Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?
Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D
Kommentit (827)
En osaa uida, hiihtää, tai luistella. Mulla on varmaan motoriikassa joku häiriö koska etenkin uinti ja hiihto menee aina siihen että kädet ja jalat ei vaan pysy oikeassa tahdissa. Luistelu lienee vaan kiinni siitä, että ei ole ollut kiinnostusta opetella.
Köyhä Insinööri kirjoitti:
En osaa uida, hiihtää, tai luistella. Mulla on varmaan motoriikassa joku häiriö koska etenkin uinti ja hiihto menee aina siihen että kädet ja jalat ei vaan pysy oikeassa tahdissa. Luistelu lienee vaan kiinni siitä, että ei ole ollut kiinnostusta opetella.
Mulla sama. Uidessa hörppään aina vettä nenään tai keuhkoihin. Hiihtäessä sydän jyskyttää korvissa ja lasketellessa polvet menee lukkoon. Ihan surkea urheilussa ja sain lapsen jolle kaikki urheilu on ollut helpointa elämässä, napsii piirinmestaruuksia ja SM mitaleita lajista kuin lajista 😆. Pojasta polvi paranee, vaikka onkin tyttö. Joskus isolla loikalla.
Empatia.
Vähät voisin välittää muiden ihmisten ns. pahasta olosta.
Niskasta itseä kiinni ja omien korvien välistä se korjaus tapahtuu, ei siihen terapioita tai lanttumaakareita tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Yleistietoni on todella surkealla tasolla. En muista kuin suunnilleen milloin käytiin ensimmäinen ja toinen maailmansota. En millään muista miksi ne edes alkoivat ja ketkä olivat liittoutuneina toisiinsa. En muista kuin muutaman suurimman puolueen, mutta en osaa esimerkiksi kertoa miten keskustan ja kokoomuksen kannat isoista asioista eroavat toisistaan. En myöskään käsitä miten vaikka tuulivoimalasta voidaan tuulen avulla tehdä sähköä.
Joskus pari vuotta sitten vasta vaivauduin selvittämään mitä tarkoittaa KKK ja miksi SS-kirjainyhdistelmä on Saksassa kyseenalainen.
Ennen kyselin aina mieheltäni kun en tiennyt. Nykyään en enää kehtaa kysyä häneltäkään koska pelkään että taas kysyn jotain aivan älytöntä joka kaikkien pitäisi tietää. KKK kysymyksestäni hän järkyttyi ihan oikeasti.
KKK tarkoittaa monia asioita:
Esim. Keskuskauppakamari, Ku klux klan, ja konekiväärikomppamia varmaan muitakin löytyy.
En osaa piereskellä säkkijärven polkkaa
Jostain syystä pitää aina ajatella tarkasti kumpi on kumpi, kun puhutaan syvästä ja matalasta lautasesta. Muuten ko. käsitteet eivät ikinä mene sekaisin. Olen varmaan ainoa maailmassa jolla vastaava ongelma.
En osaa sisustaa. Kotini on kasa tavaroita, jotka hoitaa asiansa, esim sänky, tuoli, verhot, mutta ne ei mitenkään ole esteettisesti yhteensopivia.
En osaa yhdistellä kivoja vaatteita kokonaisuuksiksi. Kun näen jonkun kivan vaatteen, ei tule mitään ideaa minkä kanssa se sopii. Niinpä mulla on kasa kivoja vaatteita, mutta ei ikinä kivaa asukokonaisuutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K:lla alkavat ilmansunnat on itäpuolella ja L:llä alkavat länsipuolella. Helppo muistaa.
Minulla ei ole ongelmaa ilmansuuntien kanssa, mutta jos jollain on, niin miten tuo mukamas helpottaa? Siinähän pitää jokatapauksessa muistaa tuollainen sääntö. Yhtä hyvin joku voi ohjeesi jälkeen jäädä miettimään, että hetkinen, oliko ne k:lla alkavat idässä vai lännessä.
Jotain nyt kuitenkin pitää muistaa. Joitakin auttaa se, että Turku on Lounais-Suomessa ja sen avulla saa sitten muut väli-ilmansuunnat paikalleen. Mutta tuosta on tietysti apua vain, jos muistaa Suomen kartan ja missä Turku sijaitsee.
Sama vika, en muista kasvoja. Mutta ei ole käynyt mielessäkään rikoksen todistaminen, kai siinä riittäisi tuntomerkiksi että karkuun juoksi hoikka, nuorehko, pipopäinen mies tms.
Mutta kasvosokeus on tosi noloa, koska olen itse ns. silmätikun asemassa työni puolesta. Minut tunnetaan, ja ihmiset olettavat että muistan heidätkin. Mielellään tietysti kaikkia tervehdin vaikken muistakaan, mutta ongelma tulee siitä, että jostain kunnioituksen (?) tapaisesta syystä aniharva tervehtii ensiksi. Yleensä ihmiset odottavat kohteliaasti että minä tunnistan heidät ja tervehdin ensin. Ja sitten kun en tervehdi, pidetään koppavana moukkana.
Elokuvien katsominen on hankalaa, ellei samaa sukupuolta olevilla päähenkilöillä ole selvästi erilaiset hiukset tai muu selvä maamerkki.
En osaa meikata, enkä laittaa hiuksia sitten yhtään. En saa saunanuunia syttymään. Mulla on surkea suuntavaisto. En hahmota auton etäisyyksiä, joten peruuttaminen ja parkkeeraaminen on hankalaa. Taskuparkkeerausta en uskalla ajatellakaan. Ainiin, en ole myöskään autokoulun jälkeen tankannut autoa. Olen myös onneton käsitöissä.
- en osaa ostaa mitään netistä
- en osaa käyttää älypuhelinta. En ole edes yrittänyt:)
- en osaa solmia kengännauhoja rusettiin
- en osaa puhua ruotsia
- en ole kokeillut hypätä pää edellä veteen
Yhdyssanat taas esimerkiksi tulevat selkäytimestä oikein ajattelematta..
52vee mies
Kaikki tekniikka, tietokoneet ja puhelimet varsinkin. En vieläkään tiedä miten mun työpuhelin sammutetaan, vaikka ollut vuoden kohta käytössä😂. Uuden pesukoneen käytön joudun katsoa ohjekirjasta jne.
Jos tulee tilanne, että computer says no, niin mun eka ratkaisu olisi heittää koko kone helvettiin.
Rakastelu on varmasti 17 vuoden tauon jälkeen miehenä haastavaa - en tiedä, pystynkö kaiken moniajoa vaativan sähellyksen keskellä survomaan naista sellaisista kulmista että hänestä tuntuu hyvältä ja tarpeeksi kauan vieläpä.
No, eipä näitä taitoja kukaan ole tullut kyselemäänkään.
En erota rikkaruohoja istutetuista kasveista ja siksi pihassa onkin miltei vaan havupuita. En ymmärrä puutarhanhoidosta mitään, ruohonleikkurin saan käyntiin. Onneksi on pieni piha. On
En osaa olla osaamatta mitään. Se aiheuttaa kateutta ja katkeruutta. Varsinkin tumpeloille ja "ammattilaisille".
Vierailija kirjoitti:
En osaa piereskellä säkkijärven polkkaa
:-D kiitos illan nauruista.
Maailmanmenoa olen koittanut ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sisustaa. Kotini on kasa tavaroita, jotka hoitaa asiansa, esim sänky, tuoli, verhot, mutta ne ei mitenkään ole esteettisesti yhteensopivia.
En osaa yhdistellä kivoja vaatteita kokonaisuuksiksi. Kun näen jonkun kivan vaatteen, ei tule mitään ideaa minkä kanssa se sopii. Niinpä mulla on kasa kivoja vaatteita, mutta ei ikinä kivaa asukokonaisuutta
Tää on vaan kiinnostuksesta kiinni. Asukokonaisuuksien laittaminen vie ihan helvetisti aikaa! Ja pointti on siinä, kuten joku mua parempi tässä sanoi, että ei voi olla niin että on vaan jotkut kengät asussa, vaan pitää olla just ne oikeat kengät. Ja näinhän se on.
Eli, ei kyse ole siitä ettetkö osaisi, et vaan halua laittaa tähän tuntikausia aikaa.
Se ei ole koe,esiintyminen eikä sinun toivota näyttelevän.
Meilläkin on töissä hauskuuttajat ja työntekijät erikseen, työtä tekevät ovat kunnioitetumpia ja joskus harvoin etenevät. Pidettyjä työtovereita ovat sellaiset joilta riittäänjoskus hymy tai ystävällinen sana.
Mutta sekin riittää että teet minimimäärän töitä ja kuljet pärstä peruslukemilla. Kunhan et puhu muista pahaa etkä yritä päteä pomon silmissä muiden kustannuksella. Sellaiset eivät ole kovin suosittuja.