Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!
Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.
Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.
Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.
Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.
Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.
Kommentit (3609)
Nainen on synnyttänyt vauvan ilman kivunlievitystä. Hän on itsestään ylpeä. Synnytys ilman kivunlievitystä on toiseksi kovin kipu mitä ihminen voi kokea.
Vierailija kirjoitti:
Ei vtu en vaan ymmärrä tätäkin pelleilyä, kaikki on pelleilyä ihan koko ajan.
Ei tämä työpaikkoja lisää.
Katsotaanpa, paljonko työllisyysaste parani tämän uudistuksen myötä (mukaan ei saa laskea TE-toimiston henkilöstölisäyksestä aiheutunutta työllisten määrän kasvua).
Hei se on politiikka, ei mitään väliä miten menee kuhan ei omille jaoille tuu tippoja.
sitte ku työttömyys nousee niin se on ulkoisten tekijöiden vika kun taas
laskee niin se on tietenkin hallituksen juttu
Oletko jo kertonut lapsettomuudesta läheisillesi
Olen aina suunnitellut hankkivani lapsen
Synnytys ilman kivunlievitystä on toiseksi kovin kipu mitä ihminen voi kokea.
Oletko jo kertonut lapsettomuudesta läheisillesi
Olen aina ajatellut hankkivani lapsia
Oletko kertonut lapsettomuudesta läheisillesi
Olen aina ajatellut hankkia lapsen
Synnytys ilman kivunlievitystä on toiseksi kovin kipu mitä ihminen voi kokea
Nainen on synnyttänyt tyttövauvan. Vauva on aivan äitinsä näköinen.
Oletko kertonut lapsettomuudesta läheisillesi
Olen aina ajatellut hankkivani lapsen
Nainen on synnyttänyt tyttövauvan, hän on onnensa kukkuloilla
Synnytys ilman kivunlievitystä on toiseksi kovin kipu mitä ihminen voi kokea.
Tiedoksi: eri puolilla Suomea TE-toimistojen virkailijat vaativat eri asioita. Olemme keränneet kokemuksia opettajilta, joille kunta/työnantaja ei maksa kesäajalta lomakorvausta eikä palkkaa. Noin kolmensadan opettajan joukossa eri suhtautumistapojen kirjo on valtaisa. Joltakulta TE-toimisto vaatii joka kuukausi neljän eri työpaikan hakemista, vaikka opetustyö jatkuisi taas elokuussa. Joiltakin toisilta ei pyydetä eikä vaadita mitään, koska virkailijoilla on liikaa töitä eivätkä he selviä työsumastaan. Joku taas on on selvinnyt osapäivätyön vaatimuksella (1 työnhaku 3 kuukaudessa), vaikka onkin kesä-heinäkuun kokonaan työtön (lue: kunta säästää jättämällä maksamatta kesäajan palkan).
Tästä vähintään on selvinnyt, että malli on toimimaton. Se kohtelee eriarvoisesti samaa työtä tekeviä ihmisiä, jotka ovat samassa tilanteessa.
Joten käykääpä vaatimassa muutosta ja allekirjoittakaa laatimamme kansalaisaloite "Määräaikaisten työolot kuntoon!"
Synnytys ilman kivunlievitystä on toiseksi kovin kipu mitä ihminen voi kokea. Elimistö kouristelee, kipu on niin kova.
Ilman kivunlievitystä synnyttäneet naiset ovat Suomen kovimpia mimmejä.
Vierailija kirjoitti:
Synnytys ilman kivunlievitystä on toiseksi kovin kipu mitä ihminen voi kokea. Elimistö kouristelee, kipu on niin kova.
Mikä se kaikkein kovin on?
Olen aina suunnitellut saavani lapsen