Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?
Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D
Kommentit (827)
En osaa ruotia kunnolla kalaa. Siis joku paistettu ahven on ihan kauhea, en vaan saa siitä ruotoja pois niin, ettei syötävää menisi samalla hukkaan. En osaa myöskään viheltää enkä napsutella sormia. Periaatteessa napsuttelu onnistuisi, mutta sormet on aina niin kuivat, ettei se napsahdusääni lähde.
Kodin hengetärtä musta ei myöskään löydy. Ruuanlaittotaitoni on hyvin alkeellinen, mies tekee meillä ruuat. Osaan leipoa jotain yksinkertaista, jos on selkeät ohjeet, mutta yhtään vaativammat leivonnaiset ei luonnistu, ainakaan niiden ulkonäöstä tinkimättä. En siis oikein osaa olla emäntä ja tarjoilla vieraille jotain hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tiedä, enkä julkisesti kehtaa kertoa, käyväni täällä av-palstalla lähes päivittäin.
Ystäväpiirissä naureskellaan tälle palstalle, millaista porukkaa siellä liikkuu, mutta kukaan ei kehtaa kertoa itsekin olevan siellä. Vähän sama kun seiska-lehti, kukaan ei lue, mutta useimmat tietävät mitä juttuja siellä on.
Niin, että mikä se oli se juttu, mitä sä et osaa?
Eikö ihmiset oikeesti osaa edes tuon vertaa lukea täällä!?
En omaa minkäänlaista suuntavaistoa. Mitättömän pienessä metsässäkin onnistun eksymään ja lähden hortoilemaan ihan eri suuntaan mistä tulin.
Tämä jotenkin vielä korostuu autolla ajaessa. Ajan paikkaan x ja kun tulee aika lähteä takaisin mulla ei ole mitään hajua mihin suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle muistisääntö väli-ilmansuuntien kanssa:
Korillinen kaljaa loiskahti lumeen. Otat jokaisen sanan kaksi ensimmäistä kirjainta, eli:
korillinen = koillinen
kaljaa = kaakko
loiskahti = lounas
lumeen = luode
Tämä on ihan paras👍👍
Vierailija kirjoitti:
Taskuparkeerata sulavasti ja ajella peräkärryn kanssa vaikka olen miespuolinen.
Nii, sukupuolestahan se ajotaito on kiinni🙄
Vierailija kirjoitti:
Olen todella kovaääninen tasa-arvon kannattaja. Silti annan mieheni hoitaa aivan kaiken autoomme liittyvän, minä vain ajelen sillä ja käyn tankilla. Jos jokin outo valo alkaa palaa, soitan miehelle. Mies vie auton huoltoon, vaihdattaa renkaat, hoitaa vakuutukset ja niin edelleen. Auto oli alun perin miehen, enkä minä ole koskaan ennen suhdettamme omistanut omaa autoa. Siksi tuntuisi oudolta nyt alkaa opetella alusta asti kaikkia autoon liittyviä nippelitietoja, kun mies tietää ne jo valmiiksi. SIlti minua salaa nolottaa olla stereotyyppinen nainen, joka ei ymmärrä autoista mitään.
Huoltoon vieminen ei vaadi mitään taitoa. Samoin kuin renkaiden vaihdattaminen. Eihän sun mieskään niitä ite vaihda. Onko vielä noin uusavuttomia ämmiä?
Tekniikka ja koneet ei ole koskaan kiinnostaneet minua enkä ymmärrä sellaisista asioista paljon mitään ja olen mies. Ajokorttiakaan ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisia päässälaskuja, kuten esim. 7+8. Täytyy käyttää sormia. (Olen kuitenkin kirjottanut ällän matematiikasta.)
Itselläni on tämä sama, en pysty laskemaan mitään missä on 7 tai 8, ja niiden kertotaulutkaan eivät jää päähäni millään. Muistan lukeneeni että tämä on jonkinlainen aika yleinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ilmansuunnat käytännössä. Osaan kyllä luetella kaikki ilmansuunnat, mutta esimerkiksi autoa ajaessa mulla ei ole pienintäkään käsitystä että mihin ilmansuuntaan olen menossa. Eniten ehkä ahdistaa kaikkien ilmansuunta-taitajien ajo-ohjeet tyyliin: Ajat ensin Kuopiosta lounaaseen, ja sitte persjeeran kylältä käännyt idän suuntaan.
Aaaarrgghh. Anna mulle osoite, navigaattori neuvoo...
Mäkin olen miettinyt, että miten ihmeessä amerikkalaiset poliisit aina pystyy kertomaan keskukselle radiossa tyylin: juoksen murtovarasta takaa 5. Avenueta lännen suuntaan. Miten ihmeessä ne voi aina tietää ilman suunnan minne on menossa?
Osaan laulun lapsuudesta. Pohjoinen, etelä, itä itä länsi . Koillinen kaakko , lounas ja liodekkin.koiiliinen kaa ```kko. koillinen kaa`` akko, lounas ja luodekkin. Ilmansuunnat hoituu tällä laululla. Mies ei erota autossa vasenta oikeasta. Kuuden ällän yioppilas ja dipl..ins., kokeakoulun rehtorikin ym. Itse sotken uusimman puhelimen niin pahasti , että jumittuu, enkä voi soittaa sillä. On onneksi toinen puhelin jolla soittaa sitten.
En osaa hyvin englantia. Puhun sitä todella surkeasti. Olen korkeakoulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii, sukupuolestahan se ajotaito on kiinni🙄
Miehet ovat keskimäärin parempia, tai ainakin rohkeampia pyörittämään autoa eri suuntiin kuin naiset. Siis keskimäärin, ei niin, että jokainen mies olisi taitavampi kuin kukaan nainen, vaan mies yleensä osaa parkkeerata taskuun tai uskaltaa ajella peräkärryn kanssa huolettomammin. Tämä liittynee kiinnostuneisuuteen ja myös kokemukseen. Naiset ovat taas keskimäärin varovaisempia kuskeja kuin miehet, mikä on liikenteessä pääasiassa hyvä ominaisuus.
Suomen surkein kuski -sarjassa Emma Kimiläinen on varmasti tuomareista paras ajaja, koska hän on autourheilija, eli hänellä on sekä kiinnostuneisuutta että paljon kokemusta autolla ajamisesta.
En tykkää laittaa matoa koukkuun, enkä ottaa kalaa koukusta.
Kyllä minäkin o massa kotikaupungissa osaan sanoa milloin menen pääväylää Bulevardia länteen päin, tai Länsiväylää länteen päin eli Raaseporiin. Itäväylää itään tullaan Porvooseen. Ne on ihan selviä juttuja minulle. Enkä käytä navigaattoria tutussa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ihan sama juttu, mutta en kylläkään häpeä sanoa noista. Taskuparkkeeraamisen sijaan olen jo 20-vuoden ajan etsinyt helpomman parkkipaikan ja vaikka vähän kauempaakin ja peräkärryn ollessa auton perässä (raksahommissa usein on) vaihdamme työkavereiden kanssa paikkaa, jos pitää alkaa pakittelemaan enempiä kärryn kanssa. Ei ole kiinnostanut opetellakaan noita, kun olen pärjännyt oppimattakin. :D
Millä h e l v e t i n logiikalla ängit tuon viivan numeron 20 ja sanan "vuoden" väliin?!?!? V..ttu että hajoaa pää teihin i d i o o t t e i h i n !!!!!
Sun kommentit on ne ainoat, joihin muiden päät hajoaa 🥳 Ei kuule normaali-ihmisiä kiinnosta vähääkään toisten kirjoitusvirheet, eikä niihin normaaliaivoilla kiinnitä edes huomiota 🙄
Kuulehan sinä "normaali-ihminen", tekstin kirjoittamisen tarkoitus on, että lukija saa tietoonsa, mitä kirjoittaja on tarkoittanut. Sinulla meni täydestä, että joku on kaksikymmentävuonna taskuparkkeerannut, siis vuonna 2020, ei esim. 2019. (Vaikka hän tarkoittikin kahtakymmentä vuotta, ei vuotta kaksikymmentä.) Sinä siis "normaali-ihmisenä" söisit mummonlihasta valmistettuja pullia, minä söisin mummon lihapullia. Katsos kun oikeinkirjoituksella on merkitystäkin.
Turha huudella, kun omat kirjoitustaidotkin näyttää olevan hukassa! Lol
En osaa aakkosia, kertotaulua ja yhdyssanojakin vain ulkomuistista.
Kuulehan sinä "normaali-ihminen", tekstin kirjoittamisen tarkoitus on, että lukija saa tietoonsa, mitä kirjoittaja on tarkoittanut. Sinulla meni täydestä, että joku on kaksikymmentävuonna taskuparkkeerannut, siis vuonna 2020, ei esim. 2019. (Vaikka hän tarkoittikin kahtakymmentä vuotta, ei vuotta kaksikymmentä.) Sinä siis "normaali-ihmisenä" söisit mummonlihasta valmistettuja pullia, minä söisin mummon lihapullia. Katsos kun oikeinkirjoituksella on merkitystäkin.[/quote]
Jos kerta oikeinkirjoituksella on merkitystä, niin miksi et sitten kirjoita oikein?
Aakkosten loppupää on vähän hämärän peitossa.
Kukaan ei tiedä, enkä julkisesti kehtaa kertoa, käyväni täällä av-palstalla lähes päivittäin.
Ystäväpiirissä naureskellaan tälle palstalle, millaista porukkaa siellä liikkuu, mutta kukaan ei kehtaa kertoa itsekin olevan siellä. Vähän sama kun seiska-lehti, kukaan ei lue, mutta useimmat tietävät mitä juttuja siellä on.