Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?

Vierailija
30.05.2022 |

Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D

Kommentit (827)

Vierailija
521/827 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa (tai uskalla) hypätä pää edellä veteen

Itse en uskalla hypätä ylipäätään veteen koska pienenä hyppäsin matalaan altaaseen niin että kantapäät tärähti pohjaan.. jäi kammo :/ En myöskään osaa sukeltaa niin etten pitäisi nenästä kiinni.

Minä taas en osaa (tai uskalla) sukeltaa lainkaan. Uimaan pystyn jotenkin parisataa metriä lähinnä koiraa räpiköiden :D

Vierailija
522/827 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa solmia esiliinan, bikinien tms. nauhoja selän takana niitä näkemättä. Rintsikoiden hakaset saan yleensä jo nykyisin selän takana toisella tai kolmannella yrittämällä kiinni oikein :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/827 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kulkea jalankulkijan liikennevaloissa. Kun joskus tolpassa on sellainen nappula, mitä pitää painaa, että vaihtuu vihreälle ja joskus ei ole. Että näkeekö sen helposti, mitä jos painelen sellaista pömpeliä, jota ei pidäkään painaa. Mistä sen voi tietää. Tai jos seison vaan painamatta siinä puoli tuntia, kun ei vaihdu valoa vihreäksi, kun en löydä mistään sitä nappulaa. Eikö se ole epähygieeninenkin? Siksi jos joudun isoon kaupunkiin, kierrän aina pienempiä reittejä pitkin sivukaduilla, joissa ei ole liikennevaloja.

Vierailija
524/827 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vaihtaa sulaketta. Siis sellaista "vanhanmallista". 

Vierailija
525/827 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, minulla kun ei ole muita lahjoja kuin unenlahjat ja hyvä ruokahalu, niin vaikea on luetella mitä en osaa tehdä.

Voin rehellisesti sanoa, että en osaa mitään .... ainakaan mitään hyödyllistä.

Ja jos jotain yritän, niin pieleen tuppaa menemään.

Olenkin tienannut elantoni lähinnä konsultoimalla.

Vierailija
526/827 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa manuaali vaihteisella autolla.

Vierailija
527/827 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tehdä karjalanpiirakoita. Lapsena itä-suomalaisessa koulussa kun niitä tehtiin köksän tunnilla, niin olin ainoa joka niitä ei ollut tehnyt aiemmin kun asiasta kysyttiin etukäteen ja koin siitä häpeää. Muille se taito on ilmeisesti opetettu heti kun on kehdosta päässyt kävelemään, sillä sen verran oli muilla paremman näköiset piirakat kun itse hädin tuskin sain rypytettyä niitä. En oo sen jälkeen kokeillu ikinä tehdä karjalanpiirakoita. Mutta maistuu ne kylläkin.

Vierailija
528/827 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

I-railon hitsaus puikolla pystyasennossa. Reunahaavaa tahtoo tulla ja huono juuri.

Vierailija
529/827 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mitä väliä sillä on miten kengän nauhansa sitoo!

ei se mistään osaamisesta ole kiinni vaan opitusta tavasta sitoa.

sama jos sanottaisiin että on oikea ja väärä tapa pukea paita päälle.

itse kuuluisin luultavasti väärin pukeutujiin koska pudotan ensin kädet ja vasta sitten pään.

entäs sitten kielen kääntäminen tai sen laittaminen valaan pyrstölle?

ovatko nämäkin asioita joiden tekemistä voidaan pitää osaamisena.

käsittääkseni suurin osa suomalaisista ei saa kieltään rullalle tai valaan pyrstölle.

on paljon asioita joiden tekemättä jättämistä voidaan pitää osaamattomuutena.

mutta kengännauhojen sitomista pupun korva tekniikalla ei voida pitää sellaisena.

Vierailija
530/827 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa lakata kynsiäni siististi, ja huulipunankin kanssa on vähän niin ja näin. Luomiväriä en uskalla edes yrittää :) 

Vierailija
531/827 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan alustanut pullataikinaa enkä taida osata leipoa perinteistä pullaa. Olen melkein 60-vuotias nainen.

Vierailija
532/827 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aivan surkea englannin kielessä koulutustasooni nähden. Olen siis DI ja muut tutut DI:t käy englanniksi kaiken maailman liikeneuvottelut ja itse pärjään vain sen verran mitä ulkomaan lomilla tarvii osata.

Vierailija
533/827 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä opetti lapsena pitämään tulitikkua aivan raapaisu päästä kiinni jolloin se ei katkea niin helposti.

loppui tikuilla leikkiminen kun muutaman kerran poltin näppini.

Vierailija
534/827 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

et osaa olla nainen.

noiden kriteerien mukaan minäkään en osaa olla mies.

ja vähät välitän.

kuka sitten osaa?

ja mitkä ovat ne kriteerit ja keiden asettamia joiden mukaan oikeana naisena oleminen määritellään.

jokainen on nainen omalla tavallaan aivan kuten jokainen on mies omalla tavallaan.

valitettavasti some on saanut aikaan sen että jokainen vähän retuseeraa vartaloaan kuvissa.

ainoa mikä oikeasti kiinnostaa on hygienia.

riittää että tuoksuu ja näyttää puhtaalta.

muu on pelkkää kuorta joka on sivu seikka.

itse asissa vähemmän viehättäviä ovat ne naiset jotka tälläävät naaman täyteen meikkiä ja litra tolkulla hajuvettä päälle.

varsinkin jos hajuvedellä peitellään tupakointia.

se saa vatsani kääntymään ympäri joka ikinen kerta.

voin vakuuttaa että suurinta osaa miehistä ei tippaakaan kiinnosta onko sinulla meikit just eikä melkein.

on tosin myönnettävä että kohtuudella meikatut naiset naiset näyttävät hyviltä ja miehenä en voi kuin kiittää heitä tästä.

meikkaavat sitten näyttääkseen hyviltä meidän silmissä tai omaksi ilokseen.

jotta en vaikuttaisi pinnalliselta oletan että viimeinen vaihtoehto on oikea ja todellinen syy naisten meikkaamiseen.

ulkonäkö on asia jonka jokainen osaa.

kunhan on puhdas.

Vierailija
535/827 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain vinkiksi.

isoissa kaupungeissa ei keskustoissa tarvitse nappia painaa.

valot vaihtuvat joka tapauksessa.

Vierailija
536/827 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummo63v. kirjoitti:

Minun on vaikeaa pysyä jatkuvasti uudistuvan teknologian mukana. Kaikki pienetkin muutokset, uudet mallit ja viritykset (kännykät, läppikset, tv, jne), aiheuttaa stressiä. Oma riittämättömyys korostuu. Nolottaa, kun olen niin tumpelo, mutta en vaan ymmärrä alan kaikkia hienouksia.

Aivan samat tuntemukset, nykytekniikka ahdistaa ajoittain.

Vierailija
537/827 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mummo63v. kirjoitti:

Minun on vaikeaa pysyä jatkuvasti uudistuvan teknologian mukana. Kaikki pienetkin muutokset, uudet mallit ja viritykset (kännykät, läppikset, tv, jne), aiheuttaa stressiä. Oma riittämättömyys korostuu. Nolottaa, kun olen niin tumpelo, mutta en vaan ymmärrä alan kaikkia hienouksia.

Aivan samat tuntemukset, nykytekniikka ahdistaa ajoittain.

Kyllä ahdistaa minuakin, kun tuntuu pankeilla olevan ongelmia aina vaan useammin ja pitempiä aikoja. Ensin pakotetaan hoitamaan kortilla ja verkossa kaikki, ja sitten ei toimikaan.

Itse käytän käteistä, se on pelastanut monesta pulasta. Aspana olen huomannut, ettei pulmatilanteissa käteistä asiakkailta löydy. Jos ei korttimaksu onnistu, ei aina nostokaan automaatista, jos sen jostain löytää. Maalla vähenevät nekin.

Kukahan muistaa Speden sketsin, kun ukko yritti nostaa rahaa seinästä ja automaatti sätti häntä, kun en nostettavaa enää jää korkeiden palvelumaksujen jälkeen... tai jotenkin noin🤔

Vierailija
538/827 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon aivan surkea englannin kielessä koulutustasooni nähden. Olen siis DI ja muut tutut DI:t käy englanniksi kaiken maailman liikeneuvottelut ja itse pärjään vain sen verran mitä ulkomaan lomilla tarvii osata.

Sama.

En ole DI mutta opistotason ja muutamalla muulla lyhuemmällä jatko (johtamistaidon) koulutuksella pitkälle päässyt lty johtajan alaiseksi globaaliin firmaan. Enkun kielitaitoni surkea ja peittelen ja kiertelen sitä säännöllisesti.

Eikä mulla ole kotonakaan ketään joka esim kirjoittaisi puolestani enkkua vaativat tekstit. Jos joudun suomentamaan tai kirjoottamaan jotain enkuksi, se vie hirveästi voimavaroja ja aikaa, stressaannun heti silminnähden.

Vierailija
539/827 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa mielistellä muita.

En töissä, en harradtuksissa enkä kotonakaan. Sanon kyllä jos joku asia on kiva, nätti tai mukava jne.... mutta jos näin ei mielestäni ole niin en vaan saa sanotuksi toisin kuin ajattelen. Olen siis liian rehellinen.

Toisaalta olen edelleen viiskymppisenä sinkku johtuen osittain (ehkä) myös siitä etten osaa, jaksa, halua mielistellä toisia. Jostain syystä pitkätkin parisuhteeni ovat olleet sellaisia että mies olisi ehkä tarvinnut sellsista jatkuvaakin pönkittämistä, kehuja, huomiota ja psyykkistä nostatusta. En vaan osaa ....

Vierailija
540/827 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää naurako, mutta en uskalla mennä Rovaniemellä käymään, koska pelkään että eksyn siellä... Ihailen ihmisiä, jotka osaavat katsoa karttaa ja joilla on hyvä suuntavaisto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi