Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?
Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D
Kommentit (827)
En osaa kravattisolmua. Kerran tehtyä solmua käytän vuosikymmenen pujottomalla lenkin kaulaan ja kaulasta. Jos pääsee vahingossa aukenemaan, niin sit oon pulassa, kunnes joku pelastaa.
Oon asunut koko ikäni Espoossa. Mutta en osaa minnekään ilman navia. Tai no ihan lähialueen parin kilometrin säteellä oleviin kauppoihin löydän, mutta jos pitää ajaa esim Leppävaarasta Tapiolaan, en pärjää ilman apua.
Vaikka toisin luullaan, niin oikeasti en edes osaa olla ihmisten kanssa ja se opeteltu "sosiaalisuus" on minulle todella epämukavaa ja rankkaa.
En osaa edes yksinkertaisinta algebraa. Olen rahoitusalalla johtotehtävissä jo pian 10v.
Vierailija kirjoitti:
En osaa aakkosia englanniksi vaikka oon opettanutkin enkkua alakoulussa.
Tästä tuli mieleen kun joskus töissä puhuin puhelimessa jonkun ulkomaalaisen kanssa englanniksi, ja mun piti kysyä hänen sähköpostiosoitettaan voidakseni palata vielä myöhemmin asiaan. No, asiakkaalla oli joku minun korvaani mutkikas nimi ja hän luetteli sen sitten kirjain kirjaimelta. Kirjoitin sen paperiin samalla tavalla kuin hän lausui kirjaimet ja rukoilin mielessäni että saan kirjaimista tolkkua puhelun loputtua. Yksi kerrallaan sain ne sitten selvitettyä ja osoite meni oikein, mutta jouduin laulamaan mielessäni ala-asteella opittua enkkuaakkosrimpsua jotta tajusin mitä joku "eizh" tms. tarkoittaa. 😂 Yliopiston käynyt ihminen olen, mutta ei se ole tae mistään...
En osaa käyttää kaasugrilliä. Jostain syystä mulla on päähänpinttymä siitä, että kaasu on vaarallinen elementti ja että räjähdys uhkaa heti, kun avaa hanan tai ihan viimeistään, jos sytyttää tulitikun, niin koko terassi ja kesäkeittö ampuu samantien taivaan tuuliin.
En osaa masturboida. Kummalla kädellä se tehdään? Voiko molemmilla?
En osaa väli-ilmansuuntia ellen luettele niitä lähtien koillisesta, jonka helposti sijoitan pohjoisen ja idän väliin.
En osaa avata tukkeutunutta viemäriä mekaanisesti. Kodin putkimiestä osaan sentään sinne kaataa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin o massa kotikaupungissa osaan sanoa milloin menen pääväylää Bulevardia länteen päin, tai Länsiväylää länteen päin eli Raaseporiin. Itäväylää itään tullaan Porvooseen. Ne on ihan selviä juttuja minulle. Enkä käytä navigaattoria tutussa paikassa.
No isoilla teillä ne ilmansuunnat lukee siellä, joten kyllä ne oppii muistamaan, mikä tie vie minnekin. Mutta sanopa jossain kaupungin keskustassa, että meet siitä sitten länteen ja sit seuraavasta käännyt luoteeseen, niin oon ihan et joo sori, en tajunnut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Masturbointi on urbaanilegenda. Ei sellaista oikeasti kukaan tee.
Lamppujen vaihtaminen. En ole kokeillut kun meillä aina mies tekee sen.
BadAttitude kirjoitti:
Oikeastaan osaan vaikka ja mitä, mutta yhtäasiaa en osaa ja se hävettää: kravattisolmun tekeminen! Mulla on n. 15 erilaista ja eri tilaisuuksiin kuuluvaa kravattia, mutta vaimoni on tehnyt kaikkiin solmut valmiiksi ja laittanut ne siististi naulakkoon, josta ne on sitten helppo ottaa. Joskus olen opetellut solmun tekemistä netti videoista. Saan kyllä sen tehtyä, kun vaan kelaa viedoita tarpeeksi kauan, mutta aina niistä tulee liian pitkiä tai lyhkäisiä tai muuten vaan rumia. Osaan kyllä tehdä tyttärelleni ranskan- ja kalanruotoletit, että en nyt ihan poropeukalo ole, mutta krakan solmiminen on jotain ultimaattisen vaikeaa.
Yhteen aikaan pujottelin krakan kaulaan joka aamu. Tein aina freesin solmun, ja puran sen. Kyllä usein joutui muutaman kerran yrittämään koska solmiot on eri pituisia ja paksuisia. Sitten vielä joutuu vetelmään, kohentamaan ja nykimään. En totta puhuakseni tiedä miksi nuo "kuuluu" purkaa ja solmia uudestaan, tuo valmiiksi solmuun jättäminen on varmaan ihan luvallista sekin.
Jonkin aikaa sitten ostin solmukkeen, siis rusetin. Tarvitsen sitä aika ajoin smokin kanssa. Tietenkin ostin sellaisen solmittavan mallin kuin James Bondilla, enkä valmiiksi sidottua. Oli ihan järjetön homma opetella tekemään se, ja kun lopulta osasin....niin seuraavaan kertaan olin jo unohtanut sen ja jouduin lainaamaan pojan valmissolmuketta. niin että älä lannistu jos joudut muutamanan kertaan opettelemaan solmiontekoa.
Vierailija kirjoitti:
Oon asunut koko ikäni Espoossa. Mutta en osaa minnekään ilman navia. Tai no ihan lähialueen parin kilometrin säteellä oleviin kauppoihin löydän, mutta jos pitää ajaa esim Leppävaarasta Tapiolaan, en pärjää ilman apua.
Apua :D
Asuin vuosia Espoossa, ja osasin liikkua julkisilla ristiin rastiin oikeestaan minne vaan. Juna- ja bussireitit oli mulle ihan helppoja. Mut mun mies, joka kulki autolla, tiesi tyyliin Turunväylän ja Kehä ykkösen & kolmosen tietyltä pätkältä, ja kaikki muut oli jotain kauheen vaikeita teitä, joita piti tarkkaan tutkia etukäteen, ettei varmasti eksy. Siis ilman navigaattoria.
Jääkiekon paitsiota en ymmärrä/muista, vaikka poikaystäväni on selittänyt sen jo ainakin viidesti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vapaalla tyylillä ja omien mieltymysten mukaan, kokeile ihmeessä, se on hauskempaa kuin palstatrollaus.
En osaa kirjoittaa täysin virheettömästi edes suomen kielellä, vaikka minun on usein sanottu olevan kielellisesti lahjakas. En ole esimerkiksi aina varma, että mihin vaikka pilkku tulee ja en ole aina ihan varma, että milloin jokin sana kirjoitetaan isolla kirjaimella. Olen älykkyydeltäni ns. "heikkolahjainen" eli normaaliälykkyyden ja lievän kehitysvamman tasolla. Kielelliset taitoni ovat normaalit, mutta joissakin asioissa toimin lievän kehitysvammaisen henkilön tasolla mutta en ole kehityvammaisen, koska kielelliset taitoni ovat sen verran hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Mietin aina et kumpi toi oon: harakka vai varis? Sit ajatusketju menee näin. Harmaa harakka, ei, se on juuri toisinpäin. Eli harmaa varis ja mustavalkoinen harakka. Aina sama ajatusketju läpi joka kerta ennen kuin tiedän, kumpi lintu se on. Toivottavasti kirurgeilla ei ole samanlaisia ajatuskulkuja leikellessään ja nimetessään elimiä.....
Mulla tämä sama,en erota millään harakkaa ja varista. Eikä paljon tommoset muistosäännötkään oo mieleen jääny. Jos jompi kumpi näkyy ni sanon Varakka.
Samoin ampiaiset, mehiläiset, kimalaiset mitä lie näitä onkaan. Kun en niitä erota ni ne kaikki on pimpiäisiä. Hyvin oon pärjänny!
En osaa oimia ilkeitä ihmisiä kohtaan oikein. Koen itteni jymäytetyksi.
Ennosaa nauraa tekonaurua jos minua ei oikeasti naurata edes hitusen