Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoitetaanko leikkauskertomus leikkauksen aikana?

Vierailija
26.05.2022 |

Vai vasta sen jälkeen? Saneleeko kirurgi sen ääneen ja joku kirjoittaa? Mietin vain kun sain sen heti tulostettuna käteen kun heräsin

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgi kirjoittaa samalla.

Vierailija
2/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkeen päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti. Miksi muuten niitä kyniä ym tavaraa löytyy myöhemmin ihmisten sisältä?

Vierailija
4/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kirjoitetaan operaation jälkeen.

Vierailija
5/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siellä ole se salihoitaja tms, joka tekee merkinnät? Joka ikinen väline ja imuliinakin kirjataan ja lasketaan, jotta kaikki tulee myös ulos, mikä meni sisään.

Siksihän lääkärit kertoo ääneen mitä tekevät, missä ja millä instrumentilla. 

Ellei näin tehtäisi, ei osattaisi varautua komplikaatioihin. Lääkärihän vaihtuu ja joku muu voi joutua avaamaan uudestaan, jos alkaa vuotaa tai tulee tukos.

Vierailija
6/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikea uskoa että olisit heräämössä sen käteen heti saanut kun ei niitä yleensä postitella kotiinkaan. Loppuarvio on eri asia kuin leikkauskertomus.

Vierailija
7/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkitään samalla kun tehdään, mutta puhtaaksikirjoitetaan jälkeenpäin. Sulla on mennyt heräämiseen aikaa enemmän kuin luulet.

Vierailija
8/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tainnut olla pari päivää koomassa ennen heräämistään.

Vierailija
9/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi vaikea uskoa että olisit heräämössä sen käteen heti saanut kun ei niitä yleensä postitella kotiinkaan. Loppuarvio on eri asia kuin leikkauskertomus.

Ihan leikkauskertomus on, vaikeita lääkärin termejä mistä en ymmärrä mitään ja alusta loppuun leikkaus kerrottu. En saanut siis heräämössä, vaan oli vienyt odotustilaan saattajalleni, ja sitten kun pääsin istumaan osastolle niin sain käteen. Mikä siinä on vaikea uskoa?

Vierailija
10/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkitään samalla kun tehdään, mutta puhtaaksikirjoitetaan jälkeenpäin. Sulla on mennyt heräämiseen aikaa enemmän kuin luulet.

Kävelin 11.30 leikkaussaliin ja olin osastolla istumassa ja syömässä reilusti ennen klo 15.00 ja sitten heti kotiin. En siis saanut ihan suoraan heräämössä sitä. Mikä tässä nyt oli ongelma?

Vierailija
11/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkirurgian puolella loppuarvion saa paperille kyllä hetimiten operaation jälkeen, kirurgi sanelee, ei kirjoita. Jotkut pikkujutut kirjoittavat itse. Leikkurin operaatiotkin kirjoitetaan ns. viipymättä, kuitenkin vuorokauden sisään, ainakin meillä.

Vierailija
12/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanellaan kaavan mukaan leikkauksen loputtua.

Vierailija
13/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelin 11.30 leikkaussaliin ja olin osastolla istumassa ja syömässä reilusti ennen klo 15.00 ja sitten heti kotiin. En siis saanut ihan suoraan heräämössä sitä. Mikä tässä nyt oli ongelma?

Eivät vaan tiedä mistä puhuvat :)

Vierailija
14/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä kylläkin kirjoitan työkseni noita leikkauskertomuksia(kin) mutta ei meidän yo-sairaalassa ainakaan tällaista tapaa ole. Ehkä jossain aborteissa, kaihileikkauksissa tms joista pääsee samantien kotiin? Osaa varautua komplikaatioihin?

Vierailija
15/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole. Fyysisessä leikkauskertomuksessa näkyy tulostusaikaaika 13.15 saliin kävelin noin 11.30 ja syömässä ennen kolmea. Mikä tässä on vaikea uskoa? Ei varmaan sitten ole mikään yleinen tapa mutta tällä lääkärillä oli tämmöinen tapa, ei tullut siis näkemään enää minua, varmaan siksi nopeaa tulosti tuon ja antoi saattajalle

Vierailija
16/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ole. Fyysisessä leikkauskertomuksessa näkyy tulostusaikaaika 13.15 saliin kävelin noin 11.30 ja syömässä ennen kolmea. Mikä tässä on vaikea uskoa? Ei varmaan sitten ole mikään yleinen tapa mutta tällä lääkärillä oli tämmöinen tapa, ei tullut siis näkemään enää minua, varmaan siksi nopeaa tulosti tuon ja antoi saattajalle

Siinä on kyllä vaitilolovelvollisuuskin vähän niin ja näin jos saattajalle annetaan potilaan henkilökohtaisia terveystietoja joita leikkauskertomuskin on. Todella outoa tapa.

Vierailija
17/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkirurgian puolella loppuarvion saa paperille kyllä hetimiten operaation jälkeen, kirurgi sanelee, ei kirjoita. Jotkut pikkujutut kirjoittavat itse. Leikkurin operaatiotkin kirjoitetaan ns. viipymättä, kuitenkin vuorokauden sisään, ainakin meillä.

No täällä joku joka tietää asioista! Päiväkirurginen tosiaan oli. Nopea homma

Vierailija
18/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä kylläkin kirjoitan työkseni noita leikkauskertomuksia(kin) mutta ei meidän yo-sairaalassa ainakaan tällaista tapaa ole. Ehkä jossain aborteissa, kaihileikkauksissa tms joista pääsee samantien kotiin? Osaa varautua komplikaatioihin?

Kuten yllä kirjoitettu, päiväkirurgiassa saa tekstin kouraansa ennen kotiutumista, ja sellaisessa ap on ollut. 

Vierailija
19/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten yllä kirjoitettu, päiväkirurgiassa saa tekstin kouraansa ennen kotiutumista, ja sellaisessa ap on ollut. 

Aika outoa silti että noin räikeästi rikotaan vaitiolovelvollisuutta.

Vierailija
20/34 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsipotilas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän