Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat

Vierailija
29.09.2026 |

Mun vanhemmat ovat ikääntyessään käyneet mahdottomiksi. Ovat aina inhonneet miestäni ja tehneet sen hyvin selväksi, tosin eivät miehelleni ole sitä suoraan uskaltaneet sanoa. He vastustivat vahvasti naimisiinmenoamme, he halveksivat mieheni kasvatustaitoja ja jaksoivat aina niitä arvostella. Lapsistamme kuintenkin tuli hyvin käyttäytyviä ja hyvin koulutettuja. Minä rakastan miestäni enkä ole hänestä eroamassa.

Nyt äitini on sitten alkanut eläkepäivillään etsimään minulle miestä. Eilen hän vistitteli ja kerto että on löytänyt minulle täydellisen miehen joka on hyvässä ammatissa. Äitini on jo tämän miehen esitellyt isällenikin ja oli nyt antanut numeroni hänelle.

En haluaisi täysin katkaista välejä vanhempiini mutta nyt se alkaa jo tuntumaan ainoalta vaihtoehdolta. Onko joku joutunut samankaltaiseen tilanteeseen ja miten ihmeessä tästä pääsee ulos, ilman että välit tulehtuvat totaalisesti.  

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi he eivät pidä miestäsi? Avaa pikkasen taustaa.

Vierailija
2/2 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi he eivät pidä miestäsi? Avaa pikkasen taustaa.

Kun lähdin opiskelemaan ne jaksoi usein muistuttaa että alat treffailemaan sitten jonkun lääkärin kanssa. Tämäkin tuntui alkuun vitsiltä ja sille tuli naureskeltua. Löysin työharjoittelusta miehen joka on hoitaja. Tämä jäi, seurusteltiin ja lopulta naimisiin. Vanhemmat ei kuitenkaan oikein sulattanut tätä ja pyrkivät aina kun tilanne salli, morkkaamaan miestäni. Joko ammatista kuittailtiin tai siitä ettei hänellä ole venhempieni mielestä tarpeeksi kunnianhimoa. Palkkakin oli ala-arvoinen, riittämätön.

Lasten kanssa mieheni oli kohtalaisen tiukka. Kuria oli, mutta niin oli lempeäkin. Tämä kuri ei kuitenkaan sopinut ja varsinkin äitini haukkui miestäni huonoksi isäksi. Tämän meni kerran sanomaan miehelleni ja eivät sitten meitä tavanneetkaan aikoihin. Äitini nöyrtyi pyytämään anteeksi ja eivät enää miehelleni uskaltaneet mitään sanoa. Kaikki kuitenkin jatkui selän takana. 

Tähän haluan sanoa, ettei mieheni haukkunut tai arvostellut vanhempiani. Nyt tämän viimeisimmän jälkeen ei kuitenkaan ole enää halukas heitä tapaamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan