Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?
Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D
Kommentit (827)
En tiedä osaisinko yöpyä hotellissa. Eli että miten hommat käytännössä toimii.
En osaa käyttää älypuhelinta joten otin takas vanhan tavallisen kännykkäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sisustaa. Kotini on kasa tavaroita, jotka hoitaa asiansa, esim sänky, tuoli, verhot, mutta ne ei mitenkään ole esteettisesti yhteensopivia.
En osaa yhdistellä kivoja vaatteita kokonaisuuksiksi. Kun näen jonkun kivan vaatteen, ei tule mitään ideaa minkä kanssa se sopii. Niinpä mulla on kasa kivoja vaatteita, mutta ei ikinä kivaa asukokonaisuuttaTää on vaan kiinnostuksesta kiinni. Asukokonaisuuksien laittaminen vie ihan helvetisti aikaa! Ja pointti on siinä, kuten joku mua parempi tässä sanoi, että ei voi olla niin että on vaan jotkut kengät asussa, vaan pitää olla just ne oikeat kengät. Ja näinhän se on.
Eli, ei kyse ole siitä ettetkö osaisi, et vaan halua laittaa tähän tuntikausia aikaa.
Jotkut tuntuu näkevän heti kaupan rekissä, että hei tuo sopii just mun housuihin, tai tuo on just oikea hame siihen paitaan. Mä näen vain paidan, tai hameen, en kokonaista asua. En vaan millään hahmota, vaikka katselen stailausvinkkejä, missä sama vaate esitellään yhdistettynä eri vaatteisiin. Se ei vaan ole mun taito
En osaa murtolukulaskuja enkä kunnolla edes kertotauluakaan...
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle muistisääntö väli-ilmansuuntien kanssa:
Korillinen kaljaa loiskahti lumeen. Otat jokaisen sanan kaksi ensimmäistä kirjainta, eli:
korillinen = koillinen
kaljaa = kaakko
loiskahti = lounas
lumeen = luode
Vähän tarkemmin: missä päin on koillinen, kaakko, lounas, luode.
En tiedä juuri mitään auton sisuskaluista tai osaa nimetä moottorin osia yms. En osaa autokaupassa kysyä juuri niitä olennaisia kysymyksiä tai potkiskella renkaita tietävästi, ei minua edes kiinnosta. Kiinnostaa, että autossa on ilmastointi ja sähkölukitus, ja että tavaratilaan mahtuu riittävästi ja takapenkille saa turvaistuimen kiinni. Ja että auto liikkuu.
Edellisessä autossa oli hybridiominaisuus ja sähkölatauspainike, en kehdannut sanoa, etten osaa avata sähkölatauspistokkeen kohtaa. Jäi sähköt lataamatta koko auton elinkaaren ajan, tankkasin ennemmin bensaa.
Olen siis keski-ikäinen valkoinen heteromies, jonka pitäisi silkan keski-ikäisen heterouden perusteella ilmeisesti tietää automaattisesti kaikki autoista ja olla niistä perin kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle muistisääntö väli-ilmansuuntien kanssa:
Korillinen kaljaa loiskahti lumeen. Otat jokaisen sanan kaksi ensimmäistä kirjainta, eli:
korillinen = koillinen
kaljaa = kaakko
loiskahti = lounas
lumeen = luode
Vähän tarkemmin: missä päin on koillinen, kaakko, lounas, luode.
Luko, Loka. Tuosta muistat, ja vieläpä oikein päin kartassa eli ylhäältä vasemmalta laskien
Luode - Koillinen
Lounas - Kaakko
Vierailija kirjoitti:
Röyhtäistä.
Juo litra kokista, niin kyllä lähtee. 🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Röyhtäistä.
Juo litra kokista, niin kyllä lähtee. 🤪
Mutta kun ei vaan lähde. Silloin on olo kuin ilmapallolla ja toivoisin osaavani röyhtäistä, jotta olo helpottuisi, mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
K:lla alkavat ilmansunnat on itäpuolella ja L:llä alkavat länsipuolella. Helppo muistaa.
Hyvä sääntö. Mutta näköjään aika moni tarvitsee jotain sääntöä, niin itsekin. Minulle riittää, että käyn mielessäni läpi litanian 'koillinen, kaakko, lounas, luode'. Ei vaan tule automaattisesti kuten pääilmansuunnat.
Vierailija kirjoitti:
En osaa käyttää älypuhelinta joten otin takas vanhan tavallisen kännykkäni.
Ilman lähisukulaisen kärsivällistä opastusta ja asennusapua minulla olisi edelleen nokian vanha peruspuhelin, jollei jopa lankapuhelin. Tietokoneetkin vaikeita juttuja, lähinnä niiden asennus, johdot, ohjelmat. Ei ole tekniikka minun juttuni. Enkä ole vielä edes 50 v.
Veroasia, en vaan ymmärrä miten kaikki menee. Alvin osaan laske, mutta jos pitäisi alkaa väsäämään veroilmoituksia itse, niin ei tulis mitään.
Olen 32 enkä osaa leikata leivästä siivuja.
Siis laitan kyllä muuten ruokaa ja käytän veistä ihan taitavasti, mutta ei meillä lapsena ollut ikinä mitään muuta kuin valmiiksi viipaloitua paahtoleipää.
Omaan kotiini muuttaessa yritin muutaman kerran ostaa ruislimpun ja leikata siivuja mutta niistä tuli aina epätasaisia - toisesta päästä paperinohuita ja toisesta päästä 4cm paksuja kenkänkorkoja.
En vaan osaa, ja lähes aina leikkaan myös palan sormesta ja vasen peukalotyvi on jo niin tikattu että.
Olen ratkaissut ongelman olemalla syömättä leipää ollenkaan tai jos on tuoretta leipää revin siitä vain käsin paloja joita dippaan voissa keskiaiktyyliin.
En osaa myöskään väli-ilmansuuntia, en osaa kuin muutamien lukujen kertoluvut ulkoa. En osaa vaihtaa renkaita tai viedä autoa pesulaan/katsastukseen tms. tai tehdä mitään muutakaan auton kanssa, tuulilasinpesunesteen lisääminen ja tankkaaminen on ainoa. En tiedä miten ruoho ajetaan
En osaa ajaa manuaalivaihteista autoa. Kortti minulla on ollut 18 vuotta.
Ajaa pyörällä. Jalat ei mitenkään yletä polkimille ja jos pitää pysähtyä tai kääntyä nopeasti niin koko systeemi menee sekaisin, ja ylämäessä ei pääse millään eteenpäin.
En osaa olla kiinnostunut naisten itsetunto-ongelmista, karvoituksesta, ulkonäköpaineista tai rooliodotuksista yhteiskunnassa. Enkä kehtaa sitä julkisesti myöntää. Minut lynkattaisiin.
Kaikkialla mediassa ja naisten blogeissa kun 24/7 paukutetaan kuinka on vain miesten syytä että naisille asetetaan odotuksia ja ulkonäköpaineita, ja nimenomaan miehet eivät hyväksy naisten kainalokarvoja, tai meikkaamattomia naisia, ja miten naisen pitäisi hankkia lapsilleen merkkivaatteita, pitää koti tiptop siistinä, tehdä menestynyt ura, paapoa aviomiestään, näyttää instassa hyvältä, harrastaa pilatesta ja joogaa, juosta puolimaraton ja hankkia silarit. Kuinka miehet asettavat mahdottomat odotukset ja valtavat paineet naiselle nyky-yhteiskunnassa.
En kehtaa julkisesti myöntää että mikään yllä olevista ei pidä paikkaansa. Minä miehenä en ole pätkän vertaa vaatimassa tai kiinnostunut siitä meikkaako naiset, onko niillä kainalokarvoja ja mitä elämällään tekevät. Enkä tiedä ketään lähipiirini miehistä joka myöskään vaatisi tai odottaisi naiselta mitään edellä mainittuja. Mutta en uskalla enkä kehtaa sitä julkisesti sanoa, koska miesviha ja patriarkaatti. Mielipiteeni kun ovat vääriä ja kukaan nainen ei nyt vaan voi uskoa että se on se nainen itse sekä hänen muut lajitoverinsa, jotka asettavat näitä ihmeellisiä luuloja ja vaatimuksia omaan päähänsä, ja sen jälkeen ulkoistavat sen syyllisyyden miehille, jotka eivät muuta voi kuin olla omassa mielessään hiljaa ja kovin ihmeissään. Mutta jossainhan "ne" ja "miehet" ja "patriarkaatti" on oltava olemassa, koska siitä media ja naisten blogit näin jatkuvasti sanovat, vaikka itse en ole sitä missään nähnyt eikä kukaan miespuolisista ystävistänikään. Jopa osa naisista on saattanut huomata samanlaisen hassun jutun, että ei sitä miehistä vaatimuslistaa ja patriarkaattia itse asiassa taida olla olemassakaan, mutta...
Eli hirveä meuhkaaminen naisilla naisten kesken naisten ongelmista, jotka naiset itse ovat itselleen keksineet.
Miehet pysyvät koko sopasta kaukana eivätkä millään tavalla halua eivätkä ole osallisia.
Mutta, syy on miesten.
Asia kunnossa.
En tiedä miten naisia lähestytään internetin ulkopuolella, varsinkin kun ulkonäkö ei riitä moiseen toimintaan.
- en osaa korjata mitään.
- en osaa asettaa modeemia.
- en osaa matematiikkaa, ellei lasketa peruslaskutoimituksia. (tähän on ihan pätevä syy johtuen lapsena diagnosoiduista oppimisvaikeuksista)
Itse asiassa en taida paljoakaan osata mitään, minkä uskallan myöntää itselleni. Hyvä, kun en ole täysin peräkammarin tytöksi jäänyt. Tuntuu, että moni nuorempikin osaa enemmän asioita kuin minä, lähellä kolmeakymmentä oleva nainen.