Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä sukulaisia tai ystäviä, joille syntymäpäivien juhlistaminen on elämää suurempi juttu vielä aikuisenakin?

Vierailija
19.05.2025 |

Itselläni on muutama tämmöinen sukulainen ja he suorastaan loukkaantuvat, jos heidän syntymäpäiviään ei muista tai jos ei osta riittävän hyvää lahjaa. Syntymäpäivät tuntuu olevan heille koko vuoden kohokohta vielä aikuisenakin. Tähän koko hommaan liittyy myös semmoinen elementti, että he esittävät ja viestivät aktiivisesti sitä, että eivät he tarvitse mitään syntymäpäivälahjaa. Ajatus on tärkein jne. Jotenkin he oikein korostavat ja luovat sitä valheellista näkökantaa, että ei synttärit minulle nyt niin tärkeä juttu ole, mutta todellisuudessa siihen liittyy jonkinlainen todella lapsenomainen uskomus heidän kohdallaan, jossa he elävät sitkeästi kiinni, vaikka ikää alkaa olemaan jo mittarissa hyvinkin paljon. Tavallaan taantuvat takaisin lapsiksi yhtenä päivänä ja ajanjaksona vuodessa. Sellaista lapsenomaista "vouhkaamistakin" saattaa esiintyä. Eivätkä he kyllä itsekään muiden syntymäpäiviä muista, saati kovin kummoisia lahjoja osta. Mutta omalla kohdallaan vaativat tätä muilta. 

Itseni on vaikea ymmärtää näitä ihmisiä, kun käytännössä synttäreiden viettäminen loppui omalta kohdaltani joskus 10 vuotiaana. Olin aina kesän reissussa urheiluharrastusten takia ja synttärit osuivat aina reissujen kohdalle. Korkeintaan vanhemmat soittivat ja onnittelivat. Kotona sitten odotti joku lahja.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän liiankin tuttua huttua. 

Vierailija
2/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen ilmeisesti syntynyt järkevään sukuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole onneksi. 

Vierailija
4/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuollaisia ole joka suvussa, mutta harva kehtaa rehellisesti myöntää. 

Vierailija
5/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukaan kaveripiirissäni tai suvussani ei ole viettänyt synttäreitä millään tavalla kuin 18-vuotiaana, osa kolmikymppisiä ja nyt sitten jotkut viisikymppisiä. Ja reilusti alle puolet juhlii muuten kuin ihan vain oman perheen kesken.

Vierailija
6/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuollaisia ole joka suvussa, mutta harva kehtaa rehellisesti myöntää. 

Minulle on kyllä ihan uutta että juhlittaisiin muuta kuin ihan korkeintaan korkeintaan pyöreitä vuosia.

En ole koskaan ollut vaikka jonkun 33-vuotissynttäreillä.

Vierailija
7/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Yksi.

Vierailija
8/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri. Mutta se on vaan hauskaa. Jokainen eletty vuosi on juhlan arvoinen. 

Vierailija
9/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hassua. Itse ajattelen että aikuisten syntymäpäivä menee siinä arjen keskellä ja kiva jos joku muistaa :D

Vierailija
10/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhliminen. Verbi on JUHLIA. Juhlaa juhlistetaan koristein, kukin, kunniavierain ja musiikilla, väriteemalla, pukukoodilla ja  ohjelmalla. 

Opettele suomea. Lue kirjoja. Ja käy juttelemassa ammattiauttajalle etteivät sosiaaliset suhteet vie sinua toistuvasti tolaltasi.

Vierailija
11/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Lisäksi lapsenomainen into saada lahjoja. Paljon. Murjotetaan, jos ei tule hänelle mieluisia lahjoja. 

Vierailija
12/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä serkusparvella (13 elossa) on ollut kivoja synttäreitä keskenämme. Useimmat ei juhli edes 50-vuotisuuttaan mutta muutama on sen tehnyt ja se on kivaa.

Itsellä ei ole varaa. Täytän parin viikon päästä 60.

Vierailija
13/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hassua. Itse ajattelen että aikuisten syntymäpäivä menee siinä arjen keskellä ja kiva jos joku muistaa :D

Hassua ja hassua ja toki toki, toki  ... 🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
14/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia muisteltiin vain lasten synttäreitä ja vanhusten 70+ ns. pyöreitä vuosia, mutta sitten sukuun tuli morsmaikku itärajan takaa ja siitä lähtien on kutsuja tullut joka juhliin kissanristiäisistä nimipäiviin jne. Pitää pukeutua juhlavasti (miehellä puku), pidetään puheita, harrastetaan laulu- ja soittoesityksiä ym. Sama hörhötys tarttunut pariin muuhunkin porukkaan 🤦 V*ttu en jaksa, ei kiinnosta eli olen sitten se k*sipää 🤷

Vierailija
15/15 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 50 ja sisarukset loukkaantuivat kun en pitänyt juhlia vaan karkasin piilopirttiin. Ei ole pakko juhlia jos ei halua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän