Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?

Vierailija
30.05.2022 |

Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D

Kommentit (827)

Vierailija
301/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin aina et kumpi toi on: harakka vai varis? Sit ajatusketju menee näin. Harmaa harakka, ei, se on juuri toisinpäin. Eli harmaa varis ja mustavalkoinen harakka. Aina sama ajatusketju läpi joka kerta ennen kuin tiedän, kumpi lintu se on. Toivottavasti kirurgeilla ei ole samanlaisia ajatuskulkuja leikellessään ja nimetessään elimiä.....

Mä oon lyhentänyt tuon saman muistisäännön. Ne on HV-VH (eikä Harmaa Harakka - Valkoinen Varis), minkä toistan mielessäni. Siitä eteenpäin ajatus onneks soljuu sujuvasti, Harmaan jälkeen lintu ei ala hoolla vaan on varis. Valkoisen jälkeen lintu ei ala veellä vaan on harakka.

Sulla on sama muistisääntö kuin mulla :D Kehitin sen noin 36-vuotiaana, kun alkoi hävettää jo ihan, ettei erota varista ja harakkaa toisistaan. Sitä edellinen muistisääntö oli, että varis ja harakka on päinvastoin kuin muistan ne, mutta lopulta unohdin, kumpaa luulin varikseksi ja kumpaa harakaksi, niin täytyi kehittää uusi sääntö.

Vierailija
302/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kuin yksi asia mitä en osaa, nimittäin nuolla naista kuivaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olematon enkun kielen taito

Vierailija
304/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harakka on hieno (kuin puku päällä) ja varis on vanha (ja harmaa). 

Joskus luin, että aivot eivät tunnista negaatiota, joten sellaiseen perustuva muistisääntö toimii itseään vastaan. Siis muistisäännöstä "varis ei ole valkoinen" aivot oppivat yhdistämään variksen ja valkoisen, vaikka tarkoitus on päinvastainen. Paremmin toimii siis vaikka runomuotoinen "varis on harmaa, se on varmaa". 

Vierailija
305/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa asettua parisuhteessa palvelijan ja maksajan rooliin joka on johtanut siihen että tiedän kuolevani sinkkuna yksinäisenä miehenä

Jos haluat palvelijan, sinun on pakko maksaa. Riippunatta siitä onko tämä palvelija oma vaimosi vai palkollinen.

jos vaimosi palvelee sinua, hoitaa sinun lapsesi, tekee sinulle ruokaa, siivoa talosi ym ym niin ei hän palkkatöihin ehdi. Jos taas jäät itse kotiin ja teet nuo kyseiset hommat, joudut olemaan palvelija ja passaamaan vaimoasi, joka tuo rahat kotiin. Yritä nyt kyitenkin muistaa, että elämmä 2000-luvulla ja naisetkin käy töissä. Eri asia sitten on, pystyykö nyky-Suomessa kukaan elättämään kumppaniaan ja lapsia kotiin, vaan yleensä molempien on käytävä töissä ja tehtävä siinä sivussa kotityöt.

Sinun olisi pitänyt syntyä 1800-luvulle, silloinkin toki miehen kunnia-asia oli elättää vaimonsa ja perheensä, mutta kyllähän se mies siinä piian itselleen sai. Ei se tosin silloinkaan ollut "ilmainen".

Vierailija
306/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuoria kuumana kuorineen keitettyä perunaa.

Vierailija
307/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa pelätä koronaa (olen sen kerran sairastanut lievänä). En pelkää myöskään flunssaa, influenssaa, oksennustautia tai muutakaan tarttuvaa tautia. Olen hirvittävän harvoin kipeä, joten nuo ovat minulle tuntematonta aluetta, josta en osaa sanoa oikein mitään.

Vierailija
308/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa asettua parisuhteessa palvelijan ja maksajan rooliin joka on johtanut siihen että tiedän kuolevani sinkkuna yksinäisenä miehenä

Mistä olet saanut päähäsi maksajan roolin? Miten vanha olet?

Vierailija
309/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle, ei kummallakaan vanhemmistani eikä serkuillani ole ajokorttia. ox noloo???käytämme julkisia kulkuvälineitä matkailuun. se riitttää ihan hyvin. joskus voi ostokset tilata kotiinkuljetuksella 

Vierailija
310/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kuoria kuumana kuorineen keitettyä perunaa.

tää on musta söpöä! ei se helppoa olekaan. siinä palaa näpit helposti. itse kuorin sen haarukan ja veitsen avulla.

Vierailija
311/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

syödä rapuja, vaikka on opetettu useasti

sama! ja  viimestään menee vähän maku siihen perkaamiseen kun pitää poistaa ravun suoli. örgh

valmiiksi putsattuja rapuja on kiva syödä

Vierailija
312/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes tiennyt että jääkiekossakin on paitsio vaikka ennen seurasin vähän lätkää ja juhlin aina maailmanmestaruutta :D niin tyhmä nainen olen minä!

Vierailija
313/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen umpisurkea ruoanlaittaja. Kotona ei kukaan opettanut ja koulun kotitaloustunneista on liikaa aikaa. Viime aikoina olen vähän opetellut jotain helppoja ruokia, mutta ennen jokaista ruokalajia on pitänyt opiskella vaihe vaiheelta netistä ja keittokirjasta, mitä pitää tehdä. Haluaisin käyttää valkosipulia, mutta minulla ei ole aavistustakaan, mitä sille pitää tehdä. Jonain päivänä vielä. Viime viikolla teurastin jo mangon! Onneksi kukaan ei näe, kun kokkaan.

Valkosipulista kuoritaan kuori pois, helpointa kun leikkaat kynnestä vaikka päät pois ja sitten irrotat loput kuoresta. Jäljelle jäänyt pehmeä kynsi voidaan laittaa kokonaisena ruokaan, mutta jos ei ole aikaa haudutella, kannattaa pienentää veitsellä tai valkosipuli puristimella. Esim kun paistat jauhelihan ja se on jo ruskistunut, lisäät murskatun valkosipulin, paistat hetken ja lisäät tomaattimurkan/kerman/muun nesteen.

Valkosipulin voi lisätä missä vaiheessa tahansa, mutta jos se pääsee palamaan, siitä tulee kitkerää, ja jos se ei ehdi yhtään kypsyä, voi olla liian voimakasta.

400g jauhelihakastikkeeseen laittaisin vaikka 4 yksittäistä kynttä tai yhden kokonaisen yksikyntisen. Tykkään valkosipulista. :D

Vierailija
314/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa heittää lennossa läppää. Jos esim. Työkaveri sanoo, että tarvitsiko tulla hiihtämällä töihin, kun noin kavasti satoi lunta, niin osaan vain tylsästi sanoa ei. :(

Vierailija
315/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa heittää lennossa läppää. Jos esim. Työkaveri sanoo, että tarvitsiko tulla hiihtämällä töihin, kun noin kavasti satoi lunta, niin osaan vain tylsästi sanoa ei. :(

no olisiko parempi että vastaat lennosta heittämällä kuten minä " mutta kuka lainaa mulle sit sauvat?"

heitän siis vahingossa tuollaista läppää josta voi vetää monenlaisia tulkintoja ja sitten olenkin ihan punainen kun olen niin hölmö!!

Asioissa on siis puolensa! "tylsä ei " on joskus parempi kuin rohkea joojoo!

Vierailija
316/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kutoa.

Ikäni 55v

Mulla on aitassa kangaspuut ja osaan kutoa (kesäisin)

mies 55v.

Vierailija
317/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa kutoa.

Ikäni 55v

Mulla on aitassa kangaspuut ja osaan kutoa (kesäisin)

mies 55v.

Hienoa! erityinen osaamisen alue

Vierailija
318/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ajaa autolla, kortti kyllä on.

Vierailija
319/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta asiaa on jota en osaa, mutta muut tuntuvat osaavan, mutta minulla ei ole vaikeuksia myöntää niitä julkisesti

Vierailija
320/827 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikka ja looginen päättely. 

Hyvä kun plus- ja vähennyslaskut ja kerto- ja jakolaskut osaan. Jälkimmäisissäkin on välillä isoja haasteita.

Kaikki numerojutut menee aivan yli hilseen. Tunnen isoa häpeää tästä, koska nämähän on niitä joilla mitatataan älykkyyttä. :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi