Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?
Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D
Kommentit (827)
En osaa näytellä ja feikata, en töissä enkä vapaalla.
Työpäivät toimistotöissä avokonttorissa isossa tiimissä on yhtä hiton teatteria.
Mihin kurssille pitäs mennä että oppis selviytymään siitä näytelmästä?
En osaa ommella ompelukoneella enkä neuloa enkä virkata. Yläasteen kässän tunnit oli painajaista. Onneks oli mutsi joka oli erittäin taitava näissä.
Vierailija kirjoitti:
En osaa näytellä ja feikata, en töissä enkä vapaalla.
Työpäivät toimistotöissä avokonttorissa isossa tiimissä on yhtä hiton teatteria.
Mihin kurssille pitäs mennä että oppis selviytymään siitä näytelmästä?
Nolo humble brag. Oletpas aito ihminen, toisin kuin muut.
Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkä suurin osa ihmisistä ei joudu feikkaamaan, vaikka työrooli kaikilla onkin?
En osaa viheltää, en ole koskaan oppinut. Joskus voin vahingossa saada jonkinlaisen vihellysäänen aikaiseksi, mutta yleensä vain jotain suhinaa. Tosin kehtaan tämän myös sanoa ääneen.
Korttia en osaa pelata. Muutenkin inhoan kaikkia seurapelejä, koska säännöt ei pysy päässäni.
Ei nämä minua nolota, mutta monen mielestä on outoa että en vaan osaa:
- en osaa hypätä hyppynarulla enkä pyörittää hula hula-vannetta. Näähän oli nuoruudessani likkojen juttuja, mutta esimerkiksi urheilijat hyppäävät nykyisin narua sukupuolineutraalisti.
- en osaa kellua, vaan vajoan hitaasti pohjaan jalat edelleä
En "osaa" enää laittaa ruokaa. 20 vuotta kohta asunut yksin, ja itselle on jotenkin tylsä laittaa ruokaa. Nyt sitten huomaan ettei ne yksinkertaisimmatkaan ruokalajit onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Taskuparkeerata sulavasti ja ajella peräkärryn kanssa vaikka olen miespuolinen.
Peruuttaa peräkärryn kanssa.
Esim rautakaupan pihalla kun käyn lautaa, irroitan kärryn. Työnnän sen lähemmäs lautakasaa, peruutan auton, kytken kärryn ja lastaan lopuksi.
Kerran näin tyypin, joka teki samalla tavalla. Nauratti.
T. YTT mies
Taskuparkkeeraus ja tavallinen parkkeerauskin on hankalaa tiukkoihin paikkoihin.
Narua en osaa hypätä, enkä pyörittää hula- vannetta.
Sukeltaminen, etten pidä nenästä kiinni, ei suju. Rakastan kuitenkin uimista ja lähes elän vedessä kesäisin, että ei ole juurikaan haitannut tämä.
Käsityöt ja nuotion teko.
Onhan näitä.
Variksess ei oo valkoista, harakass ei harmaata...
Vierailija kirjoitti:
En osaa ommella ompelukoneella enkä neuloa enkä virkata. Yläasteen kässän tunnit oli painajaista. Onneks oli mutsi joka oli erittäin taitava näissä.
Täällä toinen samanlainen.
Englannin kieli. Pitäisi pystyä työskentelemään myös sillä,mutta aina vaan yhtä takkuista. Englanti tuntuu jostain syystä itselle vaikealta,sanat kuulostavat ja näyttävät samalta. Ruotsin kanssa eri tilanne.
Täytyy sanoa, että ei tuu mieleen mitään? Okei joskus pyydän lapsilta/mieheltä apua jos en heti saa jotain elektronista laitetta toimimaan :D Mutta en täysin tumpelo ole niidenkään kanssa ja osaan lukea manuaaleja. Lähtökohtaisesti olen sellainen tee-se-itse-nainen joka opettelee kaiken itse.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että ei tuu mieleen mitään? Okei joskus pyydän lapsilta/mieheltä apua jos en heti saa jotain elektronista laitetta toimimaan :D Mutta en täysin tumpelo ole niidenkään kanssa ja osaan lukea manuaaleja. Lähtökohtaisesti olen sellainen tee-se-itse-nainen joka opettelee kaiken itse.
Pitäisi ehkä aloittaa oma ketju, mitä asioita osaat tehdä itse mitä monikaan ei ehkä tee :D
Prosenttilaskujen laskeminen, unohdan aina, miten ne taas laskettinkaan, kun lasken ne aina jollain "koneella". Tiedän, että voin oppia sen logiikan, mutta olen laiska aina opettelemaan sen uudestaan, kun ei ole pakko :D En myöskään meinaa muistaa oikeaa ja vasenta, että pitää aina päässä ensin erikseen miettiä, sillein "oikea ja vasen"
En osaa uida. Pysyn kyllä siis pinnalla enkä automaattisesti huku jos veteen joudun mutta mielestäni se ei ole uimataitoa.
En uskalla ajaa maanalaiseen parkkihalliin. Mitä jyrkempi ylämäki ulos tullessa sitä pelottavampaa koska olen surkea mäkilähdössä.
Kuulostaapa tutulta, en mäkään osaa. Tätä taitoa tarviis töissäkin. Mä en vaan osaa sitä nuoleskelua, mielistelyä ja kaiken positiivisen ylenpalttista lässytystä.
Tiedän että jotkut saattaa pitää minua jotenkin vähän ylimielisenä tai ilkeänä ??? kun en harrasta tuota toisten nuoleskelua ja yltiöpäistä tsemppikehumista.