Deittailumaailma on muuttunut yhä rumemmaksi (HS)
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008808208.html
Valitettavasti maksumuurin takana. Artikkeli kertoo 47-vuotiaasta lääkäristä, joka esiintyy jutussa nimellä Sanna. Hän on ahkera Tinderin käyttäjä ja on tavannut treffipalvelujen kautta noin 160 miestä. Tinder Goldin lisäksi kokeillut mm. Happy Pancakea.
Ensimmäinen pettymys tulee usein tavatessa livenä:
"Viestittelyn perusteella mukavalta vaikuttanut henkilökin saattaa osoittautua ensitreffeillä todelliseksi törpöksi."
Toinen on ghostatuksi tuleminen. Sanna itse ei haluaisi alentua ghostaamaan, mutta hänellä on kännykässään sovellus, jolla hänelle "tulee puhelu" aina tunnin kuluttua tapaamisen alkamisesta. Silloin saan joka tapauksessa tavallaan jonkinnäköisen tauon siihen hommaan. Ja jos haluan, niin voin puhelun jälkeen sanoa, että nyt minun on pakko lähteä. Ja joskus hänkin ghostaa.
Ghostaamisen syy on usein se, että ihminen on ihan erilainen kuin profiilissa.
"Kuvat voivat olla niin vanhoja, että niiden ottamisen jälkeen seuralaiselle on esimerkiksi kertynyt kymmeniä kiloja lisää painoa. Se ei sinällään Sannaa häiritse, mutta häntä ihmetyttää, eikö epärehellisyyden väistämätön paljastuminen hetkauta kyseisiä ihmisiä." Osa valehtelee ikänsä. Sannakin on käynyt treffeillä miehen kanssa, joka esitti olevansa 50 mutta olikin 70. Toisaalta nuoret miehet valehtelevat ikänsä vanhemmiksi päästäkseen harrastamaan seksiä itseään vanhemman naisen kanssa.
Lisäksi Tinderissä tulee vastaan tuttuja varattuja miehiä.
Artikkelin lopussa kerrotaan, kuinka Sannalla oli äskettäin tunne, että nyt näyttää lupaavalta, ja Sanna kävi jo miehen kanssa useammilla treffeillä. Sitten kävi ilmi ettei mies ollutkaan muuttanut erilleen vaimostaan.
Kommentit (1481)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keho mitä naiset arvostavat :D vähän kahvit tyrskähti.
Tänne kuva siitä kehosta jota arvostan koska olen nainen! Ei ole vielä tullut vastaan joten odotan innolla.Kuka helvetti arvostaa jotain randomkehoa? Millainen ihminen tuollasia keksii?
Eli siis näissä kuvissa olevilla kahdella miehellä on samanlaiset mahdollisuudet naisiin, koska naisia ei kiinnosta miehen ulkonäkö ja kroppa ollenkaan?
https://c8.alamy.com/comp/2G50MMH/young-guy-with-athletic-body-getting-…
https://i.dailymail.co.uk/1s/2019/01/24/02/8870866-6621585-image-a-4_15…
Vähän hankala vertailla henkilöitä, jotka vaikuttavat tosi eri ikäisiltä. Varmasti kaikki, niin naiset kuin miehetkin, olemme sitä mieltä, että ylemmän kuvan nuorella kaverilla on parempi kroppa, mutta Suomessa parisuhteisiin päätyy jatkuvasti aika paljon alemman kuvan kropan omaavia miehiä myös. Se nyt tuskin on kenellekään yllätys, että normaalipainoisen on yleensä helpompi löytää seuraa kuin ylipainoisen, eikä varmaan tavoitteen pitäisi ollakaan se, että aletaan ihannoida ylipainoisuutta. Olennaista on kuitenkin, että ylipainoisia miehiä pariutuu vuosittain valtavat määrät, vaikkei heidän kehonsa mikään ihannekeho olekaan.
EN nyt tiedä kaikista naisista. Kumpikaan noista kropista ei ole sellainen, mistä tykkään. Mutta vähemmän tuo ekan kuvan "mies" mua kiinnostaisi, en pidä tuollaisesta vartalosta.
Ja naiset aina vinkuu siitä ettei heidän kropat kelpaa hahaha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne kuva siitä kehosta jota arvostan koska olen nainen! Ei ole vielä tullut vastaan joten odotan innolla.Kuka helvetti arvostaa jotain randomkehoa? Millainen ihminen tuollasia keksii?
Eli siis näissä kuvissa olevilla kahdella miehellä on samanlaiset mahdollisuudet naisiin, koska naisia ei kiinnosta miehen ulkonäkö ja kroppa ollenkaan?
Älä kaiva enää omaa kuoppaasi entistä syvemmäksi. Ei ole tervettä googlettaa miesten kuvia ja kysellä äitinsä ikäisiltä naisilta, mitä he heistä tykkäävät.
Jos oikeasti olette äitini ikäisiä, niin sitten ymmärrän. Siinä iässä ei varmaan seksikään enää niin kiinnosta.
Mutta joo, selvä. Naiset ovat puhuneet ja ulkonäöllä ei ole merkitystä. Tämä on hyvä tietää.
Luulitko että jokainen tässä keskustelussa on parikymppinen kuten nuo kaksi linkin miestä?
Oletko itse?
Ei tässä kysellä fossiileilta, vaan pariutumisikäisiltä. Noilla on ihan eri vaatimukset ja tarpeet.
Miksi sitten olet vauva-palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Näin viiskymppisenä miehenä tuo jutun Sanna 47- vee ja lääkäri olisi minulle ihan unelmien nainen. Harmi, ettei minulla ole Sannan vaatimaa aktateemista loppututkintoa.
Jos hän on oikeasti unelmiesi nainen, eikä joku sun mielestä juuri nyt HOT, niin äkkiäkös opiskelet sen tutkinnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun päähäsi ei mahdu mitään muuta kuin ulkonäkö sitä, ulkonäkö tätä.
Aivan hirveän monessa naisen tekemässä Happy Pancaken profiilissa kerrotaan, että en vastaa kuvattomille. Asia on usein perusteltu sillä, että ulkonäöstähän ihminen ensin kiinnostuu.
En oikein usko, että ulkonäöstä kiinnostuminen on yksinomaan miesten juttu.
Lisäksi olen huomannut, että vain hoikat naiset laittavat itsestään kokovartalokuvia. Tukevat laittavat tiiviin kasvokuvan. Toisin sanoen naiset itsekin tunnistavat ulkonäön arvon.
Uskon että sekä miehet että naiset ovat tässä suhteessa äärimmäisen petollisia itselleen. He eivät suostu myöntämään sitä, että jos ulkonäkö vetoaa, niin sillä saa ison kasan muita virheitä anteeksi.
Siksi kaipaan takaisin aikaan, jolloin nettideittailussa kuvat olivat vielä poikkeus.
Minä elin sen ajan enkä keksi yhtään syytä, miksi kaipaisin sitä takaisin. Monilla treffeillä tuli käytyä enkä muista että kertaakaan kuvattomuus olisi johtanut millään tavalla parempiin tuloksiin kuin jos toisesta oli jo nähnyt kuvan.
Minä koin tuolloin itseni paljon arvokkaammaksi. Kirjoittelin naisten kanssa pitkään ja pitkiä viestejä. Tavatessa kumpikin tiesi toisesta jo aika paljon. Treffeillä kemiat harvemmin kohtasivat, mutta treffeistä ei jäänyt samanlaista niljakasta osto- ja myyntitapahtuman fiilistä kuin nykyään.
Minusta tuntuu nykyään nettitreffailussa, että kysymys on tuotteiden esittelystä ja arvioinnista. Pelkän tekstin aikaan tuollaista fiilistä ei tullut. Tekstin aikaan en tuntenut samanlaista kyynisyyttä kuin nykyään. Nykyään olen lähes varma, että homman eteneminen riippuu hyvin voimakkaasti pinnallisista seikoista, jotka vetoavat tunteisiin. Itse ihminen on vähän niin kuin sivuseikka. Ketään ei kiinnosta tutustua, koska kemia ratkaisee.
Kun on sosiaalisesti riittävän sujuva ja komea tai kaunis, homma toimii. Tämä kuitenkin johtaa siihen, että ihmiset, jotka saattaisivat tutustuessaan löytää toisiinsa yhteyden, eivät edes kohtaa. Nykyään nettitreffailu on instant-maailma. Se on heti tai ei ollenkaan. Tunteita ei odotella eikä ihmisiin haluta tutustua, jos heti ei kolahda.
Minä olen jo keski-ikäinen, ja kummasti olen oppinut noista aiemmista virheistä, sokkotreffeistä ja siitä kun ulkonäöllä "ei ollut väliä". Sitten huomaa kun alkaa toisen naama jonkin ajan päästä ällöttää. Ei haluta, ja sitten mies valittaa siitä kun ei saa.
Kyllä minulle naisena se ulkonäkö on tärkeä. Verrataan nyt vaikka Tom Cruise tai Clooney vastaan Alan Rickman, tai vaikka Tommy Lee Jones vähän nuorempana. Mitäs luulet kuka/ketkä vetävät puoleensa?
Mulla Rickman!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ongelma on myös siinä että monet naiset on "james bondin kesyttäjänä" liikkeellä!!!. Eli luullaan että Jamesbondin voi kesyttää... no kun ei voi millään. loppujen lopuksi päädytään ainoastaan seksileluksi...
Ja ketkä niitä jamesbondeja on? No ne salimaket. Ja siksi se parisuhde muodostuu sen taviksen kanssa. Ja monet kyllä jättävät tuon ns. salimakekauden suosiolla väliin ja pariutuvat suoraan sen taviksen kanssa.
Eikös koko salimaken olemus huuda sitä, että hänen kanssaan ei ole sitten tarjolla muuta kuin hilpeää rietastelua?
Joo, voihan niitä vilkaista mutta aika moni nainen jättää pleijerit väliin kokonaan. Homman nimi on kuitenkin itsensä alentaminen pelkän panopuun osaan. Mutta jos siitä tykkää niin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kaiva enää omaa kuoppaasi entistä syvemmäksi. Ei ole tervettä googlettaa miesten kuvia ja kysellä äitinsä ikäisiltä naisilta, mitä he heistä tykkäävät.
Jos oikeasti olette äitini ikäisiä, niin sitten ymmärrän. Siinä iässä ei varmaan seksikään enää niin kiinnosta.
Mutta joo, selvä. Naiset ovat puhuneet ja ulkonäöllä ei ole merkitystä. Tämä on hyvä tietää.
Luulitko että jokainen tässä keskustelussa on parikymppinen kuten nuo kaksi linkin miestä?
Oletko itse?
Ei tässä kysellä fossiileilta, vaan pariutumisikäisiltä. Noilla on ihan eri vaatimukset ja tarpeet.
Miksi sitten olet vauva-palstalla?
Tämä! Ketjun aihe on lähes viisikymppisen naisen deittailukokemukset ja palstalaisten keski- ikä on TAATUSTI yli 40, niin miksi tämä vinkui jostain pariutumisikäisistä. Mene sen ikäisten keskustelupalstalle itkemään, ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon miehenä päässyt 0 kertaa treffeille tinderissä. Kahdesti olen päässyt suomi24.n kautta.
Kyllähän tähän on silloin joku syy. A) sulla on huonoja kuvia B) et ole kyennyt vastavuoroiseen kommunikaatioon C) et ole osannut oikeinkirjoitusta D) maailmankatsomuksesi on niin erilainen kuin valtaväestöllä E) olet elämäntapatyötön F) nautit liikaa alkoholia G) asut vanhempiesi kanssa tai jossain yksiössä jossain perämetsässä H)
Uskotaan, että voit keksiä näitä selityksiäsi vaikka koko viikon. Pääasiahan on kuitenkin toistella ketjussa, että mies on aina syypää kaikkeen surkeuteen ja naiset on ihania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon miehenä päässyt 0 kertaa treffeille tinderissä. Kahdesti olen päässyt suomi24.n kautta.
Kyllähän tähän on silloin joku syy. A) sulla on huonoja kuvia B) et ole kyennyt vastavuoroiseen kommunikaatioon C) et ole osannut oikeinkirjoitusta D) maailmankatsomuksesi on niin erilainen kuin valtaväestöllä E) olet elämäntapatyötön F) nautit liikaa alkoholia G) asut vanhempiesi kanssa tai jossain yksiössä jossain perämetsässä H)
Suurin syy on se, että tinderin algoritmi ei tykkää kun et ole ostanut tinderin palveluita (ei raaha == ei osumia)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotaan, että voit keksiä näitä selityksiäsi vaikka koko viikon. Pääasiahan on kuitenkin toistella ketjussa, että mies on aina syypää kaikkeen surkeuteen ja naiset on ihania.
Olenko sanonut, että kaikki naiset ovat ihania? En ole. Sinä laitoit tuon linen. Samat argumentit ovat myös naisille suunnattuja, jos ei treffeille pääse. Ja jos nyt koet, että jokin noista kohdista oli totta sinun kohdallasi, niin ehkä sitten on syytä korjata se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän hankala vertailla henkilöitä, jotka vaikuttavat tosi eri ikäisiltä. Varmasti kaikki, niin naiset kuin miehetkin, olemme sitä mieltä, että ylemmän kuvan nuorella kaverilla on parempi kroppa, mutta Suomessa parisuhteisiin päätyy jatkuvasti aika paljon alemman kuvan kropan omaavia miehiä myös. Se nyt tuskin on kenellekään yllätys, että normaalipainoisen on yleensä helpompi löytää seuraa kuin ylipainoisen, eikä varmaan tavoitteen pitäisi ollakaan se, että aletaan ihannoida ylipainoisuutta. Olennaista on kuitenkin, että ylipainoisia miehiä pariutuu vuosittain valtavat määrät, vaikkei heidän kehonsa mikään ihannekeho olekaan.
EN nyt tiedä kaikista naisista. Kumpikaan noista kropista ei ole sellainen, mistä tykkään. Mutta vähemmän tuo ekan kuvan "mies" mua kiinnostaisi, en pidä tuollaisesta vartalosta.
Erittäin hyvin sanottu. Naisen pitäisi kelvata millaisena tahansa virtahepona tai muuten se on läskifobiaa ja syrjintää, mutta kappas kun miesten suhteen onkin sitten eri standardit. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin syy on se, että tinderin algoritmi ei tykkää kun et ole ostanut tinderin palveluita (ei raaha == ei osumia)
Ei ole. Minä tiedän, koska olen Tinderiä käyttänyt, samoin mieheni. Kummallakaan ei ole ollut maksettua palvelua käytössä. Ja niin vain toisenne sieltä löydettiin.
Juttuhan on niin, että mitä ikinä onkaan, mitä ikinä tekeekään ja miten ikinä käyttäytyykään, voidaan kaikki aina kääntää jollain konstilla huonoksi asiaksi, jos vain tahtoa riittää.
Kokeilkaa vaikka:
harrastaa paljon liikuntaa: jotain vikaa siinä on, kun ei osaa rentoutua
pyrkii terveelliseen ruokavalioon: ortoreksia, varmaan muitakin mielenterveysongelmia
haluaa lapsia: epätoivoinen luuseri, jolle kelpaa kuka tahansa
ei halua lapsia: keskenkasvuinen pelimies, hyi en huoli
pukeutuu viimeisen päälle hyvin: keikari, joka luulee olevansa muita parempi
pukeutuu tavallisesti: moukka, joka ei ymmärrä hyvän pukeutumisen merkitystä.
pukeutuu oikeasti huonosti: ei välitä edes itsestään, saati muista
juo alkoholia: tuossa piilee mahdollisesti ongelma jossain vaiheessa, en huoli
ei juo alkoholia: hikipinko, ei osaa rentoutua, en huolisi
Tämän vuoksi kannattaa vain pitää huolta itsestään jo oman hyvinvoinnin ja terveyden vuoksi täysin tietoisena siitä, ettei kuitenkaan kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli miehet komeita https://static.sotasampo.fi/photographs/lg/sakuva_lg_6013.jpg
Hmmm... todennäköisesti kaikki nuo miehet ovat 160-175 cm pitkiä. Siis eivät kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvin sanottu. Naisen pitäisi kelvata millaisena tahansa virtahepona tai muuten se on läskifobiaa ja syrjintää, mutta kappas kun miesten suhteen onkin sitten eri standardit. :D
Ei ollut kyse, kelpaako nuo vartalot vai ei. Luepa uudelleen, jos osaat :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli miehet komeita https://static.sotasampo.fi/photographs/lg/sakuva_lg_6013.jpg
Hmmm... todennäköisesti kaikki nuo miehet ovat 160-175 cm pitkiä. Siis eivät kelpaa.
He eivät siis kelpaa sinulle. Se on fine, kaikilla mielipiteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai valokuvaan aikansa hoteimmista miehistä on valikoitunut 4 kpl 160-senttistä ja yksi päätä pidempi?
😆😆😆😆😆😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulle naisena se ulkonäkö on tärkeä.
On se miehillekin. Siinä sitten tavalliset ihmiset hylkivät toisiaan odottaessaan unelmaansa. Aika kuluu rohkean ja avoimen tutustumisen sijaan arviointiin ja hylkäämiseen.
Miehethän eivät tätä oikeastaan ikinä edes yritä kiistää, toisin kuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei salilla käyvä mies mitään kumppania tarvitse kun voi runkata peilikuvaa katsellessa ;)
En voi kun kaupungin joka salille on porttikielto.
Yksi vielä kehtasi laskuttaa peilin desinfioinnista. Hyvä jos muutama pisara lensi niin pitkälle.
Olen eri, mutta ensinnäkin lähdet nyt siitä, että jos nainen ei halua toisia treffejä ko. miehen kanssa, kyse olisi siitä, että nainen on päätellyt miehen jotenkin itseään huonompitasoiseksi. Näinhän se ei välttämättä ole, vaan kysymys on yhteensopivuudesta. Ehkä esimerkiksi kommunikaatiotyylit livekeskustelussa eivät yhtään osu yksiin, eikä mitään vetoa noiden kahden välille vaan synny. Kukaan ei ole toista huonompi tai parempi, eivät vain sovikaan yhteen.
Tai keskustellessa käy ilmi jotain muuta, esim. toiveet tulevaisuuden suhteen, mitkä eivät olekaan yhteensovitettavissa (toinen haaveilee muutosta Lappiin ja toinen haluaa asua ikänsä Helsingissä, lapsikysymys yms.). Ei sitä tinderin chatissä nyt kaikkea kuitenkaan tule keskusteltua, joten hyvin voi ilmetä jotain, mikä kaataa homman ekoilla treffeillä.
Toisekseen vaikka nainen pitäisikin miestä jopa itseään laadukkaampana, voi homma kaatua siihen, että mies on valehdellut naiselle profiilissaan ja nainen ei siedä sellaista. Esim. selviää, että se sinkkumies asuukin vielä vaimonsa kanssa, ja ero on kyllä jo vireillä. Sekin, että kuvissa on hyväkroppainen ja livenä vatsakas voi kaataa homman siksi, että mies on siis valehdellut. Itse vatsa ei välttämättä olisi ongelma, vaan se, ettei voi olla rehellinen.