Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!
Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.
Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.
Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.
Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.
Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.
Kommentit (3609)
Mun pitäs päättää aloitanko yhden pienen koulutuksen nyt vai jatkanko työttömänä työnhakijana. Eivät tue opintojani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko työnhakuvelvoitteen täyttämiseen nuo keikkahakemukset?
Kyllä, kaikki joita kysyt tai haet. Minä joskus jossain käydessä kysäisen esim kirppiksen työhön mahdollisuutta.
:D
Virkailija ei oikein ottanut mitään kantaa siihen, kun sanoin, että olen jo hakenut, hakijoita paljon. Esim. 74, 103, 205 hakijaa per paikka. Hän ei sanonut mitään. Oli vain että juu haet vaan niitä paikkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80km suuntaansa, 160km päivä. Bensankulutus 6l/100km, litrahinta 2,10egee
Laskekaa tosta, julkiset ei kulje. Osa-aikaisia tarjolla
Luuletko että tuollainen työmatka on jotenkin harvinaista? :D Ei ole. Meillä mieskin ajaa yli tuon töihin ja takaisin. Itselläni työmatka jää juuri tuon alle, bensakulut on ja pysyy mutta se on ihan normaalia elämää.
Paljon miehelläsi on palkka?
Alle 3000 brutto.
Kummankin nettotulot ja kuinka paljon menee bensaan?
Vierailija kirjoitti:
Virkailija ei oikein ottanut mitään kantaa siihen, kun sanoin, että olen jo hakenut, hakijoita paljon. Esim. 74, 103, 205 hakijaa per paikka. Hän ei sanonut mitään. Oli vain että juu haet vaan niitä paikkoja
Sen kun haet ja laitat te sivuille haetuksi kun on vaan työ mitä pystyy tekemään. Olen ajoittain hakenut samojakin, oli ok virkailijalle.
Vierailija kirjoitti:
Aivan älytöntä! Ymmärtäisin minäkin jos tämä uusi systeemi kävisi näiden pitkäaikaistyöttömien kimppuun. Jotka haluavat tahallaan olla työttömiä.
Monilla voi olla erinäisiä syitä pitkäaikaistyöttömyydelle, joskus on ollut vaan huono onnea. Monet pitkäaikaistyöttömät eivät myöskään saa töitä helposti joten ei kannata heitä ainoastaan syyttää vaan syyttäkää myös tuomitsevia työnantajia
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tänään menossa tapaamaan sitä oma valmentajaa. Kerron tänne sitten kuinka tapaaminen meni. Oikein kasvotusten täytyy 32-vuotiaan mennä käynnille. Koskaan ennen ole tarvinut kuin puhelimessa asiat hoitaa.
Minä kävin keväällä pitkästä aikaa työkkärissä. . Oli oikein mukava tapaaminen ja sain enemmän tietoa asioista kun puhelimessa muistaa kysyä. - 63v-
Laitan aina yli 2vk kestävää työtä kohtaan, kukaan ei kysele onko keikkatyö vai mikä.
Mä kuljen junalla töihin 50km päähän. Bussilla ensin 10 min ja junalla 20 min. Pidän kivana työmatkana. Saan olla vaan, kuunnella musiikkia tai vaikka lukea kirjaa. :) keikkatyötä tämä, mutta tosi kiva kun on töitä edes vähän. Olin tosi masentunut kun olin vain kotona
Mä löysin itse omalle ammattiryhmälleni työnhakukanavista työpaikkoja yhteensä 14 kpl. Tänään työkkärin täti sanoi, että täällä on nyt 3 paikkaa auki. En tajua mitä listaa se katsoi ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että tuollainen työmatka on jotenkin harvinaista? :D Ei ole. Meillä mieskin ajaa yli tuon töihin ja takaisin. Itselläni työmatka jää juuri tuon alle, bensakulut on ja pysyy mutta se on ihan normaalia elämää.
Alle 3000 brutto.
Mulla on sama palkka alle 3000 brutto. Bensakuluja ei ole koskaan laskettu. Se menee mitä menee, koska töissä on käytävä, tietenkin. Lisäksi jopa pidämme työstämme 😌
Olen koulutukseltani terveydenhuollon sihteeri. Tällä hetkellä hakijoita ollut ihan älyttömästi. Jopa yli 200/paikka. Vielä 5 vuotta sitten pääsi helposti haastatteluihin ja sai hommia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 3000 brutto.
Mulla on sama palkka alle 3000 brutto. Bensakuluja ei ole koskaan laskettu. Se menee mitä menee, koska töissä on käytävä, tietenkin. Lisäksi jopa pidämme työstämme 😌
En usko hetkeäkään ettet tiedä paljon menee rahaa bensaan.
Mutta eipä oo mun ongelma jos puolet palkasta menee bensaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 3000 brutto.
Mutta eipä oo mun ongelma jos puolet palkasta menee bensaan.
Mä en itse ottanut osa-aikatyötä vastaan pitkän matkan päästä, koska bensakulut oli 350€/kk. Hallitus alkaa leikkaamaan näistä kans niin ei kiitos.
Mulla oli ihan hyvä tapaaminen työkkärissä. Aika hiljaista siellä tuntui olevan tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 3000 brutto.
Mutta eipä oo mun ongelma jos puolet palkasta menee bensaan.Mä en itse ottanut osa-aikatyötä vastaan pitkän matkan päästä, koska bensakulut oli 350€/kk. Hallitus alkaa leikkaamaan näistä kans niin ei kiitos.
Ehkä ne ottaa, joilla kaikkiin työpaikkoihin on "pitkä" matka. Jos asuu maalla, bensaan menee väkisin paljon rahaa. Kokonaiskustannukset voi silti olla vähemmän kuin pelkät asumismenot kaupungissa.
Mää haen ne pakolliset 4 mut niin paskalla hakemuksella ettei varmaan kutsuta haastatteluun. Syystä että en ole nähnyt yhtään sellaista työpaikkaa jossa oikeasti haluaisin tehdä töitä. Vanhasta lähin just ton vi tutuksen takia ja uuteen samanlaiseen en mene!
Kannattaisko vaihtaa alaa? Vai onko kyse kestov t tuksesta maailmankaikkeutta kohtaan?
Kyllä, kaikki joita kysyt tai haet. Minä joskus jossain käydessä kysäisen esim kirppiksen työhön mahdollisuutta.