Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
1801/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette kesän työttöminä joka vuosi? Ei se voi yllätyksenä tulla joka kerta? Kesällä myös monet ammattikunnat tarvitsevat lomatuuraajia, oletko ikinä katsonut paikkoja vai alatko vasta kesällä koko asiaa edes miettimään?

Lisäksi sitä työttömyyskorvausta ei ole pakko nostaa jos ei halua työpaikkoja hakea.

Koska wsim. koulunkäynninohjaajat ja virattomat opettajat tekevät usein määräaikaisuuksia lukuvuoden kerrallaan - vakipaikkaa ei heru usein vuosienkaan jälkeen. Kunnat eivät myöskään tarjoa näille henkilöille mitään kesäksi.

Ja samaan aikaan viralliset opettajat nostavat palkkaa koko kesän. Onko tämä oikeudenmukaista? Opet ansaisevat tämän, sillä kouluissa on aika kamalaa nykyään, mutta se kuuluisi myös niille, jotka ovat rähkineet saman kouluvuoden ilman vakipaikan turvaa.

Vierailija
1802/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette kesän työttöminä joka vuosi? Ei se voi yllätyksenä tulla joka kerta? Kesällä myös monet ammattikunnat tarvitsevat lomatuuraajia, oletko ikinä katsonut paikkoja vai alatko vasta kesällä koko asiaa edes miettimään?

Lisäksi sitä työttömyyskorvausta ei ole pakko nostaa jos ei halua työpaikkoja hakea.

Koska wsim. koulunkäynninohjaajat ja virattomat opettajat tekevät usein määräaikaisuuksia lukuvuoden kerrallaan - vakipaikkaa ei heru usein vuosienkaan jälkeen. Kunnat eivät myöskään tarjoa näille henkilöille mitään kesäksi.

Eikö se kesä ole tällaisessa tapauksessa lomaa ja tämä on huomioitu palkassa, joten ei ole mitään syytä nostaa työttömyyskorvausta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurataanko tätä jotenkin siis että minne on hakenut ja onko hakenut oikeasti?

En ole vielä tutustunut tuohon systeemiin, mutta oma te-virkailija sanoi, ettei näitä seurata mitenkään esim. käskemällä kirjoittamaan firman nimeä tms., vaan valitaan vain valikosta sopivin kohta kuvaamaan miten on täyttänyt työnhakuvelvoitteen. Voi siis myös vain valehdella hakeneensa jonnekin, koska ei näitä seurata, kunhan vaan merkkaa jotain tehneensä, sanoi näinkin virkailija ja haukkui systeemiä sillisalaatiksi :D

Seurataan. Mun pitää laittaa mol.fi -sivuilla avoimiin tehtäviin ylös työnantajat ja haetut työtehtävät. Eli kyllä pitää hakea ihan olemassaolevia paikkoja oman työkokemuksen/koulutuksen pohjalta. 3 kk välein soittavat työkkäristä tai kuntakokeilusta.

Et ymmärtänyt kysymystä.

Jos vaikka olet soittanut/lähettänyt mailia tai kirjeen  yritykseen X ja kysellyt töitä ja sitten laitat tiedon siitä Te-toimiston systeemiin.

Niin luuletko, että Te-toimiston virkailija soittaa siihen yritykseen, että onkos X X hakenut tätä paikkaa. Ja miten siellä yrityksessä joku rekrytoija  tai henkilöstövuokrausfirman konsultti voisi muistaa sen puhelun ja/tai se lähettämäsi hakemus on jo sähköpostistakin siirretty roskakoriin tai kirje keräyspaperiin.

Ei työnantajat niitä hakemuksia mihinkään arkistoi.

Todennäköisesti virkailija ei yrityksiin soittele. Mutta firmojen nimet on kirjattava Mol.fi -sivuilla ja hyvä säästää joku todiste aina jokaisen paikan kohdalla siitä että on hakenut paikkoja. Aika usein tulee automaattivastaus sähköpostiin ensin että "Kiitos hakemuksestasi tehtävään"

Entäs jos kävelet firman johtajan tykö ja kysyt töitä, pitääkö ottaa kirjallinen lausunto jos ei ota töihin?

Sitten vielä soitappa johonki firmaan ja kysy onko se ja se hakenut sinne töihin. Mitä luulet että sinulle vastataan?

Vierailija
1804/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää työnhakua teille!

Mnä olen sairas ja loisin tänäänkin. Muistakaa kilahtaa tästäkin viestistä asiattomasti, kun ette muuhun pysty.

Vierailija
1805/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo iso homma sitten? Outoa, että ennen on vain saanut olla, ja raha juossut?

Jää kuolema vaihtoehdoksi

Vierailija
1806/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää te muut töihin, minä istun toimarin tuolillani ja piereskelen suuntaanne.

Vierailija
1807/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnoistaisi tietää, mitä käy näitten työttömyyshärdellien kanssa, jos on sivutoiminen yrittäjä (toiminimi).

Vierailija
1808/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ilmoittautua työttömäksi työkkäriin, mutta miten se nyt on: seurataanko sitä, että on varmasti hakenut niitä neljää paikkaa kk, vai ei? Ristiriitaisia tietoja täällä... Järkevästi ajatellen, ei työkkärin virkailijat tietenkään voi alkaa sitä jokaisen kohdalla tarkistella...

Vierailija
1809/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ilmoittautua työttömäksi työkkäriin, mutta miten se nyt on: seurataanko sitä, että on varmasti hakenut niitä neljää paikkaa kk, vai ei? Ristiriitaisia tietoja täällä... Järkevästi ajatellen, ei työkkärin virkailijat tietenkään voi alkaa sitä jokaisen kohdalla tarkistella...

Varmuuden vuoksi kannattaa säilyttää jokaisesta paikasta joku todiste että on hakenut. Hakusähköposti tai "Kiitos hakemuksestasi tehtävään" -viesti.

Vierailija
1810/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se kesä ole tällaisessa tapauksessa lomaa ja tämä on huomioitu palkassa, joten ei ole mitään syytä nostaa työttömyyskorvausta?

Ei ole. Lomapalkka menee viranhaltijalle, joka ilmoittautuu hoitovapaalta töihin kesän ajaksi, kun ovat joskus onnistuneet neuvottelemaan itselleen tällaisen etuuden ja lukuvuoden työtä tehnyt henkilö jää nuolemaan näppejään.

Vierailija
1811/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan kertaa pikkupaikkakunnalla voi hakea samaa motokuskin paikkaa (johon ole pätevyyttä eikä osaamista) ennen kuin byrokratia alkaa tuottaa ongelmia? Ei meinaan ole täällä syrjänperillä ihan loputtomiin paikkoja, joihin hakemuksia laittaa. Siksi tässä ollaankin suurin osa vuodesta työttömänä, mutta sitäkös nämä kynänpyörittäjät ymmärtäisivät.

Vierailija
1812/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmuuden vuoksi kannattaa säilyttää jokaisesta paikasta joku todiste että on hakenut. Hakusähköposti tai "Kiitos hakemuksestasi tehtävään" -viesti.

Ei kaikkialta tule mitään vahvistusta tai edes lopullista vastausta. Suurimpaan osaan minun hakemistani paikoista täytetään joku nettilomake eli minulle ei jää mitään todistetta siitä. Vaan eipä niiden perään ole kukaan kysellytkään.

Vierailija
1813/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkialta tule mitään vahvistusta tai edes lopullista vastausta. Suurimpaan osaan minun hakemistani paikoista täytetään joku nettilomake eli minulle ei jää mitään todistetta siitä. Vaan eipä niiden perään ole kukaan kysellytkään.

Ei tulekaan. Olen ottanut kuvankaappaukset nettilomakkeista jos sattuvat kysymään vaikka pistokokein.

Vierailija
1814/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo iso homma sitten? Outoa, että ennen on vain saanut olla, ja raha juossut?

No just. Vakituiset työntekijät saavat palkan ja lomarahat loman ajalta. Pätkätyöläiset saavat pelkän lomarahan. Lomakin jää pitämättä kun pitää hypätä sinne ja tänne ja pahimmassa tapauksessa päätyy vielä töihin johonkin hanttihommaan samaan aikaan kun työkaverit viettävät ansaittua lomaa.

Syksyllä on sitten kiva jakaa lomamuistoja. "Ai sä kävit Floridassa. Minä tiskasin astioita paikallisella huoltamolla. Kyllä nyt on hyvin levännyt olo. Tässähän jaksaa ihan uudella innolla taas töitä tehdä."

Pätkätyöläiset halutaan vissiin tappaa työllä ilman lomia.

Missä itse olet lomallasi töissä, vai kehtaatko vetää lonkkaa lähes tuplapalkalla?

Vierailija
1815/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulekaan. Olen ottanut kuvankaappaukset nettilomakkeista jos sattuvat kysymään vaikka pistokokein.

Toki näin voi tehdä. Minä en kuitenkaan tee, koska missään ei lue dokumentoinnin pakollisuudesta. Suullisesta hausta ei todistetta saa ellei videoi tapahtumaa. Pitäisikön ladata tiktok ja tehdä työnhakutili sinne. Olisi sitten sisältöä työkkärin tädille.

Vierailija
1816/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niillä muka lupa kysellä. Sehän rikkoo yksityisyydensuojaa.

Vierailija
1817/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen keikkatyötä ja viime viikolla tuli velvoite hakea yhtä (1) paikkaa 28.2. mennessä. Lisävuorojen pyytäminen nykyiseltä keikkatyönantajalta käy kuulemma tuona yhtenä hakemuksena.

Outoa miten nämä vaihtelee tälleen. Mulla on 1 hakemus per kuukausi, mutta mä lähdenkin kouluun tammikuussa, eli joulukuussa pitää hakea jonnekkin.

Vierailija
1818/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montakohan kertaa pikkupaikkakunnalla voi hakea samaa motokuskin paikkaa (johon ole pätevyyttä eikä osaamista) ennen kuin byrokratia alkaa tuottaa ongelmia? Ei meinaan ole täällä syrjänperillä ihan loputtomiin paikkoja, joihin hakemuksia laittaa. Siksi tässä ollaankin suurin osa vuodesta työttömänä, mutta sitäkös nämä kynänpyörittäjät ymmärtäisivät.

Itse asun 3 pikkupaikkakunnan keskellä - jokaiseen matkaa 20km ja jokaisessa on avoimia työpaikkoja 5-10 riippuen kuukaudesta. Mun pitää hakea 1,5h ajomatkan päästä töitä, eli käytännössä 100km säteellä kotoa, koska se on työssäkäyntialue, vaikka olen autoton ja linja-autoa ei kulje kuin koululaisten koulupäivien mukaan.

Vierailija
1819/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niillä muka lupa kysellä. Sehän rikkoo yksityisyydensuojaa.

Jos viranomaisen tehtävänä on seurata, hakiko asiakas töitä vai ei, niin kyllä viranomaisella on oikeus asiaa kysellä. Ei pidä mennä työkkärin asiakkaaksi, jos ei halua viranomaisen saavan tarvitsemiaan tietoja.

Vierailija
1820/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asun 3 pikkupaikkakunnan keskellä - jokaiseen matkaa 20km ja jokaisessa on avoimia työpaikkoja 5-10 riippuen kuukaudesta. Mun pitää hakea 1,5h ajomatkan päästä töitä, eli käytännössä 100km säteellä kotoa, koska se on työssäkäyntialue, vaikka olen autoton ja linja-autoa ei kulje kuin koululaisten koulupäivien mukaan.

Minä asun vastaavasti, alueella on haussa yli 100 työpaikkaa, joihin koulutettuna voin hakea. Kyse on vain siitä, haluanko töihin vai en ja jos en haluaisi, voisin laillasi todeta saman. Ja kun työkkäristä kysellään, että miten pääsee kauppaan, niin tuhahtaisin, että miehellä on tietty auto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän