Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!
Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.
Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.
Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.
Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.
Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.
Kommentit (3609)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytys ilman kivunlievitystä on toiseksi kovin kipu mitä ihminen voi kokea. Elimistö kouristelee, kipu on niin kova.
Mikä se kaikkein kovin on?
Liittyy palovammoihin
Synnytys ilman kivunlievitystä on toiseksi kovin kipu mitä ihminen voi kokea.
Nainen on synnyttänyt kauniin tyttövauvan. Hän on niin onnellinen.
Kerrostaloissa asuu johtajia ja päälliköitä, pitää varmaan odottaa rappukäytävässä, kun he tulevat töistä kotiin ja kysyä töitä. Jos kysyy joka päivä töitä niin johtaja voi heltyä ja ottaa töihin.
Jos työttömyystukia huononnetaan niin pitää varmaa alkaa kysyä naapureilta lainaksi ruokaa: maanantaina vehnäjauhoja, tiistaina teetä, keskiviikkona sokeria, torstaina leipää, perjantaina juustoa, lauantaina lihaa ja sunnuntaina perunoita. Ja maanantaina sama alusta.
Työttömiä haukutaan. Jos koputtelee naapureiden oviin ja kysyy, jos he voisivat suositella, että työtön otetaan heidän työpaikalleen töihin.
Naapurin mummuillakin on aikuisia lapsia, jotka voisivat suositella työtöntä töihin.
Kertokaa nyt sitten missä olette töissä ja mitä työpaikkoja teidän työpaikallanne on auki, kun kerran on työvoimapula?
Nyt on kesä ja johtajilla on aikaa, työttömät voi käydä soittamassa ovikelloa ja kysymässä töitä. Jos johtaja ajaa mökille niin ajaa perässä. Jos monta naista kävisi kysymässä töitä vähän väliä, johtajan vaimo varmaan tykkäisi. Pitää varmaan mennä tila autolla niin säästää bensa kuluissa.
Mulla on vaan 1 työnhakuvelvoite.
Mutta todella hankala hakea edes siihen yhteen paikkaan kun kaikkiin avoimiin paikkoihin tarvitaan koulutus.
Mä en tiedä mikä mun hakuvelvoite on, miten se ilmoitetaan ja mihin vai mitä, kun ei ole otettu yhteyttä. Suunnitelma umpeutui jo pari viikkoa sitten ( normaalia, ei edes pisin aika) ja nyt tuli selvityspyyntö, miksi en ole ilmoittanut.🙄
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä mikä mun hakuvelvoite on, miten se ilmoitetaan ja mihin vai mitä, kun ei ole otettu yhteyttä. Suunnitelma umpeutui jo pari viikkoa sitten ( normaalia, ei edes pisin aika) ja nyt tuli selvityspyyntö, miksi en ole ilmoittanut.🙄
Työkkärin sivuilta pitäisi löytyä tiedot, missäpäin asut sekin vaikuttaa määriin
Mulle kävi samalla tavalla että tuli ilmoitus etten ole noudattanut suunnitelmaa. No ei ole kukaan ottanut yhteyttä enkä tiedä miten ja minne pitäisi raportoida mitä on hakenut. Omilla sivuilla ei mitään lue. Ihan pimeä systeemi. Kai sitten toimeentulotuelle mentävä
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi samalla tavalla että tuli ilmoitus etten ole noudattanut suunnitelmaa. No ei ole kukaan ottanut yhteyttä enkä tiedä miten ja minne pitäisi raportoida mitä on hakenut. Omilla sivuilla ei mitään lue. Ihan pimeä systeemi. Kai sitten toimeentulotuelle mentävä
Sulla on suunnitelmassa ollut jokin tehtävä, mitä et ole kuitannut, vaikka olisi pitänyt. Ei liity välttämättä työnhakuvelvollisuuteen.
" Määräaikaisenko pitäisi koko vuosi painaa töitä?!
Toukokuun lopussa työttömäksi ja siitä uuteen hommaan lennosta!
Idiootit, on meilläkin oikeus olla lasten kanssa kesää kotona.
Ja varsinkin, kun pienipalkaisesta työstä ei liitonrahoilla juhlita muutenkaan.
Tuli vaan mieleen, että eipä taida määräaikaisuudet kiinnostaa ketään jatkossa."
Olet aivan oikeassa, tuo on epäoikeudenmukaista etteivät määrä-aikaiset työntekijät saa edes kesällä hengähtää lastensa ja perheensä kanssa !
Vierailija kirjoitti:
" Määräaikaisenko pitäisi koko vuosi painaa töitä?!
Toukokuun lopussa työttömäksi ja siitä uuteen hommaan lennosta!
Idiootit, on meilläkin oikeus olla lasten kanssa kesää kotona.
Ja varsinkin, kun pienipalkaisesta työstä ei liitonrahoilla juhlita muutenkaan.
Tuli vaan mieleen, että eipä taida määräaikaisuudet kiinnostaa ketään jatkossa."
Olet aivan oikeassa, tuo on epäoikeudenmukaista etteivät määrä-aikaiset työntekijät saa edes kesällä hengähtää lastensa ja perheensä kanssa !
Miksi eivät saisi? Määräaikaisen päätteeksi saa lomakorvaukset rahana, sitten vain ymmärtää ilmoittautua työttömäksi vasta esim. 3 vko kuluttua ja kas, niinpä on saanut olla palkallisella lomalla (loppupalkassa maksettu korvaus) ilman mitään tunnontuskia.
Sama juttu, tuli muistutus ettei ole tehnyt sovittuja toimenpiteitä. Kaksi Aa-nelosta tiukkaa tekstiä lakipykälineen ja rangaistuksien uhkia täynnä. Mutta missään ei ole tietoa siitä mihin nämä 0-4 työpaikan hakua raportoidaan. Mihin näistä pitäisi ilmoittaa ja kuinka se tapahtuu? Onko joku onnistunut siinä?
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, tuli muistutus ettei ole tehnyt sovittuja toimenpiteitä. Kaksi Aa-nelosta tiukkaa tekstiä lakipykälineen ja rangaistuksien uhkia täynnä. Mutta missään ei ole tietoa siitä mihin nämä 0-4 työpaikan hakua raportoidaan. Mihin näistä pitäisi ilmoittaa ja kuinka se tapahtuu? Onko joku onnistunut siinä?
Työkkärin sivuilla oma asiointi-jutskassa. Nyt on 2 systeemiä päällekkäin, eli olet varmaan unohtanut käydä ruksimassa vanhat pois; mulle kävi kans samoin, mutta ei tullut seuraamuksia, hyvin monelle käynyt kuulemma samoin. Odottele, että ottavat yhteyttä ja käyvät suunnitelman läpi. Mullekin soitettiin neljä viikkoa suunnitelman umpeutumisen jälkeen, eli ruuhkaa taitaa olla.
Olen käynyt jo monta kertaa omassa asioinnissa heti kun "laki" tuli voimaan eikä siellä vieläkään ole mitään "rukseja". Viimeksi eilen kävin.
P.S. En ole mikään IT-taidoton eläkeläinen myöskään
Synnyttäminen ilman kivunlievitystä kuuluu kovimpiin fyysisiin suorituksiin.