Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain lähetteen ammatinvalinnan ohjaajalle. Osaavatko auttaa?

Vierailija
23.05.2022 |

Kysynkin täällä, että onko kukaan muu käynyt ammatinvalinnan ohjaajan vastaanotolla? Itse en ole käynyt aiemmin. Kertokaa kokemuksia, oletteko saaneet hyviä neuvoja? Olen ollut vuosia työttömänä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sutt lähetetään koralaisten marjanpoimien kanssa kilpailemaaan ahkeryydesta.

Vierailija
22/28 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin sellaisella kymmenisen vuotta sitten. Olen edelleen (pitkäaikais)työtön.

mene töihin, vätys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin sellaisella kymmenisen vuotta sitten. Olen edelleen (pitkäaikais)työtön.

Jokaisen vastuulla on kouluttautua esim. lähihoitajaksi jotta voi työllistyä, vaikka se ei kauheasti kiinnostaisikaan. Monelle työttömälle tulee yllätyksenä se, että työelämässä ei ole tarkoitus pitää hauskaa vaan siellä on tarkoitus tienata elanto ja kantaa oma kortensa yhteiseen kekoon.

Ei kuule kaikista ole hoitajaksi. Miksi aina oletetaan että työtön soveltuu joka alalle?

Ei tarvitse joka alalle soveltua. Lähihoitajien ohella vaikkapa hitsaajat työllistyvät hyvin.

Vierailija
24/28 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

puutarhuriksi voi opiskella, jalkahotajaksi,kosmetologiksi, hierojaksi ym joissa käsittääkseni suht lyhyt 2 vuoden ?tai lyhempi koulutus?katsele netistä kursseja ja lyhyitä koulutuksia. ammatinvalinta tyypiltä voit kysellä vaikka eri oppilaitosten esitteita jos niitä on.

Vierailija
25/28 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mollin avo-kysely on pieni osa ammatinvalinnanohjausta. Tuo "testi" ei näytä mitään siitä soveltuuko ihminen johonkin ammattiin tai onko se hänelle realistinen ammatti. Se näyttää millaisia kiinnostuksen kohteita vastaajalla on.

Ammatinvalinnanohjaus alkaa siitä kun kyseisiä kiinnostuksen kohteita otetaan huomioon keskustelussa jossa asiakas kertoo itse tarkemmin toiveistaan ja sitten otetaan mukaan käytäntö eli onko mahdollisuuksia, onko sairauksia tai rajoitteita, onko koulutusta tarjolla yms. Siitä sitten edetään tarvittaessa, tilanteen mukaan.

Vierailija
26/28 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammateista saa listan netistäkin ja testin. Taitaa olla enemmän ideologista tuo "ohjaaminen", teoria ja käytäntö ovat kaksi eri asiaa - ohjaaja toimii teorian kanssa. Se missä olit koulussa hyvä, olet nyt hyvä ja mitä itse toivot, osaat itsekin nähdä. Ja mitä vaihtoehtoja on todellisuudessa saatavilla. Opiskelu maksaa ja tulee velkaa, ellei ole jo rahat siihen.

Vierailija
27/28 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ohjaaja on avuksi teorian ja käytännön yhteensovittamisessa. Se on se ammatinvalinnanohjaukseen idea.

Vierailija
28/28 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin aikoinaan aika turhaksi. Mukava nainen oli-  Tehtiin kaikenlaisia "testejä" mutta eihän niistä mitään kokonaisvaltaista kuvaa saa enemmän sellaista ajankulua oli molemmille, toinen tosin sai ajankulustaan palkkaa.