Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
1761/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa työpaikkahakemuksiin otsikkoon teksti  " Tämä on marraskuun hakemus nro 4".

Tietää rekrytoija suhtautua hakemukseen oikealla tavalla...

Ei tarvi laittaa kun hakemukseen totuudenmukaiseesti "olen työtön työnhakija ja..."

Siihen loppuu lukeminen ja hakemus menee suoraan silppuriin.

1762/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaat jotain korvausta kesäajalta saada, sinun on pakko olla TE-toimistossa työnhakijana ja hakea niitä työpaikkoja. Voit tietenkin olla ilmoittautumatta työnhakijaksi ja olla omillasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömänä hakee töitä mielellään, ainoa ongelma on sopivien paikkojen vähyys. Voiko hakea mitä vaan työtä vaikkei rahkeet riittäisi edes? Tai avoimilla hakemuksilla eri paikkoihin, lasketaanko nämä?

Sopimattomia ei hyväksytä, eli ilman koulutusta lääkäriksi tms, mutta avoimet hyväksytään.

Laitan itse aina avoimeen hakemukseen omat taidot yms. ja työkokemuksen, mutta että olen kiinnostunut myös heidän minulle sopimuksiin katsomista työtehtävistä.

Laitan näitä sellaisiin varsinkin, jos hakevat työvoimaa, mutta työnkuvaus ei ihan sovi itelleni. Toivon, että jos he ei löydä hakemukseen sopivaa, niin minä olen siellä tarjolla ja valmis tekemään muutakin kuin työhistorian mukaista työtä. :)

Vierailija
1764/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opettajia pidetään määräaikaisena vuodesta toiseen? Eihän sen pitäisi olla työlainsäädännön mukaan mahdollista. 

Opettajien palkka kumminkin perustuu siihen, että olisivat sen 12 kk töissä, millä perustellaan matalampi palkkaus.  

Vierailija
1765/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen samalla hakemustekstillä plus pienellä muokkauksella 4 hakemusta aika helposti. Tyhmä systeemihön tämä on, mut näillä mennään. Eihän tältä tyttelihallitukselta mitään järkevää muutenkaan ole syntynyt. Ihan päätöntä menoa sukupuolineutraalit liikennemerkit, hetujen sukupuolettomuus ym bullshittiä.

Vierailija
1766/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi opettajia pidetään määräaikaisena vuodesta toiseen? Eihän sen pitäisi olla työlainsäädännön mukaan mahdollista. 

Opettajien palkka kumminkin perustuu siihen, että olisivat sen 12 kk töissä, millä perustellaan matalampi palkkaus.  

Siksi koska ahneudella ja hyväksikäytöllä ei ole mitään rajaa ja toisaalta duunari on niin vtn peloissaan, ettei uskalla  haastaa asiasta oikeuteen.

Vierailija
1767/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkään en voi hakea töitä kun vasta joulukuun puolella, ettei haut mene hukkaan työkkärin osalta. Jää paikkoja saamatta kun joutuu odottelemaan yliaikaan.

Tämä on se mikä tässä koko systeemissä vituttaaaaa eniten. Joskus pitää odottaa jopa kuukausi jonkun paikan kohdalla, koska näitä avoimia paikkoja omalla alalle ei nyt aina satu olemaan paljon. Siinä sitten pitää tehdä se järkevin ratkaisu, eli hakea vasta sitten kun voi ilmoittaa paikan haetuksi kuukauden kohdalta, koska on paljon todennäköisempää saada se rangaistus te-toimistolta kuin se, että saa työpaikan.

Vierailija
1768/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä tosi ärsyttävää, just ja just tulen toimeen sillä 2000€ kelan palkalla ja sit pitää parin viikon välein lähetellä näitä turhia hakemuksia. Ne ei vielkää tajuu ettei duuni kiinnosta.

Vierailija
1769/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei ole kyllä hyvinvointivaltio kun töihin pakotetaan tällä tavalla. Onhan se perusoikeus olla kotona jos ei jaksa töitä tehdä. Rikkaillekin maksetaan 10000€ palkkoja. kai työttömällekin sitten rahaa voi antaa sen 1500€ minimissään ilman mitään jatkuvia lomakkeita.

Vierailija
1770/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te revitte 1500-2000e tukia? En mä saa ku 500e.

Vierailija
1771/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen hyviä hakemuksia, mutta ei ole pelkoa (toivetta) työpaikan saannista, kun ikää on ja siinä hakemassani paikassa, johon on ollut vähiten hakijoita (jos hakijamäärä on kerrottu) oli 22 hakijaa. Muutamassa ilmoitettu yli 100 hakijaa.

Vierailija
1772/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömänä hakee töitä mielellään, ainoa ongelma on sopivien paikkojen vähyys. Voiko hakea mitä vaan työtä vaikkei rahkeet riittäisi edes? Tai avoimilla hakemuksilla eri paikkoihin, lasketaanko nämä?

Ei voi hakea ihan mitä vaan. Täytyy olla edes jonkunlainen edellytys tehdä hakemaansa työtä. Minä ajokortittomana en voi esim. hakea autonkuljettajaksi. Ja vaikka olen hoitoalalla ollut joskus muinoin töissä, niin lääkärin paikkoja on turha hakea.

Minusta hyviä hakupaikkoja on esim. kaupat, teollisuus, Posti, siivous.

Vierailija
1773/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaajille on aina kysyntää. Yksi vaihtoehto on kouluttaa itseään. Jos on ajanut itsensä kädestä-suuhun -loukkuun niin sitten se on hankalampaa, kun työtön ei saa opiskella ja rahaa pitäisi saada.

Työpaikoissa ei kannata hakea kaikkien huulilla olevia yrityksiä, koska niihin on kovin tunku. Epäilyttäviä yhden omistajan pikkupuljuja kannattaa myös välttää, koska ne voivat olla orjatyöpaikkoja. Valtion työpaikoissa kannattaa ensin etsiytyä vähemmän julkisuudessa oleviin, eikä suoraan esimerkiksi Rajalle tai Tulliin, joihin vaaditaan kunnollista uraa. Ylipäätään valtiolla pikkuvirastoissa ei ole niin paljon valitettu työttömyysjaksoista CV:ssä.

Vierailija
1774/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojaksi varmaan otetaan hyvin kun hakijana on pari maisteritutkintoa omaava. :DDDDDDDDDDDDD

Vierailija
1775/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojaksi varmaan otetaan hyvin kun hakijana on pari maisteritutkintoa omaava. :DDDDDDDDDDDDD

Voi sitä silti hakea ja merkitä työnhakuraporttiin.

Vierailija
1776/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoahan näitä on ollut lähetellä. Minulla on lyhyt CV minkä postitan kerran kuukaudessa johonkin valittuun firmaan, ei tarvitse muuta tehdä, sitten vain käy merkitsemässä että lähettty on. En ymmärrä mikä tässä on vaikeaa. 

Vierailija
1777/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään ei kannata hirttäytyä siihen että pitää hakea töitä koska on pakko, vaan kääntää sen niin päin että haluan mennä johonkin uuteen paikkaan töihin.

Jos jotain olen oppinut niin itsetunnolle on hyvä olla mahdollisimman vähän yhteiskunnan oikuttelevien tukien armoilla.

Vierailija
1778/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkään en voi hakea töitä kun vasta joulukuun puolella, ettei haut mene hukkaan työkkärin osalta. Jää paikkoja saamatta kun joutuu odottelemaan yliaikaan.

Tämä on se mikä tässä koko systeemissä vituttaaaaa eniten. Joskus pitää odottaa jopa kuukausi jonkun paikan kohdalla, koska näitä avoimia paikkoja omalla alalle ei nyt aina satu olemaan paljon. Siinä sitten pitää tehdä se järkevin ratkaisu, eli hakea vasta sitten kun voi ilmoittaa paikan haetuksi kuukauden kohdalta, koska on paljon todennäköisempää saada se rangaistus te-toimistolta kuin se, että saa työpaikan.

Nyt en ymmärrä tätä logiikka? 

Hakeminen ja 4 haun raportointi on mielestäni kaksi eri asiaa.

Itse haen kaikkea minulle sopivaa, ilmoitan kuitenkin te-keskukseen vain ne neljä joilla on "haku päättyy" ensimmäisenä. Näin voin pantata haettuja paikkoja seuraavan kuukauden ilmoitukseen mikäli edessä hiljainen kuukausi ja sopivia paikkoja on vaikka vain 2.

Vierailija
1779/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi tapaa hakea töitä.

Tapa yksi on se jossa todella haluaa työllistyä eikä hengailla tuilla. Silloin hakemukseen  kannattaa panostaa aikaa ja vaivaa.

Tapa kaksi on nuo neljä "pakollista" hakemusta kuussa jotta tuet pyörii. Neljän "tuet rullaa jatkossakin-hakemusten" tekoon menee max viisi minuuttia kun on valmis pohja.

Tämä hakemus kannattaa  otsikoida aiheella : Olen työtön työnhakija. Se säästää rekrytoijan työaikaa rutkasti...

Ei luulisi olevan liian rankkaa kenellekään.

Vierailija
1780/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurataanko tätä jotenkin siis että minne on hakenut ja onko hakenut oikeasti?

En ole vielä tutustunut tuohon systeemiin, mutta oma te-virkailija sanoi, ettei näitä seurata mitenkään esim. käskemällä kirjoittamaan firman nimeä tms., vaan valitaan vain valikosta sopivin kohta kuvaamaan miten on täyttänyt työnhakuvelvoitteen. Voi siis myös vain valehdella hakeneensa jonnekin, koska ei näitä seurata, kunhan vaan merkkaa jotain tehneensä, sanoi näinkin virkailija ja haukkui systeemiä sillisalaatiksi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi