Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
3221/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen keikkoja. Kuinkahan käy tukien kanssa ens vuonna

Vierailija
3222/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko työnhakuvelvoitteen täyttämiseen nuo keikkahakemukset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3223/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80km suuntaansa, 160km päivä. Bensankulutus 6l/100km, litrahinta 2,10egee

Laskekaa tosta, julkiset ei kulje. Osa-aikaisia tarjolla

Luuletko että tuollainen työmatka on jotenkin harvinaista? :D Ei ole. Meillä mieskin ajaa yli tuon töihin ja takaisin. Itselläni työmatka jää juuri tuon alle, bensakulut on ja pysyy mutta se on ihan normaalia elämää.

Vierailija
3224/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että tuollainen työmatka on jotenkin harvinaista? :D Ei ole. Meillä mieskin ajaa yli tuon töihin ja takaisin. Itselläni työmatka jää juuri tuon alle, bensakulut on ja pysyy mutta se on ihan normaalia elämää.

Paljon miehelläsi on palkka?

Vierailija
3225/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just samaa meinasin kysyä, ja kai on osa-aikatöissä, mistä itse äsken kirjotin... HAH!

Vierailija
3226/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te virjailija nimenomaan tähdensi, et vaik oon osa-aikatöissä, täysaikasta pitää hakea. No näin tammikuu 2023, nythä voi olla taas ihan uudet säännöt tulossa &^%€#@!(*&^%

Vierailija
3227/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te virjailija nimenomaan tähdensi, et vaik oon osa-aikatöissä, täysaikasta pitää hakea. No näin tammikuu 2023, nythä voi olla taas ihan uudet säännöt tulossa &^%€#@!(*&^%

Joo kysyin tänään mitä muutoksia tulossa alkuvuodesta. Ei vielä tiedetty kuinka laki muuttuu. Kommentoi vain että yrittävät pysyä perässä

Vierailija
3228/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään järkeä maksaa enää liitolle? Ei

Huh

Kauhee homma!!!!! Hikkee pukkaa.

Tarvin viimeisessä työpaikassa tosi paljon lakimiehen apua. Tosi tärkeä, että kuuluin liittoon. Sen lakimies antoi ja paljon kullanarvoisia ohjeita. Että varsinkin vaikeina aikoina, jos toki muulloinkin, kannattaa kuulua liittoon. Kassa ei riitä, jos tulee riitoja.

Vierailija
3229/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 3000 brutto.

Vierailija
3230/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kysyin tänään mitä muutoksia tulossa alkuvuodesta. Ei vielä tiedetty kuinka laki muuttuu. Kommentoi vain että yrittävät pysyä perässä

Ei kai tammikuussa mitään muutoksia ole tulossa. Eikö ne hakuvelvollisuuteen tulevat muutokset ole vasta syksyllä 24

Vierailija
3231/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tammikuussa mitään muutoksia ole tulossa. Eikö ne hakuvelvollisuuteen tulevat muutokset ole vasta syksyllä 24

Juu ei ne varmaan heti silloin tule voimaan kun laki lyöty läpi. Asteittain.

Vierailija
3232/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistanut kysyä jos haen esim. Tällaiseen paikkaan "keikkatyö lapsiperheiden kotipalvelu rekryfirma" , niin saanko mä tuosta velvollisuuden täytettyä vai en

Vierailija
3233/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäs päättää olenko valmis kulkemaan työhön tunnin per suunta päivässä. Olis sellaista duunia, mitä mä oon halunnut. 87km/suunta

Vierailija
3234/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkähän nämä uudet säännöt on, mitkä on mahdollisesti tulossa? Poistuuko tämä 4 hakua kuukaudessa?

Itse olin tuossa, että pitää hakea 4 paikkaa /kk. Olin liiton rahoilla. Kun rahat loppui, hain töitä. Tein hakemukset niin, että HALUSIN töihin. Sain töitä. On tää todellakin paljon helpompaa, kun on töissä. Sosiaalinen paine hävisi ja saa päivään mielekästä tekemistä. 

Suosittelen töihin aidosti hakemista ja töiden tekemistä. MUTTA pakottamalla se ei todellakaan onnistu!!

Vierailija
3235/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkähän nämä uudet säännöt on, mitkä on mahdollisesti tulossa? Poistuuko tämä 4 hakua kuukaudessa?

Itse olin tuossa, että pitää hakea 4 paikkaa /kk. Olin liiton rahoilla. Kun rahat loppui, hain töitä. Tein hakemukset niin, että HALUSIN töihin. Sain töitä. On tää todellakin paljon helpompaa, kun on töissä. Sosiaalinen paine hävisi ja saa päivään mielekästä tekemistä. 

Suosittelen töihin aidosti hakemista ja töiden tekemistä. MUTTA pakottamalla se ei todellakaan onnistu!!

Mielestäni kai 4/kk hakemuspakko halutaan poistaa, mutta kai ne nyt tilanne jotain keksii

Vierailija
3236/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekishän sitä jos olisi mitä tehdä. Tai edes jotain, jota voisi hakea.

Vierailija
3237/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helposti ne 4 paikkaa pystyy sorvaamaan, kun käyttää vähän mielikuvitusta. Jos ongelma on viranomainen sitten pitää pyytää vaihtaa toisen asiakkaaksi. Jos se ei onnistu niin aina voi räjäyttää kyseisen kioskin paskaksi.

Vierailija
3238/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika helposti ne 4 paikkaa pystyy sorvaamaan, kun käyttää vähän mielikuvitusta. Jos ongelma on viranomainen sitten pitää pyytää vaihtaa toisen asiakkaaksi. Jos se ei onnistu niin aina voi räjäyttää kyseisen kioskin paskaksi.

Niin ja tuohon lasketaan myös se, että soittaa vaikka 4 paikkaan ja kysyy "olisiko töitä"

Vierailija
3239/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pitäs päättää olenko valmis kulkemaan työhön tunnin per suunta päivässä. Olis sellaista duunia, mitä mä oon halunnut. 87km/suunta

Onko auto/pääsetkö julkisilla kätevästi? Jos kyllä, niin mene ihmeessä. Sitte voit miettiä uutta, ellei tää natsaakaan. Saattaa siis olla myös ihan onnistunut valinta

Tsemppiä!

Kerrohan meille kuin kävi😉

Vierailija
3240/3609 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hoopoksi Ei Kannata tekeytyä, jos vaikka joskus hakeekin oikeasti niihin paikkoihin/firmoihin