Miten köyhillä on varaa syödä?
Monen köyhän painosta näkee etteivät ole nähneet nälkää
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Lihiksiä, keksejä, ranskalaisia saa eurolla. Siinä kaikki ruoka mitä ostaa. Halpaa ja lihottavaa.
Ei yksi lihis lihota. Jos niitä syö liikaa niin sitten on
Ei ole köyhillä enää varaa syödä Suomessa ja valtava köyhyys onkin edessä meille veronmaksajille - siihen malliin eliitti on nostanut kahdessa vuodessa hintoja/maksuja, ja katteet on laitettu todella kohdalleen eliitin näkökulmasta tekosyynä ensin korona ja sitten Ukrainan sota, NATO ja ilmaston lämpeneminen.... ja eurot viedään eliitin yksityistileille veronmaksajilta säälimättömästi… ja tästä media ei lainkaan uutisoi... mitään ei jää lapsille enää tässä synkässä maassa... maailman onnellisin maa = maailman onnettomin maa… ei ole siis mitään merkitystä Ukrainalla/Venäjällä/NATO :lla kun Suomi on tässä karmivassa tilanteessa - kiitos eliitin ja hallinnon yhteistyön täällä…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että köyhyys tarkoittaa ettei ole ollenkaan rahaa? Kyllä minulla on varaa syödä vaikka olenkin köyhä.
Eli et ole oikeasti köyhä. Suomessa köyhätkin elävät pumpulissa, muualla maailmassa köyhiä kuolee aliravitsemukseen.
No mä ainakin pidän itseäni köyhänä koska tulot on 670e.
Luulis että noilla rahoilla ois varaa syödä 300 kcal päivässä, mutta köyhät pystyy syödä kymmenen kertaa enemmän
Näillä rahoilla syö myös lapset.
Et ole köyhä koska pärjäät noin hyvin
Ai pärjään hyvin??
Varaa syödä ja ruokkia lapset. Ei kovin huonolta ainakaan kuullosta
Luuletko että ei ole muita menoja kuin ruoka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseeni ei ole ruoan hinnan nousu vaikuttanut, vaikka köyhä olenkin.
Asun mökissä keskellä ei mitään. (Lähimpään kauppaankin 40km)
Kasvatan ruokani itse; omat perunat, tomaatit, kurkut,sipulit, kaalit, porkkanat.Mökkini on erämaajärven rannalla. Kalastan myös ahkerasti, marjastan ja sienestän.
Ainoa asia mitä kaupasta ostan on suola ja sokeri. Suola kaloja varten ja sokeri säilömiseen.Nautin elämästä täällä!
Suolan ja sokerin lisäksi, etkö osta kahvia?
Itsekin kaipaan lapsuuden 50-luvulle syrjäkylän rauhaan.
En juo kahvia, luonnosta kerään kuitenkin erilaisia yrttejä. Yrteistä keitän teetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että köyhyys tarkoittaa ettei ole ollenkaan rahaa? Kyllä minulla on varaa syödä vaikka olenkin köyhä.
Eli et ole oikeasti köyhä. Suomessa köyhätkin elävät pumpulissa, muualla maailmassa köyhiä kuolee aliravitsemukseen.
No mä ainakin pidän itseäni köyhänä koska tulot on 670e.
Luulis että noilla rahoilla ois varaa syödä 300 kcal päivässä, mutta köyhät pystyy syödä kymmenen kertaa enemmän
Näillä rahoilla syö myös lapset.
Älä sentään lapsia syö.
Ostan mahdollisimman paljon -30% lappusia ruokia.
Poika kohta 18 vuotias asuu kotona, siis asumme kahdestaan pojan kanssa.
Lapsilisät loppuivat ja menot tuplaantuvat.
Isänsä on työtön, häneltä ei heru centtiäkään.
Siskoni on jelpannut meitä , antanut vaateostoksiin rahaa.
Minä käyn vastapalveluna pesemässä heidän ikkunat syksyisin 😄. Ja joskus kerään puolukoita heille, jos on hyvä marja vuosi.
Pojalla alkaa lukion viimeinen luokka.
Hän on aina menestynyt koulussa hyvin, on kunnon poika muutenkin, harrastaa jalkapalloa jo nyt 10.s vuosi menossa.
Kyllä me syödään enimmäkseen kasvis/ peruna/ makaroni/riissi ruokia. Itse teen aina töissä mikrossa "lämpimiä voileipiä" lounaaksi...siis vanhat leivänkänttyrät lämmitän, ja hyvää on. Halpis jukurtti lisäksi. Tai banaani. Nuo lähes aina töissä .
Viikonloppuna syön kaurapuuroa lounaaksi. Aina.
Päivällisen teen tupla annoksena, sitä syömme kahtena iltana peräkkäin.
Kahvia juon vain aamupalalla mukillisen ja toisen mukillisen iltapäivällä.
Yhtään murua ei mene ruokaa roskiin.
Minä tekeydyn hevoseksi ja käyn syömässä yhdellä tallilla muiden hevosten kanssa
Vierailija kirjoitti:
Tuet pienemmiksi, niin loppuu se ylensyönti.
Kaikki nämä teidän aivotustenne mukaan olevat köyhät eivät ole samassa asemassa saamassa erilaisia tukia, joiden takia voisi harrastaa ylensyöntiä.
Köyhät ainakin joutuvat paljon ajattelemaan, myös ruokaa. Ihmeesti aika on kulunut tarjousten perässä juoksemisessa, juureksien paloittelussa, ja muussa.
2,5 miljoonaa suomalaista on ylipainoisia ja joka neljäs aikuinen on läski.
Varaa syödä ja ruokkia lapset. Ei kovin huonolta ainakaan kuullosta