Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Deittailumaailma on muuttunut yhä rumemmaksi (HS)

Vierailija
24.05.2022 |

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008808208.html

Valitettavasti maksumuurin takana. Artikkeli kertoo 47-vuotiaasta lääkäristä, joka esiintyy jutussa nimellä Sanna. Hän on ahkera Tinderin käyttäjä ja on tavannut treffipalvelujen kautta noin 160 miestä. Tinder Goldin lisäksi kokeillut mm. Happy Pancakea.

Ensimmäinen pettymys tulee usein tavatessa livenä:

"Viestittelyn perusteella mukavalta vaikuttanut henkilökin saattaa osoittautua ensitreffeillä todelliseksi törpöksi."

Toinen on ghostatuksi tuleminen. Sanna itse ei haluaisi alentua ghostaamaan, mutta hänellä on kännykässään sovellus, jolla hänelle "tulee puhelu" aina tunnin kuluttua tapaamisen alkamisesta. Silloin saan joka tapauksessa tavallaan jonkinnäköisen tauon siihen hommaan. Ja jos haluan, niin voin puhelun jälkeen sanoa, että nyt minun on pakko lähteä. Ja joskus hänkin ghostaa.

Ghostaamisen syy on usein se, että ihminen on ihan erilainen kuin profiilissa.

"Kuvat voivat olla niin vanhoja, että niiden ottamisen jälkeen seuralaiselle on esimerkiksi kertynyt kymmeniä kiloja lisää painoa. Se ei sinällään Sannaa häiritse, mutta häntä ihmetyttää, eikö epärehellisyyden väistämätön paljastuminen hetkauta kyseisiä ihmisiä." Osa valehtelee ikänsä. Sannakin on käynyt treffeillä miehen kanssa, joka esitti olevansa 50 mutta olikin 70. Toisaalta nuoret miehet valehtelevat ikänsä vanhemmiksi päästäkseen harrastamaan seksiä itseään vanhemman naisen kanssa.

Lisäksi Tinderissä tulee vastaan tuttuja varattuja miehiä.

Artikkelin lopussa kerrotaan, kuinka Sannalla oli äskettäin tunne, että nyt näyttää lupaavalta, ja Sanna kävi jo miehen kanssa useammilla treffeillä. Sitten kävi ilmi ettei mies ollutkaan muuttanut erilleen vaimostaan.

Kommentit (1481)

Vierailija
581/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytön omasta mielestä tämä nykyajan ajatus siitä että se täydellinen kumppani on tuolla jossain ja se löytyy kun vaan jaksaa loputtomiin etsiä ja vaihtaa kumppania. Mielipuolinen näkökulma mielestäni jopa, kukaan ihminen ei ole täydellinen vaan olemme kaikki omalla tapaamme viallisia, mutta mikäpä minä olen muita arvostelemaan tehkööt mitä haluavat.

Ei se täydellinen tarkoita ihmistä, jossa ei ole mitään vikoja, vaan se tarkoittaa itselle sopivaa ihmistä, joka sen sopivuuden takia TUNTUU täydelliseltä.

Eli omaa viallisuutta ja epätäydellisyyttä loppujen lopuks juostaan karkuun?

Et ymmärtänyt. Täydelliseltä tuntuva kumppani on sellainen, jonka kanssa tuntuu, että hän on täysin samalla aaltopituudella, jonka kanssa ymmärretään toinen toista, jonka kanssa vetovoima ja kemia toimivat, ja jonka kanssa oleminen tuntuu hyvältä ja luontevalta. Eli toisin sanoen ihminen, jonka kohdalla tuntuu, että sopiva kumppani on juuri hän, eikä ole sellaista tunnetta, että voisihan se yhtä hyvin olla joku muukin.

Niin ja onko tuollaisia sitten muka oikeasti olemassa? No ei. Ja loppujen lopuksihan kyse on vaan aivokemiasta, rakkaus on lähinnä dopamiini/serotoniiniryöppy ei muuta.

Ei pidä sekoittaa rakkautta ja himoa

Aivokemiaa kummatkin. Rakkaus on sitä kun pelkkä toisen ihmisen näkeminen tekee onnelliseksi.

Vierailija
582/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun päähäsi ei mahdu mitään muuta kuin ulkonäkö sitä, ulkonäkö tätä.

Aivan hirveän monessa naisen tekemässä Happy Pancaken profiilissa kerrotaan, että en vastaa kuvattomille. Asia on usein perusteltu sillä, että ulkonäöstähän ihminen ensin kiinnostuu. 

En oikein usko, että ulkonäöstä kiinnostuminen on yksinomaan miesten juttu.

Lisäksi olen huomannut, että vain hoikat naiset laittavat itsestään kokovartalokuvia. Tukevat laittavat tiiviin kasvokuvan. Toisin sanoen naiset itsekin tunnistavat ulkonäön arvon.

Uskon että sekä miehet että naiset ovat tässä suhteessa äärimmäisen petollisia itselleen. He eivät suostu myöntämään sitä, että jos ulkonäkö vetoaa, niin sillä saa ison kasan muita virheitä anteeksi.

Siksi kaipaan takaisin aikaan, jolloin nettideittailussa kuvat olivat vielä poikkeus. 

Tässä myös rivien välissä yksi pointti, mikä monelta mieheltä jää tajuamatta.

Naiset osaavat tuoda itsensä esille itselleen edullisessa muodossa. Hyvä kuva imartelevassa kuvakulmassa.

Miehet taas räiskivät niitä toisille miehille tarkoitettuja vihaisia nenäkarvoja ja kännikuvia "ilmentämään huumoriaan" ja ovat ihan ihmeissään, kun naiset eivät innostu.

"Hyvä kuva imartelevassa kuvakulmassa" näkyy kyllä heti, kun tavataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaikkien markettojen ja mattien on täysin turhaa ja naurettavaa valittaa ja itkeä sitä jos tinderistä aiheutuu mielipahaa. Onko se joku yhteiskunnallinen pakko sinne mennä ja siellä olla ja itsensä tarjolle laittaa. No ei todellakaan ole. Joten tulkaapa nyt ulos sieltä tinderkuplastanne, ottakaa aivonne käyttöön ja jos seurustelusuhteen saaminen on ihmisarvonne mittari ja elämänlaadun tae, niin ehkä siihen löytyy muitakin keinoja.

tikahtuu nauruun

Vierailija
584/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan hirveän monessa naisen tekemässä Happy Pancaken profiilissa kerrotaan, että en vastaa kuvattomille. Asia on usein perusteltu sillä, että ulkonäöstähän ihminen ensin kiinnostuu. 

Lisäksi olen huomannut, että vain hoikat naiset laittavat itsestään kokovartalokuvia. Tukevat laittavat tiiviin kasvokuvan. Toisin sanoen naiset itsekin tunnistavat ulkonäön arvon.

Uskon että sekä miehet että naiset ovat tässä suhteessa äärimmäisen petollisia itselleen. He eivät suostu myöntämään sitä, että jos ulkonäkö vetoaa, niin sillä saa ison kasan muita virheitä anteeksi.

Siksi kaipaan takaisin aikaan, jolloin nettideittailussa kuvat olivat vielä poikkeus. 

Tässä myös rivien välissä yksi pointti, mikä monelta mieheltä jää tajuamatta.

Naiset osaavat tuoda itsensä esille itselleen edullisessa muodossa. Hyvä kuva imartelevassa kuvakulmassa.

Miehet taas räiskivät niitä toisille miehille tarkoitettuja vihaisia nenäkarvoja ja kännikuvia "ilmentämään huumoriaan" ja ovat ihan ihmeissään, kun naiset eivät innostu.

"Hyvä kuva imartelevassa kuvakulmassa" näkyy kyllä heti, kun tavataan.

Mutta sillä pääsee treffeille. Nenäkarvat täällä vinkuvat, kun eivät saa yhden ensimmäistä matchia.

Vierailija
585/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytön omasta mielestä tämä nykyajan ajatus siitä että se täydellinen kumppani on tuolla jossain ja se löytyy kun vaan jaksaa loputtomiin etsiä ja vaihtaa kumppania. Mielipuolinen näkökulma mielestäni jopa, kukaan ihminen ei ole täydellinen vaan olemme kaikki omalla tapaamme viallisia, mutta mikäpä minä olen muita arvostelemaan tehkööt mitä haluavat.

Ei se täydellinen tarkoita ihmistä, jossa ei ole mitään vikoja, vaan se tarkoittaa itselle sopivaa ihmistä, joka sen sopivuuden takia TUNTUU täydelliseltä.

Eli omaa viallisuutta ja epätäydellisyyttä loppujen lopuks juostaan karkuun?

Et ymmärtänyt. Täydelliseltä tuntuva kumppani on sellainen, jonka kanssa tuntuu, että hän on täysin samalla aaltopituudella, jonka kanssa ymmärretään toinen toista, jonka kanssa vetovoima ja kemia toimivat, ja jonka kanssa oleminen tuntuu hyvältä ja luontevalta. Eli toisin sanoen ihminen, jonka kohdalla tuntuu, että sopiva kumppani on juuri hän, eikä ole sellaista tunnetta, että voisihan se yhtä hyvin olla joku muukin.

Niin ja onko tuollaisia sitten muka oikeasti olemassa? No ei. Ja loppujen lopuksihan kyse on vaan aivokemiasta, rakkaus on lähinnä dopamiini/serotoniiniryöppy ei muuta.

Miksi ei olisi? Onko sinusta ihan mahdoton asia tuntea joku ihminen läheiseksi, samankaltaiseksi ja sellaiseksi, jonka kanssa voi jakaa ajatusmaailman, samanlaisen huumorintajun ja tulla hyvin toimeen? 

Tuollaisia hulluja rakkauksia tapahtuu lähinnä nuoruudessa ja silloinkin se on aika pitkälti aivokemian luomaa illuusiota. Ei aikuiset ihmiset ylensä enää rakastu niin palavasti että pystyisi katsomaan toista täysin ruusunpunaisten lasien läpi ja ne huonotkin vitsit tuntuisivat hyviltä ja tyhmätkin ajatukset tuntuisivat fiksuilta.

Et edelleenkään ymmärrä. Ne huonot vitsit tuntuvat hyviltä, jos oma huumorintaju on yhtä huonoa. Ja toisen tyhmät ajatukset tuntuvat fiksuilta, jos itse ajattelee samalla lailla. Ja sitten toisesta tulee se tunne, että "vihdoinkin joku tajuaa mun vitsejä, vihdoinkin joku tajuaa mun ajatuksia, kun kaikkien muiden mielestä ne ovat aina ihan tyhmiä". Ymmärrätkö? Tarkoitan sitä, että toinen on riittävän samankaltainen. Ei se tarkoita mitään ruusunpunaisten lasien läpi katsomista, vaan ihan aitoa kohtaamista ja yhteensopivuutta. Etkö ole koskaan kokenut sellaista?

Ja olet väärässä - kyllä aikuisetkin rakastuvat. Omat rakastumiseni ovat aikuisiällä olleet syvempiä ja voimakkaampia kuin nuoruudessa.

Vierailija
586/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keho mitä naiset arvostavat :D vähän kahvit tyrskähti.

Tänne kuva siitä kehosta jota arvostan koska olen nainen! Ei ole vielä tullut vastaan joten odotan innolla.

Kuka helvetti arvostaa jotain randomkehoa? Millainen ihminen tuollasia keksii?

Eli siis näissä kuvissa olevilla kahdella miehellä on samanlaiset mahdollisuudet naisiin, koska naisia ei kiinnosta miehen ulkonäkö ja kroppa ollenkaan?

https://c8.alamy.com/comp/2G50MMH/young-guy-with-athletic-body-getting-…

https://i.dailymail.co.uk/1s/2019/01/24/02/8870866-6621585-image-a-4_15…

Älä kaiva enää omaa kuoppaasi entistä syvemmäksi. Ei ole tervettä googlettaa miesten kuvia ja kysellä äitinsä ikäisiltä naisilta, mitä he heistä tykkäävät.

Jos oikeasti olette äitini ikäisiä, niin sitten ymmärrän. Siinä iässä ei varmaan seksikään enää niin kiinnosta.

Mutta joo, selvä. Naiset ovat puhuneet ja ulkonäöllä ei ole merkitystä. Tämä on hyvä tietää.

Luulitko että jokainen tässä keskustelussa on parikymppinen kuten nuo kaksi linkin miestä?

Oletko itse?

Ei tässä kysellä fossiileilta, vaan pariutumisikäisiltä. Noilla on ihan eri vaatimukset ja tarpeet. 

Vierailija
587/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä Tinder ole lähinnä niille, jotka etsivät enemmän yhden illan seuraa ja seksiseuraa? Ts. pikapanoja? Eivät varmaan kaikki niin tee, mutta osa, etenkin nuoremmista ihmisistä on siellä vain sillä ajatuksella, eli eivät etsi seuraa millään "tositarkoituksella". 

Mutta itse aiheeseen, eli nimenomaan siihen, kuinka pintaliitoiseksi ja toisista ihmisistä vain hetken huvia, tai hyväksikäyttämistä etsimiseksi tämä aika on mennyt. Tai sitten etsitään sellaista henkilöä, joka täyttää kaikki niin ulkonäkö, status, koulutus yms. korkeat vaatimukset. Sinänsä on ihan hyväkin, että pitää yllä jotakin rimaa ja ettei ihan mitä vaan kaduntallaajaa hyväksy. Mutta silti...

Nämä tällaiset tinderit sun muut on minusta lähinnä osoitus ihmisen ja ajan muuttumisesta entistä materialistisempaan, pinnallisempaan, itsensä tyrkyttämiseen, itsensä paljastamiseen (eli vähäpukeisena esiintymiseen) ja moraalittomampaan suuntaan. Ja seksin etsimiseen, seurauksista viisasasenteella. Arvoilla ei kovin paljon taida olla merkitystä ja väliä. Tai toisen ihmisen sisimmällä ja luonteenpiirteillä. Tai hyvillä ominaisuuksilla ja puolilla. Eikä etenkään sillä ns. kiltteydellä.

Vierailija
588/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne kuva siitä kehosta jota arvostan koska olen nainen! Ei ole vielä tullut vastaan joten odotan innolla.

Eli siis näissä kuvissa olevilla kahdella miehellä on samanlaiset mahdollisuudet naisiin, koska naisia ei kiinnosta miehen ulkonäkö ja kroppa ollenkaan?

Älä kaiva enää omaa kuoppaasi entistä syvemmäksi. Ei ole tervettä googlettaa miesten kuvia ja kysellä äitinsä ikäisiltä naisilta, mitä he heistä tykkäävät.

Jos oikeasti olette äitini ikäisiä, niin sitten ymmärrän. Siinä iässä ei varmaan seksikään enää niin kiinnosta.

Mutta joo, selvä. Naiset ovat puhuneet ja ulkonäöllä ei ole merkitystä. Tämä on hyvä tietää.

Luulitko että jokainen tässä keskustelussa on parikymppinen kuten nuo kaksi linkin miestä?

Oletko itse?

Ei tässä kysellä fossiileilta, vaan pariutumisikäisiltä. Noilla on ihan eri vaatimukset ja tarpeet. 

"Pariutumisikäiset" naiset ovat tähän, ja muuhunkin, aikaan päivästä ihan muualla kuin tällä palstalla.

Vierailija
589/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse?

Sinusta siis pariutumisikäiset on 20-vuotiaita?

Onko koko keskustelu sinun oaaltasi pyörinyt 30-vuotta itse aloituksen naista nuoremmissa?

Olisi kannattanut se heti ottaa esille.

Vierailija
590/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi kuvien linkkaaja itsekin tajuta olevansa vanha setämies joka linkkailee nuorten sällien kuvia keskustelupalstalle. Sen verran defenssit nyt päällä.

Vierailija
591/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ollut koskaan missään, tai yhdessäkään deittisovelluksessa. Ei tulisi mieleenkään tyrkyttää itseäni, tai esitellä itseäni puolialasti kaiken kansan nähtäville. Rohkeat tekee niin, hatunnosto sille, mutta itse en arvosta sellaista. Pidän sellaiseen sortumista vähän halpana ja oman itsensä aliarvostamisena.

Ja mitä olen vähänkään kuullut, että jos pitää etsiä jotakin "elämänsä kumppania ja rakkautta" netistä, ja tavata se 150 potentiaalista, tai oletettua kumppaniehdokasta, ja koskaan ei oikeasti tärppää, vaan tulee aina pettymyksiä, niin ei, ei ei missään nimessä! Puhumattakaan nyt siitä, että oikeasti siellä Tinderissäkin on saalistamassa näitä nuoria seksinnälkäisiä leijonia, jotka etsivät vain sitä yhtä ainoata asiaa.

Joten en koe jääneeni mistään paitsi, kun en ole koskaan edes harkinnut menemistä deittipalveluihin.

Vierailija
592/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tinder oli paikka löytää nimenomaan syvä parisuhde hyvin samanhenkisen ihmisen kanssa. Livenä ihastun liian helposti pelkkään ulkonäköön ja kemiaan, mistä on koitunut ongelmia myöhemmin suhteessa. Kuvaan ei voi ihastua, joten tinderissä oli mahdollista tutustua hieman toisen ajatuksiin jo ennen kuin on päässyt pää pökertymään. Olen erittäin onnellisessa suhteessa nyt ja ei ole haitannut, vaikka tavatessa menikin hieman ihastuksesta sekaisin.

Sovelluksessa svaippasin vain ne, joiden koko profiili herätti aitoa kiinnostusta (teksteineen) ja tapasin vain ne muutamat, joiden kanssa viestittelyssä tuntui erityisen hyvä ja luonteva yhteys. Se yksi sitten oli livenä muutenkin sytyttävä. Mutta jos kumppania lähtee shoppaamaan ostoslistan kanssa, ei mistään tule mitään.

Aika mielenkiintoinen näkökulma, että Tinder auttaa syvempiin suhteisiin. Vähän olen kateellinen sinulle, kun pystyt noin kevyesti liikkumaan parisuhteissa. 

En ole tuo, jolle vastasit, mjutta esim. silloin jos on itse joku marginaalisempi alakulttuurityyppi, ei välttämättä omissa työ- ja harrastuskuvioissa ole samanhenkistä ihmistä, jolloin voi olla, että etenkin maakunnissa asuvalle luontevin paikka etsiä oikeasti samanhenkistä ihmistä ja siten syvällisempää suhdetta olisi juuri joku deittiappi tai deittipalsta. Kaikille kun se "ihan mukana työkaveri" ei olisi sopivin kumppani eikä hänen kanssaan saisi toivomaansa suhdetta.

Miten nämä ihmiset ovat ennen löytäneet toisensa? Ja tuntuu siltä, että helpommin kuin nykyään? Minusta ei näytä ollenkaan siltä, että tinderit yms. olisivat helpottaneet kumppanin löytymistä. Ne vievät ihmisiltä tuhottomasti aikaa ja aiheuttavat tuhottomasti mielipahaa. Kaikki äpit käytössä ja silti kumppanittomia ihmisiä kasvavissa määrin. Jokin ei toimi.

90-luvulla esim. kirjeenvaihtoilmoitusten kautta. Tietenkään niissä ei etsitty kirjekaveria silloin, jos suhdetta haettiin. Ja olihan entisaikaan kaikenlaisia kontakti- ja seuranhakupalstoja myös.

Ihmiset liikkuivat ulkona ja tekivät asioita yhdessä, eivätkä jumittaneet sohvalla kännyköillään mm. selaamassa ihmisten postimyyntikuvastoja. 

Ja vetivät viinaa baarissa aivan törkeitä määriä. Suurin osa suhteista muodostui opiskelijabileissä tai baarissa. Kypsät miehet lähestyivät naisia live-elämässä. Oma isäni iski 90-luvun puolessa välissä vaimonsa T-Kaupan (Jonnet ei muista) kassalta. Pyysi vain treffeille kaupan työntekijän ja ovat edelleen naimisissa lähes 30 vuoden jälkeen.

Niinpä. Tai muuten vain opiskelijaporukoissa, yhteisissä illanvietoissa, riennoissa, ns. kartsalla hengaillessa. Nyt illalla pienempien kaupunkien kadut ovat tyhjiä. Missä nuoret tapaavat toisiaan, kasvokkain?

Minusta sellaiset olivat ahdistavia ja liian nopeita. En ole valmis kenenkään mukaan jostain illanvietosta, tarvitsen todellakin enemmän. Varsinkin ehdoton turn off jos alkoholi on ollut osa iltaa... Nykyaikaiset lähestymistavat ovat loistavia.

Vierailija
593/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole ollut koskaan missään, tai yhdessäkään deittisovelluksessa. Ei tulisi mieleenkään tyrkyttää itseäni, tai esitellä itseäni puolialasti kaiken kansan nähtäville. Rohkeat tekee niin, hatunnosto sille, mutta itse en arvosta sellaista. Pidän sellaiseen sortumista vähän halpana ja oman itsensä aliarvostamisena.

Ja mitä olen vähänkään kuullut, että jos pitää etsiä jotakin "elämänsä kumppania ja rakkautta" netistä, ja tavata se 150 potentiaalista, tai oletettua kumppaniehdokasta, ja koskaan ei oikeasti tärppää, vaan tulee aina pettymyksiä, niin ei, ei ei missään nimessä! Puhumattakaan nyt siitä, että oikeasti siellä Tinderissäkin on saalistamassa näitä nuoria seksinnälkäisiä leijonia, jotka etsivät vain sitä yhtä ainoata asiaa.

Joten en koe jääneeni mistään paitsi, kun en ole koskaan edes harkinnut menemistä deittipalveluihin.

Mutta se voi myös olla toisinpäin kuten itselläni. Nimenomaan on mahdollisuus jutella ja tutustua,valkata ne hyvät, ei tarvitse tavata 150 kun juttelun perusteella selviää ja valikoimaa on hyvin. Ei käy sillä tavalla kuin jostain bileistä tavatun kanssa, että kivaa on alkuun ja molempia kiinnostaa, mutta kun suhde syvenee, huomataan että hei meillä on ihan kivaa, mutta ei ole mitään yhteistä. M37v

Vierailija
594/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderit ja happypancaket ovat luoneet sen illuusion, että ideaalipartneri valitaan naaman perusteella postimyyntikuvastosta. Koska ihmisestä ei ole muutaman lauseen kirjoitusta enempää tietoa saatavilla niin tietysti ulkonäkö korostuu. Unohtuu se tosiasia, että parhaiten sitä pariutuu kaltaisensa kanssa niin luonteen kuin ulkonäön ja iänkin puolesta.

Monet taitavat katkeroitua siksi, kun se huomattavasti nuorempi instabeibe ei vastaakaan. Naisena olen törmännyt ilmiöön, missä yli 20 vuotta vanhemmat miehet yrittävät iskeä eikä siinä heidän mielestään ole mitään kummallista. Toinen ryhmä on nämä, joilla on ilmiselviä henkisiä haasteita (=*ittumainen luonne), jota eivät itse tunnista tai pysty myöntämään. 

Minusta olisi parasta kun kumpikin sukupuoli ottaisi lusikan kauniiseen käteen ja yrittäisi vain niitä omannäköisiään ihmisiä. Paranisi mahdollisuudet huomattavasti puolin ja toisin. 

Ei kenelläkään normaalijärkisellä ole sellaista illuusiota, että kumppanin valinta tehdään kuvan perusteella Tinderissä. Kuvan ja lyhyen tekstin perusteella tehdään vain se valinta, keistä haluaa tietää lisää päättääkseen, haluaako tavata. Tapaamisen tarkoitus on selvittää, halutaanko tutustua paremmin. Siitä, kun vasta selaillaan kuvia, on pitkä matka varsinaiseen parinvalintaan. 

Mutta siinä olet oikeassa, että kannattaa etsiä itsensä kanssa samankaltaista henkilöä.

Selitän tuota väittämääni vähän tarkemmin. Tässä voi olla vähän iästä riippuvaa vaihtelua, itse deittailin noin viisikymppisissä. Olen kyllä törmännyt miehiin, jotka kokevat, että kun ovat ekoille kahveille/treffeille päässeet niin se on sitten siinä, nyt pariudutaan ja sitten loukkaannutaan kovin, kun en haluakaan tavata toista kertaa. He kehuvat tavatessa ensisijaisesti ulkonäköä - olen kyllä ihan ok näköinen- ja tulee sellainen olo, ettei juuri muu kiinnostakaan. 

Yritän siis sanoa, että ensisijaisesti arvioidaan deittikumppanin ulkonäköä ja unohdetaan se, miltä itse näyttää. Onko suurinpiirtein samanoloinen vai ihan asteikon ääripäistä. Minä olen ollut huono arvioimaan kuvista miltä deitti näyttää, joten kaikenlaista hiihtäjää on tullut vastaan. 

Vierailija
595/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se voi myös olla toisinpäin kuten itselläni. Nimenomaan on mahdollisuus jutella ja tutustua,valkata ne hyvät, ei tarvitse tavata 150 kun juttelun perusteella selviää ja valikoimaa on hyvin. Ei käy sillä tavalla kuin jostain bileistä tavatun kanssa, että kivaa on alkuun ja molempia kiinnostaa, mutta kun suhde syvenee, huomataan että hei meillä on ihan kivaa, mutta ei ole mitään yhteistä. M37v

Tuo ei yllä vakuuta yhtään. Ne asiat, jotka voi näissä deittiapeissa tulee esille selviää luonnossakin viidessä minuutissa ja vähemmin vääristelyin. Loppu aika jää siihen oleelliseen eli kahden ihmisen väliseen vuorovaikutukseen, sen toimimiseen ja toimimattomuuteen.  Vähän säälittävää kuinka nuoret polvet joutuu pönkittämään itseään tällaisilla välineillä, eikä kyky kohdata toista ihmistä pääse kehittymään.

Työnhakemisessa modernin somen käytön vielä ymmärtää, mutta parisuhteen haussa se johtaa tällaisiin Sannan tapauksen kaltaisiin järjettömyyksiin, jossa ihmisistä tulee persoonatonta massaa. Ilman Tinder illuusiota, Sannakin olisi jo aikaa sitten hyvässä parisuhteessa.

Vierailija
596/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse?

Sinusta siis pariutumisikäiset on 20-vuotiaita?

Onko koko keskustelu sinun oaaltasi pyörinyt 30-vuotta itse aloituksen naista nuoremmissa?

Olisi kannattanut se heti ottaa esille.

Sanoinko niin? Mutta ei 59-vuotias nainen 99,9%:ssa tapauksista etsi miestä perheenperustamistarkoituksessa.

Vierailija
597/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tää sunkin juttus on.. uskottelet itsellesikin olevasi jotenkin syvällisesti naisista kiinnostunut? Käytännössä kerroit itsekin aiemmin harrastaneesi seksiä jo niin monen kanssa,että... Olet pelimies pahinta laatua. Annat ymmärtää jotain syvempää suhdetta, mutta oikeasti sun kanssa sellaista ei kukaan saa, vaan olet ihan sitoutumiskammoinen tai vähintään sitoutumishaluton. Sunlaisten takia naisille toi on raaka maailma. Sunlaiset laittaa naiset rakastumaan ja sitten vaihtaa seuraavaan.

Vierailija
598/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sannalla oli 8 vuoden aikana 160 treffitapaamista. Onko se paljon ja mitä muuta tästä voi päätellä? 

Hänellä oli pari pidempää suhdetta (2v ja 1v?), jolloin oletettavasti ei deittaillut eli viiden vuoden aikana oli 158 tapaamista. Tämä tarkoittaa siis n. 30 treffiä vuodessa.

Suuri osa on varmaan ollut kertaluonteisia, mutta osa on voinut estää kuukausiakin. Todennäköisesti Sannalla on siis ollut joku viritys päällä koko ajan. Jos oletetaan, että 1% Tindenmatcheistä johtaa tapaamiseen niin Sannalla on pitänyt olla niiden viiden vuoden aikana lähemmäs 16 000 mieskontaktia. Sanna on siis jo pieni julkkis.

Mistään seksihurjastelusta tuskin on ollut kyse. Jos oletetaan, että Sanna on mennyt sänkyyn joka neljännen deitin kanssa se tarkoittaisi n. 40 seksisuhdetta kaikkiaan eli siis 8 seksisuhdetta vuodessa. 

Varmaan Sanna on kuitenkin edelleen sieltä aktiivisimmasta päästä naisia. Kaikki yksinhuoltajanaiset ei yllä näille luvuille,

Mitä nyt ole vähän näitä deittisaitteja kahlannut niin siellä samat naamat tuntuvat pysyvä tosi pitkäänkin. Vuodessa näillä saiteilla käy varmaan jopa satojatuhansia kävijöitä niin on aika selvää, että monista naisista on tullut deittijulkkisia, jotka tunnistaisi livenäkin. Tosin itsellä ei näitä ole tosielämässä (vielä!) tullut yhtään vastaan. Baarissa tämä olisi hyvä jäänsärkijä jutustelulle. Miten flaksi käy?

Tuo Happypancake on tästä hyvä esimerkki. Siellä voi olla viisi vuottakin vanhoja kuvia, jotka tulevat aina vain esille uusille hakijoille. Aika ihmeellistä, että naiset joko leväperäisyyttään tai tietoisesti haluavat levittää kuvia itsestään jopa sadoille tuhansille miehille. Kansainvälisellä puolella seuraajien määrä voi nousta miljooniin.

Vierailija
599/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma on myös siinä että monet naiset on "james bondin kesyttäjänä" liikkeellä!!!. Eli luullaan että Jamesbondin voi kesyttää... no kun ei voi millään. loppujen lopuksi päädytään ainoastaan seksileluksi...

Vierailija
600/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä elin sen ajan enkä keksi yhtään syytä, miksi kaipaisin sitä takaisin. Monilla treffeillä tuli käytyä enkä muista että kertaakaan kuvattomuus olisi johtanut millään tavalla parempiin tuloksiin kuin jos toisesta oli jo nähnyt kuvan.

Hyvä kompromissi on se että kirjoitellaan parisen viikkoa tai jotain JA lähetetään kuva.

Tinder pyörii liikaa kuvien varassa ja houkuttelee tietynlaista porukkaa, myös vedättäjiä.

Joku saisi kertoa millaista meininki on kristillisellä Valo- deittisivustolla. Onko siistimpää käytöstä?