Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä ystävyyden lopettamiseen

Vierailija
26.05.2022 |

Erään pitkäaikaisen ystävän seura ei enää kiinnosta. Riitoja ei ole, mutta vuosien saatossa mielenkiinnon kohteet ja elämäntilanteet ovat muuttuneet huomattavasti. Itseäni ei tapaamiset enää kiinnosta, mutta hän ehdottelee tapaamisia säännöllisesti. Hän on hyvä ihminen, joten en haluaisi pahoittaa hänen mieltään. Ns. ghostaaminen ei todellakaan ole vaihtoehto, mutta en myöskään haluaisi pitää mitään selittelypuhetta. Onko vinkkejä, miten toimia?

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lopettaa "ystävyys"suhteen niin sitten lopetat sen. Ja tottakai se loukkaa ns. ystävääsi, sinun on kestettävä se. Nyt se elää harhaluulossa, että sinä pitäisit sen seurasta.

Vierailija
22/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, millä tavalla elämäntilanteet muuttuneet. Saiko ystävä lapsen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n täytyy olla hyvä näyttelijä jos ystävä ei ole huomannut hänessä mitään nihkeyttä ja innostuksen puutetta. Yleensä tuollaiset aistii nopeasti, että toinen ei ole enää mukana jutussa. Alat vähentää yhteydenpitoa sille asteelle, että vaihdatte silloin tällöin kuulumiset facebookissa tai whatsappissa. Tapaatte kasvotuksin vain jos satutte törmäämään kaupungilla. Mitään turhaa draamaa ei tosiaan kannata alkaa järjestämään, kun kaveri on ihan mukava tyyppi kaikesta erilleen kasvamisesta huolimatta.

Vierailija
24/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat lopettaa "ystävyys"suhteen niin sitten lopetat sen. Ja tottakai se loukkaa ns. ystävääsi, sinun on kestettävä se. Nyt se elää harhaluulossa, että sinä pitäisit sen seurasta.

Älä viitsi. Aloittaja haluaa tuntea itsensä tärkeäksi ja pidetyksi. Siksi hän haluaa tehdä ongelman asiasta, jonka voi helposti ratkaista.

Vierailija
25/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä neuvoista. En koe tarvetta katkaista välejä kokonaan. Ystävyyden muuttaminen tuttavuudeksi on hyvin sanottu. Tavatessamme olen ollut peruskohtelias, en ole halunnut tuoda esiin, että seura ei kiinnosta. On kyllä totta sekin, että ystävä ansaitsee rehellisyyttä. En ole ottanut häneen enää yhteyttä, mutta vastannut aina yhteydenottoihin. Täytynee alkaa vaikka juuri vastaamaan viesteihin viiveellä, ja katsoa auttaako se ymmärtämään tilanteen. En haluaisi sanoa suoraan päin naamaa, että seura ei kiinnosta, mutta en myöskään häipyä yhtäkkiä ilman selitystä.

-Ap

Vierailija
26/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua vastata aina sellaisen henkilön yhteydenottoihin josta haluaa päästä eroon :D Muuta siis tapojasi.

Vierailija
27/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä omituista katkaista välit kokonaan ilman selvää syytä.

Joo mutta näin kyllä käy. Minunkin todella pitkäaikainen ystäväni vain lopetti yhteydenpidon ilman mitään tietämääni syytä. Ehkä en vaan tarpeeksi ostanut hänen myymiään tuotteita tai muuten erityishuomioinut hänen draamojaan tai jotakin muuta, mitä lie. Tpdella ikävää enkä tule koskaan antamaan anteeksi enkä olemaan missään tekemisissä hänen kanssaan.

Vierailija
28/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä suoraan sanominen olisi paras vaihtoehto.

Mut on useampi kaveri hylännyt olemalla kylmä. Olemalla vastaamatta tai kutsumatta johonkin ja sitten näistä pitäisi tajuta että en ole enää haluttu kaveri.

Kyllä tuollainen mielestäni satuttaa enemmän kuin se että minulle olisi suoraan kerrottu että ei tästä kaveruussuhteesta enää tule mitään. Tai se että kyllä tunnen oloni vähän tyhmäksi jos sitten tuputan seuraani vähän puoliväkisin kun en ole paras lukemaan milloin seuraani ei kaivatakaan.

Vierailija
29/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että et ehdi nähdä. Voitte silti puhua puhelimessa. Et vain aina vastaa. Eikö niin?

Vierailija
30/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jäähtyä, kaikista vähiten loukkaava tapa. Vastaa viesteihin viiveellä ja älä ota yhteyttä lainkaan, pitäisi tyhmemmänkin tajuta.

Vierailija
31/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette olleet läheisiä, olet rehellisyyden nimissä velkaa olla rehti.

Itse tykkäisin kerran kirpaisee tavasta enemmän, kuin siitä että toinen tietoisesti suunnittelee kavaluuksia päästäkseen minusta eroon.

Jos et tosiaan voi istua rauhassa kahvikupin ääressä, sano hänelle muuttuneesi ja tarvitsevasi nyt paljon aikaa vain itsellesi, ja pidät häntä ajan tasalla kun tiedät mitä tapahtuu. Sitten ainakin olet antanut hänelle sen muiston että halusit tavata jne.

Vierailija
32/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri on hyvä ja mukava ihminen, niin miksi ei voi vain tavata harvemmin? Miks ipitää heivata pois kokonaan?

Vierailija
33/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystävyys ansaitsee ja jopa edellyttää rehellisyyttä.

Vierailija
34/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ghostaamisen kokeneena ehdottaisin, että kerrot hänelle miten asia on: mielenkiinnon kohteenne ja elämäntilanteenne ovat muuttuneet, eikä sinusta enää tunnu, että teillä on niin paljon yhteistä, että haluat tapailla ja ylläpitää tiiviisti yhteyttä. Sinun on vain oltava rehellinen ja otettava rohkeasti vastaan ystäväsi reaktio asiaan.

Mielestäni on raukkamaista ghostata tai vaivihkaa yrittää saamaan ystävä tajuamaan vastahakoisuutesi. Jos vähääkään välität ystävästäsi ja kunnioitat häntä, niin toimi kuten sanoin. Näin toimien sinun ei tarvitse marketissa yrittää piiloutua hyllyjen taakse nähdessäsi ystäväsi, vaan voit tervehtiä normaalisi ja vaikkapa vaihtaa muutaman sanankin.

Vierailija
35/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ghostaamisen kokeneena ehdottaisin, että kerrot hänelle miten asia on: mielenkiinnon kohteenne ja elämäntilanteenne ovat muuttuneet, eikä sinusta enää tunnu, että teillä on niin paljon yhteistä, että haluat tapailla ja ylläpitää tiiviisti yhteyttä. Sinun on vain oltava rehellinen ja otettava rohkeasti vastaan ystäväsi reaktio asiaan.

Mielestäni on raukkamaista ghostata tai vaivihkaa yrittää saamaan ystävä tajuamaan vastahakoisuutesi. Jos vähääkään välität ystävästäsi ja kunnioitat häntä, niin toimi kuten sanoin. Näin toimien sinun ei tarvitse marketissa yrittää piiloutua hyllyjen taakse nähdessäsi ystäväsi, vaan voit tervehtiä normaalisi ja vaikkapa vaihtaa muutaman sanankin.

Se on selvää ainakin miksi sinut on ghostattu.

Vierailija
36/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääset kun linkkaat tämän ketjun kavereillesi.

Vierailija
37/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, kerro minullekin! Itse en sitä tiedä! Taidat olla itse ghostaaja.

Vierailija
38/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n täytyy olla hyvä näyttelijä jos ystävä ei ole huomannut hänessä mitään nihkeyttä ja innostuksen puutetta. Yleensä tuollaiset aistii nopeasti, että toinen ei ole enää mukana jutussa. Alat vähentää yhteydenpitoa sille asteelle, että vaihdatte silloin tällöin kuulumiset facebookissa tai whatsappissa. Tapaatte kasvotuksin vain jos satutte törmäämään kaupungilla. Mitään turhaa draamaa ei tosiaan kannata alkaa järjestämään, kun kaveri on ihan mukava tyyppi kaikesta erilleen kasvamisesta huolimatta.

90% ihmisistä ei oikeasti tajua, milloin ovat toisille vain taakka. Luulevat sellaista etäistä peruskohteliaisuutta kiinnostukseksi.

Minä olen tämän asian kokemusasiantuntija, koska menneisyyteni on yksi heivattujen "ystävien" hautausmaa. Jostain syystä sellaiset lähinnä omista asioistaan kiinnostuneet ihmiset lyöttäytyvät seuraani. Jonkin aikaa sitä jaksaa katsella ja odottaa, josko itsekin saisi suunvuoron. Ja sitten kun toinen ei kerta kaikkiaan huomaa, että minä olen pitkästynyt, täytyy heivata ne ihmiset. Siis ihan oikeasti, ne ei tajua vaikka puhelinkeskustelussa joskus huomaisin itse, että en ole kuunnellut 10 minuuttiin enkä tiedä enää yhtään, mistä puhutaan!

Hankalinta oli nuorena, kun oli tuntenut jonkun ihmisen vauvasta saakka. Ei ne meinaa millään uskoa 25 vuoden tuttavuuden jälkeen, että minä en ole siitä suhteesta saanut mitään 10 vuoteen enkä enää jaksa olla kuuntelevana korvana. Silloin oli joskus pakko sanoa hyvin suoraan, että tahdon olla rauhassa. Kyse oli siis perhetuttujen minua vanhemmista lapsista, jotka olivat omaksuneet sen asenteen, että kun "pikku Marketan" ottaa mukaan isompien leikkeihin, se on oikein suuri hyvä työ. Eivät vaan tajunneet, että lakkasin olemasta "pikku Marketta".

Mutta joo, ihmiset ei ihan oikeasti tunnu näkevän tai tajuavan mitään muuta kuin oman napansa.

Vierailija
39/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaha

Vierailija
40/103 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaha

Eikö muuta irtoa, raukka!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän