Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?
Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D
Kommentit (827)
Jouduin lunttaa maxwelin yhtälöt kun aloin duunaa yhtä pientä projektia ja aloin epäilemään, että sen synnyttämä kenttä saattaa häiritä lähellä olevaa erittäin pienitehoista lähetintä ...
Nolottaa etten osaa:
-fileoida kalaa
-neuloa
-tehdä ruskeaa kastiketta
-taskuparkkia
-vaihtaa itse renkaita
N33
Vierailija kirjoitti:
Nolottaa etten osaa:
-fileoida kalaa
-neuloa
-tehdä ruskeaa kastiketta
-taskuparkkia
-vaihtaa itse renkaita
N33
Voin opettaa kaikki muut paitsi neulomisen
M31
En osaa asettua parisuhteessa palvelijan ja maksajan rooliin joka on johtanut siihen että tiedän kuolevani sinkkuna yksinäisenä miehenä
Eipä ole ihme!
Vierailija kirjoitti:
En osaa asettua parisuhteessa palvelijan ja maksajan rooliin joka on johtanut siihen että tiedän kuolevani sinkkuna yksinäisenä miehenä
Eipä ole ihme!
Kyllä sun sinkkuuden syy on jossain ihan muualla.
T. itsenäinen, itse rahansa tienaava nainen
Vierailija kirjoitti:
Olen 32 enkä osaa leikata leivästä siivuja.
Siis laitan kyllä muuten ruokaa ja käytän veistä ihan taitavasti, mutta ei meillä lapsena ollut ikinä mitään muuta kuin valmiiksi viipaloitua paahtoleipää.
Omaan kotiini muuttaessa yritin muutaman kerran ostaa ruislimpun ja leikata siivuja mutta niistä tuli aina epätasaisia - toisesta päästä paperinohuita ja toisesta päästä 4cm paksuja kenkänkorkoja.
En vaan osaa, ja lähes aina leikkaan myös palan sormesta ja vasen peukalotyvi on jo niin tikattu että.Olen ratkaissut ongelman olemalla syömättä leipää ollenkaan tai jos on tuoretta leipää revin siitä vain käsin paloja joita dippaan voissa keskiaiktyyliin.
Nykyään on unohdettu kokonaan veitsien terottaminen. Lisäksi veitsiä käyttävät luulevat, että leikkaaminen tapahtuu kuin saksilla. Näiden seurauksena hotelleissa aamiaisella huomaa, kun pehmeitä leipiä puristetaan kasaan, kun terävä veitsi voisi purra leipään yhdellä vedolla, mutta kun se eka veto ei toimi, leipiä puristetaan sen sijaan, että leikattaisiin.
Kun veitsiä teroitettaisiin niitä käytettäessä tai hotelleissa edes kerran viikossa, osaisi kuka vain leikata. Suoraa leikkausjälkeä ei välttämättä terävälläkään veitsellä saa, mutta terävällä se on niin paljon helpompaa, että sitä saattaisi yrittää mielellään seuraavan siivun kohdalla. Kun veitsi ei ekankaan siivun kohdalla pure ja joutuu kunnolla sahaamaan koko matkan jää leikkaaminen helposti kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen absolutisti ja en tiedä alkoholeista mitään. On viiniä, kaljaa ja viinas, siinäpä se. Ei puhettakaan että tunnen merkkejä tai muitakaan ominaisuuksia. Ei ole kiinnostanut koskaan opetella.
Samoin, ja ajatelkaa - tämä on asia, jota tässä maassa pitää hävetä.
Kyllähän tää on asia mitä joutuu "häpeämään" lähes kaikissa maailman maissa, koska lähes kaikkialla alkoholi on kuningas. Täällä Suomessa alkoholikulttuuria ulkomaalaiset ihmettelee vain siksi, kun me a) ei syödä mitään alkon seuraksi, b) kun meille olut ja joku pliisu lonkero on niin isoja asioita, ja c) kun meillä naiset ryyppää miehiä usein pöydän alle. Muutoinhan meininki on ihan sama meni sitten Venäjälle, Koreaan, Kuubaan, Irlantiin taikka vaikka Espanjaan. Noissa kaikissa maissa vaan vähän eri alkoholit on se juttu. Suomalaiset vaan kuvittelee et me ollaan jotenkin muita juntimpia tässä, ei olla. Ongelmia meillä on kyllä alkon vuoksi ihan hirveästi.
En osaa lukea teknisiä piirustuksia siten kuin kuuluisi osata. Olen insinööri pitkällä kokemuksella, mutta tulen toimeen vähäisellä piirustusten lukuosaamisella.
Vierailija kirjoitti:
En osaa lukea teknisiä piirustuksia siten kuin kuuluisi osata. Olen insinööri pitkällä kokemuksella, mutta tulen toimeen vähäisellä piirustusten lukuosaamisella.
??
Mitä toi tarkoittaa?
Etkö tunne merkintöjä vai etkö hahmota mitä on piirretty?
Se piirustus on tilaus/ohje kuinka tehdä joku asia. Jos et hahmota tai tiedä mitä siinä lukee, miten varmistat, että teet mitä pitää? Jos olet insinööri jolle annetaan piirustus ohjeeksi, kuinka työn tilaaja tietää, että saa mitä tilaa jos et ymmärrä mitä tilataan, etkä kerro sitä?
Vai olethan tehtävissä joissa ei ollenkaan tarvitse toimia piirustusten kanssa?
Olen taiteen maisteri ja en osaa piirtää enkä käyttää mm. Adobe illustratoria. En ole ikinä sisäistänyt sitä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä insinööriasioista mitään, vaikka olen DI. En kehtaa myöntää, ettei niin pitkästä koulutuksesta jäänyt juuri mitään käteen. Tentit kyllä läpäisin (arvosanat toki asia erikseen).
Sama näyttää olevan lääkäreillä, osa valmistunut rimaa hipoen ja mitään eivät ole oppineet. Harva pystyy myöntämään ettei osaa, suurin osa väittää osaavansa yleislääkärinäkin enemmän ja paremmin kuin vuosikymmenien kokemuksen omaavat dosentit. Näin ainakin meidän tkssa. Hoitajatkin ovat kaikkien alojen erikoislääkäreitä viisaampia.
Autolla ajaminen. En ole yrittänyt mutta suuntavaistoni on huono ja epäilen reaktiotaitoja. Ei vaan sovi mulle.
Nykyään on GPS mutta en riskeeraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen absolutisti ja en tiedä alkoholeista mitään. On viiniä, kaljaa ja viinas, siinäpä se. Ei puhettakaan että tunnen merkkejä tai muitakaan ominaisuuksia. Ei ole kiinnostanut koskaan opetella.
Samoin, ja ajatelkaa - tämä on asia, jota tässä maassa pitää hävetä.
Kyllähän tää on asia mitä joutuu "häpeämään" lähes kaikissa maailman maissa, koska lähes kaikkialla alkoholi on kuningas. Täällä Suomessa alkoholikulttuuria ulkomaalaiset ihmettelee vain siksi, kun me a) ei syödä mitään alkon seuraksi, b) kun meille olut ja joku pliisu lonkero on niin isoja asioita, ja c) kun meillä naiset ryyppää miehiä usein pöydän alle. Muutoinhan meininki on ihan sama meni sitten Venäjälle, Koreaan, Kuubaan, Irlantiin taikka vaikka Espanjaan. Noissa kaikissa maissa vaan vähän eri alkoholit on se juttu. Suomalaiset vaan kuvittelee et me ollaan jotenkin muita juntimpia tässä, ei olla. Ongelmia meillä on kyllä alkon vuoksi ihan hirveästi.
Minäkään en tunne juuri mitään alkoholijuomia kun en ole juonut 35 vuoteen. En kyllä osaa sitä hävetä vaan ihan reilusti menin Alkoon ja sanoin että tarvitsisin kuohujuomaa lahjaksi, en tunne juomia ollenkaan, mitä voisit suositella. Nuori tyttö suositteli, valitsin sopivan hintaisen.
Ulkomaillakaan se ei ole ollut ongelma, sanon suoraan että en juo koskaan. Joku on saattanut kysyä miksi en juo. Vastaan rehellisesti että en pidä mausta enkä vaikutuksesta, tykkään olla selvä.
Lääkäreille tuo on Suomessa valtava ongelma, etenkin kun on ylipainoa. Kaikki on viinan syytä. Entisvanhaan oli vissiin kaikki juomat vahvempia, kun näin 35v jälkeenkin vielä aiheuttaa ongelmia. Enkä silloinkaan juonut, vain maistelin.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sisustaa. Kotini on kasa tavaroita, jotka hoitaa asiansa, esim sänky, tuoli, verhot, mutta ne ei mitenkään ole esteettisesti yhteensopivia.
En osaa yhdistellä kivoja vaatteita kokonaisuuksiksi. Kun näen jonkun kivan vaatteen, ei tule mitään ideaa minkä kanssa se sopii. Niinpä mulla on kasa kivoja vaatteita, mutta ei ikinä kivaa asukokonaisuutta
Mistä tiedät ovatko ostamasi asiat yksinään kivoja? Miten tyylisilmä toimii siinä mutta ei yhdistämisessä?
Vaihtuuko makusi kuvioinnin tai muun suhteen?
Vierailija kirjoitti:
En osannut koulussa puhua kenellekään. Kävin kolmetoista vuotta koulua, mutta en muista siltä ajalta yhtäkään keskustelua kenenkään kanssa.
En muista puhuneeni opettajille. En nähnyt asiassa mitään erikoista. Jotkut muistelevat jälkeenpäin tutustuneensa opettajiin tai saaneensa jotain välien seurauksena.
Paris Hilton kertoi mediassa äskettäin jonkun opettajan kutsuneen treffeille ja lähennelleen. Joko tuollaista tai koulun vastuuoppilastoimintaa taitaa suurimman osan vuorovaikutus olla kurssitehtävien lisäksi.
Jotkut voivat ihailla jonkun alan tiettyä opettajaa mutta varmaan ajatuksista tietävät lähinnä opettajan työroolissa kertoman. Jos joku esitelmöi luokan edessä tai ryhmälle luokkaretkellä, helppo kuulla mitä sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisia päässälaskuja, kuten esim. 7+8. Täytyy käyttää sormia. (Olen kuitenkin kirjottanut ällän matematiikasta.)
No häh, noinko helposti ällä irtoaa? Eikö siinä tarvi osata mitään ilman laskinta
Laskinta sai käyttää onneksija oli ne vähän monimutkasempia laskuja. 😁
En osaa minäkään noin vaan tuota laskua esimerkiksi 9- tai 11-kantaisessa laskujärjestelmässä.
10-kanta on yleisyydestään riippumatta aika tyhmä moneen käyttöön.
Matematiikka ei ole laskentoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ihme!
Kyllä sun sinkkuuden syy on jossain ihan muualla.
T. itsenäinen, itse rahansa tienaava nainen
Ihan taatusti näin 🙌
Onko täällä jo mainittu kasvosokeus? Itsellä on tämä melko vahvana ja on kyllä pottumainen juttu. Kaksi vuotta sitten muutin uudelle alueelle ja millään en erota näitä naapureita. Parhaiten erotan kaukaa kävelystä ja muista vinkeistä. Mutta naama ei sano mitään. Tähän liittyy myös huono suuntavaisto ja se, etteivät reitit jää mieleen. Pelottaa, että auto tilttaa ja olisi soitettava apua, eikä mitään käsitystä, missä kohdassa tuttua reittiä olen. Ja ihan akateeminen olen ja asiantuntijatyössä, mutta työkaverit ja asiakkaat sekoitan aika usein. Suututtaa, kun ihmiset vaihtaa kampauksia, rillejä jne.
En ymmärrä insinööriasioista mitään, vaikka olen DI. En kehtaa myöntää, ettei niin pitkästä koulutuksesta jäänyt juuri mitään käteen. Tentit kyllä läpäisin (arvosanat toki asia erikseen).