Deittailumaailma on muuttunut yhä rumemmaksi (HS)
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008808208.html
Valitettavasti maksumuurin takana. Artikkeli kertoo 47-vuotiaasta lääkäristä, joka esiintyy jutussa nimellä Sanna. Hän on ahkera Tinderin käyttäjä ja on tavannut treffipalvelujen kautta noin 160 miestä. Tinder Goldin lisäksi kokeillut mm. Happy Pancakea.
Ensimmäinen pettymys tulee usein tavatessa livenä:
"Viestittelyn perusteella mukavalta vaikuttanut henkilökin saattaa osoittautua ensitreffeillä todelliseksi törpöksi."
Toinen on ghostatuksi tuleminen. Sanna itse ei haluaisi alentua ghostaamaan, mutta hänellä on kännykässään sovellus, jolla hänelle "tulee puhelu" aina tunnin kuluttua tapaamisen alkamisesta. Silloin saan joka tapauksessa tavallaan jonkinnäköisen tauon siihen hommaan. Ja jos haluan, niin voin puhelun jälkeen sanoa, että nyt minun on pakko lähteä. Ja joskus hänkin ghostaa.
Ghostaamisen syy on usein se, että ihminen on ihan erilainen kuin profiilissa.
"Kuvat voivat olla niin vanhoja, että niiden ottamisen jälkeen seuralaiselle on esimerkiksi kertynyt kymmeniä kiloja lisää painoa. Se ei sinällään Sannaa häiritse, mutta häntä ihmetyttää, eikö epärehellisyyden väistämätön paljastuminen hetkauta kyseisiä ihmisiä." Osa valehtelee ikänsä. Sannakin on käynyt treffeillä miehen kanssa, joka esitti olevansa 50 mutta olikin 70. Toisaalta nuoret miehet valehtelevat ikänsä vanhemmiksi päästäkseen harrastamaan seksiä itseään vanhemman naisen kanssa.
Lisäksi Tinderissä tulee vastaan tuttuja varattuja miehiä.
Artikkelin lopussa kerrotaan, kuinka Sannalla oli äskettäin tunne, että nyt näyttää lupaavalta, ja Sanna kävi jo miehen kanssa useammilla treffeillä. Sitten kävi ilmi ettei mies ollutkaan muuttanut erilleen vaimostaan.
Kommentit (1481)
Vierailija kirjoitti:
Riittänee todeta, että jos miehet oikeasti lähtevät treffeiltä karkuun niin se voi tarkoittaa ainoastaan sitä että daamin jutut tai käytös ovat todella järkyttäviä/pelottavia. Ulkonäkö tuskin voi olla niin paljoa pielessä että homma siihen kaatuisi tuossa kohtaa.
Samaa miettinyt tässä viimepäivät, ettei mies ihan hevillä lähde keskenkaiken jos on toiveita pildestä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Riittänee todeta, että jos miehet oikeasti lähtevät treffeiltä karkuun niin se voi tarkoittaa ainoastaan sitä että daamin jutut tai käytös ovat todella järkyttäviä/pelottavia. Ulkonäkö tuskin voi olla niin paljoa pielessä että homma siihen kaatuisi tuossa kohtaa.
Voi se kaatua, jos nainen on ottanut Tinder-kuvansa "imartelevassa kuvakulmassa". On aika tavallista, että deiteille tulee huomattavasti lihavampi nainen, kuin mitä kuvat antoivat ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun naiset, jotka olette parisuhteessa. Moniko teistä rakastui mieheen, jonka rasvaprosentti on 8-12 % ja jolla on futispelaajan vartaloprofiili? Ilmoittakaa myös, onko miehellänne täydellinen hiusraja ja onko hän pitkä (lasketaan pitkäksi vaikka 180 cm tai pitemmät).
Oma puolisoni ei täytä ainuttakaan noista kohdista. Silti rakastan, arvostan ja haluan enemmän kuin ketään muuta.
En tiedä miehen rasvaprosentista, mutta on se yli 12% selvästi. Futispelaajan vartaloprofiilista en osaa sanoa, onhan tuo liikunnallinen mutta toisaalta tekee istumatyötä näytön edessä. Mies on kolmekymppinen ja kaljuuntuu jo, myös parta kasvaa huonosti. Hän on pitkä, myönnetään, mutta tarkemmat sentit sain tietää vasta kun oltiin oltu yhdessä joitain kuukausia. Pituuseroa meillä on huimat 15cm. Ja vaikka näitä ei kysyttykään, niin mies ei ole rikas eikä kustanna elämääni millään tavalla. Hän on myös varustukseltaan ihan keskikokoinen, tai jos mennään palstalaisten mittojen mukaan niin oletettavasti alle keskikoon. Silti tykkään ja rakastan sellaisenaan :)
Tässä kuitenkin pientä infoa: https://www.bodybuilding.com/fun/building-the-body-women-want.html
Kyllähän hyvin harvalla tunnetulla naisellakaan (esim. näyttelijäjulkkikset) on noin kehoa miestä kuin noissa kuvissa? Vaikka näyttelijät, laulajat yms. ovat miljoonienkin miesten tietoisuudessa ja varmasti voisi valita käytännössä aivan minkä miehen tahansa.
En siis usko juttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alemmuuskompleksista kärsivä mies katosi, kun selvisi että deitti on lääkäri?
Ei se ole alemmuuskompleksi, jos ei itse ole miehenä kouluttautunut samalle tasolle. En itse pystyisi AMK-tasoisena ikinä seurustelemaan lääkärin kanssa. Lääkäri tienaa minimissäänkin 4000 euroa enemmän / kk, kuin minä. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli varmaan vitsi? Meinaatko, ettei lääkäri ole kertonut olevansa lääkäri jo ennen treffejä? Yleensä kertovat ammattinsa uudelle ihmiselle jo ennen kuin kertovat nimensä.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten voi tarkoittaa sitä, että mies on sosiaalisesti osaamaton ja panikoi kun pitäisi jotain juttua pitää yllä ja vastailla toisen esittämiin kysymyksiin. Tai voi olla, että ei osaa sanoa ääneen että daami ei nyt livenä ollutkaan kiinnostava ja törkeästi poistuu paikalta mitään selittämättä. Näitä sosiaalisesti rajoittuneita ja käytöstavattomia on deittisovellukset täynnä. Luulen, että vain pieni osa poistuu koska nainen on niin järkyttävä/pelottava ilmestys.
Vierailija kirjoitti:
Antti kävi treffeillä 200 kertaa ennen kuin tärppäsi. Tärppi oli opiskellut samassa yliopistossa ja kävellyt samoja käytäviä.
---
"Mutta Mirja oli toisellakin tavalla erityinen. Hän muisti Antin jo vuodelta 1998. Molemmat opiskelivat toimittajatutkintoa Tampereen yliopistossa. Mirja oli aloittanut vuonna 1997, Antti vuotta myöhemmin.
”Me kuljimme vuosia samoilla käytävillä puhumatta koskaan toisillemme. Olisimme voineet tutustua luontevammin jo vuosia aikaisemmin.”
Mutta nyt kohtalo johdatti Mirjan ja Antin lopulta yhteen, vaikka tie oli mutkikkaampi. Ensimmäisten treffien jälkeen Antti jännitti, tapaavatko he toisen kerran."
---
Olen aika varma, että vaikka Antti ja Mirja olisivat puhuneet tuolloin toisilleen, heistä ei olisi tullut paria. Kas kun elämäntilanne, persoonallisuuden kehitys, ikä ja monet muut seikat vaikuttavat siihen, herääkö tunne vai ei. Sikälikin täsmälleen oikean etsiminen on typerää, ettei oikea ole oikea kuin tietyssä hetkessä.
Kun kymmenen vuotta kuluu ja kummankin elämä ja persoonallisuus muuttuvat, niin oikea ei olekaan enää oikea. Sen jälkeen voi erota tai hyväksyä tilanteen.
Vaikka tuo lääkärinainen löytäisikin pitkän etsinnän jälkeen täsmälleen oikean, se ei todellakaan takaa pitkää parisuhdetta. Parisuhde on sopeutumislaji eikä löytämislaji. Jos vaatii oikeaa, sitä ei koskaan saa. Oikean saa kasvamalla yhteen ja kasvamalla yhdessä ja sovittamalla aktiivisesti kummankin tarpeita tasapuolisesti yhteen.
Anttikin saattaa erota, vaikka nyt menisi hyvin. Löytö ei ole sama enää 10 vuoden päästä.
Eikä vain tuo.
Tutkittua on että ihastumiseen vaikuttaa 60% oma tunnetila ja 40% se toinen henkilö.
Tämä pätee etenkin naisiin, joilla tunnetilat vaihtelevat voimakkaammin kuunkierron ja ties minkä syyn takia. Miehet ovat rationaalisempia ja tajuavat että otetaan toisetkin treffit, vaikkei just tänään syntynyt räjähtäviä tunteita.
Naiset uskovat että Sen Oikean kanssa syttyy aina ja väärän kanssa ei koskaan. Mutta näin asia ei ole; he eivät voi tietää ovatko tavanneet jonkun muun Sen Oikean huonona päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun naiset, jotka olette parisuhteessa. Moniko teistä rakastui mieheen, jonka rasvaprosentti on 8-12 % ja jolla on futispelaajan vartaloprofiili? Ilmoittakaa myös, onko miehellänne täydellinen hiusraja ja onko hän pitkä (lasketaan pitkäksi vaikka 180 cm tai pitemmät).
Oma puolisoni ei täytä ainuttakaan noista kohdista. Silti rakastan, arvostan ja haluan enemmän kuin ketään muuta.
En tiedä miehen rasvaprosentista, mutta on se yli 12% selvästi. Futispelaajan vartaloprofiilista en osaa sanoa, onhan tuo liikunnallinen mutta toisaalta tekee istumatyötä näytön edessä. Mies on kolmekymppinen ja kaljuuntuu jo, myös parta kasvaa huonosti. Hän on pitkä, myönnetään, mutta tarkemmat sentit sain tietää vasta kun oltiin oltu yhdessä joitain kuukausia. Pituuseroa meillä on huimat 15cm. Ja vaikka näitä ei kysyttykään, niin mies ei ole rikas eikä kustanna elämääni millään tavalla. Hän on myös varustukseltaan ihan keskikokoinen, tai jos mennään palstalaisten mittojen mukaan niin oletettavasti alle keskikoon. Silti tykkään ja rakastan sellaisenaan :)
Tässä kuitenkin pientä infoa: https://www.bodybuilding.com/fun/building-the-body-women-want.html
No jos sinä haluat näyttää tuolta, tai haluat miehesi näyttävän tuolta, niin ei se minun suhdettani kaada :) Mun mielestä miesten lihakset on enimmäkseen toisia miehiä varten, heiltä sitä arvostusta tuntuu saavan kun jaksaa salilla riuhtoa ja nostaa rautaa. En itse pidä lihaskimpuista mitenkään erityisemmin.
Suurin osa naisista kuitenkin pitää. Mitä kauniimpi ja nuorempi, sitä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antti kävi treffeillä 200 kertaa ennen kuin tärppäsi. Tärppi oli opiskellut samassa yliopistossa ja kävellyt samoja käytäviä.
---
"Mutta Mirja oli toisellakin tavalla erityinen. Hän muisti Antin jo vuodelta 1998. Molemmat opiskelivat toimittajatutkintoa Tampereen yliopistossa. Mirja oli aloittanut vuonna 1997, Antti vuotta myöhemmin.
”Me kuljimme vuosia samoilla käytävillä puhumatta koskaan toisillemme. Olisimme voineet tutustua luontevammin jo vuosia aikaisemmin.”
Mutta nyt kohtalo johdatti Mirjan ja Antin lopulta yhteen, vaikka tie oli mutkikkaampi. Ensimmäisten treffien jälkeen Antti jännitti, tapaavatko he toisen kerran."
---
Olen aika varma, että vaikka Antti ja Mirja olisivat puhuneet tuolloin toisilleen, heistä ei olisi tullut paria. Kas kun elämäntilanne, persoonallisuuden kehitys, ikä ja monet muut seikat vaikuttavat siihen, herääkö tunne vai ei. Sikälikin täsmälleen oikean etsiminen on typerää, ettei oikea ole oikea kuin tietyssä hetkessä.
Kun kymmenen vuotta kuluu ja kummankin elämä ja persoonallisuus muuttuvat, niin oikea ei olekaan enää oikea. Sen jälkeen voi erota tai hyväksyä tilanteen.
Vaikka tuo lääkärinainen löytäisikin pitkän etsinnän jälkeen täsmälleen oikean, se ei todellakaan takaa pitkää parisuhdetta. Parisuhde on sopeutumislaji eikä löytämislaji. Jos vaatii oikeaa, sitä ei koskaan saa. Oikean saa kasvamalla yhteen ja kasvamalla yhdessä ja sovittamalla aktiivisesti kummankin tarpeita tasapuolisesti yhteen.
Anttikin saattaa erota, vaikka nyt menisi hyvin. Löytö ei ole sama enää 10 vuoden päästä.
Eikä vain tuo.
Tutkittua on että ihastumiseen vaikuttaa 60% oma tunnetila ja 40% se toinen henkilö.
Tämä pätee etenkin naisiin, joilla tunnetilat vaihtelevat voimakkaammin kuunkierron ja ties minkä syyn takia. Miehet ovat rationaalisempia ja tajuavat että otetaan toisetkin treffit, vaikkei just tänään syntynyt räjähtäviä tunteita.
Naiset uskovat että Sen Oikean kanssa syttyy aina ja väärän kanssa ei koskaan. Mutta näin asia ei ole; he eivät voi tietää ovatko tavanneet jonkun muun Sen Oikean huonona päivänä.
Ok. Eli mitä nyt tapahtuu? Miten tuo vaikuttaa omaan toimintaasi/toiveisiisi/...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole alemmuuskompleksi, jos ei itse ole miehenä kouluttautunut samalle tasolle. En itse pystyisi AMK-tasoisena ikinä seurustelemaan lääkärin kanssa. Lääkäri tienaa minimissäänkin 4000 euroa enemmän / kk, kuin minä. Ei kiitos.
Tuo nimenomaan kuulostaa alemmuuskompleksilta. Onko nimenomaan lääkärin kanssa seurustelu se este, mutta esim. tuomari, opettaja tai arkkitehti kävisivät? Miksi AMK-taso on ongelma, jos kyse ei ole siitä että koet olevasi niin paljon huonompi ym.? Entä koetko uhkana, jos puolisosi tienaa sinua huomattavasti enemmän? Jos on sinut itsensä kanssa ja suhde perustuu jollekin muulle kuin palkkakuittien suuruudelle tai tutkintotodistuksille niin toki tällaiset epäsuhtaisetkin parit voivat toimia hyvin.
Mä voin tunnustaa että haluun lihaksikkaan miehen mut myös älliä pitää olla ja iso Se :D Rahaa ei sit tarvi ollakaan kun mulla on jo.
Lääkäreitäkin on monenmoisia. On nuijia ja tosinuijia ja sitten fiksuja tapauksia. Eivät ole ihmistä kummempia ja paskakin haisee.
Vierailija kirjoitti:
Perimmäinen ongelma minun mielestäni on se, että tämä amerikkalainen deittailukulttuuri ei sovi Suomeen yhtään. Itse olen 43, ja ihmettelin nuorena amerikkalaisia ohjelmia ja kirjoja, joissa deittailtiin.
Kun eihän täällä ole perinteisesti käyty siinä mielessä treffeillä. Ihmiset on tutustuneet kavereidensa poikaystävien ystäviin, opiskelu- tai harrastuskavereihin ja sitten päätyneet yhteen. On siis tutustuttu ensin, ikään kuin neutraalisti, ihmisinä, kunnes on ruvettu seukkaamaan. Ja joskus tietysti joku tapasi kumppaninsa baarissakin, ja käsittääkseni oli ihan mahdollista vaan vaihtaa puhelinnumeroita, ei silloinkaan tarvinnut aloittaa yhden illan jutusta. Mutta noissa baaritapaamisissa oli huonompi ennuste kuin siinä, että alat tapailla "tutun tuttua". Lika barn lekar bäst, ja tutun tutusta aina tiesi etukäteen enemmän=turvallisempaakin.
Tässä deittailussa, missä ollaan haku päällä ja sitten seulotaan niitä treffikumppaneita kuin oltaisiin rekrytoimassa työntekijää, on mielestäni jotain perin juurin vastenmielistä.
Tavallaan samaa mieltä, mutta deittisovellusta voi käyttää myös toisin. Kävin treffeillä vain niiden kanssa, joiden kanssa juttu oikeasti luisti, eikä rekrytunnelmasta ollut tietoakaan.
Nykyisellä kumppanillani ja minulla oli useita yhteisiä tuttavia jo ennestään - aivan kuten parinmuodostumista tutkittaessa on havaittu. Ilman sovellusta emme olisi ikinä saaneet selville, että olimme kumpikin kumppania vailla, tai törmänneet kovin helposti, kun kummallakin on omat kiireensä.
Sovelluksissa on selvästi ongelmia, mutta ainakin minä olen nyt onnellinen, rakastunut ja pitkässä suhteessa (eikä tarvinnut tavata 160 ihmistä).
Se sanonta on muuten *lika barn leka bäst*,ja verbi taipuu *leker.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun päähäsi ei mahdu mitään muuta kuin ulkonäkö sitä, ulkonäkö tätä.
Aivan hirveän monessa naisen tekemässä Happy Pancaken profiilissa kerrotaan, että en vastaa kuvattomille. Asia on usein perusteltu sillä, että ulkonäöstähän ihminen ensin kiinnostuu.
En oikein usko, että ulkonäöstä kiinnostuminen on yksinomaan miesten juttu.
Lisäksi olen huomannut, että vain hoikat naiset laittavat itsestään kokovartalokuvia. Tukevat laittavat tiiviin kasvokuvan. Toisin sanoen naiset itsekin tunnistavat ulkonäön arvon.
Uskon että sekä miehet että naiset ovat tässä suhteessa äärimmäisen petollisia itselleen. He eivät suostu myöntämään sitä, että jos ulkonäkö vetoaa, niin sillä saa ison kasan muita virheitä anteeksi.
Siksi kaipaan takaisin aikaan, jolloin nettideittailussa kuvat olivat vielä poikkeus.
Koska se kokonaan kuvaton voi olla joku sun tuttu, ihminen jota vihaat tai vaikka oma sukulainen!!!
Lisäksi 90% todennäköisyydellä varattu.
Minulla oli sovelluksessa kuvat, myös kokovartalokuva. Aika kiva teksti olisi saanut olla, että olisin testannut jotain järvimaisemaa. Ei tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi se kaatua, jos nainen on ottanut Tinder-kuvansa "imartelevassa kuvakulmassa". On aika tavallista, että deiteille tulee huomattavasti lihavampi nainen, kuin mitä kuvat antoivat ymmärtää.
Entä sitten nämä naiset, joilla on tosielämässä hiustenpidennykset, tatuoidut kulmakarvat, tekoripset, hoikalla topatut rintaliivit, peppuimplantit, tehty rintojen suurennusleikkaus, hiuslisäkkeitä eli ei ole aito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten nämä naiset, joilla on tosielämässä hiustenpidennykset, tatuoidut kulmakarvat, tekoripset, hoikalla topatut rintaliivit, peppuimplantit, tehty rintojen suurennusleikkaus, hiuslisäkkeitä eli ei ole aito.
Osalla on tosi huono iho ilman meikkiä.
Ja osalla niin paljon meikkiä, että kun taputtaa olkapäälle niin naama tippuu lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa näyttää Barbie nukelta
Toisilla lukee instagramissa meikitön selfie, mitä nyt heillä on kulmakarvojen ja silmäripsien kestovärjäys
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreitäkin on monenmoisia. On nuijia ja tosinuijia ja sitten fiksuja tapauksia. Eivät ole ihmistä kummempia ja paskakin haisee.
Osa näyttää nörteiltä. Eikös ne ole luokan hikareita?
No jos sinä haluat näyttää tuolta, tai haluat miehesi näyttävän tuolta, niin ei se minun suhdettani kaada :) Mun mielestä miesten lihakset on enimmäkseen toisia miehiä varten, heiltä sitä arvostusta tuntuu saavan kun jaksaa salilla riuhtoa ja nostaa rautaa. En itse pidä lihaskimpuista mitenkään erityisemmin.