Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?

Vierailija
30.05.2022 |

Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D

Kommentit (827)

Vierailija
241/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle muistisääntö väli-ilmansuuntien kanssa:

Korillinen kaljaa loiskahti lumeen. Otat jokaisen sanan kaksi ensimmäistä kirjainta, eli:

korillinen = koillinen

kaljaa = kaakko

loiskahti = lounas

lumeen = luode

Tämä on ihan paras👍👍

Mä käytän lyhyesti "ko-ka-lo-lu". Hassua on että olen kohtalaisen aktiivinen veneilijä ja suorittanut rannikkolaivurin tutkinnon, ja pidän yllä navigointitaitojani. Joudun oikeasti kuvittelemaan kartan ja miettimään ilmansuunnat ja sitten päättelemään väli-ilmansuunnat tolla ko-ka-lo-lu-hokemalla. 

Vierailija
242/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa oimia ilkeitä ihmisiä kohtaan oikein. Koen itteni jymäytetyksi.

Tarkoitin toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisia taitojani hehkutetaan niin työssä kuin vapaa-ajalla.

Oikeasti olen sosiaalisesti kömpelö, enkä juurikaan pidä ihmisistä.

Vierailija
244/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehä 3 itään tai länteen. Ei ymmärrä. Mistä voin tietää onko paikka idässä vai lännessä

Vierailija
245/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin aina et kumpi toi oon: harakka vai varis? Sit ajatusketju menee näin. Harmaa harakka, ei, se on juuri toisinpäin. Eli harmaa varis ja mustavalkoinen harakka. Aina sama ajatusketju läpi joka kerta ennen kuin tiedän, kumpi lintu se on. Toivottavasti kirurgeilla ei ole samanlaisia ajatuskulkuja leikellessään ja nimetessään elimiä.....

Mulla tämä sama,en erota millään harakkaa ja varista. Eikä paljon tommoset muistosäännötkään oo mieleen jääny. Jos jompi kumpi näkyy ni sanon Varakka.

Samoin ampiaiset, mehiläiset, kimalaiset mitä lie näitä onkaan. Kun en niitä erota ni ne kaikki on pimpiäisiä. Hyvin oon pärjänny!

Tästä opettelemaan kesän pörriäiset:

https://www.riemurasia.net/kuva/Suomen-kesan-pistiaisia-osa-2/212568

Vierailija
246/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä unohdan välillä kumpaa puolta tietä pitää ajaa kun tulen sivutieltä päätielle. Lisäksi en ymmärrä ilmansuunnista mitään. Multa on myös turha kysyä neuvoa missä jokin paikka sijaitsee, neuvon aina mutkat suoraksi, unohdan oleellisen kohdan opastuksestani. Kauhistus olisi jos joutuisin todistajana antamaan tuntomerkkejä tai kertomaan jostain kolarista tapahtumia. Ei edes nolota, sanon aina suoraan että havaintoni ovat täysin epäluotettavia. Olenkin muuten lopettanut autoilun kun alkoivat jarru ja kaasukin seota kun käytin molempia jalkoja paineluun.

Vierailija
247/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen minua hävetti kertoa, etten osaa uida. Varsinkin lapsena ja nuorena yritin parhaani mukaan salata asiaa. Nyt se ei enää tunnu niin vaikealta ja joskus mainitsen asiasta, jos se on tarpeen.

Ja ennen kuin kukaan alkaa inttää, että jokaisen on pakko hankkia uimataito: minulla on uimattomuuteen terveydellisiä syitä, joiden takia opettelu oli ja olisi edelleen vaikeaa. Niitä terveyssyitä taas en edelleenkään viitsisi alkaa ihmisille avaamaan, varsinkaan puolitutuille. Terveys on kuitenkin henkilökohtaisempi asia kuin uimataito. Onneksi yleensä ei kukaan ala tivata syitä uimataidottomuuteen.

Vierailija
248/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkiekon paitsiota en ymmärrä/muista, vaikka poikaystäväni on selittänyt sen jo ainakin viidesti.

Mä taas ymmärrän hyvin jääkiekon paitsion. Mutta jalkapallon paitsio on ikuisuusmysteeri, en vaan ymmärrä.

Vierailija
249/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kravattisolmua. Kerran tehtyä solmua käytän vuosikymmenen pujottomalla lenkin kaulaan ja kaulasta. Jos pääsee vahingossa aukenemaan, niin sit oon pulassa, kunnes joku pelastaa.

Olen joutunut käyttämään kravattia 2 kertaa elämässäni ja molemmilla kerroilla olen katsonut ohjeet solmuntekoon netistä.

Vierailija
250/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nämä en osaa napsutella sormiani, tai en osaa leipoa tapaukset on ihan lällyjä!

Noi on vielä ihan peruskauraa minkä jokainen normaalilla älyllä varustettu ihminen oppii jos vain haluaa! Eikö voisi vain myöntää, että se on laiskuutta?

Itsellä ongelmia ollut matematiikan kanssa (dyskalkulia) koko elämäni ajan ja sekös vituttaa!

Koko maailma pyörii matematiikan ympärillä. En osaa edes peruslaskuja tai ymmärrä miksi kassa pyytää minulta vielä 5centtistä kun annan hänelle pyytämänsä summan rahaa. En osaa lukea karttaa, joten en voi matkustaa yksin. Matemaattinen ajattelu minulla rappeutunut iän myötä ihan hurjasti.

Jos jollakin olisi lainata muutama aivosolu minulle niin olisin kiitollinen.

Kyllä minä olen tunteja käyttänyt sekä lapsena että aikuisena kun olen yrittänyt saada sormia napsahtamaan mutta ei siitä vain tule mitään ääntä. En tiedä voisiko olla jotain väliä sillä että kädet on lapiomaiset ja sormet lyhyet, yliliikkuvat niveletkin löytyy.

Kerropa minulle missä sinä tarvitset tämän taidon?

Sormia napsuttamalla kutsutaan tarjoilija, tärkeä taito myös Sannalle ;)

Vierailija
251/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kravattisolmua. Kerran tehtyä solmua käytän vuosikymmenen pujottomalla lenkin kaulaan ja kaulasta. Jos pääsee vahingossa aukenemaan, niin sit oon pulassa, kunnes joku pelastaa.

Tuskin moni muukaan osaa. Etsittiin ohjeet netistä, kun poikani ensikertaa kravattisolmua tarvitsivat ja hyvä tuli.

Tänä päivänä vanhempi poikani on sangen tuttu kadettina kravattien kanssa.

Nuorempi, boheemipoikani taas osaa googlettaa, jos tilaisuus kravattia vaatii.

Vierailija
252/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Puhua englantia.

2. Pelata pesäpalloa (tai oikeastaan muitakaan pallopelejä).

3. Automerkkejä

Vierailija
253/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki peräkärryllä peruuttamiseen: katso sivupeileihin, älä käännä päätä taakse päin. Takapeilistä voi vilkaista sen verran, ettei ketään ole takana. Jos pitää peruuttaa suoraan, käännä rattia tarvittaessa siihen sivupeilin suuntaan, josta kärry näkyy.

Vierailija
254/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osaan mitä tahansa ja jos en jotain osaisi, ei sitä tarvitsekaan osata.

Vierailija
255/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen läheisriippuvainen:(

Vierailija
256/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maalta kotoisin, mutta en tunne juurikaan luntuja tai kasveja. Oikeastaan ei kiinnosta edes opetella, mutta aina yhtä noloa kun kysyy, kuulinko peipposen äänen.   Kun en tiedä, miltä peipponen edes näyttää, saati sitten, mitä ääntä pitää.

Vierailija
257/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin aina et kumpi toi oon: harakka vai varis? Sit ajatusketju menee näin. Harmaa harakka, ei, se on juuri toisinpäin. Eli harmaa varis ja mustavalkoinen harakka. Aina sama ajatusketju läpi joka kerta ennen kuin tiedän, kumpi lintu se on. Toivottavasti kirurgeilla ei ole samanlaisia ajatuskulkuja leikellessään ja nimetessään elimiä.....

Mulla tämä sama,en erota millään harakkaa ja varista. Eikä paljon tommoset muistosäännötkään oo mieleen jääny. Jos jompi kumpi näkyy ni sanon Varakka.

Samoin ampiaiset, mehiläiset, kimalaiset mitä lie näitä onkaan. Kun en niitä erota ni ne kaikki on pimpiäisiä. Hyvin oon pärjänny!

Harakka EI OLE harmaa. Muistaisitko tämän?

Vierailija
258/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin   o massa kotikaupungissa osaan sanoa milloin menen  pääväylää Bulevardia länteen päin, tai  Länsiväylää  länteen  päin  eli Raaseporiin. Itäväylää  itään   tullaan  Porvooseen.  Ne on ihan selviä juttuja minulle. Enkä käytä  navigaattoria tutussa paikassa.

No isoilla teillä ne ilmansuunnat lukee siellä, joten kyllä ne oppii muistamaan, mikä tie vie minnekin. Mutta sanopa jossain kaupungin keskustassa, että meet siitä sitten länteen ja sit seuraavasta käännyt luoteeseen, niin oon ihan et joo sori, en tajunnut mitään.

Tämä on itselleni vaikeaa myös. En ymmärrä, miksi ihmeessä esim. Kehillä pitää lukea kehä 1 länteen/itään. Voi video. Tulen pohjoisesta ja sitten kiireessä satasen vaihdissa yritän tajuta haluanko tästä nyt länteen vai itään.

Miksi, voi miksi, ei voi lukea, että Espoo ja Vantaa! Niin kuin muutkin kaupungit on ilmaistu.

Ja jos tästä vielä selviän niin takaisin tullessa vielä hankalampi miettiä, että ok, tulin pohjoisesta, käännyin länteen, nyt haluan takaisin pohjoisen tielle eli käännyn itään. Vai käännyinkö itään ja nyt pitäisi mennä länteen. Ja tämä pitää ruuhkassa ratkaista sekunneissa. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen kääntynyt väärään suuntaan.

Ja navigaattori vieressä kertoo, että käänny lounaaseen. Kiitti. Tämä tästä vielä puuttuikin kun en enää tiedä olenko idässä, lännessä vai pohjoisessa enkä siten osaa edes aavistaa missä voisi olla lounas. Jos lukisi Espoo ja Hanko ja Vantaa ja Pietari niin osaisin hyvin ajaa sinnepäin minne haluankin.

Vierailija
259/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa lukea enkä kirjoittaa.

Vierailija
260/827 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en muista väli-ilmansuuntia. Ainakin luode ja lounas menee sekaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä