Katsoin vanhoja valokuvia ajalta kun lapset oli pieniä ja tajusin mikä perhe-elämässä meni pieleen
Erottiin viisi vuotta sitten ja olen siitä kantanut syyllisyyttä. Olen miettinyt miksi en jaksanut, olinko laiska vai mitä. Mutta käyn läpi vanhoja kuvia ja niistä selvisi kuvio niin kirkkaasti. Exä kulki ulkona ja retkillä esikoisen kanssa kun minä hoidin kahta pientä kotona. Ja kotia toki myös. Sitten ex tuli polleana kotiin, kun oli niin reippaasti touhunnut esikoisen kanssa. Ja tartti toki vastapainoksi omaa aikaa ja lähti lenkille, salille, saunailtaan. Minä jäin kotiin hoitamaan niitä pieniä, kotia JA sitä esikoista. En oikeasti käynyt ikinä missään. Kerrankin kaveri kysyi iltalenkille niin piti ottaa pienet rattaissa mukaan, koska ex ei saanut kolmen lapsen iltatouhuja hoidettua. Minä vaan väsyin enkä jaksanut enää. Älkää tehkö samaa virhettä.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
MInä tein alusta asti selväksi, että kotityöt jaetaan tasan enkä ole mikään palvelija. Mies hyväksyi tämän, onhan hän tasa-arvon kannattaja. Nyt ollaan kahden lapsen vanhempia, mies hoitaa lapsia yhtä paljon kuin minä ja tekee kotitöitä yhtä paljon kuin minä, mutta myös maksaa yhteisistä kuluista yhtä paljon kuin minä. Hänellä jää joka kuukausi omaan käyttöön yli 2000 e, minulla satanen jos sitäkään. Kun olen yrittänyt puhua tästä miehelle, niin hän kysyy aina ihmeissään, että enkö nimenomaan halunnut jakaa kotityöt tasan, kyllä siihen kuuluu sekin, että kotiin liittyvät menot menee tasan eikä niin, että hän tekee 50% töistä ja maksaa 75% menoista. Se ei ole tasa-arvoa.
En usko, että tämän on kirjoittanut nainen. Jos on, niin elätte liian leveästi tuloihinne nähden. Teidän pitää muuttaa halvempaan asuntoon ja karsia kaikki turhat menot pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä tein alusta asti selväksi, että kotityöt jaetaan tasan enkä ole mikään palvelija. Mies hyväksyi tämän, onhan hän tasa-arvon kannattaja. Nyt ollaan kahden lapsen vanhempia, mies hoitaa lapsia yhtä paljon kuin minä ja tekee kotitöitä yhtä paljon kuin minä, mutta myös maksaa yhteisistä kuluista yhtä paljon kuin minä. Hänellä jää joka kuukausi omaan käyttöön yli 2000 e, minulla satanen jos sitäkään. Kun olen yrittänyt puhua tästä miehelle, niin hän kysyy aina ihmeissään, että enkö nimenomaan halunnut jakaa kotityöt tasan, kyllä siihen kuuluu sekin, että kotiin liittyvät menot menee tasan eikä niin, että hän tekee 50% töistä ja maksaa 75% menoista. Se ei ole tasa-arvoa.
En usko, että tämän on kirjoittanut nainen. Jos on, niin elätte liian leveästi tuloihinne nähden. Teidän pitää muuttaa halvempaan asuntoon ja karsia kaikki turhat menot pois.
Ei tietenkään ole nainen, kukaan nainen ei suostuisi, että kulut jaetaan tasan (jos mies on parempituloinen), tasa-arvo koskee vain kotitöitä.
Vela N39 kirjoitti:
Huhhuh. Näitä on kyllä niin hyvä lukea, kun mies vinkuu lasta ja itseä ei huvita yhtään.
Mies on myös kotitöissä aina ollut sluibaaja, ei mitään tekisi ja aina hirveän riidan kanssa ja huonosti.
Nykyään olen ilmoittanut, että ellei omaa osuuttaan tee ja hyvin, tilaan siivoojan ja hän maksaa kun ei kerran tee.
No tekee sitten naama norsun...
Mutta siihen lapseen en tosiaankaan suostu. Just siksi, kuten joku aiemmin sanoi, ettämiehet haistaa sen miten naiset ajautuu nurkkaan lapsen saannin myötä. Se on just niin, eikä tarvi edes haistaa, onhan se ihan selvästi nähtävillä mikä umpikuja se on ja pois on vaikea päästä.
Hyi olkoon, ei ikinä!
Ja vielä ihmetellään, miksi lapsia ei synny 😀
Ja eiköhän sulla lapsentekoikä ole mennyt jo ohi.
Vierailija kirjoitti:
Älkää tehkö lapsia, jos niiden hoitaminen on vastenmielistä tai liian raskasta. Koskee naisia ja miehiä.
Vela sopisi todella monelle aikuiselle paremmin kuin vanhemmuus.
Eiköhän kaikki joudu tilanteisiin, joissa hoitaminen on liian raskasta ja siksi vastenmielistä. Ellei ole turvaverkot priimaa, niinkuin ihmislajilla asian on tarkoitettu olevan. Olemme laumaeläimiä, ja kykenemme auttamaan toisiamme.
Tulee mieleen joku pätkä afrikkalaiskylästä, jossa lapset oli laitettu tarhaan. Eli tarhattu kepeistä maahan pystytettyyn kehään kaikki vaahtosammuttimen kokoiset ja hiukan ylikin, sopivalle paikalle josta näkivät mitä ympärillä tapahtuu, ja seisoivat siellä katselemassa maailman menoa kuin hattivatit, tiuhana joukkona. Ilmeisesti siinä vaiheessa pääsivät sieltä kun alkoivat ymmärtää ohjeita ja noudattaa niitä.
Ei meidän ole tarkoitus joka hetki tuijottaa jälkeläisiämme vaanivasti. Ei kenenkään terveys sellaista tauotonta tarkkaavaisuutta kestä.
Vierailija kirjoitti:
Katso kenen kanssa lisäännyt. Huoh! Miksi ei esitetä sitä oikeaa kysymystä, MIEHELLE: Miksi et tee osuuttasi, miksi et ole kunnon isä ja aviomies? Miksi käyttäydyt kuin vastuuton teinijullikka, miten kehtaat?!!!
Tämä. Miehillä kuuluu olla vastuuntunto, ja jos ei ole, he ovat pelkkä rasite. Näen nuoria poikia ja he uhkuvat tarmoa ja lämpöä, kunhan heiltä odotetaan jotain. Jos ei odoteta koska kasvatetaan vapaaherraa, tarmo käytetään lusmuiluun.
Parveke, hyppää alas, menehdy.