Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marvik!

18.08.2008 |

Hei!

Alotin nyt uuden pinon.. Toki muistan sinut, piti silloin yhtenä päivänä jo kirjoittaa sullekin mutta anoppi tuli just kylään..

Aina välillä käyn tällä puolella kurkkaamassa, pikkukakkonen ei vielä ole suunnitelmissa. Tai siis kuume on kova, mutta kun tuo poika meinas syntyä keskosena, niin pelottaa että jos taas olis sama homma, olis aika hankala olla vuodelevossa tuon ikiliikkujan kanssa :) Mutta joulukuulle ajateltiin koittaa saada suunnitteluaikaa vl:n. Meillähän ei saatu mitään pakkaseen, joten alusta alkaa hoito. Toisaalta mietittiin että halvemmaksi tulis julkisella puolella, mutta ei jaksais jonottaa, enkä tiedä tekiskö ne siellä samalla kaavalla millä onnistuttiin. Eiköhän ne rahat jostain kasaan revitä. Mä jään hoitovapaalle ainakin siihen asti kun poika täyttää 2. Ihannehan tietysti olis jos vois sitten jatkaa mammalomalla, mutta elämähän ei aina mee niinkuin haluis..

Toivottavasti teidän pakkasukot tai -akat selviäis sulatuksesta ja pääsisitte siirtoon eikä tarttis rankkaa hoitoo alkaa alusta. Musta tosin tuntuu että seuraava hoito on henkisesti vähemmän rankka, kun yksi lapsi jo on. Vaikka hartaasti toivonkin ettei tuo muru jäis ainoaksi!!

Mukavaa kesän jatkoa teillekin, ja ehkä vielä törmäillään täällä!!

-Mingu

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa oon yrittäny tulla hyvällä ajalla tänne kirjottamaan ja sit nää hemmetin sivut ei toimi! Nyt ei taas paljo oo aikaa, mutta toistaseks näyttää toimivan..

Hienoa että Marvikin pienellä oli kaikki niin kuin pitääkin ultrassa! Meilläkin olis saanu sen veriseulan, mutta kuulin että keinoalkuisissa raskauksissa voi helpommin antaa poikkeavan vastauksen vaikka kaikki on ihan hyvin, niin ei sitten otettu sitä.

Joko teillä on eppuliinis yöheräilyt helpottanu? Meilläkin saa välillä käydä poikaa kippaamassa makuulleen kun nousee unissaan seisomaan sängyssä, mutta ei onneks edes joka yö.

Mulla oli eilen kontrolli gynenpolilla noiden vuotohäiriöiden ja kohdunlimakalvon paksuuden vuoksi. Lääkäri sitten kysyi että miks mulle tehtiinkään ivf ja sanoin että pco:n vuoksi kun muukaan ei auttanu. Nyt sitten diagnoosi olikin että pco:ta ei enää ole vaan molemmat munasarjat on täysin normaalit. Sanoi että tällä hetkellä ei näyttäisi olevan mitään estettä miksen voisi tulla normaalisti raskaaksi. Sanoi myös että raskaus on toiminut tässä hoitona ja että usein käy niin että ensimmäinen lapsi saa alkunsa avustettuna ja seuraava tuleekin ihan luomuna (tämän olen kuullut niiiin monta kertaa ennenkin..)Kirjoitti terolutit hillitsemään kohdunlimakalvon kasvua e-pillereitten sijaan. Ja sanoi että 6kk voi yrittää luomusti raskautua, jos ei tärppää niin sitten ivf. Ajateltiin nyt miehen kanssa että syön noita e-pillereitä vielä muutaman kuukauden, ennen kuin aloitetaan yritys. Itse en kyllä usko pätkääkään luomuraskauteen, mutta säästäishän siinä rahaa melkoisesti.. Nyt on jotenkin aika pöllähtänyt olo kun on asennoitunut siihen elämän aikataulutukseen hoitojen mukaan ja nyt yhtäkkiä pitäiskin alkaa seksiä harrastaan lapsen saadakseen :p Ja kuinka sitä pystyy pitään pään kylmänä ja olla elättelemättä liian suuria toiveita.. ?:|

Nyt pitää mennä laittaan poikaa unille. Toivottavasti tää lähettää tän..

-mingu

Vierailija
22/27 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nyt olis mahdollisuus päikkäreihin kun mun isä lähti Maijan kanssa ulkoileen, mutta täällä mä vaan kirjottelen! Maijalle alkanu hampaita tuleen ja sit se mun opinnäytetyö valvottaa, jää noi yöunet melko lyhkäsiksi nykyään... Muuten yöheräilyt kyllä on helpottanut, on noilla kiinteillä ruuilla melkoinen vaikutus =)

Ja loistavaa mingu!!! Ootte todella hienoja uutisia saanut! Mä todella toivon, että säästytte hoitohelvetiltä jatkossa ja luomuna plussaisi =)

mutta nyt päikkäreille...=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti on päikkäreillä niin pääsin vaihteeksi tänne kirjottelemaan. Meillä ollaan päästy tissittämisestä lähes kokonaan eroon. Melkoinen taistelu pullon kanssa sitten käytiinkin kun ei millään meinannut huolia... Yöt menee jo ihan ok, yhdellä heräämisellä. Yötissi jo lopetettiin mutta sitten tuli mahatauti niin oli pakko öisinkin antaa maitoa, tosin pullosta mutta kuitenkin.

Väestöliittoon on aika helmikuun alkuun hoidon suunnitteluun =) Meinattiin, että josko huhtikuun huitteille sais hoidon, silloin olis jo rahaakin moiseen. Mutta ai että kun alkoi jännittämään jo tämä suunnitteluaikakin. Ja tietty ihan innoissaan olen... Ei sais näin intoilla, tulee vaan pettymystä kovin kun liikoja luulee...

Mutta mites marvik raskaus etenee? Ja mitenkä oot jaksellu? Ja mingu, mites teillä toisen vaavin kanssa? Joko on luomuyritys alkanut? Kuulumisia muutenkin odotellessa =)

Vierailija
24/27 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kävin kurkkaamassa ja täällähän olikin uusia kuulumisia!

Meillä on nyt tämä kierto ollut eka "yrityskierto", tosin olen suunnannut ajatukset jo toukokuuhun, silloin on tarkoitus koittaa saada aika väestöliittoon. En yhtään usko siihen mahdollisuuteen, että meille lapsi saataisiin luomusti.. TOSIN, nyt mulla on menkat viikon myöhässä ja muutaman päivän on ollu kauheeta pahoinvointia, johon syöminen auttaa hetkeks.. Ihan samanlaista oli alkuraskaudessa viimeksi. Kuitenkin testi näytti aamulla negaa :( Aika julmaa pilaa mun mielestä.. Tässä nyt sitten mietin että tehdäkö uusi testi muutaman päivän päästä vai soittaako lääkäriaikaa että pääsee taas valittamaan puuttuvia menkkoja. Kuitenkin mä syön terolutia että kierto pysyis säännöllisenä.. No ehkä vielä muutaman päivän odottelen josko ne alkais.. Viimeks testi näytti positiivista jo muutamaa päivää ennen virallista testipäivää.

Teillähän on eppuliinis jännät ajat käsillä! Ja tiedän hyvin tuon tunteen kun kutkuttelee jännityksestä jo valmiiksi vaikka kuinka koittaisi pitää pään kylmänä.. Onnea kovasti hoitoon ja toivotaan parasta mahdollista tulosta :)

Äh, nyt poika kuuluu heräävän, täytyy mennä..

-mingu

Vierailija
25/27 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tulin tänne kurkkimaan ja tehän olettekin ehtineet kirjoitella tänne :o)

Kiitos kysymästä, Eppuliinis, täällä voidaan paksusti. Raskausviikkoja on jo 27 ja kahden kuukauden päästä jään äippälomalle. Verrattuna ensimmäiseen raskauteen aika on mennyt hujahtamalla, itsekin välillä unohtaa millä viikoilla mennään.

Meidän neiti aloitti eilen tarhailun. Jännä paikka meille vanhemmille, tyttö kylläkin on niin reipas ja luottavainen, että uskon kyllä hyvin viellä pärjäävän.

Teillähän on molemmilla jännät ajat edessä. Mahtavaa kuulla että Mingulla on mahdollisuus luomuraskauteen! Ja älähän nyt menetä toivoasti, muista että täällä kirjoittaa henkilö, jolle sanoi lääkäri: "Teidän hoitohistorianne huomioon ottaen tämä luomuraskaus on pieni ihme!"

Nyt pitää lähteä hakemaan neitiä hoidosta. Mukava oli kuulla teistä, laitan taasen viestiä kun on vähemmän kiirettä.

Aurinkoista kevättalven jatkoa!

-marvik-

Vierailija
26/27 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muistatko minua enää, mutta samaan aikaan odoteltiin esikoisiamme, sinä loka- ja minä marrasmasuissa..:) Kilppariarvojen kanssa painittiin aikoinaan.

Nyt minäkin palasin palstalle, kun kakkosen yritys alkaa hiljalleen olla ajankohtaista. Nimesi otsikossa pongattuani oli pakko kurkata ketjua ja mitäs mitäs mitäs.. Onneksi olkoon ihan hirmuisesti luomuraskaudesta!!! Aivan ihanaa!!! Meillä neidin vauva-aika oli melko vaativaa, mutta nyt arki rullaa tosi mukavasti ja vauvakuume nostaa päätään..;) Aika näyttää miten meillä käy, toivottavasti yhtä hyvin kuin teillä!

Onnea vielä kerran ja ihanaa loppuraskautta!!

-Tuittu ja neitokainen 1v3+kk-

Vierailija
27/27 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sinusta! Muistan sinut kyllä :o)

Vai että kakkonen on suunnitelmissa... Meilläkin oli tarkoitus viime syksynä aloittaa kakkosen yritys PAS-siirrolla ja suunnittelukäynnin yhteydessä lääkäri silloin bongasi kypsyvän munasolun. Joten ihan lääkärin määräyksestä luomupupuiltiin juuri tiettyinä päivinä ja tulos tosiaan köllii nyt masussa.

Tuuria tässä oli mukana, munasolu oli oikeassa munasarjassa, vasen on tukossa ja munasolun laatu oli poikkeuksellisesti hyvä kun aiemmin oikealta punktoidut eivät ole lähteneet jakautumaan. Lääkäri uskoi että kilpirauhaslääkityksellä oli vaikutuksensa laatuun :o) Joten kannatti tosiaankin aikoinaan pistää asia kuntoon, vaikka arvot olivatkin vain lievästi kohollaan!

Kerroit että teillä oli vaativa vauva-aika. Oliko jotain erityistä? Meillä taas neitokainen on ollut helpoimmasta päästä, ainoastaan unirytmin kanssa on ollut taistelua ja vähän allergioita. Nyt olemme päässeet jonkinlaiseen balanssiin.

Ainoa haaste on enää siinä, että saisimme hänet pysymään omassa sängyssä koko yön. Hän on tottunut nukkumaan vieressä, suostuu kyllä olemaan alkuyön omassa sängyssään, mutta jossain vaiheessa pyytää viereen. Mies viime yön oli herätysvuorossa ja sinnikkäästi oli ottamatta viereen. Pientä vastalausetta tuli, pari kertaa tuli herättyä siihen ;o)

Nyt on pakko jatkaa töitä...

Onnea yritykseenne, toivottavasti pian tärppää!

Marvik ja esikoinen, 1 v+3 kk ja Touko, rv 30