Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
1741/3609 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö työpaikoille soittaa myös joka päivä ja kysyä töitä. Netissä on asiakas puhelinnumerot

Voi mennä myös käymään työpaikoille. Työttömillä on koko päivä aikaa puhua työntekijöiden kanssa.

Eipä taida päästä portista sisään.

Viimeistään respa torppaa asiattomat norkoilijat ilman sovittua tapaamista.

Haittaako se tosin? Eikä sekin ole kuitenkin työnhakuyritys? Itsestään voi ottaa vaikka selfien siinä portilla todisteeksi.

Vierailija
1742/3609 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole ees soitettu. Ei mitään ohjeita miten pit toimia. Hyvin menee Suomi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/3609 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt jo monta kertaa omassa asioinnissa heti kun "laki" tuli voimaan eikä siellä vieläkään ole mitään "rukseja".  Viimeksi eilen kävin. 

P.S. En ole mikään IT-taidoton eläkeläinen myöskään

Tässäkin ketjussa on useasti kerrottu, että velvollisuutta ei ole, eikä mitään ilmoitettavaa ennen kuin ne on suunnitelmaasi kirjattu yhdessä kanssasi. Itsekseen sinne ei mitään ilmesty.

Vierailija
1744/3609 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Onko kellään ideoita / kokemuksis, mitä nämä hakuvelvoitteet voi täyttää?

Olen ensimmäistä kertaa asialla, koko syksyn ollut kipeänä, nytkin pahassa koronassa kotona jo toista viikkoa, mutta ei kuulemma auta: 4 paikkaa haettava ennen 1.12.

Tilanne siis on, että omalla alalla palkataan vain toiminimellä.

Lasketaanko työnhakunahdollisuuksien hakemiseksi myös kun "kysyy töitä" esim läheisestä päiväkodista, leikkipuistosta tai koulusta? Että tiedustelee, millainen tilanne heillä on ja palkataanko?

Työprofiilin luominen on kuulemma yksi "pojo" ja sen päivittäminen myös. Onko kokemuksia, mikä kelpaa päivittämiseksi?

Soittelevatko noihin ilmoitettuihin paikkoihin?

Olen tosi kiitollinen kaikista vastauksista.

Aion yrittää tehdä ihan kunnon hakemuksiakin, mutta terveyteni on reistaillut nyt koko syksyn, kun saan kaikki pöpöt lapsen koulusta. Ja nyt vielä korona.

Vierailija
1745/3609 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden kysyminen mainitsemistasi paikoista on työnhakua. Kirjaa kysymisen ajankohta ja paikan nimi esim: avoin työnhaku 1.12. päiväkoti Rölli, käynti paikan päällä. Mainitse vaikka henkilön nimi jolta kysyit.

Te-tädit saattavat soittaa hakemiisi paikkoihin pistokokeena, mutta todennäköisesti eivät sitä tee. 👍t. kohtalotoveri

Vierailija
1746/3609 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Olen ensimmäistä kertaa asialla, koko syksyn ollut kipeänä, nytkin pahassa koronassa kotona jo toista viikkoa, mutta ei kuulemma auta: 4 paikkaa haettava ennen 1.12.

Lasketaanko työnhakunahdollisuuksien hakemiseksi myös kun "kysyy töitä" esim läheisestä päiväkodista, leikkipuistosta tai koulusta? Että tiedustelee, millainen tilanne heillä on ja palkataanko?

Työprofiilin luominen on kuulemma yksi "pojo" ja sen päivittäminen myös. Onko kokemuksia, mikä kelpaa päivittämiseksi?

Aion yrittää tehdä ihan kunnon hakemuksiakin, mutta terveyteni on reistaillut nyt koko syksyn, kun saan kaikki pöpöt lapsen koulusta. Ja nyt vielä korona.

Jos jaksat kovassa koronataudissa kirjoittaa noinkin selväsanaisen ja pitkäkön kommentin av:lle, niin eiköhän työhakemuksenkin tekeminen onnistu. Ihme, jos et ole kyennyt yhden yhtä hakemusta tekemään koko syksyn aikana. 

Vierailija
1747/3609 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Jos jaksat kovassa koronataudissa kirjoittaa noinkin selväsanaisen ja pitkäkön kommentin av:lle, niin eiköhän työhakemuksenkin tekeminen onnistu. Ihme, jos et ole kyennyt yhden yhtä hakemusta tekemään koko syksyn aikana. 

Vierailija
1748/3609 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töiden kysyminen mainitsemistasi paikoista on työnhakua. Kirjaa kysymisen ajankohta ja paikan nimi esim: avoin työnhaku 1.12. päiväkoti Rölli, käynti paikan päällä. Mainitse vaikka henkilön nimi jolta kysyit.

Te-tädit saattavat soittaa hakemiisi paikkoihin pistokokeena, mutta todennäköisesti eivät sitä tee. 👍t. kohtalotoveri

Kiitos tuesta, ihana ihminen!

Tuohan auttaa jo paljon, kun olen jo kysellyt, niin nyt tiedän että miten ne merkitään! :)

Vierailija
1749/3609 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Noh noh, ethän sinä tiedä, montako hakemusta olen syksyn aikana väsännyt tai miksi terveyteni on reistaillut.

Puhuin marraskuun hakuvelvoitteesta. Ja kuten huomaat olen silti kysellyt töitä ja sekin lasketaan.

Kyse on nyt tästä systeemistä, että mikä heille kelpaa jne.

Millaisen hakemuksen muuten itse tekisit paikkaan, jossa ei ole työpaikkoja vaan vain alihankkijoita (eli minifirmoja)? Tällä siis kierretään työlainsäädäntöä.

Vierailija
1750/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen keikkatyötä ja viime viikolla tuli velvoite hakea yhtä (1) paikkaa 28.2. mennessä. Lisävuorojen pyytäminen nykyiseltä keikkatyönantajalta käy kuulemma tuona yhtenä hakemuksena.

Vierailija
1751/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä velvoite on aika kevyt vaatimus ja oikeasti, työttömänä niitä töitä tuleekin hakea. Työprofiilin tekeminen ei ole vaikeaa ja jos on, niin on syytäkin tarkastella omia vahvuuksia, osaamista jne. Se helpottaa sitä työnhakemista ja saamista. Itselläni oli velvoite hakea yksi työ/kk, näin teinkin ja nyt minulla on uusi työ. Olen saanut todella hyvää palvelua työkkäristä, oma asenne ratkaisee. 

Vierailija
1752/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, tuli muistutus ettei ole tehnyt sovittuja toimenpiteitä. Kaksi Aa-nelosta tiukkaa tekstiä lakipykälineen ja rangaistuksien uhkia täynnä. Mutta missään ei ole tietoa siitä mihin nämä 0-4 työpaikan hakua raportoidaan. Mihin näistä pitäisi ilmoittaa ja kuinka se tapahtuu? Onko joku onnistunut siinä? 

Sitten kun olette sopineet, montaako paikkaa haet, omalle etusivullesi tulee avoimia tehtäviä. Ne on selkeästi merkitty ja siitä ne pääsee suoraan täyttämään. On helppoa.

Voit pyytää vastuuvirkailijaltasi ohjeen tuota varten. Minä sain sellaisen sähköpostiin, kun ensimmäistä kertaa tuota 4 paikan hakua raportoin.

Vierailija
1753/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työttömänä hakee töitä mielellään, ainoa ongelma on sopivien paikkojen vähyys. Voiko hakea mitä vaan työtä vaikkei rahkeet riittäisi edes? Tai avoimilla hakemuksilla eri paikkoihin, lasketaanko nämä?

Vierailija
1754/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa jo ymmärtää ettivät nämä te toimiston virkailijat noihin työpaikkoihin soittele, koska työnantajilla ei ole mitään oikeutta antaa ulkopuolisille tietoja henkilöistä jotka on heille hakeneet työpaikkaa.

Poislukien työpaikat joihin TE toimisto on työttömän pannut töitä hakemaan.

Vierailija
1755/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri lähettelee et ole suorittanut velvoitteita vaikka on työkkärin koulutuksessa. 3 "laiminlyönnistä" ole tullut mitään. Pitäskö tätä p askaa jatkaa vaikka opiskelee.

Vierailija
1756/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa työpaikkahakemuksiin otsikkoon teksti  " Tämä on marraskuun hakemus nro 4".

Tietää rekrytoija suhtautua hakemukseen oikealla tavalla...

Vierailija
1757/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa 15 pakollinen per kk. 

Vierailija
1758/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole iso homma hakea 4 paikka kk. Haen enemmänkin, joka päivä jotain. Ikä 46 v on este ja koulutuksen puute. Enää 20 v eläkeikään.

Vierailija
1759/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla joltain vaalitentissä mitä yli 45 vuotiaiden työttömien pitäisi tehdä. Ihan konkreettisia juttuja.

Vierailija
1760/3609 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkään en voi hakea töitä kun vasta joulukuun puolella, ettei haut mene hukkaan työkkärin osalta. Jää paikkoja saamatta kun joutuu odottelemaan yliaikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän