En jaksa enää kiinnostua muiden asioista. Mutta surettaa, kun menetän siksi kaikki läheiseni
Olen uupunut, ollut jo pitkään rankka elämäntilanne. Jotenkin mun koppa on täynnä ja vuotaa koko ajan yli, ihan oman elämän ikävien tai väsyttävien asioiden takia. Välitän paljon läheisistäni ja ystävistäni ja he ovat minulle todella tärkeitä, mutta en vain enää jaksa kiinnostua heidän asioista enkä jaksa raahautua hankaliin aikoihin hankalissa paikoissa oleviin tapaamisiin. Toivon koko ajan ettei kukaan vain vaikkapa keksisi juhlia synttäreitä, koska en jaksa mennä paikalle enkä jaksa jutustella kenenkään kanssa. En jaksa kuunnella vuodatusta kuulumisista edes puhelimessa.
Ihan oikeutetusti läheiseni ovat minulle loukkaantuneet. Suren joka päivä sitä, että uupumukseni takia menetän läheiseni. En silti pysty tämän enempään, eikä kukaan heistä ymmärrä tilannetta. Kun kerron että en vain jaksa saapua paikalle tapaamiseen, niin vastaus on loukkaantunut kommentti siitä, että eihän kukaan noin pitkään noin väsynyt voi olla.
Vertaistukea olisi hieno täältä löytää.
Kommentit (23)
Samanlaista minullakin, taustalla työuupumus.
Täältä(kin) vertaistukea ja virtuaalihali sinulle, AP. Koitan juuri itse keksiä tekosyytä, ettei tarvitsisi mennä häihin. Oltiin nuorena ihan erottamattomat, nykyään olen kuin varjo entisestä ja häissä ollaan perinteisesti iloisia... Itse en kykene.