Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Deittailumaailma on muuttunut yhä rumemmaksi (HS)

Vierailija
24.05.2022 |

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008808208.html

Valitettavasti maksumuurin takana. Artikkeli kertoo 47-vuotiaasta lääkäristä, joka esiintyy jutussa nimellä Sanna. Hän on ahkera Tinderin käyttäjä ja on tavannut treffipalvelujen kautta noin 160 miestä. Tinder Goldin lisäksi kokeillut mm. Happy Pancakea.

Ensimmäinen pettymys tulee usein tavatessa livenä:

"Viestittelyn perusteella mukavalta vaikuttanut henkilökin saattaa osoittautua ensitreffeillä todelliseksi törpöksi."

Toinen on ghostatuksi tuleminen. Sanna itse ei haluaisi alentua ghostaamaan, mutta hänellä on kännykässään sovellus, jolla hänelle "tulee puhelu" aina tunnin kuluttua tapaamisen alkamisesta. Silloin saan joka tapauksessa tavallaan jonkinnäköisen tauon siihen hommaan. Ja jos haluan, niin voin puhelun jälkeen sanoa, että nyt minun on pakko lähteä. Ja joskus hänkin ghostaa.

Ghostaamisen syy on usein se, että ihminen on ihan erilainen kuin profiilissa.

"Kuvat voivat olla niin vanhoja, että niiden ottamisen jälkeen seuralaiselle on esimerkiksi kertynyt kymmeniä kiloja lisää painoa. Se ei sinällään Sannaa häiritse, mutta häntä ihmetyttää, eikö epärehellisyyden väistämätön paljastuminen hetkauta kyseisiä ihmisiä." Osa valehtelee ikänsä. Sannakin on käynyt treffeillä miehen kanssa, joka esitti olevansa 50 mutta olikin 70. Toisaalta nuoret miehet valehtelevat ikänsä vanhemmiksi päästäkseen harrastamaan seksiä itseään vanhemman naisen kanssa.

Lisäksi Tinderissä tulee vastaan tuttuja varattuja miehiä.

Artikkelin lopussa kerrotaan, kuinka Sannalla oli äskettäin tunne, että nyt näyttää lupaavalta, ja Sanna kävi jo miehen kanssa useammilla treffeillä. Sitten kävi ilmi ettei mies ollutkaan muuttanut erilleen vaimostaan.

Kommentit (1481)

Vierailija
561/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin tuli 40 naisella vastaan profiili, jossa sanoi, että en halua vakavaa suhdetta, mutta en kuitenkaan pelkkää seksiä etsi. Ei ainakaan mua houkuttele tuollainen epämääräisyys. Eli tässä ei saisi parisuhdetta, mutta ne parisuhteen huonot puolet. Eli jotain hengailuseuraa, jossa on mahdollisesti seksiä?  

Käytännössä varmaan niin. Kevytsuhdetta, jossa vietetään mukavaa aikaa yhdessä ja harrastetaan myös seksiä, mutta ei mietitä yhdessä asumista, suunnitella tulevaisuutta yhdessä, perusteta perhettä tai yhteistaloutta, esitellä kumppania sukulaisille (ystäville kyllä voi). Tämäntyyppinen sopii joihinkin elämäntilanteisiin, esim. jos molemmilla on lapsia ja paljon muutakin puuhaa omassa elämässään. Toki joidenkin syynä voi olla myös sitoutumiskammo tms.

Mutta ei tuollaisista ilmoituksista kannata hermostua. Swaippaat vasemmalle, kun ei ole sinun juttusi. He kertovat rehellisesti ja suoraan ilmoituksessa mitä hakevat eli eivät huijaa ketään. Se on suoraselkäistä toimintaa. Kuten sekin, että sinä swaippaat heidän vasemmalle, koska haet sitoutuneempaa ja vakavampaa suhdetta. Molemmat suhdetyypit ovat ihan ok, kunhan molemmat osapuolet ovat asiasta samaa mieltä. Ei noiden naisten tarkoitus olekaan houkutella ilmoituksellaan sinun kaltaisiasi miehiä, vaan sellaisia, jotka myös haluavat kevytsuhteen.

Vierailija
562/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytön omasta mielestä tämä nykyajan ajatus siitä että se täydellinen kumppani on tuolla jossain ja se löytyy kun vaan jaksaa loputtomiin etsiä ja vaihtaa kumppania. Mielipuolinen näkökulma mielestäni jopa, kukaan ihminen ei ole täydellinen vaan olemme kaikki omalla tapaamme viallisia, mutta mikäpä minä olen muita arvostelemaan tehkööt mitä haluavat.

Ei se täydellinen tarkoita ihmistä, jossa ei ole mitään vikoja, vaan se tarkoittaa itselle sopivaa ihmistä, joka sen sopivuuden takia TUNTUU täydelliseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytön omasta mielestä tämä nykyajan ajatus siitä että se täydellinen kumppani on tuolla jossain ja se löytyy kun vaan jaksaa loputtomiin etsiä ja vaihtaa kumppania. Mielipuolinen näkökulma mielestäni jopa, kukaan ihminen ei ole täydellinen vaan olemme kaikki omalla tapaamme viallisia, mutta mikäpä minä olen muita arvostelemaan tehkööt mitä haluavat.

Ei se täydellinen tarkoita ihmistä, jossa ei ole mitään vikoja, vaan se tarkoittaa itselle sopivaa ihmistä, joka sen sopivuuden takia TUNTUU täydelliseltä.

Eli omaa viallisuutta ja epätäydellisyyttä loppujen lopuks juostaan karkuun?

Vierailija
564/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannalla oli 8 vuoden aikana 160 treffitapaamista. Onko se paljon ja mitä muuta tästä voi päätellä? 

Hänellä oli pari pidempää suhdetta (2v ja 1v?), jolloin oletettavasti ei deittaillut eli viiden vuoden aikana oli 158 tapaamista. Tämä tarkoittaa siis n. 30 treffiä vuodessa.

Suuri osa on varmaan ollut kertaluonteisia, mutta osa on voinut estää kuukausiakin. Todennäköisesti Sannalla on siis ollut joku viritys päällä koko ajan. Jos oletetaan, että 1% Tindenmatcheistä johtaa tapaamiseen niin Sannalla on pitänyt olla niiden viiden vuoden aikana lähemmäs 16 000 mieskontaktia. Sanna on siis jo pieni julkkis.

Mistään seksihurjastelusta tuskin on ollut kyse. Jos oletetaan, että Sanna on mennyt sänkyyn joka neljännen deitin kanssa se tarkoittaisi n. 40 seksisuhdetta kaikkiaan eli siis 8 seksisuhdetta vuodessa. 

Varmaan Sanna on kuitenkin edelleen sieltä aktiivisimmasta päästä naisia. Kaikki yksinhuoltajanaiset ei yllä näille luvuille,

Vierailija
565/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderit ja happypancaket ovat luoneet sen illuusion, että ideaalipartneri valitaan naaman perusteella postimyyntikuvastosta. Koska ihmisestä ei ole muutaman lauseen kirjoitusta enempää tietoa saatavilla niin tietysti ulkonäkö korostuu. Unohtuu se tosiasia, että parhaiten sitä pariutuu kaltaisensa kanssa niin luonteen kuin ulkonäön ja iänkin puolesta.

Monet taitavat katkeroitua siksi, kun se huomattavasti nuorempi instabeibe ei vastaakaan. Naisena olen törmännyt ilmiöön, missä yli 20 vuotta vanhemmat miehet yrittävät iskeä eikä siinä heidän mielestään ole mitään kummallista. Toinen ryhmä on nämä, joilla on ilmiselviä henkisiä haasteita (=*ittumainen luonne), jota eivät itse tunnista tai pysty myöntämään. 

Minusta olisi parasta kun kumpikin sukupuoli ottaisi lusikan kauniiseen käteen ja yrittäisi vain niitä omannäköisiään ihmisiä. Paranisi mahdollisuudet huomattavasti puolin ja toisin. 

Vierailija
566/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin tuli 40 naisella vastaan profiili, jossa sanoi, että en halua vakavaa suhdetta, mutta en kuitenkaan pelkkää seksiä etsi. Ei ainakaan mua houkuttele tuollainen epämääräisyys. Eli tässä ei saisi parisuhdetta, mutta ne parisuhteen huonot puolet. Eli jotain hengailuseuraa, jossa on mahdollisesti seksiä?  

Voi, kun mätsäisi edes kerran elämässään juuri tuollaisen profiilin kanssa. Tai edes näkisi tuollaisen tekstin jollain naisella. Kuulostaa juuri siltä, mitä itse haluan.

Vierailija
567/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärtänyt. Täydelliseltä tuntuva kumppani on sellainen, jonka kanssa tuntuu, että hän on täysin samalla aaltopituudella, jonka kanssa ymmärretään toinen toista, jonka kanssa vetovoima ja kemia toimivat, ja jonka kanssa oleminen tuntuu hyvältä ja luontevalta. Eli toisin sanoen ihminen, jonka kohdalla tuntuu, että sopiva kumppani on juuri hän, eikä ole sellaista tunnetta, että voisihan se yhtä hyvin olla joku muukin.

Vierailija
568/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keho mitä naiset arvostavat :D vähän kahvit tyrskähti.

Tänne kuva siitä kehosta jota arvostan koska olen nainen! Ei ole vielä tullut vastaan joten odotan innolla.

Kuka helvetti arvostaa jotain randomkehoa? Millainen ihminen tuollasia keksii?

Eli siis näissä kuvissa olevilla kahdella miehellä on samanlaiset mahdollisuudet naisiin, koska naisia ei kiinnosta miehen ulkonäkö ja kroppa ollenkaan?

https://c8.alamy.com/comp/2G50MMH/young-guy-with-athletic-body-getting-…

https://i.dailymail.co.uk/1s/2019/01/24/02/8870866-6621585-image-a-4_15…

Älä kaiva enää omaa kuoppaasi entistä syvemmäksi. Ei ole tervettä googlettaa miesten kuvia ja kysellä äitinsä ikäisiltä naisilta, mitä he heistä tykkäävät.

Jos oikeasti olette äitini ikäisiä, niin sitten ymmärrän. Siinä iässä ei varmaan seksikään enää niin kiinnosta.

Mutta joo, selvä. Naiset ovat puhuneet ja ulkonäöllä ei ole merkitystä. Tämä on hyvä tietää.

Kuinkahan monta kertaa olen jo vastannut, että ulkonäöllä on tottakai merkitystä. Ja kyllä, olemme todennäköisesti äitisi ikäisiä tai vielä vanhempia. Ja kyllä, seksi kiinnostaa edelleen erittäin paljon.

N59

Vierailija
569/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderit ja happypancaket ovat luoneet sen illuusion, että ideaalipartneri valitaan naaman perusteella postimyyntikuvastosta. Koska ihmisestä ei ole muutaman lauseen kirjoitusta enempää tietoa saatavilla niin tietysti ulkonäkö korostuu. Unohtuu se tosiasia, että parhaiten sitä pariutuu kaltaisensa kanssa niin luonteen kuin ulkonäön ja iänkin puolesta.

Monet taitavat katkeroitua siksi, kun se huomattavasti nuorempi instabeibe ei vastaakaan. Naisena olen törmännyt ilmiöön, missä yli 20 vuotta vanhemmat miehet yrittävät iskeä eikä siinä heidän mielestään ole mitään kummallista. Toinen ryhmä on nämä, joilla on ilmiselviä henkisiä haasteita (=*ittumainen luonne), jota eivät itse tunnista tai pysty myöntämään. 

Minusta olisi parasta kun kumpikin sukupuoli ottaisi lusikan kauniiseen käteen ja yrittäisi vain niitä omannäköisiään ihmisiä. Paranisi mahdollisuudet huomattavasti puolin ja toisin. 

Enpä tiedä. Parempi kun ihmiset ei yrittäs pariutua minkään tindereiden sun muiden kautta ollenkaan.

Vierailija
570/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärtänyt. Täydelliseltä tuntuva kumppani on sellainen, jonka kanssa tuntuu, että hän on täysin samalla aaltopituudella, jonka kanssa ymmärretään toinen toista, jonka kanssa vetovoima ja kemia toimivat, ja jonka kanssa oleminen tuntuu hyvältä ja luontevalta. Eli toisin sanoen ihminen, jonka kohdalla tuntuu, että sopiva kumppani on juuri hän, eikä ole sellaista tunnetta, että voisihan se yhtä hyvin olla joku muukin.

Niin ja onko tuollaisia sitten muka oikeasti olemassa? No ei. Ja loppujen lopuksihan kyse on vaan aivokemiasta, rakkaus on lähinnä dopamiini/serotoniiniryöppy ei muuta.

Vierailija
571/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne kuva siitä kehosta jota arvostan koska olen nainen! Ei ole vielä tullut vastaan joten odotan innolla.

Eli siis näissä kuvissa olevilla kahdella miehellä on samanlaiset mahdollisuudet naisiin, koska naisia ei kiinnosta miehen ulkonäkö ja kroppa ollenkaan?

Älä kaiva enää omaa kuoppaasi entistä syvemmäksi. Ei ole tervettä googlettaa miesten kuvia ja kysellä äitinsä ikäisiltä naisilta, mitä he heistä tykkäävät.

Jos oikeasti olette äitini ikäisiä, niin sitten ymmärrän. Siinä iässä ei varmaan seksikään enää niin kiinnosta.

Mutta joo, selvä. Naiset ovat puhuneet ja ulkonäöllä ei ole merkitystä. Tämä on hyvä tietää.

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
572/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monta kertaa olen jo vastannut, että ulkonäöllä on tottakai merkitystä. Ja kyllä, olemme todennäköisesti äitisi ikäisiä tai vielä vanhempia. Ja kyllä, seksi kiinnostaa edelleen erittäin paljon.

N59

Vastahan sinä olit miehesi kanssa eri aikaan saunassa ja keskityitte syömään kiuasmakkaraa ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
573/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenelläkään normaalijärkisellä ole sellaista illuusiota, että kumppanin valinta tehdään kuvan perusteella Tinderissä. Kuvan ja lyhyen tekstin perusteella tehdään vain se valinta, keistä haluaa tietää lisää päättääkseen, haluaako tavata. Tapaamisen tarkoitus on selvittää, halutaanko tutustua paremmin. Siitä, kun vasta selaillaan kuvia, on pitkä matka varsinaiseen parinvalintaan. 

Mutta siinä olet oikeassa, että kannattaa etsiä itsensä kanssa samankaltaista henkilöä.

Vierailija
574/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja onko tuollaisia sitten muka oikeasti olemassa? No ei. Ja loppujen lopuksihan kyse on vaan aivokemiasta, rakkaus on lähinnä dopamiini/serotoniiniryöppy ei muuta.

Miksi ei olisi? Onko sinusta ihan mahdoton asia tuntea joku ihminen läheiseksi, samankaltaiseksi ja sellaiseksi, jonka kanssa voi jakaa ajatusmaailman, samanlaisen huumorintajun ja tulla hyvin toimeen? 

Vierailija
575/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun päähäsi ei mahdu mitään muuta kuin ulkonäkö sitä, ulkonäkö tätä.

Aivan hirveän monessa naisen tekemässä Happy Pancaken profiilissa kerrotaan, että en vastaa kuvattomille. Asia on usein perusteltu sillä, että ulkonäöstähän ihminen ensin kiinnostuu. 

En oikein usko, että ulkonäöstä kiinnostuminen on yksinomaan miesten juttu.

Lisäksi olen huomannut, että vain hoikat naiset laittavat itsestään kokovartalokuvia. Tukevat laittavat tiiviin kasvokuvan. Toisin sanoen naiset itsekin tunnistavat ulkonäön arvon.

Uskon että sekä miehet että naiset ovat tässä suhteessa äärimmäisen petollisia itselleen. He eivät suostu myöntämään sitä, että jos ulkonäkö vetoaa, niin sillä saa ison kasan muita virheitä anteeksi.

Siksi kaipaan takaisin aikaan, jolloin nettideittailussa kuvat olivat vielä poikkeus. 

Tässä myös rivien välissä yksi pointti, mikä monelta mieheltä jää tajuamatta.

Naiset osaavat tuoda itsensä esille itselleen edullisessa muodossa. Hyvä kuva imartelevassa kuvakulmassa.

Miehet taas räiskivät niitä toisille miehille tarkoitettuja vihaisia nenäkarvoja ja kännikuvia "ilmentämään huumoriaan" ja ovat ihan ihmeissään, kun naiset eivät innostu.

Vierailija
576/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannalla oli 8 vuoden aikana 160 treffitapaamista. Onko se paljon ja mitä muuta tästä voi päätellä? 

Hänellä oli pari pidempää suhdetta (2v ja 1v?), jolloin oletettavasti ei deittaillut eli viiden vuoden aikana oli 158 tapaamista. Tämä tarkoittaa siis n. 30 treffiä vuodessa.

Suuri osa on varmaan ollut kertaluonteisia, mutta osa on voinut estää kuukausiakin. Todennäköisesti Sannalla on siis ollut joku viritys päällä koko ajan. Jos oletetaan, että 1% Tindenmatcheistä johtaa tapaamiseen niin Sannalla on pitänyt olla niiden viiden vuoden aikana lähemmäs 16 000 mieskontaktia. Sanna on siis jo pieni julkkis.

Mistään seksihurjastelusta tuskin on ollut kyse. Jos oletetaan, että Sanna on mennyt sänkyyn joka neljännen deitin kanssa se tarkoittaisi n. 40 seksisuhdetta kaikkiaan eli siis 8 seksisuhdetta vuodessa. 

Varmaan Sanna on kuitenkin edelleen sieltä aktiivisimmasta päästä naisia. Kaikki yksinhuoltajanaiset ei yllä näille luvuille,

Mitä nyt ole vähän näitä deittisaitteja kahlannut niin siellä samat naamat tuntuvat pysyvä tosi pitkäänkin. Vuodessa näillä saiteilla käy varmaan jopa satojatuhansia kävijöitä niin on aika selvää, että monista naisista on tullut deittijulkkisia, jotka tunnistaisi livenäkin. Tosin itsellä ei näitä ole tosielämässä (vielä!) tullut yhtään vastaan. Baarissa tämä olisi hyvä jäänsärkijä jutustelulle. Miten flaksi käy?

Vierailija
577/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi? Onko sinusta ihan mahdoton asia tuntea joku ihminen läheiseksi, samankaltaiseksi ja sellaiseksi, jonka kanssa voi jakaa ajatusmaailman, samanlaisen huumorintajun ja tulla hyvin toimeen? 

Tuollaisia hulluja rakkauksia tapahtuu lähinnä nuoruudessa ja silloinkin se on aika pitkälti aivokemian luomaa illuusiota. Ei aikuiset ihmiset ylensä enää rakastu niin palavasti että pystyisi katsomaan toista täysin ruusunpunaisten lasien läpi ja ne huonotkin vitsit tuntuisivat hyviltä ja tyhmätkin ajatukset tuntuisivat fiksuilta.

Vierailija
578/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nämä luvut ole täysin poikkeuksellisia minusta. Olen itse omin silmin nähnyt, kuinka tavallinen yyhoo vetäisi neljätuhatta tykkäystä ekan viikon aikana. Tosiaan ei ole kyse edes mistään Marbella Mirkusta vaan ihan tuikitavallinen ihminen. Niitä tulee sen jälkeen ehkä sata viikkossa lisää. Nämä numerot ovat sellaisia, että jokainen voi miettiä, millaista treffiseuraa valikoituu, ja minkälaisia ongelmia kohtaa, kun karkkikaupassa yrittää saada parisuhteeseen sieltä top kympistä.

Naiset ei vaan tajua tätä koskaan. "Won't settle!" Ne kuvittelee, että jos ne on jalat pystyssä selällään, että se on heidän parisuhteensa seuraava mittari. :D "Tämän minä haluan."

Et saa! :D

Vierailija
579/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä sekoittaa rakkautta ja himoa

Vierailija
580/1481 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulitko että jokainen tässä keskustelussa on parikymppinen kuten nuo kaksi linkin miestä?

Oletko itse?