kaataa telkkarin.

Myös kaukosäädin oli numeroton erittäin surkea käyttää.

Hinta oli kyllä korkeatasoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi