Miten te kestätte, jos joku töissä huutaa teille?
Pelkään koska tuo osuu omalle kohdalle. Todellakin hyppäisin työpaikan ikkunasta. Muutenkin kurja työ.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Huutavat ynnä jatkuvasti jostain vinoilevat ja kuittailevat työkaverit tekevät työpaikasta painajaisen. Jouduin sietämään kuusi vuotta opettajanhuonetta, jossa meno oli välillä kuin apinalaumassa. Kesti kauan toipua enkä oikein vieläkään luota siihen, etteikö sama toistuisi.
Samalainen kokemus opettajahuoneesta. Jossa oli jopa istumajärjestys 🤣
Vierailija kirjoitti:
En kestäkään. Kärsin siitä. Itken itseni uneen. Tämä ei ole sarkasmia. Työpaikkakiusaaminen on hirveimpiä asioita mitä ihminen voi kokea.
Työterveyteen yhteys.
Esihenkilönä otan nämä vastaan alaisilta välillä. Onneksi harvoin.
Siinä tilanteessa pitää pysyä rauhallisena, kun toisella on paha olla ja hän purkautuu.
Olen pyytänyt suoraa palautetta ja onneksi sitä saan.
Jännä muuten, että sitten huutajat ovat hiljaa kun olisi tilaisuus setviä asioita saman pöydän ääressä työterveyspsykologin ja työsuojeluvaltuutetun kanssa. Sitten ne ovat hiljaa tai hymistelevät, että ei täällä oo mun mielestä mitään ongelmia ollut.
On huudettu monestikin. Olen ottanut loparit. En jää semmosta katselemaan.
N25
Ajattelen, että jos joku työpaikalla huutaa toiselle työntekijälle, se kertoo enemmän hänen stressinsieto- ja itsesäätelykyvystä kuin mistään mitä itse olen sanonut, tehnyt tai jättänyt tekemättä.
Kertoisin asiasta ao:n esimiehelle, ja henkilölle itselleen sanoisin, että jos haluat antaa palautetta niin se menee paremmin perille jos itse käyttäydyt kuin asiallinen ammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistun paikalta ja jätän huutamaan. Seuraavaksi teen valituksen esimiehelle ja työsuojeluvaltuutetulle.
Sen kyllä uskon, oletkin sitten itse työpaikkakiusaaja, pomon perseen nuolija, nostat itseäsi jalustalle juoruamalla, KIUSAAJA OLETKIN SINÄ.
Sinä olet täysin väärässä. Työpaikalla huutaminen on täysin asiatonta käytöstä. Sitä ei pidä palkita jättämällä asia kertomatta eteenpäin.
Jos tämä asia on sulle jotenkin epäselvä en ees halua tietää mikä oli sun lapsuudenperheen mielestä normaalia käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Eli: Ainoa tlanne missä työpaikalla on sopiva huutaa on se jos pitää porukka saada pihalle esim. tulipalon takia.
Muuten ei. Ihan oikeasti.
Sille pitää saada nollatoleranssi.
Aivan niin. Tai joku avunhuuto, jos kyseessä on elvytystilanne tai päälle käyvä asiakas tms. Mutta huutamista henkilöstön välienselvittelyssä ei tule koskaan hyväksyä.
Olisin kyllä ihmeissäni jos työkaveri alkaisi huutamaan. Jotkut reagoi säikähdykseen niin.
Voisin kuunnella huudot, kysyä mikä hätänä ja siirtäisin asian esimiehelle hoidettavaksi.
Asiakkaiden huutoon ja väkivaltatilatilanteisiin on jo tottunut täysin, olen töissä miepä-yksikössä.
Vierailija kirjoitti:
En kestäkään. Kärsin siitä. Itken itseni uneen. Tämä ei ole sarkasmia. Työpaikkakiusaaminen on hirveimpiä asioita mitä ihminen voi kokea.
'
Työstä huutaminen ja morkkaaminen on muutenkin herkempi ja ahdistavampi asia kuin vaikka huonosti tehdystä ruasta kritisointi kotona tai muusta vapaa-ajan hommasta. Olen kokenut myös paljon työpaikkakiusaamista ja huutamista
Vierailija kirjoitti:
Huutamalla menee asia perille
Niin, ainakin se asia että huutajalta on argumentit loppu ja huonot itsesäätelytaidot. Mun firmassa olis välittömät potkut, en vois ottaa sitä riskiä että kilahtaisit asiakaspinnassa.
Työajan ulkopuolella vedän turpaan niin en saa potkuja idiootin takia 👍
Noi työpaikkojen vinoilijat ja huutajathan on aikuisia lapsia ja henkisesti todella vajaalla tasolla. Pitäisi olla peruskoulun tarkkailuluokalla opettelemassa käytöstapoja eikä työpaikoilla. Silti todella paljon työpaikoilla asiattomiin työkavereihin törmää
Vierailija kirjoitti:
Ketä se huuto vahingoittaa?!
Hitto, että ihmiset on nykyään reppanoita.
Hankkikaa itsetunto ja pallit ja antakaa samalla mitalla takaisin!
Tervepäinen, järkevä ihminen ei alennu käyttäytymään typerästi siksi että joku muu tekee niin.
Kuuntelisin nöyrästi huutoa, enkä ainakaan sanoisi mitään mikä voisi raivostuttaa huutajaa entisestään. Teen nimittäin pimeitä hommia sen verran rankkojen äijien kanssa, että takaisin annettassa saattaisin löytää itseni takakonttiajelulta.
#40 jatkaa:
Tuli mieleen toinen tapaus: pt-paikka, aspa-työ: pitempään ollut työkaveri huusi ja vttl, ihan työsuhteen alussa. Muuta auktoriteettia sillä ei ollut paitsi työsuhteen kesto. Huusi asiakkaiden kuullen. Kaveri ei sitten saanut jatkoa (persona non grata, kuulin myöhemmin asiakkailta). En voi sanoa, että olin tykätty, mutta ainakin asiakkaiden kanssa tulin toimeen, ja sitä yhteistä huumoriakin löytyi :)
(ensimmäinen aspa-paikka ja alussa olin aika hermona, et tulenko ihmisten kanssa toimeen; muut paikat olivat sellasta yksinpuurtamista)
Niin, ja mies olen, jos sillä nyt on jotain väliä ...
Nyt kun kesätyöt ovat alkamassa, muistutan vielä kaikille, että huutaminen ei ole hyväksyttävää käytöstä työpaikalla, ja on oikein tehdä työsuojeluilmoitus. Ennen työsuojeluilmoitusta täytyy ilmoittaa huutajalle, että ei hyväksy hänen käytöstään. "Älä huuda" riittää. Kun työsuojeluilmoitus on tehty, on työsuojeluvaltuutetun velvollisuus puuttua siihen.
Kannattaa myös muistaa, että kus ipää on yleensä samanlainen muillekin, etkä sinä ole ainoa kohde. Ilmoittamalla asiasta teet todennäköisesti palveluksen muillekin.
Ei minulle kukaan uskalla huutaa kun minulla on raivohullun maine. Pari kertaa kyllä joku aikanaan koitti korotella ääntään tai muuten oikkuilla mutta minä sain raivarin molemmilla kerroilla ja tartuin kraiveliin kiinni. Nykyisin varovat tekemästä mitään tyhmyyksiä.
Ap huutaminen on epäasiallista käytöstä ja siitä kuuluu ilmoittaa työsuojeluvaltuutetulle tai luottamusmiehelle .
isoissa firmoissa työkaverille huutamisesta toistuvasti voi saada varoituksen.
Eli: Ainoa tlanne missä työpaikalla on sopiva huutaa on se jos pitää porukka saada pihalle esim. tulipalon takia.
Muuten ei. Ihan oikeasti.
Sille pitää saada nollatoleranssi.