Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!
Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.
Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.
Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.
Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.
Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.
Kommentit (3609)
Ap. Kyttäystoimilla ei saada mitään tuloksia pitkä, pitkään työttöminä olleita, niihin jotka eivät kelpaa työnantajille työkyvyttömyyden tai vajaa kuntoisuuden vuoksi eikä niitä eläkkeellekkään päästetä. Kun ei ole mitään erityisosaamista ja ikä lähentelee 60v niin kuka ottaa sellaisia töihin kun työtehokkuus on alentununut suurimalla osalla. Työnantajan kun pitää saada maksimaaliset voitot itselleen niin että mikään normaali ei riitä.
Jos sä kävelet kadulla, sun vastaan tuleva ihminen ei välttämättä ole työntekijä vaan se voi olla töissä palkkatuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EN yhtään ihmettele, ettei tämä tradenomi saa töitä. Ilkeä nainen eikä älyllään loista.
Kaikille muille tsemppiä työnhakuun!
Ei se tradenomia arvosteleva ilkeä pikkumieskään saa töitä.
Tiesitkö, että pikkumiehiäkin on paljon työttömänä?
Miehiä on enemmän työttömänä kuin naisia.
Suomessa on 500 000 työikäistä joilla ei ole vakituista työpaikkaa ja kiertävät kukin omalla vuorollaan palkkatukitöissä ja työkokeiluissa
Ei akateemisia oteta palkkatukitöihin tai työkokeiluun. Ne on työläistaustaisia varten.
Niin, kun soitat valtion virastoon tai kaupungin yksikköön niin työtön palkkatuella hoitaa henkilökohtaisia asioitasi. Riippuu ihan siitä osuuko puhelusi vakituiselle vai palkkatuella olevalle.
Ei se ole työtön vaan töissä palkkatuella. Saa osan palkastaan tukena.
Olin 6 kuukautta palkkatuella ja 6 kuukautta normaalilla sopimuksella
Niin, yhteensä 12 kk töissä.
Tuohon 6 kuukauteen en saanut palkkatukea ja palkka oli isompi.
Sitä ennen olin vuoden ansiosidonnaisella, kun edellinen työ loppui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi mökkijuttu on? Monella on mökki, mullakin on. Ihan perus suomalainen juttu, että on mökki minne pääsee kesällä lomailemaan.
Jos on mökki niin et saa toimeentulotukea jos sinut irtisanotaan.
Leipäjonoihinkin suunnitellaan nyt kortti systeemiä.
Mitä väliä tuolla on, kun toimeentulotuki on vasta viimesijainen tuki? irtisanottu hakee ensisijaisesti ansiosidonnaista.
Kaupassa sun vieressä oleva asiakas voi olla työtön vaikkei se siltä näytä ja sekin näkee mitä sä ostat sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi mökkijuttu on? Monella on mökki, mullakin on. Ihan perus suomalainen juttu, että on mökki minne pääsee kesällä lomailemaan.
Muillakin on mökki (Uudellamaalla) ja omistusasunto Helsingissä ja olen työtön. Elämäntilanteet vaihtelee — omaisuus pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Jos sä kävelet kadulla, sun vastaan tuleva ihminen ei välttämättä ole työntekijä vaan se voi olla töissä palkkatuella.
Kun haet lapsesi tarhasta niin hoitaja voi olla palkkatuella töissä. Tai jos menet uimahalliin niin siellä on työttömiä palkkatuella uimavalvojina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mut irtisanotaan niin miksi mä toimeentulotukea hakisin edes?
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko, että aikuisten oikeasti tällaista stasi-kyttäystä tarvittaisi jos niitä työpaikkoja todella olisi? Ei todellakaan. Työttömät työllistävät suurta joukkoa ihmisiä ja tietysti myös poliitikot hyötyvät heistä. Mitä enemmän työttömiin kohdistetaan "toimenpiteitä" sen suurempi on työllisyysvaikutus kaikille muille asian parissa häärääville paitsi työttömälle itselleen, varsinkaan työttömyyden pitkittyessä tai osatyökykyisenä. Heille ei ole mitään muuta tarjota kuin kulukorvauksella työskentely, ilmaistyö tai jotain cv-kursseja.
Tämä on järjellinen kirjoitus, joka vastaa todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
aqw kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EN yhtään ihmettele, ettei tämä tradenomi saa töitä. Ilkeä nainen eikä älyllään loista.
Mä kirjotin ton runon. Me ollaan juteltu ennenkin toisessa ketjussa. En ole pikkumies enkä työtön, ja mulla on OUMAIGAAAD se ajokorttikin!
Etkö kestä pientäkään kritiikkiä? Paasaat ketjusta toiseen ja arvostelet toisia ihmisiä, työttömiäkin! Nytkin ehdit haukkua jo kaikki yli 30-kymppiset sinkut, lyhyet miehet, pienikikkeliset sekä ajokortittomat ihmiset. Ennen olet kärkäästi ja katkerana kadehtinut hoitajia, koska he saavat työstään enemmän rahaa kuin sun tt-tuki. Oi voi kun jollain hoitajalla jossain oli joskus hevonenkin!
Ja joo. Tradenomit voivat työllistyä, mutta sinä et. Olet kertonut saavasi vain tukitöitä. Sua ei haluta palkata, luultavasti koska olet todistettavasti pahansuopa ihminen, joka vaan naureskelee toisten kurjuudelle.
Miksi itse olet täällä ketjussa? Ilkeilemässä. Niin, mitä jos katsoisit peiliin
Mulla on ongelma vain kiusaajien kanssa. Sinä olet kiusaaja.
Sinä olet kiusaaja. Jos olet työssä mitä teet tässä ketjussa muutakuin ilkeilemässä.
On hyvä, että työttömiä on valtion virastot ja kaupungin yksiköt täynnä, näkevät vakituisten tauot, saikut ja muut lusmuilut
Ne vakkarit on töissä, vaikka saikuttaa ja tekee töitä ja lusmuilee, ovat muuten tärkeitä työpaikallaan. Sä et saa töitä mistään :D
Olen ollut kohta kuukauden työttömänä ja saatan mennä samaan paikkaan takaisin. Työttömät saa sairaalassa tunnukset potilasohjelmaan nimeltä lifecare, vaikka vauvapalstalla heitä haukutaan.
Mites on kaupan kassa, pääsetkö katsomaan ihmisten tietoja?
Ja se potilastietojärjestelmä kerää lokitietoja käynneistäsi. Just käräytin yhden työkokeilijan, joka oli katsonut tietojani. Siitä saa tulottomanakin aika ikävän rangaistuksen.
Jos sä soitat sun kaverille, siellä ei ehkä vastaakaan oikea työntekijä vaan ehkä palkkatuella oleva etkä sä voi tietää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä tuolla on, kun toimeentulotuki on vasta viimesijainen tuki? irtisanottu hakee ensisijaisesti ansiosidonnaista.
Jos tulee virhe niin voi tulla 3 kuukauden karenssi jolloin ei saa työttömyyskorvausta esim. muutama vuosi sitten 14000 sai karenssin, koska heillä oli työkkärin nettisivuilla lomake täyttämättä.
Uudet karenssit koskee vain työhakemuksia. Karenssin voi saada monesta eri syystä.
Sun ostamat ruuvit kaupasta on voinut pussittaa palkkatuettu työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sä soitat sun kaverille, siellä ei ehkä vastaakaan oikea työntekijä vaan ehkä palkkatuella oleva etkä sä voi tietää sitä.
Oletko sekaisin? Miksi kaverin puhelimeen vastaisi palkkatukityöntekijä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee virhe niin voi tulla 3 kuukauden karenssi jolloin ei saa työttömyyskorvausta esim. muutama vuosi sitten 14000 sai karenssin, koska heillä oli työkkärin nettisivuilla lomake täyttämättä.
Uudet karenssit koskee vain työhakemuksia. Karenssin voi saada monesta eri syystä.
Kaikki raha-asiat on syytä hoitaa huolella niin ei ole pelkoa karensseista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aqw kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kirjotin ton runon. Me ollaan juteltu ennenkin toisessa ketjussa. En ole pikkumies enkä työtön, ja mulla on OUMAIGAAAD se ajokorttikin!
Etkö kestä pientäkään kritiikkiä? Paasaat ketjusta toiseen ja arvostelet toisia ihmisiä, työttömiäkin! Nytkin ehdit haukkua jo kaikki yli 30-kymppiset sinkut, lyhyet miehet, pienikikkeliset sekä ajokortittomat ihmiset. Ennen olet kärkäästi ja katkerana kadehtinut hoitajia, koska he saavat työstään enemmän rahaa kuin sun tt-tuki. Oi voi kun jollain hoitajalla jossain oli joskus hevonenkin!
Ja joo. Tradenomit voivat työllistyä, mutta sinä et. Olet kertonut saavasi vain tukitöitä. Sua ei haluta palkata, luultavasti koska olet todistettavasti pahansuopa ihminen, joka vaan naureskelee toisten kurjuudelle.
Miksi itse olet täällä ketjussa? Ilkeilemässä. Niin, mitä jos katsoisit peiliin
Mulla on ongelma vain kiusaajien kanssa. Sinä olet kiusaaja.
Sinä olet kiusaaja. Jos olet työssä mitä teet tässä ketjussa muutakuin ilkeilemässä.
On hyvä, että työttömiä on valtion virastot ja kaupungin yksiköt täynnä, näkevät vakituisten tauot, saikut ja muut lusmuilut
Ne vakkarit on töissä, vaikka saikuttaa ja tekee töitä ja lusmuilee, ovat muuten tärkeitä työpaikallaan. Sä et saa töitä mistään :D
Olen ollut kohta kuukauden työttömänä ja saatan mennä samaan paikkaan takaisin. Työttömät saa sairaalassa tunnukset potilasohjelmaan nimeltä lifecare, vaikka vauvapalstalla heitä haukutaan.
Mites on kaupan kassa, pääsetkö katsomaan ihmisten tietoja?
Ja se potilastietojärjestelmä kerää lokitietoja käynneistäsi. Just käräytin yhden työkokeilijan, joka oli katsonut tietojani. Siitä saa tulottomanakin aika ikävän rangaistuksen.
Minulla on kaikki ollut ok, kiitos kysymästä, mutta mitä ne jutut urkkivista hoitajista on mitä lehdissä on ollut.
Osa tiedoista on paperilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muillakin on mökki (Uudellamaalla) ja omistusasunto Helsingissä ja olen työtön. Elämäntilanteet vaihtelee — omaisuus pysyy.
Mullakin on mökki mutta asun vuokralla, vaikken ole juuri nyt töissä. Omaisuus tosiaan pysyy, ei kukaan sitä revi sulta pois. Vauvapalstalla on joskus hassuja oletuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki raha-asiat on syytä hoitaa huolella niin ei ole pelkoa karensseista.
Jep, joko Uudessakaupungissa on säästetty rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun haet lapsesi tarhasta niin hoitaja voi olla palkkatuella töissä. Tai jos menet uimahalliin niin siellä on työttömiä palkkatuella uimavalvojina.
Palkkatuella voi olla kuka tahansa, ei se ole mitään muuta kuin tukea työnantajalle silloin, kun työnhakija on esim. vastavalmistunut. Minäkin olen palkkatuella, palkka vähän yli 3000 e/kk ja työnantaja saa suunnilleen tonnin tukea, koska otti töihin suoraa opiskelemasta. Paikka on alusta asti ollut vakituinen enkä todellakaan keksi, miksi olisin jotenkin toisen luokan kansalainen.