Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?

Vierailija
30.05.2022 |

Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D

Kommentit (827)

Vierailija
201/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vaihtaa lamppua saati rempata mitään. Noin nyt on julkisesti myönnetty, tosin anonyyminä. N33

Vierailija
202/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa mitään talous asioita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa napsautella sormia, enkä oppinut purkasta tekemään palloja.

Ikinä en saanut Rubikin kuutiota tehtyä. 

Monipuolinen maustaminen on hepreaa, osaan käyttää pippuria, suolaa ja oreganoa.

En osaa laittaa vähänkään isompia tauluja seinälle. Lamppujenkin kanssa kesti todella pitkään, että hahmotin, kuinka ne saadaan kattoon ja pysymään siellä.

204/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50 vuotias mies, enkä osaa...

...ajaa autoa, eikä minulla ole ikinä ollut ajokorttia.

...luistella. Luistimet jalkaan ja jäälle seisomaan, siinä kaikki. Jos liikun edes vähän niin kaadun.

...urheilun yleistietoa.*

...lainkaan ruotsia.

(*Toisaalta, urheilun seuraaminen TV:stä ei ole minua koskaan kiinnostanut ja poikamies aikoina minulla oli täysin nollatoleranssi tv-urheilulle, joka aiheutti vakavia henkisiä kärsimyksiä urheiluhulluille sukulaisille, kun kielsin avaamasta televisiota, vaikka sieltä tulisi just nyt Suomi-Ruotsi jääkiekkoa.

Nykyisin vaimoni katsoo jääkiekkoa ja muita urheiluja, kun minä teen kotitöitä, luen, surffailen netissä, lähden kävelylle ym...)

Vierailija
205/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kiinnittää mitään porakoneella. Esim. palovaroitinta kattoon. Tai naulakkoa. En ymmärrä, mitä siinä tarvitaan, miten se tehdään.

Vierailija
206/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, näitä on aivan liikaa... olen nainen 45+, ison firman johtotehtävissä, aikanaan 5 ällällä korkeakouluun,  mutta...

- en tiedä jääkiekon ja jalkapallon sääntöjä, esim. erän pituutta tai joukkueen kokoa, vaikka sujuvasti katson välillä otteluita seurassa (keskityn niihin pelaajiin :D)

- en osaa kävellä korkokengillä, kolmisen senttiä about maksimi...

- huulipunan käyttö ei hallussa, menee sotkuiseksi huulilla käytössä joka harva kerta, kun sitä laitan...  

- suurempi ja pienempi kuin -merkit unohtuu, kumpi on kummin päin

- historian kulku ei vaan ole jäänyt mieleen, edes millä vuosisadalla oli joku sota, se ja se kausi tai joku  renessanssi... 

- en osaa asentaa sähköpostia tai jotain muita juttuja kännykkään, enkä kehtaa pyytää firman it-osastolta uudelleen apua, kun neuvoivat sen liian nopeasti ja aikaa on kulunut liian kauan.... 

- enkä osaa kuoria rapuja, joten välttelen rapujuhlia. Huoh. Tässä vasta alkua...  

Vierailija
207/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa olla miellyttävä, yritin harjoitella mutta aloin (piip).  Inhoan ihmisiä jotka näkevät oikein vaivaa ollakseen mieliksi.  Tahtoisin kaikkien olevan yhtä puisevia ennemmin.

Vierailija
208/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein osaa laittaa ruokaa. Tai siis.. ne mitä osaan, kaikki tykkäävät ketkä ovat meillä syöneet, mutta uuden opettelu on hirveän vaikeaa. Kun sitten muutenkin inhoaa ruuanlaittoa, opettelumotivaatiota on hirveän vaikea löytää. Sitten kun on joku ruokalaji jota haluaa kokeilla, ja siihen kuuluu sellainen ainesosa mitä minä en voi sietää (esim. maustekurkku), ei mulla ole hajuakaan millä sen voisi korvata. Ja ilman sitä ruuasta selkeästi puuttuu jotain. Ja koska olen vähän asperger, mulla on aika paljon ainesosia jotka pitäisi korvata. Esimerkiksi sipuli, en voi kestää sipulia jos se rouskuu tai on isoina paloina. Sipulijauhe käy, samoin kunnolla pehmennyt sipuli. Sitten johonkin ruokaan pitäisi pistää päälle sipulirenkaita.. Lisäksi minun mielestäni tietyn ruuan kuuluu maistua tietynlaiselta. Jos se maistuu erilaiselta, se ei ole hyvää. Esimerkiksi jauhelihakastike, sen kuuluu maistua tietyltä, jos sen maustaa toisin, en pidä siitä. Saan kyllä syötyä jos joku muu on ruuan tehnyt, mutta itse en ikinä tekisi muun kuin tietyn makuista kastiketta.

Ja nyt kun tuon kirjoitin ylös, alan ymmärtää kuinka hemmetin paljon vaikeampi asia ruokakin on, kun on nepsy. En edes tajua miksi olen niin fakkiintunut tiettyihin makuihin tietyissä ruuissa, kun maistelen mielelläni kaikenlaista eksoottistakin ruokaa. Mutta sitten kun saan ajatuksen siitä miltä jonkin ruuan mielestäni pitäisi maistua, kaikki muut versiot on jotenkin väärin.

Vierailija
209/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tehdä mitään, mutta löydän KELAN ovelle.

Vierailija
210/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisia päässälaskuja, kuten esim. 7+8. Täytyy käyttää sormia. (Olen kuitenkin kirjottanut ällän matematiikasta.)

No häh, noinko helposti ällä irtoaa? Eikö siinä tarvi osata mitään ilman laskinta

Laskinta sai käyttää onneksija oli ne vähän monimutkasempia laskuja. 😁

Minulla sama enkä enää häpeä myöntää. Olen excel ja taskulaskin sukupolvea ja 1000x tärkeämpää on ymmärtää mitä laskee.

Vierailija
211/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa aakkosia englanniksi vaikka oon opettanutkin enkkua alakoulussa.

Vierailija
212/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger jatkaa. Mä en osaa kieroilla ja manipuloida. Sinänsä tietty hyvä asia, mutta joskus olisi hirveän hyvä jos vähän osaisi olla kieli ruskeana jotta pääsisi helpommalla hankalan esimiehen kanssa. Nyt vaan teen itse elämästäni vaikeaa töissä kun sanon asiat niin kuin ne näen (en toki henkilökohtaisista asioista ellei joku tee sitä virhettä että kysyy, vaan työasioista). Jos jokin asia ei toimi, se ei toimi vaikka kuinka nyökyttelisi ja hymistelisi, mutta pitäisi vaan osata nyökytellä ja hymistellä.

Vierailija
213/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kun monet täällä olen erittäin innokas ruoan laittaja. Kokeilen mielelläni kaikkia ihme reseptejä. Perhe on nimennyt keitoksiani "mutsin kokeellisiksi".

Coca colassa haudutetulla kinkulla sain perheeni kirjaimellisesti kyyneliin.

Kaikki nikkarointi ja remppahommat on myös ihania. Tosin mieheni on sen verran tosikko että lisäsi kiellettyjen hommieni listalle moottorisahan lisäksi nyt myös sähkötyöt.

Vierailija
214/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa osua pesäpalloon pesäpallomailalla vaikka miten päin yritän, enkä lentopalloon käsin, koska juoksen vaistomaisesti lentopalloja karkuun.

Enkä ikinä opi muistamaan, minä päivänä ja vuonna menin naimisiin. Kuukausi oli varmasti tammikuu. Luulen että vuosi oli 2002, mutta saattoi olla myös 2004. Häät olivat pienet ja asialliset maistraattihäät ja ukko istuu tämän saman sohvan toisessa päässä juuri nyt, mutta liittomme pituus on minulle Ikuinen mysteeri.

Vierailija
215/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään muista autoni rekkaria. En ole muistanut ulkoa yhdenkään meillä olleen auton. Se on noloa, esim. varatessa renkaanvaihtoa.

Ainoa toivo on, että joku kerta sattuisi helppo rekkari, joku KKK-333

Vierailija
216/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa luoda ystävyyssuhteita, monta vuotta ilman yhtäkään kaveria. Viime kaverikin oli narsisti.

Vierailija
217/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörän kumi on puhki, ja pyörä seisoo varastossa käyttämättömänä vain siksi etten osaa vaihtaa sitä kumia.

Vierailija
218/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa esittää (ainakaan kovin uskottavasti) pitäväni jostakin asiasta tai olevani samaa mieltä toisten kanssa jos oikeasti näin ei ole.

En siis osaa feikata.

- taidokkaasra feikkaamisesta olisi hurjasti hyötyä nykypäivän työelämässä.

Vierailija
219/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ommella ompelukoneella vaikka kuulun siihen naisten ikäryhmään joiden odotetaan osaavan ompeleminen edes jollain tasolla.

Ja niin, en osaa kyllä oikeasti neuloakaan mitään.

Vierailija
220/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein osaa laittaa ruokaa. Tai siis.. ne mitä osaan, kaikki tykkäävät ketkä ovat meillä syöneet, mutta uuden opettelu on hirveän vaikeaa. Kun sitten muutenkin inhoaa ruuanlaittoa, opettelumotivaatiota on hirveän vaikea löytää. Sitten kun on joku ruokalaji jota haluaa kokeilla, ja siihen kuuluu sellainen ainesosa mitä minä en voi sietää (esim. maustekurkku), ei mulla ole hajuakaan millä sen voisi korvata. Ja ilman sitä ruuasta selkeästi puuttuu jotain. Ja koska olen vähän asperger, mulla on aika paljon ainesosia jotka pitäisi korvata. Esimerkiksi sipuli, en voi kestää sipulia jos se rouskuu tai on isoina paloina. Sipulijauhe käy, samoin kunnolla pehmennyt sipuli. Sitten johonkin ruokaan pitäisi pistää päälle sipulirenkaita.. Lisäksi minun mielestäni tietyn ruuan kuuluu maistua tietynlaiselta. Jos se maistuu erilaiselta, se ei ole hyvää. Esimerkiksi jauhelihakastike, sen kuuluu maistua tietyltä, jos sen maustaa toisin, en pidä siitä. Saan kyllä syötyä jos joku muu on ruuan tehnyt, mutta itse en ikinä tekisi muun kuin tietyn makuista kastiketta.

Ja nyt kun tuon kirjoitin ylös, alan ymmärtää kuinka hemmetin paljon vaikeampi asia ruokakin on, kun on nepsy. En edes tajua miksi olen niin fakkiintunut tiettyihin makuihin tietyissä ruuissa, kun maistelen mielelläni kaikenlaista eksoottistakin ruokaa. Mutta sitten kun saan ajatuksen siitä miltä jonkin ruuan mielestäni pitäisi maistua, kaikki muut versiot on jotenkin väärin.

Olen ihan samaa mieltä tuosta makuasiasta, enkä tietääkseni ole mikään nepsy. Jauhelihakastikkeen kuuluu maistua jauhelihakastikkeelta jne. Nykypäivänä ruokaohjeissa on paljon kaikenlaista kikkailua, tietysti kun on pakko yrittää keksiä jotain uutta. Tyyliin "maustamalla näin-ja-näin saat potkua tuttuun jauhelihakastikkeeseen". Sitten sinne on tungettu ties mitä eksoottisia mausteita ja yrttejä. Eih!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän