Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset hakeutuvat lähihoitajaopintoihin? Siinä ei ikinä pääse kunnon ansioille.

Vierailija
26.05.2022 |

Valitsevat köyhyyden jo heti kättelyssä.

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen hoitsujen haukkumisketju tällä kertaa..

Pointtihan on, kuten yleensäkin, että hoitsuiksi pääsee kuka tahansa urvelo, joka ei minnekään muualle pääse. Ja nyt on tyhmä palkkauksen takiakin.

Hoitsuksi pääsee käytännssä kuka vain. Siksi siinä onkin sellainen en muuallekaan päässyt leima ja pitkäaikaistyöttömien viimeinen toivo leima.

Vierailija
42/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettiny samaa että miks sinne edelleen haetaan, vaikka on hyvin tiedossa palkat, työolot ym.. Mutta oon tullu siihen tulokseen, että ne ei pääse muualle kouluun ja se on varma paikka mihin pääsee ja varmat työpaikat. Ei vissin usko ennenkö näkee mitä se käytännössä on

Olen lähihoitaja. Peruskoulun päättötodistuksen ka. 9,2. Olisin päässyt muuallakin, mutta halusin töihin. Lähihoitajana töihin pääsee kokolailla 100% varmuudella. Nyt kymmenes vuosi menossa eikä ole valittamista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, meissä ihmisissä on se kumma juttu, että meillä on taipumukset erilaisia.

Jollakulla on älyä ja lukupäätä, oivallusta ja hoksaamista, joillakuilla on kykyä kädentaitoihin, joillakuilla on sosiaalista silmää, joillakuilla on hoivaviettiä....

Kaikista ei yksinkertaisesti ole niihin hyväpalkkaisiin akateemisiin suunnittelutyötä ja johtamista edellyttäviin ammatteihin!

Siksi!

Nykyään lähihoitajissa yhä enemmän keski-ikäisiä korkeakoulutettuja naisia, jotka turhautuvat työttömyyteen. Ja miehiäkin.

On vai? Näytä tilasto!

Se mitä itse olen kokemuspiiristäni oppinut, on se, että työvoimatoimiston kouluttamia lähihoitajia on paljon, näissä on myös entisiä narkkareita, jotka tuskin ovat ennen tervehtymistään missään paremmassa työssä olleet...

Sulla tota kokemuspiiriä on, mutta koskaan et näytä oikeita tilastoja väitteittesi tueksi.

Jos on korkeakoulutus, siis oikeasti yliopistotutkinto, niin kyllä ne taitavat niin kunnianhimoisia olla, että painuvat työttömyyden uhatessa yliopistoon, avoimeen yliopistoon hakemaan lisäoppia tai uusia aloja opiskelemaan. Eivät ne tosiaankaan hakeudu jonnekin lähihoitajakoulutuksiin... Amk ei ole mikään oikea korkeakoulu.

Vierailija
44/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen hoitsujen haukkumisketju tällä kertaa..

Pointtihan on, kuten yleensäkin, että hoitsuiksi pääsee kuka tahansa urvelo, joka ei minnekään muualle pääse. Ja nyt on tyhmä palkkauksen takiakin.

Hoitsuksi pääsee käytännssä kuka vain. Siksi siinä onkin sellainen en muuallekaan päässyt leima ja pitkäaikaistyöttömien viimeinen toivo leima.

Kukaan normaaliälyinen ei ajattele noin.

Vierailija
45/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lähihoitajaksi lähde kaikkein vähälahjaisimmat. Nämä opiskelevat laitoshuoltajiksi. Siinä ei tarvitse todellaakaan olla ruudin keksijä.

Niissäkin hommissa on jo vuosikaudet ollut hirveästi alanvaihtajia, myös korkeakoulutettuja. Mulle laitoshuoltajan ammatti maksoi asuntolainan ja mahdollisti yliopisto-opiskelut erilaisilla vapailla (vuorottelu-, opinto- ja virka-), julkinen kun myöntää kaikki. 

Vierailija
46/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä heillä on elämässä muitakin arvoja kuin raha.

Ymmärrän, mutta lähihoitajan palkalla ei elä pääkaupunkiseudulla ilman tukia.

No sitten ei elä. On ihan ok elää tukien avulla, sitä varten ne on olemassa.

Ja pitää ne matalapalkkaiset työtkin jonkun tehdä.

Ja aina voi muuttaa pk-seudulta pois, jos ei siellä pysty elämään. Lähihoitajan työ on siitä hyvä, että sitä on tarjolla ihan kaikkialla Suomessa. Toisin kuin monella muulla alalla. 

Vierailija
47/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, nelikymppinen nainen, olen vuosikymmeniä kitkutellut akateemisena pätkätyöläisenä pienillä tuloilla. Kuukausi sitten valmistuin lähihoitajaksi. Töitä riittää pilvin pimein. Minulle tämä kaikkki on tarkoittanut kovaa tulotason nousua. Kaikkein hienointa on kuitenkin tämä upea työtilanne.

Vierailija
48/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon miettiny samaa että miks sinne edelleen haetaan, vaikka on hyvin tiedossa palkat, työolot ym.. Mutta oon tullu siihen tulokseen, että ne ei pääse muualle kouluun ja se on varma paikka mihin pääsee ja varmat työpaikat. Ei vissin usko ennenkö näkee mitä se käytännössä on

Olen lähihoitaja. Peruskoulun päättötodistuksen ka. 9,2. Olisin päässyt muuallakin, mutta halusin töihin. Lähihoitajana töihin pääsee kokolailla 100% varmuudella. Nyt kymmenes vuosi menossa eikä ole valittamista. 

Et taida olla akateemisesta perheestä...

Vierailija
49/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pitkään työttömänä, en ole koskaan ollut töissä. Lähihoitajankin palkka tuntuu luksukselta tukiim verrattuna. En osannut ajatella mitään muutakaan tutkintoa, enkä halua melkein kolmekymppisenä opiskella mihinkään missä työllistyminen ei ole varmaa.

Lastenohjaaja on myös yksi naisten ammatti joka käytännössä takaa työllistymisen. Päiväkodeissa on työvoimapula.

Nekin on nykyään lähihoitajia, suuntautumisena lapset ja nuoret.

Eivät ole. https://www.ammattiosaaja.fi/ammatit/lastenohjaaja/

Juu kyllä lasten ohjaaja on ihan oma ammattinsa. Entiset koulunkäynninohjaajat kuuluvat esim tämän ryhmän alle nykyään.

Koulunkäynninohjaaja on tällä hetkellä käytössä oleva nimike. Siihen on oma koulutus, mutta muukin koulutus kelpaa, vaikkapa lastenohjaaja tai lähihoitaja.

Vierailija
50/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tuottaa pettymys, mutta olen :) En tosin ymmärrä, mitä merkitystä sillä on, mitä kouluja vanhempani ovat käyneet. Minä olen aikuinen ja teen ihan itse valintani. Suosittelen samaa sinulle.

t. sama

Vierailija
51/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisellä työllä elävä ihminen on arvostettu, loisena punkasta punkkaan merkkilaukkujen kanssa kiitävään verrattuna.  Suurin osa meistä suomalaisista tekee töitä leipänsä eteen, jos me kaikki etsisimme sitä unelmaduunia,  saattaisi vanhuus ja kansaneläke yllättää.

Vierailija
52/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on äärihelppo tutkinto mikä takaa lähes varman työllistymisen. Suurelle osalle työttömistä se on ainoa väylä työllistymiseen. Vaihtoehto lähihoitajan palkalle on yleensä työmarkkinatuki ja toimeentulotuki.

Ei ole helppo.

Vierailija
53/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä v'tun väliä sillä on, millaisesta perheestä ihminen on? Vai elätkö sinä äitylin ja isukin elämää omasi sijaan?

t. eri

Vierailija
54/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri pakottaa.

Työkkäri ei pakota mihinkään.

Vierailija
55/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisellä työllä elävä ihminen on arvostettu, loisena punkasta punkkaan merkkilaukkujen kanssa kiitävään verrattuna.  Suurin osa meistä suomalaisista tekee töitä leipänsä eteen, jos me kaikki etsisimme sitä unelmaduunia,  saattaisi vanhuus ja kansaneläke yllättää.

Lähihoitajahan voi olla se unelmaduuni. Ei kaikki haaveile avaruuslentäjän tms. ammatista. 

Vierailija
56/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, meissä ihmisissä on se kumma juttu, että meillä on taipumukset erilaisia.

Jollakulla on älyä ja lukupäätä, oivallusta ja hoksaamista, joillakuilla on kykyä kädentaitoihin, joillakuilla on sosiaalista silmää, joillakuilla on hoivaviettiä....

Kaikista ei yksinkertaisesti ole niihin hyväpalkkaisiin akateemisiin suunnittelutyötä ja johtamista edellyttäviin ammatteihin!

Siksi!

Nykyään lähihoitajissa yhä enemmän keski-ikäisiä korkeakoulutettuja naisia, jotka turhautuvat työttömyyteen. Ja miehiäkin.

On vai? Näytä tilasto!

Se mitä itse olen kokemuspiiristäni oppinut, on se, että työvoimatoimiston kouluttamia lähihoitajia on paljon, näissä on myös entisiä narkkareita, jotka tuskin ovat ennen tervehtymistään missään paremmassa työssä olleet...

Sulla tota kokemuspiiriä on, mutta koskaan et näytä oikeita tilastoja väitteittesi tueksi.

Jos on korkeakoulutus, siis oikeasti yliopistotutkinto, niin kyllä ne taitavat niin kunnianhimoisia olla, että painuvat työttömyyden uhatessa yliopistoon, avoimeen yliopistoon hakemaan lisäoppia tai uusia aloja opiskelemaan. Eivät ne tosiaankaan hakeudu jonnekin lähihoitajakoulutuksiin... Amk ei ole mikään oikea korkeakoulu.

Eikö toisaalta ole hyvä jos kovan elämänkoulun vankilassa suoritettujen maisteriopintojen kera käyneilläkin on mahdollisuus päästä johonkin työhön. Eikä joudu ikuiseen köyhyyteen.

Vierailija
57/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pitkään työttömänä, en ole koskaan ollut töissä. Lähihoitajankin palkka tuntuu luksukselta tukiim verrattuna. En osannut ajatella mitään muutakaan tutkintoa, enkä halua melkein kolmekymppisenä opiskella mihinkään missä työllistyminen ei ole varmaa.

Lastenohjaaja on myös yksi naisten ammatti joka käytännössä takaa työllistymisen. Päiväkodeissa on työvoimapula.

Nekin on nykyään lähihoitajia, suuntautumisena lapset ja nuoret.

Lastenohjaajan tutkinto antaa pätevyyden päiväkodin lastenhoitajaksi.

Vierailija
58/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadun, että opiskelin lähihoitajaksi. Jo vuoden työnteon jälkeen huomasin mitä se on. Masennuin ja ahdistuin. Huono palkka ja kaikki otetaan selkänahasta. Olen miettinyt opiskelevani toisen ammatin.

Ja lisäyksenä. Koin, että vanhemmat ei kannustaneet mua hakemaan esim lukioon. Aina kun puhuin jostain yliopistotutkinnosta, mulle vaan sanottiin, kuinka siellä on niin nopea tahti että en varmaan pärjää. Sitten aloin etsiä itseäni ja koulu jonne pääsin oli lähihoitajakoulu

Nykyään kipuilen itseni kanssa, kuka olen, mitä haluan. Miksi opiskelin tälläisen ammatin? En ymmärrä

Sama juttu. Olisin päässyt lukioon helposti, mutta vanhemmat suorastaan määräsivät opiskelemaan lähihoitajaksi, koska se on "järkevää". Ja minä reppana tottelin.

Vierailija
59/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti sinne menevät ovat niin tyhmiä ja laiskoja, ettei muu koulutus vaan onnistu. Toinen juttu on sitten se, että entäs jos kaikki lopettaisivat sinne hakeutumisen eikä enää valmistuisi yhtään lähihoitajaa? Pärjättäisiinkö ihan hyvin ilman niitäkin vai pitäisikö rahdata Filippiineiltä paarialuokka meille raatamaan?

Ei onnistu tyhmiltä ja laiskoilta lähihoitajaopinnot.

Vierailija
60/132 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadun, että opiskelin lähihoitajaksi. Jo vuoden työnteon jälkeen huomasin mitä se on. Masennuin ja ahdistuin. Huono palkka ja kaikki otetaan selkänahasta. Olen miettinyt opiskelevani toisen ammatin.

Ja lisäyksenä. Koin, että vanhemmat ei kannustaneet mua hakemaan esim lukioon. Aina kun puhuin jostain yliopistotutkinnosta, mulle vaan sanottiin, kuinka siellä on niin nopea tahti että en varmaan pärjää. Sitten aloin etsiä itseäni ja koulu jonne pääsin oli lähihoitajakoulu

Nykyään kipuilen itseni kanssa, kuka olen, mitä haluan. Miksi opiskelin tälläisen ammatin? En ymmärrä

Sama juttu. Olisin päässyt lukioon helposti, mutta vanhemmat suorastaan määräsivät opiskelemaan lähihoitajaksi, koska se on "järkevää". Ja minä reppana tottelin.

Siitä vaan opiskelemaan lisää,  vaikka lääkäriksi, koskaan ei ole myöhäistä. Suomessa opiskelu on ilmaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi